Welke kerstmarkt moet je geweest zijn?

12-09-2021 20:50 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen met zijn tweeën in December (uiteraard als het mogelijk is) 4/5 dagen een stad bezoeken die in het teken is van kerst. Veel ruimte voor het bezoeken van kerstmarkten maar ook in combinatie met andere activiteiten en leuke plekjes. Welke stad bevelen jullie aan en waarom? Tot nu toe denken we bijvoorbeeld aan Wenen, Praag of München.

Ik ben ontzettend benieuwd, alle tips zijn welkom!
Berlijn
Keulen
Dresden
Dusseldorf
Essen, met bezoek aan Zeche Zollverein.
Kerstmarkt is Voor 1 dag leuk, maar voor 4 dagen?
Ben op de kerstmarkt van München geweest, dat was zeer de moeite waard. Misschien niet voor 4 volle dagen maar er is echt nog wel meer te doen in dat dorpje.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
-
bloem9x wijzigde dit bericht op 12-09-2021 21:13
0.00% gewijzigd
Bloem9x schreef:
12-09-2021 21:12
Sommige steden hebben meerdere (kerst)markten heb ik gezien tot nu toe, en zoals ik zei uiteraard in combinatie met andere activiteiten en bezoeken van plekjes. We willen minimaal 4 dagen gaan.
Berlijn is leuk in kersttijd vind ik. Veel kerstmarkten verdeeld over de stad met allemaal een eigen sfeer. En buiten de kerstmarkt is er in Berlijn ook nog genoeg leuks te doen. En als je dat leuks gedaan hebt, dan weer lekker terug naar een van de kerstmarkten voor nog een gluhwein. Vooral de WeihnachtsZauber op de Gendarmenmarkt is prachtig (kost wel een euro toegang).
Aken.
Berlijn
Keulen

Groot, veel verschillende markten, leuk te combineren met de stad zelf. Veel plezier!
We zijn in Duitsland bij verschillende kerstmarkten geweest..en met kerst een keer in Wenen en een keer in Praag.

Praag vond ik toch echt het leukst!! Ook qua andere activiteiten rondom de kerstmarkten. Het is dan echt een sprookjesstad
Praag is leuk.
Aachen ook wel.
KooktMetKnoflook schreef:
12-09-2021 21:01
Ben op de kerstmarkt van München geweest, dat was zeer de moeite waard. Misschien niet voor 4 volle dagen maar er is echt nog wel meer te doen in dat dorpje.
Ik heb een weekje München geboekt voor in December. Ik heb er in de buurt gewoond en wil graag daar weer even rondneuzen plus de kerstmarkten bezoeken. En genoeg andere leuke dingen die er te doen zijn.
Ik vond de kerstmarkten van Keulen ook leuk.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik vond Wenen heel erg leuk en mooi. Verschillende kerstmarkten, maar daar buiten ook een fijne sfeer en genoeg te doen.
That’s how Sue c’s it
Zijn er alleen leuke kerstmarkten in Duitsland?
Ik kan me altijd moeilijk voorstelling maken van de grote kerstmarkten. Ik ben naar een kleine geweest maar daar hadden veel kraampjes dezelfde kerstspullen of kraampjes met kermis / braderie spullen.
Hoe is dat bij de grote? En kom je dan thuis met bigshoppers met nieuwe kerstspullen? :?:
Keulen vind ik heel gezellig! In 1 dag is het eigenlijk te groot, dus prima als je langer blijft.

Maar eh, zijn er dit jaar kerstmarkten dan? Want vorig jaar gingen ze allemaal niet door vanwege Corona en Duitsland heeft nu best wat regels rondom Corona. Vraag me af of zoiets als een kerstmarkt mag tegen die tijd.
Rilena schreef:
12-09-2021 22:33
Ik kan me altijd moeilijk voorstelling maken van de grote kerstmarkten. Ik ben naar een kleine geweest maar daar hadden veel kraampjes dezelfde kerstspullen of kraampjes met kermis / braderie spullen.
Hoe is dat bij de grote? En kom je dan thuis met bigshoppers met nieuwe kerstspullen? :?:
Veel verkopen inderdaad dezelfde spulletjes. Maar ik kom er ook niet specifiek om iets te kopen. Ik ga vooral voor de sfeer en het eten :mrgreen: maar om de zoveel stalletjes kom je inderdaad weer dezelfde kerstballen, wintersokken, kaarsen enz tegen. In Keulen heeft wel elke kerstmarkt (geloof 8 of 9 verschillende) z’n eigen thema en zien de kraampjes er anders uit per kerstmarkt. Ook de lichtjes en versiering in de bomen is daar overal anders. Heel gezellig vind ik dat!
Berlijn was top in december.
Ben zelf dol op kerst, dus vond de kerstmarkten fantastisch, maar niet voor vier dagen, haha.
Maar je kan daar ook heerlijk winkelen, eten, borrelen etc. Heel leuk!
Boedapest is ook leuk! En een grote stad, dus genoeg te doen naast de kerstmarkten.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Rilena schreef:
12-09-2021 22:33
Zelf ga ik naar een kerstmarkt voor de sfeer en niet om te shoppen. In Duitsland zijn ze daar wel een stuk beter in dan in Nederland, in sfeervolle kerstmarkten. Ik koop wel een kerstbal als ik op een kerstmarkt ben, maar verder drink ik een gluhwein, ik eet wat, ik neem nog een gluhwein en die drink ik dan bij een vuurtje op. Op die in Berlijn is zeker 's avonds ook wel wat entertainment te vinden in de vorm van dans/zang en er is ook een grotere met een ijsbaan en een reuzenrad. Dus nee, ik kom zeker niet met een bigshopper thuis. Vind dat ook helemaal niet bij een kerstmarkt passen eigenlijk.
In Nederland: Maastricht.

Wordt geopend met aankomst van de kerstman. Die kwam aan in een soort disneyparade met koets.

Huis van de kerstman kun je bezoeken. Leuke eetkraampjes. IJsbaan. Altijd leuk. Ook al kun je niet schaatsen. Leuk om te zien.

Mooie versiering.

In Belgie: Antwerpen en Gent

Persoonlijk vind ik Gent het meest sfeervol. Mooi reuzenrad. Hele leuke kramen. Kerk kun je ook bezoeken. Mooie stalletjes. Lekkere braadworsten die ik normaal niet lust, maar daar wel. Op grote bbq rond het vuur. Zoveel sfeer!

Het gaat niet om de kramen met dezelfde spullen maar om de sfeer.

Pff lig ik hier zin in kerst te hebben! Het is september
KooktMetKnoflook schreef:
12-09-2021 21:01
Dorpje?? Munchen is een mega stad! Superleuk en heel veel te doen!
De enige kerstmarkt die ik heb gezien is die in Oberhausen. Vond daar niet veel aan maar vond Centro wel leuk. Ik was er niet speciaal voor de kerstmarkt gelukkig.

Ik hoor van veel mensen dat die in Essen leuk is. En Londen schijnt ook heel mooi te zijn rond kerst.
Londen en Düsseldorf vond ik het leukste. Maastricht is niet iets waar je speciaal voor naar Maastricht zou moeten gaan (leuk voor een half uurtje als je er toch bent, meer niet). Aken is leuk als je in de buurt woont maar daar zou ik geen overnachting voor boeken. Keulen idem. In Valkenburg is de kerstmarkt in de grotten, leuk als onderdeel van een weekendje Valkenburg.

In Berlijn nog nooit naar een kerstmarkt geweest overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven