Welk uitje met bejaarde moeder?

19-02-2020 16:10 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk om met mijn moeder op stap te gaan. Ze is niet goed te been en als we een dagje uitgaan dan neem ik haar rolstoel mee in mijn autootje. We vinden het leuk om dingen te zien en ergens koffie met gebak te doen/ lekker te lunchen.

We zijn vorig jaar naar de Keukenhof, Texel, de orchideenhoeve, de kerstmarkt in Duitsland en naar Scheveningen geweest.

Wie weet er nog leuke uitjes die interessant zijn?
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
19-02-2020 18:58
Ik ben onlangs met een vriendin naar het afrikamuseum in berg en dal geweest en dat was echt leuk! En een heerlijke lunch gegeten.
Lijkt mij ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Megyg schreef:
19-02-2020 17:10
Zandsculpturen in Garden, gaat 10 april weer open, dit jaar thema 75 jaar bevrijding, je kan er ook heel gezellig lunchen. Echt een aanrader
Dank je ga ik opzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Megyg schreef:
19-02-2020 17:15
Tuinen van Appeltern, kasteeltuinen Arcen, Bezoekerscentrum Biesbosch, high-tea in de Euromast.

Super ideen!
Alle reacties Link kopieren
Rondleiding bij Stichting Aap, en daarnaast heb je Almere Jungle en er is een klein stukje verderop ook een leuk klein bezoekerscentrum van de Almeerderhout.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-02-2020 19:45
Rondleiding bij Stichting Aap, en daarnaast heb je Almere Jungle en er is een klein stukje verderop ook een leuk klein bezoekerscentrum van de Almeerderhout.
Familie woont daar in de buurt dit dit is ook een leuke optie.
Alle reacties Link kopieren
De huishoudbeurs!
Alle reacties Link kopieren
Japanse tuin in Den Haag? Is gedeeltelijk rolstoeltoegankelijk, je kunt niet overal komen.
Alle reacties Link kopieren
Het Oude Ambachten & Speelgoed Museum in Terschuur (vlakbij Barneveld). Ik ben er zelf jaren geleden met mijn moeder geweest en die vond het erg leuk. Waren toen meer oudere mensen met hun kinderen, kleinkinderen die het leuk vonden om de oude dingen terug te zien maar ook vooral om hun verhalen, herinneringen kwijt te kunnen.

Gekopieerd van hun site:
Terug in de tijd
Ervaar het zelf en laat je meenemen in de tijd dat er geen elektriciteit was, de meeste arbeid nog met de hand werd gedaan en de mensen nog afhankelijk waren van familie, vrienden en buren. Er zijn ruim 160 verschillende oude ambachten, beroepen en winkeltjes te vinden. Eén ding is zeker, tijdens het bezoek kom je ogen tekort!

Er is meer…
Naast de oude ambachten is er ook een indrudkwekkende verzameling van oud en antiek speelgoed en voor jong en oud is er een leuke speelhoek met verschillende attracties. Bovendien zijn er in de expositiezalen wisselende tentoonstellingen te zien. Zelfs buiten is er genoeg te zien bij de oude landbouwwerktuigen en machines.

https://www.ambachtenmuseum.nl
rapanui wijzigde dit bericht op 19-02-2020 22:53
Reden: Typefout
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een dierentuin of een rondje oude bekende plaatsen uit haar leven als ze daar niet meer direct in de buurt woont.
( zoiets als geboorte huis , school etc. )
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Nostalgisch Museum van de 20e eeuw in Hoorn. Feest der herkenning.

https://m.museumhoorn.nl/#!/start
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Pas met mijn moeder (70) naar het nationaal ballet geweest. Vond ze prachtig (en ik ook).
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-02-2020 23:00
Nostalgisch Museum van de 20e eeuw in Hoorn. Feest der herkenning.

https://m.museumhoorn.nl/#!/start
Wou ik ook net posten. Erg leuk en via Groupon kan je nu korting krijgen.

Zoals iemand anders ook postte: ambachtenmuseum in Terschuur.

Beide musea aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven