Wees er snel bij: laat een ander voor je vliegticket betalen

16-12-2018 20:49 129 berichten
Ben ik de enige die zich ergert aan die reclame hier rechts? Tickets voor 5 euro bij RyanAir? Who cares about het milieu en de arbeidsomstandigheden van het personeel...

Lekker allemaal op goedkope stedentrip, na ons de zondvloed!
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
19-12-2018 19:31
'De aarde redden' zou ik het zelf niet willen noemen, die redt zichzelf wel, en waarschijnlijk zelfs beter zonder ons.
Maar we zijn de boel zó gigantisch aan het verpesten, vervuilen en volbouwen alsof wij de enige soort zijn op aarde en alsof alles alleen bestaat voor ons gebruik en ons genot. Terwijl we slechts één van de vele soorten wezens zijn. Het is net alsof we in een straat wonen, waar we 24 uur per dag de muziek op volume 10 hebben staan, ruzie zoeken met iedereen, mensen hun huis uitschoppen omdat wij hun terras en tuin erbij willen hebben, constant nieuwe regels verzinnen waar we alleen zelf voordeel van hebben, en dan ook nog klagen als de buren in de weg lopen. En dat noemen we dan overlast. Van muizen, muggen, poepende vogels, 'onkruid'.
Kortom, een verschrikkelijk arrogante, vervelende straatgenoot.
We zijn voor onszelf en voor elkaar belangrijk, maar we zijn niet de enigen op deze aarde.

En het gaat ook wezenlijk om hoe we met elkaar omgaan, met mensen die op andere continenten wonen, met andere belangen, en veel minder financiële middelen om de klimaatverandering het hoofd te bieden.

En ik vrees dat het niet meer over x-honderd jaar gaat, de biodiversiteit neemt zó rap af, het is schrikbarend.
Dat gaat in Nederland trouwens nog veel sneller dan in de rest van Europa en de wereld.
https://themasites.pbl.nl/balansvandele ... -in-europa
De biodiversiteit is in het verleden wel eens erger afgenomen. Tussen Snowball Earth en de Cambrische Explosie was zelfs vrijwel al het leven verdwenen. De Aarde redt het wel na de komende massaextinctie waar waarschijnlijk ook de Mens aan ten onder zal gaan. Er zullen weer nieuwe soorten en nieuwe ecosystemen ontstaan zoals zo vaak is gebeurd op deze planeet.
Ik denk ook niet dat het de mensheid gaat lukken de komende catastrofe te voorkomen. Politiek en sociaal zijn we niet in staat de massaconsumptie en de CO2 uitstoot daadwerkelijk tegen te gaan. Politici die iets willen doen aan CO2 uitstoot zitten over een paar jaar in de oppositie.
Het is onmogelijk om de problemen op te lossen. Problemem als de bevolkingsexplosie, de massaconsumptie, de vervuiling en noem maar op. De mensen willen niet dat hun vrijheid tot consumeren en voortplanten ook maar een millimeter wordt ingetoomd.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Oudebaas, je haalt me de woorden uit de mond.
Helaas is het allemaal zinloos. Politici die maatregelen zouden nemen die écht nodig zijn, worden weggestemd.
Wij mensen zijn niet in staat te handelen. De buurman moet maar handelen, laat die maar stoppen met zijn dikke auto en zijn vakanties. Kan ik nog een keer vaker.

Nee, het gaat bergafwaarts en ik doe er net zo hard aan mee.
Auditor vliegt niet en heeft geen kinderen. Dus kan ik best 50.000km per jaar rijden in een ouwe zuipende zescilinder diesel die 1:13 doet. Die ik net heb en zéker niet weg doe.
En zolang er cruiseschepen in Rotterdam aanmeren moeten ze hun mond maar houden over dieselauto’s daar.

En zo redeneren we ons als mensheid het graf in.
Misschien maar beter ook.
When in doubt, the auditor is always right!
Ik denk ook dat de mensheid niet meer te redden is. En dat is inderdaad voor de aarde en al het andere leven hier zeker het beste. Heb een polletje aangemaakt in Actueel. Benieuwd hoe hier over gedacht wordt.
Zazamaenade schreef:
19-12-2018 19:33
Nachtvlinder :hello:
:hello:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven