Wel of geen (TSA) Amerikaans slot?
donderdag 12 oktober 2017 om 20:38
Over een maand ga ik op vakantie naar Amerika, en ben nog op zoek naar een koffer, laatst kreeg ik een tip om er een aan te schaven met een ''Amerikaans slot'' of te wel een TSA -slot.
Maar ik hoorde ook dat je beter geen slot op de koffer kan nemen want ze maken hem sowieso open en als het niet makkelijk open gaat breken ze het open en zit je zonder slot of een beschadigde koffer.
Over het TSA slot lees ik ook een hoop tegenstrijdige verhalen, de een vind het handig, en de ander onzin omdat je koffer toch wordt opengemaakt.
Zijn er mensen die de afgelopen tijd naar Amerika zijn geweest of ervaring hebben met TSA sloten?
wordt toch een TSA koffer
Wat is een TSA slot?
TSA staat voor Transport Security Administration. Dit is een veiligheidsinstantie opgericht door het Amerikaanse ministerie. Deze instantie is opgericht om extra veiligheid te bieden tijden vliegreizen door extra controle van de bagage. Deze controle wordt meestal gedaan door een scan. Maar soms wordt ervoor gekozen om een extra controle uit te oefenen door de koffer met de hand te controleren. Een TSA slot heeft een speciaal TSA logo op het slot waardoor de veiligheidsinstantie het kan herkennen en de koffer kan openen met een speciale loper zonder te koffer te forceren en te beschadigen. Zo voorkomt u dat u uw koffer kapot op de bagageband aantreft. Na het controleren van uw koffer sluiten de autoriteiten van de Transport Security Administration de koffer weer netjes af en zijn uw spullen veilig opgeborgen door middel van het cijferslot.
Maar ik hoorde ook dat je beter geen slot op de koffer kan nemen want ze maken hem sowieso open en als het niet makkelijk open gaat breken ze het open en zit je zonder slot of een beschadigde koffer.
Over het TSA slot lees ik ook een hoop tegenstrijdige verhalen, de een vind het handig, en de ander onzin omdat je koffer toch wordt opengemaakt.
Zijn er mensen die de afgelopen tijd naar Amerika zijn geweest of ervaring hebben met TSA sloten?
wordt toch een TSA koffer

Wat is een TSA slot?
TSA staat voor Transport Security Administration. Dit is een veiligheidsinstantie opgericht door het Amerikaanse ministerie. Deze instantie is opgericht om extra veiligheid te bieden tijden vliegreizen door extra controle van de bagage. Deze controle wordt meestal gedaan door een scan. Maar soms wordt ervoor gekozen om een extra controle uit te oefenen door de koffer met de hand te controleren. Een TSA slot heeft een speciaal TSA logo op het slot waardoor de veiligheidsinstantie het kan herkennen en de koffer kan openen met een speciale loper zonder te koffer te forceren en te beschadigen. Zo voorkomt u dat u uw koffer kapot op de bagageband aantreft. Na het controleren van uw koffer sluiten de autoriteiten van de Transport Security Administration de koffer weer netjes af en zijn uw spullen veilig opgeborgen door middel van het cijferslot.
rouge__ wijzigde dit bericht op 14-10-2017 19:12
1.13% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition

vrijdag 13 oktober 2017 om 12:13
Zoals ik het had begrepen (en dat maak ik ook weer op uit de TSA-uitleg die je in je OP had gezet), kun je met een TSA-slot juist voorkomen dat ze je koffer openbreken. Ze hebben het recht in je koffer te kijken. Als ze dat alleen kunnen doen door (niet-TSA-)slot te forceren en/of de koffer te beschadigen, dan mogen ze dat ook. Met een TSA-slot geef je ze de mogelijkheid om de koffer met hun TSA-loper open te maken, zonder de boel kapot te maken. Tegelijkertijd is je koffer met een TSA-slot nog gewoon afgesloten voor onbevoegden.Rouge__ schreef: ↑12-10-2017 20:38Maar ik hoorde ook dat je beter geen slot op de koffer kan nemen want ze maken hem sowieso open en als het niet makkelijk open gaat breken ze het open en zit je zonder slot of een beschadigde koffer.
Ik heb dan ook geïnvesteerd in een koffer met TSA-slot, om te voorkomen dat hij kapot wordt gemaakt mochten ze erin willen kijken. Liever een wat duurder slot dan later de hele koffer moeten vervangen.

zaterdag 14 oktober 2017 om 12:41

Als ik ergens twee weken heen ga op vakantie dan heb ik aan 1 trolley handbagage echt niet genoeg! Tenzij je naar een nudisten vakantieoord gaat ofzo

Dus daarom een koffer met TSA slot. Kan de douane er zonder problemen in, maar andere niet.
"I love not Man the less, but Nature more..."
zaterdag 14 oktober 2017 om 15:39
Dat TSA slot is er toch voor bedoeld dat de douane dat makkelijk kan openen?
- Met TSA slot: douane kan je koffer openen (met een loper), zonder kapot te maken en anderen niet.
- Zonder slot: douane kan je koffer openen zonder kapot te maken en anderen ook.
- Ander soort slot: douane kan je koffer openen en maakt dit kapot, anderen kunnen je koffer niet openmaken (of maken m kapot).
Lijkt mij een vrij makkelijke keuze, gewoon een TSA slot nemen.
Op veel koffers zit standaard een TSA slot. Op die van mij ook, maar ik heb altijd alleen handbagage en dan ben er er altijd bij als je koffer open zou moeten (nooit gebeurd in de VS). 1 trolley is echt wel genoeg voor twee weken, je hoeft niet meer gewicht over de aardbol te sleuren dan strikt noodzakelijk...
- Met TSA slot: douane kan je koffer openen (met een loper), zonder kapot te maken en anderen niet.
- Zonder slot: douane kan je koffer openen zonder kapot te maken en anderen ook.
- Ander soort slot: douane kan je koffer openen en maakt dit kapot, anderen kunnen je koffer niet openmaken (of maken m kapot).
Lijkt mij een vrij makkelijke keuze, gewoon een TSA slot nemen.
Op veel koffers zit standaard een TSA slot. Op die van mij ook, maar ik heb altijd alleen handbagage en dan ben er er altijd bij als je koffer open zou moeten (nooit gebeurd in de VS). 1 trolley is echt wel genoeg voor twee weken, je hoeft niet meer gewicht over de aardbol te sleuren dan strikt noodzakelijk...
zaterdag 14 oktober 2017 om 16:31
Mijn dochter zit op dit moment in Canada.
Ze appte dat security daar strenger is dan VS
Ze moesten zelfs vertellen hoeveel ze op de bankrekening hebben, wat voor werk ze doen, en of dochter met haar reisgenoot een liefdesrelatie heeft.
En toestemming openen koffer is met ETA formulier gegeven.
Ze moesten zelfs vertellen hoeveel ze op de bankrekening hebben, wat voor werk ze doen, en of dochter met haar reisgenoot een liefdesrelatie heeft.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
zaterdag 14 oktober 2017 om 18:39
Ik reis regelmatig naar verschillende plaatsen in Canada (Toronto, Ottawa, Montreal, Vancouver) en nog nooit iets gemerkt van extreme security. Hooguit word je gevraagd wat je reisdoel is (dus waar je gaat verblijven) en om welke reden je komt (zaken, vakantie of iets anders). Maar er is me nog nooit gevraagd naar mijn werk/functie, naar mijn banksaldo en naar mijn relatie.marcellav schreef: ↑14-10-2017 16:31Mijn dochter zit op dit moment in Canada.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 14 oktober 2017 om 19:16
sowieso zou ik nooit waardevolle spullen in de koffer doen, is vragen om problemen.
@ marcellav dat is wel erg overdreven hoeveel geld je op de bank hebt
dacht altijd dat ze in Canada een stuk slimmer en minder bemoeizuchtig waren...
@Lofia dankje wel
Toen ik mijn Esta aanvroeg moest ik ook mijn werkgever invullen
en social media,
@ marcellav dat is wel erg overdreven hoeveel geld je op de bank hebt

@Lofia dankje wel

Toen ik mijn Esta aanvroeg moest ik ook mijn werkgever invullen

Relax we're all crazy, it's not a competition

zaterdag 14 oktober 2017 om 21:00
Social media MAG, maar is NIET verplicht...Rouge__ schreef: ↑14-10-2017 19:16sowieso zou ik nooit waardevolle spullen in de koffer doen, is vragen om problemen.
@ marcellav dat is wel erg overdreven hoeveel geld je op de bank hebtdacht altijd dat ze in Canada een stuk slimmer en minder bemoeizuchtig waren...
@Lofia dankje wel![]()
Toen ik mijn Esta aanvroeg moest ik ook mijn werkgever invullenen social media,

zaterdag 14 oktober 2017 om 22:08
Dat is omdat ze willen weten of iemand zichzelf kan onderhouden. Als je te weinig geld hebt, kom je het land niet in. Dan is er een te groot risico dat je gaat zwerven of werken.

zaterdag 14 oktober 2017 om 23:16
Volgens mij trekt niemand in twijfel dat het gebeurd is

zondag 15 oktober 2017 om 10:01
@Marcellav, ik heb iets dergelijks meegemaakt toen ik naar de VS ging. Het was nog voor het instappen op Schiphol. Ze pikken mensen eruit en gaan vragen stellen. Ze vroegen niet naar de hoogte van mijn bankrekening, wel naar mijn baan, doel van de reis, wie mijn reisgezelschap was, waarom deze persoon niet op dat moment om dezelfde vlucht zat en zelfs wie haar werkgever was.
Op de terugweg werd ik er door de Nederlandse douane uitgepikt en mocht ik mijn koffer openmaken. Volgens de douane viel ik op omdat ik alleen reisde met alleen handbagage en er niet uitzag als zakenreiziger. Ze dachten dat ik even een shopping tripje had gemaakt
.
Op de terugweg werd ik er door de Nederlandse douane uitgepikt en mocht ik mijn koffer openmaken. Volgens de douane viel ik op omdat ik alleen reisde met alleen handbagage en er niet uitzag als zakenreiziger. Ze dachten dat ik even een shopping tripje had gemaakt

zondag 15 oktober 2017 om 11:02
alle nieuwe koffers hebben alleen nog maar tsa sloten tegenwoordigother-smother schreef: ↑12-10-2017 23:52Voor tsa sloten wel ja. Andere sloten dan tsa die bijv al op je koffer zitten kun je beter op 000 zetten anders breken ze je koffer open als ze er in moeten.