Welk Waddeneiland?

23-06-2008 22:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september wil ik met mijn vriend een romantisch weekend naar een Waddeneiland. Maar... welk eiland? We houden van wandelen en fietsen, 's avonds wil ik wel graag lekker kunnen eten met een glas wijn erbij. En ik wil graag in een goed hotel slapen, geen kampeerboerderij ofzo. Op boekingssites zijn alle hotels geweldig, volgens de beschrijving. Daar word ik dus niet wijzer van. Wie heeft een goede tip?
Ik zie dat er al een topic over is geweest.

welk waddeneiland is leuk voor een weekendje weg?
ameland!

geen van de waddeneilanden is zo mooi als ameland als je romantisch weg wilt.....

oke, terschelling is n goede 2e keus maar ameland is de topper onder de eilanden!

welk hotel weet ik niet omdat we altijd in n huisje zitten van familie maar nes/buren moet je zijn!

hollum/ballum is de verkeerde kant van t eiland, veel hotelletjes, ook goedkope maar das de verkeerde kant van t eiland!
Hotel van de werff op schiermonnikoog!!!!!!!!!!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben op alle waddeneilanden heel vaak geweest. Wij gingen vroeger met mijn ouders meerdere keren per jaar met de boot 'eilandhoppen'. Superleuk. Ik kan het aantal keren dat ik op de waddeneilanden ben geweest dan ook niet meer tellen, maar heb zeker wel mijn favorieten. Ameland en Texel vind ik de minst leuke eilanden.

Schiermonnikoog is leuk voor een dagje, voor een weekendje op zich ook nog wel, maar het is erg klein. Persoonlijk is bij mij Terschelling favoriet. Daar zijn meerdere dorpjes, maar de natuurlijk duinen enz zijn ook erg mooi, dus je kunt er heerlijk fietsen. West-Terschelling en Midsland zijn daar populaire dorpjes om te verblijven, maar eigenlijk is het hele eiland leuk.

Vlieland is ook erg romantisch en zeker een aanrader voor een weekend. Vlieland heeft één dorp, maar is verder wel redelijk groot om een weekend te fietsen en wandelen. Erg mooi eiland.

Zelf ga ik nog steeds regelmatig naar de waddeneilanden met een zeiljacht dus tips over hotels of pensions kan ik je helaas niet geven.

Op alle eilanden kan ik je één ding aanraden: fietsen huren en lekker genieten!
Terschelling is prachtig en heel gezellig, heb daar ooit mijn eerste vakantie met vriend gehad en 't was een super weekje...Ik sluit me dan ook aan bij Sunshineforever.
Terschelling!!! Heerlijk eiland, daar kan je uren fietsen en wandelen en raak je niet uitgekeken, maar je kunt er in West & Midsland ook lekker eten en kroegen.

Ik ben dol op Terschelling, zucht..
Ik kom op allemaal regelmatig, maar echt romatisch is SCHIER!!
en dan de graaf Bernstoff
Hotel Bruins op Vlieland!
quote:Mac123 schreef op 24 juni 2008 @ 09:31:

Hotel Bruins op Vlieland!

Hotel Bruin, ja! Ben op alle wadden geweest en in vele hotelletjes, maar bij Hotel Bruin zijn we meerdere keren terug geweest. En Vlieland is by far het mooiste waddeneiland.

Veel plezier!
Loretta is De Mol. Punt.
Graaf bernstoff op schiermonnikoog!
Ik ben met oud en nieuw op Ameland geweest met mijn vriend, maar vond het redelijk klein. Ik zou ook kiezen voor Terschelling. Weet niet of je die serie op de publieke omroep hebt gezien: `in natura´ ofzo, met Bas Westerweel. Lijkt me echt een mooi eiland! En ook toeristisch, dus neem aan dat er wel goede hotels zijn.
Bedankt voor alle tips. Ik heb vanochtend geboekt. Jammer genoeg waren de hotels op Schiermonnikoog die hier werden aangeraden, in het weekend dat we weg willen, al volgeboekt (mensen met weekendplannen voor eind september en begin oktober moeten ECHT heel snel gaan boeken), dus het is Terschelling geworden. Ook een tip van het forum.

Heel erg bedankt voor alle tips dus! Ik heb erg veel zin in ons weekendje. En als iemand nog leuke eetadresjes heeft voor Terschelling, graag.
veel plezier, oo, ik heb ook zin om te gaan!!!

Wel fietsen huren hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven