Wel of geen (TSA) Amerikaans slot?

12-10-2017 20:38 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand ga ik op vakantie naar Amerika, en ben nog op zoek naar een koffer, laatst kreeg ik een tip om er een aan te schaven met een ''Amerikaans slot'' of te wel een TSA -slot.
Maar ik hoorde ook dat je beter geen slot op de koffer kan nemen want ze maken hem sowieso open en als het niet makkelijk open gaat breken ze het open en zit je zonder slot of een beschadigde koffer.

Over het TSA slot lees ik ook een hoop tegenstrijdige verhalen, de een vind het handig, en de ander onzin omdat je koffer toch wordt opengemaakt.

Zijn er mensen die de afgelopen tijd naar Amerika zijn geweest of ervaring hebben met TSA sloten?

wordt toch een TSA koffer :thumbsup:


Wat is een TSA slot?

TSA staat voor Transport Security Administration. Dit is een veiligheidsinstantie opgericht door het Amerikaanse ministerie. Deze instantie is opgericht om extra veiligheid te bieden tijden vliegreizen door extra controle van de bagage. Deze controle wordt meestal gedaan door een scan. Maar soms wordt ervoor gekozen om een extra controle uit te oefenen door de koffer met de hand te controleren. Een TSA slot heeft een speciaal TSA logo op het slot waardoor de veiligheidsinstantie het kan herkennen en de koffer kan openen met een speciale loper zonder te koffer te forceren en te beschadigen. Zo voorkomt u dat u uw koffer kapot op de bagageband aantreft. Na het controleren van uw koffer sluiten de autoriteiten van de Transport Security Administration de koffer weer netjes af en zijn uw spullen veilig opgeborgen door middel van het cijferslot.
rouge__ wijzigde dit bericht op 14-10-2017 19:12
1.13% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Wel een tsa.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er altijd een TSA slot op; heb inderdaad al 2 keer een briefje van de Amerikaanse douane in een koffer aangetroffen dat die gecontroleerd was. De douane heeft dat recht gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in mei geweest, hadden allemaal een TSA-slot. Een van ons is inderdaad gecontroleerd. Slot was daarna nog gewoon heel :-D
Wij hebben er wel een TSA slot op gedaan. Het is gewoon voor het geval dat ze hem open moeten maken dat ze er snel in kunnen komen. de onze zijn ook niet opengemaakt hoor. Wel ff als er al een standaard slot op zit die even op 0000 zetten.
Doe maar wel.
Alle reacties Link kopieren
Wel TSA slot doen. Je kan ook zo'n kofferriem met TSA slot nemen als je toch bang bent voor beschadiging van je koffer.
Alle reacties Link kopieren
TSA slot te koop bij ANWB
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
12-10-2017 20:42
Wij zijn in mei geweest, hadden allemaal een TSA-slot. Een van ons is inderdaad gecontroleerd. Slot was daarna nog gewoon heel :-D
Precies, daar hebben ze een sleutel van. Ik ontdekte thuis pas bij het uitpakken van de koffer dat het slot -en de koffer- blijkbaar open waren geweest
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel gereisd en veel ook naar de USA, maar helaas afgelopen jaar een 'vervelende ervaring' met de bagage opgedaan. Had een normaal slot op mijn koffer en helaas is onze bagage tijdens de tussenlanding op Ijsland daar achter gebleven. Toen wij twee dagen later onze bagage kregen waren de koffers allemaal open gebroken (en kapot) door de Amerikaanse douane. Een TSA slot schijnt een oplossing te zijn idd en dat zou ik dan ook zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
thnx voor jullie reacties, heb nog even verder gekeken en ga er toch een aanschaven . :-]

@ Girasole, klopt de douane heeft een sleutel die op alle sloten van de TSA past
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat de douane je koffer alleen in je bijzijn mag controleren, niet alleen vanuit oogpunten van behoorlijk handelen, maar ook vanuit het oogpunt dat als jij er niet bij bent, en zij zéggen iets aan te treffen, zij geen enkele poot om op te staan hebben want wie zegt dan dat zij dat niet zelf geplant hebben in je koffer? Pas als ze in je bijzijn je koffer openmaken en dán iets aantreffen waarvoor jij geen verklaring kan geven, is er stront aan de knikker, maar koffers die elders, buiten jouw aanwezigheid, worden opengemaakt (opengebroken), daarvan kan iedereen wel zeggen dat er van alles in zat wat niet mag, ik zou daar niet mee akkoord gaan. Heb ook nog nooit anders meegemaakt dan dat het doorzoeken van bagage en het openmaken van de bagage altijd in aanwezigheid van de eigenaar van de bagage gebeurde, en dat lijkt me ook de enige correcte manier. Niet alleen om wat er eventueel in de bagage wordt aangetroffen, maar stel dat ik mijn koffer opengebroken en wel in ontvangst neem en ik claim dat er een Rolex horloge in zat dat 30.000 euro waard was, en dat dat er nu opeens niet meer in zit, hoe bewijst de douane dan dat dat horloge er ook inderdaad niet in zat?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
12-10-2017 21:33
Het lijkt mij dat de douane je koffer alleen in je bijzijn mag controleren, niet alleen vanuit oogpunten van behoorlijk handelen, maar ook vanuit het oogpunt dat als jij er niet bij bent, en zij zéggen iets aan te treffen, zij geen enkele poot om op te staan hebben want wie zegt dan dat zij dat niet zelf geplant hebben in je koffer? Pas als ze in je bijzijn je koffer openmaken en dán iets aantreffen waarvoor jij geen verklaring kan geven, is er stront aan de knikker, maar koffers die elders, buiten jouw aanwezigheid, worden opengemaakt (opengebroken), daarvan kan iedereen wel zeggen dat er van alles in zat wat niet mag, ik zou daar niet mee akkoord gaan. Heb ook nog nooit anders meegemaakt dan dat het doorzoeken van bagage en het openmaken van de bagage altijd in aanwezigheid van de eigenaar van de bagage gebeurde, en dat lijkt me ook de enige correcte manier. Niet alleen om wat er eventueel in de bagage wordt aangetroffen, maar stel dat ik mijn koffer opengebroken en wel in ontvangst neem en ik claim dat er een Rolex horloge in zat dat 30.000 euro waard was, en dat dat er nu opeens niet meer in zit, hoe bewijst de douane dan dat dat horloge er ook inderdaad niet in zat?
Nee hoor. Douane mag dat zonder dat je erbij bent. Mijn koffer werd ook doorzocht, mijn tsa slot was nog heel en in mijn koffer zat een briefje dat ze hem doorzocht hadden.
Alle reacties Link kopieren
Elfje112 schreef:
12-10-2017 21:37
Nee hoor. Douane mag dat zonder dat je erbij bent. Mijn koffer werd ook doorzocht, mijn tsa slot was nog heel en in mijn koffer zat een briefje dat ze hem doorzocht hadden.
Dan vraag ik me toch af wat de douane dan doet als jij opeens claimt dat je Cartier horloge van 30.000 euro dat in die koffer zat, zomaar na het doorzoeken is verdwenen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
other-smother schreef:
12-10-2017 20:43
Wij hebben er wel een TSA slot op gedaan. Het is gewoon voor het geval dat ze hem open moeten maken dat ze er snel in kunnen komen. de onze zijn ook niet opengemaakt hoor. Wel ff als er al een standaard slot op zit die even op 0000 zetten.

Hoeft geen 000 te zijn. Douane heeft speciaal sleuteltje die krijgen alles open
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een koffer met TSA slot. Helaas is het slot kapot gegaan (niet door douane maar door zelf prutsen) dus nu hebben we een los TSA slot gekocht om hem toch te kunnen sluiten.
Mijn advies zou dus zijn om een los slot aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-10-2017 21:33
Het lijkt mij dat de douane je koffer alleen in je bijzijn mag controleren, niet alleen vanuit oogpunten van behoorlijk handelen, maar ook vanuit het oogpunt dat als jij er niet bij bent, en zij zéggen iets aan te treffen, zij geen enkele poot om op te staan hebben want wie zegt dan dat zij dat niet zelf geplant hebben in je koffer? Pas als ze in je bijzijn je koffer openmaken en dán iets aantreffen waarvoor jij geen verklaring kan geven, is er stront aan de knikker, maar koffers die elders, buiten jouw aanwezigheid, worden opengemaakt (opengebroken), daarvan kan iedereen wel zeggen dat er van alles in zat wat niet mag, ik zou daar niet mee akkoord gaan. Heb ook nog nooit anders meegemaakt dan dat het doorzoeken van bagage en het openmaken van de bagage altijd in aanwezigheid van de eigenaar van de bagage gebeurde, en dat lijkt me ook de enige correcte manier. Niet alleen om wat er eventueel in de bagage wordt aangetroffen, maar stel dat ik mijn koffer opengebroken en wel in ontvangst neem en ik claim dat er een Rolex horloge in zat dat 30.000 euro waard was, en dat dat er nu opeens niet meer in zit, hoe bewijst de douane dan dat dat horloge er ook inderdaad niet in zat?
Douane mag alles openmaken zonder dat jij erbij bent als ze denken dat je iets illegaals oid in je bagage hebt. Zeker de douane in de vs. Moment dat jij je esta aanvraagt ga je daarmee akkoord.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
12-10-2017 21:42
Douane mag alles openmaken zonder dat jij erbij bent als ze denken dat je iets illegaals oid in je bagage hebt. Zeker de douane in de vs. Moment dat jij je esta aanvraagt ga je daarmee akkoord.
Daarom ga ik ook niet naar de VS. Zelfs voor mijn (regelmatige) vluchten naar Canada vermijd ik vluchten met een tussenlanding in de VS als de pest, zelfs als ze (veel) goedkoper zijn. De rechten en privileges die de VS zich heeft toegeëigend vind ik buiten proportie, de autoriteiten daar hebben niks te maken met mijn privégegevens. En de "rechten" die ze zich toeëigenen ten aanzien van bagagecontrole zijn ook niet legitiem. Dus nee, ik doe daar niet aan mee. Dan maar niet shoppen in New York of ooohhh en aaaaahhh roepen in de Grand Canyon. Genoeg andere plaatsen in de wereld waar je ook goed kunt shoppen en bezienswaardigheden bekijken, of mooie natuur hebt zonder dat ik verplicht wordt mee te werken aan een systeem waarin je persoonlijke rechten en vrijheden al geschonden worden vóórdat je zelfs het land maar binnen bent.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-10-2017 21:48
Daarom ga ik ook niet naar de VS. Zelfs voor mijn (regelmatige) vluchten naar Canada vermijd ik vluchten met een tussenlanding in de VS als de pest, zelfs als ze (veel) goedkoper zijn. De rechten en privileges die de VS zich heeft toegeëigend vind ik buiten proportie, de autoriteiten daar hebben niks te maken met mijn privégegevens. En de "rechten" die ze zich toeëigenen ten aanzien van bagagecontrole zijn ook niet legitiem. Dus nee, ik doe daar niet aan mee. Dan maar niet shoppen in New York of ooohhh en aaaaahhh roepen in de Grand Canyon. Genoeg andere plaatsen in de wereld waar je ook goed kunt shoppen en bezienswaardigheden bekijken, of mooie natuur hebt zonder dat ik verplicht wordt mee te werken aan een systeem waarin je persoonlijke rechten en vrijheden al geschonden worden vóórdat je zelfs het land maar binnen bent.
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben ;)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
12-10-2017 21:48
Daarom ga ik ook niet naar de VS. Zelfs voor mijn (regelmatige) vluchten naar Canada vermijd ik vluchten met een tussenlanding in de VS als de pest, zelfs als ze (veel) goedkoper zijn. De rechten en privileges die de VS zich heeft toegeëigend vind ik buiten proportie, de autoriteiten daar hebben niks te maken met mijn privégegevens. En de "rechten" die ze zich toeëigenen ten aanzien van bagagecontrole zijn ook niet legitiem. Dus nee, ik doe daar niet aan mee. Dan maar niet shoppen in New York of ooohhh en aaaaahhh roepen in de Grand Canyon. Genoeg andere plaatsen in de wereld waar je ook goed kunt shoppen en bezienswaardigheden bekijken, of mooie natuur hebt zonder dat ik verplicht wordt mee te werken aan een systeem waarin je persoonlijke rechten en vrijheden al geschonden worden vóórdat je zelfs het land maar binnen bent.
Euh..... óók in Canada checken ze je bagage waar je niet bij bent. :facepalm:


Your checked bags will be screened and may be physically searched. Although you may lock bags on flights departing Canadian airports, please note:
  • Screening officers are not allowed to break locks: they can, however, use special tools to open and re-secure recognized and accepted travel locks.
  • These locks are widely used in the U.S. and other countries and can be purchased at travel stores, airports and retailers in Canada and abroad.
  • These can be identified by the following logos*
  • Ask your retailer and read the packaging to confirm locks can be opened by airport security agencies before you buy them.
  • If screening officers cannot open your lock, they will contact an airline representative. The airline representative may break the lock to allow the physical search of your checked bag.
  • Any bag that requires a search but cannot be opened will not clear security.
  • Checked bags that do not clear security are returned to the airline.
  • If your checked bag is opened for a physical search, a “Notification of Checked Baggage Inspection” card will be placed inside.
  • CATSA assumes no liability for damage to personal property resulting from this necessary security measure.
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
12-10-2017 22:25
Euh..... óók in Canada checken ze je bagage waar je niet bij bent. :facepalm:


Your checked bags will be screened and may be physically searched. Although you may lock bags on flights departing Canadian airports, please note:
  • Screening officers are not allowed to break locks: they can, however, use special tools to open and re-secure recognized and accepted travel locks.
  • These locks are widely used in the U.S. and other countries and can be purchased at travel stores, airports and retailers in Canada and abroad.
  • These can be identified by the following logos*
  • Ask your retailer and read the packaging to confirm locks can be opened by airport security agencies before you buy them.
  • If screening officers cannot open your lock, they will contact an airline representative. The airline representative may break the lock to allow the physical search of your checked bag.
  • Any bag that requires a search but cannot be opened will not clear security.
  • Checked bags that do not clear security are returned to the airline.
  • If your checked bag is opened for a physical search, a “Notification of Checked Baggage Inspection” card will be placed inside.
  • CATSA assumes no liability for damage to personal property resulting from this necessary security measure.
Yep. Ook daar heb je ermee te maken. Ik lig er niet wakker van. Ze controleren maar een eind weg. Kostbaarheden horen niet thuis in je koffer maar in je handbagage.

Ze stoppen tenminste nog een briefje in je koffer ;)
yoshe schreef:
12-10-2017 22:25
Euh..... óók in Canada checken ze je bagage waar je niet bij bent. :facepalm:


Your checked bags will be screened and may be physically searched. Although you may lock bags on flights departing Canadian airports, please note:
  • Screening officers are not allowed to break locks: they can, however, use special tools to open and re-secure recognized and accepted travel locks.
  • These locks are widely used in the U.S. and other countries and can be purchased at travel stores, airports and retailers in Canada and abroad.
  • These can be identified by the following logos*
  • Ask your retailer and read the packaging to confirm locks can be opened by airport security agencies before you buy them.
  • If screening officers cannot open your lock, they will contact an airline representative. The airline representative may break the lock to allow the physical search of your checked bag.
  • Any bag that requires a search but cannot be opened will not clear security.
  • Checked bags that do not clear security are returned to the airline.
  • If your checked bag is opened for a physical search, a “Notification of Checked Baggage Inspection” card will be placed inside.
  • CATSA assumes no liability for damage to personal property resulting from this necessary security measure.
Dat dus.

En zo zijn er vast nog heel wat andere landen die het net zo doen.
poldervrouw schreef:
12-10-2017 21:41
Hoeft geen 000 te zijn. Douane heeft speciaal sleuteltje die krijgen alles open
Voor tsa sloten wel ja. Andere sloten dan tsa die bijv al op je koffer zitten kun je beter op 000 zetten anders breken ze je koffer open als ze er in moeten.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wel een tsa slot nemen en zorgen dat je meest waardevolle spullen in je handbagage zit. Doe ik altijd. Bij mij ook controles gedaan in bagage met briefje.. ik ben nooit iets kwijtgeraakt en ben toch een aantal keer naar usa geweest.
Trouwens. Ik vlieg nooit met een slot. 2x per jaar nl - usa en zon 4 vluchten pm in de usa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven