Welk eiland in Thailand??

02-02-2013 00:08 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zijn mijn vriend en ik (30 en 40) naar maleisie geweest en hebben we de vakantie afgesloten op koh phi phi, dat was ons erg goed bevallen, dus dit jaar gaat de reis naar Thailand..

Onze reisroute is: Bangkok - chiang mai - khao sok - en dan dus een eiland... Daar willen we een week zijn... Paradise en rust is het belangrijkst, maar er moet ook wel wat te doen zijn (vriend vindt 7 dagen Paradise en rust wat te veel van het goede ;))

Vorig jaar koh phi phi hebben we van de 5 dagen 3 dagen hele dag regen gehad, zegt natuurlijk niks, maar dat maakt dat ik meer neig naar koh phangan etc dan naar krabi of Phuket... Pfff lastig... Wat is het mooiste eiland??

Anyone?
Lanta, Lipe, Phayam al naar gekeken?
Ko Pha-ngan hebben wij heerlijk geluierd, we zaten bij een stukje niks-te-doen strand, vonden wij geweldig.

Maar je zou ook naar Ko Tao kunnen gaan om je duikbrevet te halen. Daar kun je luieren en actief doen. Tis er wel vrij druk..
Ko Samui
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Koh Tao.
Het ligt er ook aan wanneer je gaat. In onze zomer kun je beter naar de oostkust gaan (Samui, Phangan, Tao). In de winter juist naar de westkust. Ik zou dus ook kijken wanneer het waar regenseizoen is.

Wij gaan altijd in de zomer en gaan dan naar Samui (kun je op vliegen) en dan naar Tao.
ik zou naar koh tao gaan.. En dan niet naar de drukke kant waar je aankomt maar aan de andere kant of zelfs bovenop de heuvel! Heerlijke rust en prachtig uitzicht!
Dan wordt het idd toch Samui of phangan ... We gaan in juni/juli...
Koh Yum, klein maar heel relaxed.

Koh Tao en Koh Phangan zijn ook erg leuk.

Of anders Koh Chung, en dan naar Koh Kut en Koh Muk. Dat is meer richting de grens van Cambodja toe maar vooral die laatste 2 zijn erg mooi.
Ik zeg ook Ko Tao: je kunt er geweldig snorkelen en duiken, en het is dubbel
Ik zeg ook Ko Tao: je kunt er geweldig snorkelen en duiken, en het is de goedkoopste plek ter wereld om je duikbrevet (padi) te halen. Het is mooi, gezellig, niet te druk.
Zeker weten naar Koh Chang of Koh Phayam, vond ik de mooiste eilanden van Thailand. Koh Chang is meer bekend en makkelijker te bereizen vanaf BKK. En bij Koh Phayam moet je rekening houden met het seizoen, in het laagseizoen is alles gesloten.
Als je naar Koh Phangan gaat, kan ik je het Panviman resort van harte aanbevelen. Ik vond dat echt paradijselijk, met een prachtige baai ernaast. Nai Pan Noi?? (sorry, is al een aantal jaartjes geleden )
Ik lees mee. Wij vertrekken 1 maart. Het is 10 jaar geleden dat ik in Thailand ben geweest en ik zie door de eilanden het bos niet meer.

Wij willen ook rustige kleine eilandjes.

Eerst 2 dagen BKK, dan Kanchanaburi (niets is vastgelegd alleen hotel in BKK) en daarna vliegen van BKK naar Krabi en van daaruit kleine rustige eilandjes.

We blijven 3 weken.
Ko pi pi eilanden zijn ook erg mooi
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Koh Tao en Koh Phagnan!

Koh Samui zou ik overslaan..
quote:viva-amber schreef op zondag 03 februari 2013 11:02 Ko pi pi eilanden zijn ook erg mooiDaar is ze al geweest..

"Ko pi pi eilanden zijn ook erg mooi"
In de zomermaanden niet naar Phayam of Chang gaan want dan is het daar moessontijd. Ik zou naar ko Tao gaan en dan naar Ao Leuk baai, afgelegen en rustig en zoooo mooi!
Koh Samui zou ik niet doen als je op zoek bent naar een relaxed tropishc eiland. Dat is echt compleet verziekt door toerisme.

Wij vonden Koh Tao en Koh Phan Ngan erg mooi!

Tao is vooral bekend vanwege de goede duik- en snorkelmogelijkheden. Phan Ngan vonden wij echt een superrelaxed eiland. We zaten wel in de noordelijke punt. In de zuidelijke punt zijn die Full Moon Parties.

Je kunt heel makkelijk van Tao naar Phan Ngan varen, is maar een uurjte met de boot. Wij zijn vanuit Khao Sok (hoteltip daar: Khao Sok Nature Resort! geweldige boomhutten en een oase van rust 's avonds) door de eigenaar van het hotel 's morgens vroeg naar Surat Thani gebracht. Daar zijn we op de boot naar Koh Tao gestapt.

Na een paar dagen Tao doorgevaren naar Phan Ngan

En uiteindelijk naar Samui waar we alleen overnacht hebben omdat we daar met het vliegtuig naar Chiang Mai zouden gaan.

Koh Chang vonden wij erg saai. Het is eigenlijk 1 lange weg en langs die weg staan alle hotels opgestapeld. Wij zaten gelukkig helemaal in de zuidpunt bij Bang Ban Bao (vissersdorpje) in het Nirvana Resort. Daar was het tenminste nog lekker rustig maar eerlijk gezegd vond ik Koh Chang het minste van alle eilanden.
Oke goede tips! Ik ga eens googlen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven