Welke Centerparcs is het leukst?

04-11-2019 21:52 26 berichten
Ik moet een huisje boeken bij Centerparcs voor ons jaarlijkse familieweekend. Nu waren mijn zus en ik er al uit welk park we zouden doen, maar ligt mijn zwager dwars. Hij wil er een waar we nog nooit geweest zijn. Volgens mij is zijn voorkeur beduidend minder, daarom heb ik er ook nog nooit voor gekozen, maar het is nogal een eigenwijze man die graag zijn zin krijgt (net als ik, dat geef ik toe).
Welke van onderstaande drie parken heeft jullie voorkeur en waarom? Reisafstand kun je buiten beschouwing laten, dat maakt voor ons weinig uit.

Welk park is het leukst?

Totaal aantal stemmen: 43

De Eemhof (30%)
De Limburgse Peel (5%)
Het Heijderbos (65%)
Alle reacties Link kopieren
Limburgse Peel zou ik niet doen, is een voormalig SunParks en dat merk je. Heijderbos heeft een gaaf zwembad en de omgeving is erg mooi, bij de eemhof vind ik het park zelf qua opzet mooier. Dus afhankelijk van wat je belangrijker vindt zou ik 1 van die 2 kiezen.
Heijderbos! Vanwege het zwembad en de speeljungle. Ook is Heijen wel een gezellig stadje. En de Eden vip huisjes zijn top.
Limburgse Peel is klein. In hetzelfde dorpje ligt ook CP Het Meerdal, geen idee waarom 2 CPs zo dicht bij elkaar, maar die is veel leuker. Heijderbos is ook leuk, Eemhof nooit geweest.
-
Waarom kiest je zwager voor een bepaalde plek?

Wat maakt het uit wat wij leuker vinden?
Hmm ja, ik wil niet met mijn gelijk pochen bij mijn zwager, maar de poll gaat nu de kant op die ik dacht. Eens kijken hoe ik dat de goede kant op krijg.
patchouli_ schreef:
04-11-2019 22:19
Waarom kiest je zwager voor een bepaalde plek?

Wat maakt het uit wat wij leuker vinden?
Omdat we daar nog nooit geweest zijn. Dat is echt de enige reden. Misschien ook wel omdat ik iets anders wil, en dat alleen met mijn zus heb overlegd en niet met hem, maar dat kan ook projectie zijn.
Wat willen jullie doen tijdens je familieweekend? Dat maakt misschien ook nog uit wat beste aansluit.
Limburgse Peel is vrij basic. Huisjes zijn wel recentelijk opgeknapt.
Heijderbos heeft veel faciliteiten, de wildste wildwaterbaan en ligt dicht bij de Duitse grens. Maar de huisjes zijn echt aan vervanging toe. Ik was er twee jaar geleden en wij hadden een Comfort cottage, was echt heel aftands. Dus kan je beter een VIP of Eden cottage aanraden, maar dat is reteduur.
Denk dat Eemhof er iets beter aan toe is qua huisjes. Heeft ook veel faciliteiten en een leuke glijbaan met banden in het zwembad.
wij slapen nooit.
Huttenheugte
Die met de beste (nieuwst opgeknapte) huisjes. Dat zwembad lig je misschien 2 uur in, dat huisje de overige 22 uur.
Gaan er ook kinderen mee?
Wij zijn vorig jaar 2 dagen in het Heijderbos geweest, leuk park. Maar de wildwaterbaan was geen succes. Dochter van bijna 7 kon er echt niet alleen af en vond hem eng. Schoonzus en ik zijn er bijna in verzopen, vond het geen pretje. Te ruw, had ook echt pijnlijke plekken. De jungle dome is wel leuk!

Limburgse Peel is idd geen originele CP, is van sunparks geweest. Is toch een wat ander park. Het park heeft ook maar 3 vogeltjes dus is wat minder qua voorzieningen. Geen wildwaterbaan bv (is voor ons een must), minder mooi zwembad enz.

De Eemhof ben ik nooit geweest, maar hoor ik wel altijd goede verhalen over. Maar ja, Flevoland. Zou mijn keus voor een vakantie niet zo snel zijn. Vind Flevoland toch altijd wat sfeerloos en ongezellig.

Ik ben wel benieuwd welk park jullie voorkeur heeft :) wij zijn zelf gek op Erperheide! Gaan er in de kerstvakantie voor de 3e keer heen. Vind dat zwembad ook echt prachtig met al dat natuursteen.
RegretteRien schreef:
04-11-2019 22:48
Die met de beste (nieuwst opgeknapte) huisjes. Dat zwembad lig je misschien 2 uur in, dat huisje de overige 22 uur.
Ook zonde van je vakantie, 22 uur in een huisje gaan zitten. Kan je net zo goed thuis blijven.
Wij gaan juist heel veel op pad en liggen uren in het zwembad en zitten in de binnenspeeltuin enz. De tijd die wij in het huisje doorbrengen is om te eten en te slapen.
Heijderbos heeft nog altijd het mooiste zwembad, aangezien je daar (naast je huisje) het meeste tijd zult doorbrengen! :-)
Ik ken alleen de Eemhof en de Limburgse Peel. Vooropgesteld dat ik geen cp fan ben is de Eemhof wel oké maar vond ik de Limburgse Peel echt een lelijke oude meuk, daar zou ik niet gaan boeken.
Heijderbos blijft het leukste!!
Whomi schreef:
05-11-2019 09:19
Gaan er ook kinderen mee?
Wij zijn vorig jaar 2 dagen in het Heijderbos geweest, leuk park. Maar de wildwaterbaan was geen succes. Dochter van bijna 7 kon er echt niet alleen af en vond hem eng. Schoonzus en ik zijn er bijna in verzopen, vond het geen pretje. Te ruw, had ook echt pijnlijke plekken. De jungle dome is wel leuk!
ook mijn ervaring, je verzuipt er bijna
en hij is overvol (er staan wel 'badmeesters' die toezicht zouden moeten houden...) dus als je zelf niet verzuipt, dan landt je wel op een (te)klein kind
Verder geen onprettig park hoor, beetje oude-meuk
ippy schreef:
04-11-2019 22:15
Heijderbos! Vanwege het zwembad en de speeljungle. Ook is Heijen wel een gezellig stadje. En de Eden vip huisjes zijn top.
ik denk dat je met dat stadje gennep bedoelt, want heijen is een tankstation en friettent :-)
En doooooor!
Geen van allen. De Duitse parken zijn veel beter, voormalige Gran Dorado parken zegmaar.

Wel iets verder rijden, maar de bungalows zijn veel beter en over het algemeen is het er rustiger.

Ik ben werkzaam geweest bij Center Parcs. Realiseer je goed dat deze aanbieder zich richt op faciliteiten op het park zelf. Ga je puur voor de Aqua Mundo dan moet je goed bedenken dat er ook heel veel mensen 'van buitenaf' komen zwemmen. Dagjesmensen.
Als je dit als gast zijnde niet weet kan dat een flinke tegenvaller zijn omdat het zwembad bizar druk kan zijn.

Neem Park Hochsauerland eens in overweging. Prachtige omgeving, erg leuke bungalows en een prachtige overdekte plaza die keurig onderhouden is.
Het is wat verder, maar je krijgt er echt meer waar voor je geld.
Polderbewoner schreef:
05-11-2019 11:25
Geen van allen. De Duitse parken zijn veel beter, voormalige Gran Dorado parken zegmaar.
Volgens deze logica moet ze naar Limburgse Peel. Dat was namelijk ooit Gran Dorado Loohorst. Toen werd het CP Loohorst. Toen Sunparks Limburgse Peel en nu CP Limburgse Peel.

Heijderbos heb ik een tijd gewerkt en van alle Center Parks parken vind ik dit de mooiste. Limburgse Peel stage gelopen en dat is duidelijk de minste van deze 3.
Heijderbos! Het leukste zwembad.
RegretteRien schreef:
04-11-2019 22:48
22 uur in je huisje?
Echt niet ! In een familieweekend zijn de hele dag bezig met allerlei activiteiten. Zwembad (en echt geen 2 uur), jungledome, boogschieten, tennis/badminton, wandelen.
broadway schreef:
05-11-2019 10:30
ik denk dat je met dat stadje gennep bedoelt, want heijen is een tankstation en friettent :-)
Ho ho, je vergeet de kerk ;-)

Sorry TO, ik kan je verder niet helpen, want ik ken alleen Heijderbos.
Gennep is overigens best leuk, Nijmegen en Kleve zijn ook dichtbij voor een dagje iets anders dan het park.
SanneH01 schreef:
04-11-2019 22:31
Huttenheugte
+1
Blijf in jezelf geloven !
Ik vind zelf het Heijderbos heel erg leuk, maar wat hier al eerder gezegd is zijn de huisjes vrij aftands. Paar jaar geleden nog in een Eden-huisje geweest, die was wel goed. En de Jungle Dome is super voor kinderen, evenals het zwembad.

Limburgse Peel is niet zo'n leuk park. Je kunt goed merken dat het geen oorspronkelijk CP is. Maar de huisjes zijn recentelijk opgeknapt dus dat is misschien een plus.

De Eemhof vind ik echt vreselijk. Er zijn daar heel vaak evenementen of groepsdingen en dan is het best druk. Maar er is daar wel veel te doen voor jong en oud. Ze zijn nu veel huisjes aan het opknappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven