Welke landen heb je bezocht?

22-01-2023 18:15 209 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In navolging van het concert topic (en ook een beetje met een knipoog naar het vlieg jij nog topic) welke landen heb je bezocht?

Ik heb zelf nog een mega lange bucketlist ondanks dat ik al heel wat gezien heb.

Ik vind reizen een verrijking van je leven en ervaringen, en dat geef ik mijn kinderen ook graag mee. En het is dat ik kinderen heb anders had ik niet meer in NL gewoond.

(Gaarne de discussie over vliegen hieruit laten. Daar is het vlieg jij topic voor bedoeld)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel kinderen maar ik neem ze gewoon overal mee naar toe. Mijn oudste houdt zijn eigen waar-ben-ik-geweest-steden-en-landen-lijst bij. En we hebben ook zo'n scratchmap voor de reizen met ons gezin.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
22-01-2023 20:32
De hoeveelheid verre bestemmingen valt me vooral op. Met onze kinderen bleven we meestal toch in de bekende vakantielanden
Italië, Spanje Frankrijk
Avontuurlijker dan dat durfden we toch niet goed aan
Is misschien ook de tijdsgeest? Mijn ouders waren 30 jaar geleden ook minder ver van huis dan wij nu, maar ja de wereld is de afgelopen jaren wel veel kleiner geworden.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederland

Duitsland
Denemarken
België
Luxemburg
Frankrijk
Spanje
Portugal
Italië
Zwitserland
Oostenrijk
Voormalig Joegoslavië
Griekenland
Turkije
Thailand
Mexico
Dominicaanse republiek
Curaçao

Ik wil heel graag nog naar: Kroatie, UK, Canada en de USA.
Maar voor nu wil ik echt heel graag terug naar Curaçao. Eiland heeft mijn hart gestolen (en die van mijn kinderen :heart: )
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederland
België
Duitsland
Luxemburg
Frankrijk
Spanje
Engeland
Tsjechië
Polen
Oekraïne
Italië
Griekenland
Senegal
Gambia
Kaapverdië
Marokko
Tunesië
Libië
Turkije
Amerika (VS, Midwesten, Zuidoosten)

Dit jaar komen Ierland, Estland en Finland erbij.... En we gaan weer naar Amerika (New York)...

Japan staat nog hoog op het lijstje, en Australië...
janena wijzigde dit bericht op 23-01-2023 07:49
18.35% gewijzigd
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren Quote
broodtrommel schreef:
22-01-2023 21:10
Wat vond je leuker? Argentinië of Chili? Lijken me beiden fantastische landen
Oeh lastig ik vond het zuiden (pategonie) heel mooi. Ushuaia, El chalten en de Perito Moreno vond ik fabtastisch. De mix tussen Argentinië en Chili vond ik heel mooi. Ik ben in Buenos Aires begonen en toen nog naar de watervallen geweest. In totaal 5 weken rondgereisd.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederlandse hier!

België
Luxemburg
Frankrijk
Spanje
Portugal
Egypte
Ethiopië
Duitsland
Oostenrijk
Zwitserland
Polen
Tsjechië
Litouwen
Italië
Griekenland
Turkije
Slovenië
Kroatië
Bosnië en Herzegovina (2de huis)
UK
IJsland
Denemarken (gewoond)
Noorwegen
Zweden
Finland
Rusland
Mongolië
China
Malediven
Oman
Maleisië
Filipijnen
Singapore
Cuba
USA
Equador incl galapagos
Panama
manon_azem wijzigde dit bericht op 05-02-2023 08:41
2.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeh, even denken hoor.

Nederland
Belgie
Duitsland
Luxemburg
Frankrijk
Zwitserland
Italie
Oostenrijk
Denemarken
Ierland
Engeland
Spanje
Portugal
Griekenland
Egypte ( never again )
Brazilie
Argentinie
Paraguay ( oke drie landen punt maar ben er wel geweest haha )
Amerika
Vaticaanstad ( is een eigen land toch? )

Ik voel me zelf het meest op mijn gemak in landen als Spanje, Italie, Griekenland. Daar heb ik de fijnste vakanties gehad. Maar ook Engeland vind ik erg fijn, ik kan goed met de mensen daar overweg en Schotland staat nog op mijn lijstje.
Maar ik wil nog een hoop zien, het oosten lijkt me ook boeiend, richting China die kant op. IJsland lijkt me gaaf. En eigenlijk wil ik gewoon heel graag nog eens terug naar Brazilie of een ander land in Zuid Amerika. Afrika trekt me niet zo. India helemaal niet. Maar er valt nog genoeg te zien ook in Europa vind ik.
Ik reis een stuk minder dan vroeger, heb er wat minder zin in en ik ga liever op korte stedentrips of een weekje Griekenland dan echt ver weg.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Iemand merkte op dat iedereen hier zoveel heeft gereisd. Dat is ook logisch: iemand die alleen in de Benelux geweest is gaat hier natuurlijk niet posten.
vaniteifear schreef:
23-01-2023 08:39
Iemand merkte op dat iedereen hier zoveel heeft gereisd. Dat is ook logisch: iemand die alleen in de Benelux geweest is gaat hier natuurlijk niet posten.
Ja, jammer. Want ik zie veel reizen niet als iets om trots op te zijn, ofzo. Ik heb zelf een redelijk lijstje, maar ik ben geen enorme reiziger. Veel was voor werk. Maar verder heb ik die behoefte niet zo. Dat zullen vast meer mensen hebben. Of mensen hebben er het budget niet voor, of andere redenen. Ik zie niet in waarom je dat hier niet ook gewoon zou kunnen posten.

Maar met reizen en aantallen landen is er toch altijd een beetje een gevoel van het willen laten zien. Stickers op koffers, spelden op prikborden, etc. Toch speciaal die stempel in je paspoort vragen, ook al stempelen ze vaak niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
23-01-2023 11:25
Ja, jammer. Want ik zie veel reizen niet als iets om trots op te zijn, ofzo. Ik heb zelf een redelijk lijstje, maar ik ben geen enorme reiziger. Veel was voor werk. Maar verder heb ik die behoefte niet zo. Dat zullen vast meer mensen hebben. Of mensen hebben er het budget niet voor, of andere redenen. Ik zie niet in waarom je dat hier niet ook gewoon zou kunnen posten.

Maar met reizen en aantallen landen is er toch altijd een beetje een gevoel van het willen laten zien. Stickers op koffers, spelden op prikborden, etc. Toch speciaal die stempel in je paspoort vragen, ook al stempelen ze vaak niet meer.
Hoewel we met zijn allen vliegschaamte aangepraat worden ben ik eigenlijk wel degelijk trots op de reizen die we gemaakt hebben en nog hopen te gaan maken. Ik zie het ook als een verrijking van de opvoeding en ja, mijn zoon verzameld inderdaad speltjes van nationale parken waar we geweest zijn. Overigens gaat het wat mij betreft niet om het afvinken van een land of het willen laten zien maar om de ervaring en landschappen die we hier niet hebben.

Ik heb ook wel eens een baanaanbod geweigerd Ivm te weinig vakantiedagen. Nu heb ik 10 weken aan vakantiedagen bij elkaar gespaard en daarmee gaan we in 2024 nog een keer door Canada en de VS rondreizen. Liefst zou ik een heel jaar rond gaan reizen naar school en baan van partner laten dat niet toe, misschien over een paar jaar…
Alle reacties Link kopieren Quote
héél beperkt hier

Engeland
Oostenrijk
Italië
Duitsland
Zwitserland
Nederland
Sovjet Unie (nu Rusland)
Luxemburg
Frankrijk
ik was liever knolselder....
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
23-01-2023 11:25
Ja, jammer. Want ik zie veel reizen niet als iets om trots op te zijn, ofzo. Ik heb zelf een redelijk lijstje, maar ik ben geen enorme reiziger. Veel was voor werk. Maar verder heb ik die behoefte niet zo. Dat zullen vast meer mensen hebben. Of mensen hebben er het budget niet voor, of andere redenen. Ik zie niet in waarom je dat hier niet ook gewoon zou kunnen posten.

Maar met reizen en aantallen landen is er toch altijd een beetje een gevoel van het willen laten zien. Stickers op koffers, spelden op prikborden, etc. Toch speciaal die stempel in je paspoort vragen, ook al stempelen ze vaak niet meer.
jep: wie kan het verst plassen?!
Adelaar81 schreef:
23-01-2023 11:59
Hoewel we met zijn allen vliegschaamte aangepraat worden ben ik eigenlijk wel degelijk trots op de reizen die we gemaakt hebben en nog hopen te gaan maken. Ik zie het ook als een verrijking van de opvoeding en ja, mijn zoon verzameld inderdaad speltjes van nationale parken waar we geweest zijn. Overigens gaat het wat mij betreft niet om het afvinken van een land of het willen laten zien maar om de ervaring en landschappen die we hier niet hebben.

Ik heb ook wel eens een baanaanbod geweigerd Ivm te weinig vakantiedagen. Nu heb ik 10 weken aan vakantiedagen bij elkaar gespaard en daarmee gaan we in 2024 nog een keer door Canada en de VS rondreizen. Liefst zou ik een heel jaar rond gaan reizen naar school en baan van partner laten dat niet toe, misschien over een paar jaar…
Ik bedoel meer, los van vliegschaamte het is vaak gewoon een kwestie van voorkeur, een ander verrijkt zich weer op een andere manier.

Ik zie reizen trouwens niet als een prestatie, en dus ook niet als iets om trots op te zijn. Gewoon een vorm van vrijetijdsbesteding. Verrijkend? Wellicht, maar dat zijn meer dingen. Het is vooral reizen waar mensen het tegen andere mensen over hebben. Je kunt op geen date-app of iedereen is dol op reizen.

Begrijp me niet verkeerd, ik reis ook wat af. Maar ik vind niet dat iemand die alleen maar België is geweest minder verrijkt is. Kan ook simpelweg een andere interesse zijn.

[Edit: mijn punt was vooral, het is jammer dat mensen tussen deze waslijsten aan landen niet willen toevoegen dat ze alleen naar Frankrijk en België zijn geweest en dat het daardoor lijkt of iedereen veel en ver heeft gereisd.]

Ja, dat een kind speldjes op een kaart zet snap ik natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
België
Luxemburg
Engeland
Ierland
IJsland
Noorwegen
Zweden
Finland
Duitsland
Frankrijk
Spanje
Portugal
Andorra
Italië
Zwitserland
Oostenrijk
Tsjechië
Griekenland
Kroatië
Montenegro
Thailand
Maleisië
Curaçao
Argentinië
VS (Hawaii, Californië, Nevada, Utah, Arizona, Florida, New York, Washington DC, Georgia, South Carolina en Tennessee)
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederland
België
Frankrijk
Spanje
Portugal
Luxemburg
Duitsland
Denemarken
Zweden
Oostenrijk
Zwitserland
Italië
San Marino
Vaticaanstad
Turkije
Engeland
Ierland
Noord-Ierland
Canarische eilanden
Verenigde Staten
Bahamas
St Thomas
Tortola
Aruba
St Maarten
St Kitts
St Lucia
Barbados
Grenada
Dominica
Curaçao
Bonaire
Dominicaanse Republiek
Mexico
Belize
Antigua
St Eustachius
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
23-01-2023 08:39
Iemand merkte op dat iedereen hier zoveel heeft gereisd. Dat is ook logisch: iemand die alleen in de Benelux geweest is gaat hier natuurlijk niet posten.
Ik ken echt veel mensen die nog nooit hebben gevlogen en/of die alleen naar Frankrijk op vakantie gaan. Tot mijn 16e, schoolreis naar Parijs, was ik nog nooit Nederland uit geweest. Als je dat van huis uit mee krijgt en zelf niet verder hoeft, zal je lijstje korter zijn. Prima hoor. Ik zie mezelf bijv niet snel naar allerlei Aziatische landen of Rusland gaan.
Nederland
België
Frankrijk
Spanje (incl. Canarische eilanden en Mallorca)
Portugal
Italië (en Vaticaanstad)
UK
Duitsland
Luxemburg
Denemarken
Oostenrijk
Polen
Griekenland
Malta
Tunesië
Dubai
Japan
Thailand
Maleisië
Indonesië (Java en Bali)
Singapore
Laos
Birma
Suriname
Filipijnen

En op de wensenlijst…
Tsjechie, dit jaar
Balkanlanden; Slovenië, Kroatië
Zweden
Noorwegen
Schotland
Argentinië
Canada
anoniem_63e20ea8ea23a wijzigde dit bericht op 30-01-2023 18:52
Reden: Land toegevoegd
24.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
23-01-2023 11:25
Ja, jammer. Want ik zie veel reizen niet als iets om trots op te zijn, ofzo. Ik heb zelf een redelijk lijstje, maar ik ben geen enorme reiziger. Veel was voor werk. Maar verder heb ik die behoefte niet zo. Dat zullen vast meer mensen hebben. Of mensen hebben er het budget niet voor, of andere redenen. Ik zie niet in waarom je dat hier niet ook gewoon zou kunnen posten.

Maar met reizen en aantallen landen is er toch altijd een beetje een gevoel van het willen laten zien. Stickers op koffers, spelden op prikborden, etc. Toch speciaal die stempel in je paspoort vragen, ook al stempelen ze vaak niet meer.
Volgens mij heeft dat helemaal niks met willen laten zien te maken, maar met enthousiasme en herinneringen voor jezelf. Wat opmerkelijk om dat te zien als dat iemand wil etaleren. Ik vind het ook leuk om te lezen/horen van anderen over waar zij zij geweest. Ervaringen uitwisselen, inspiratie op doen, etc.

Net zoals dat moeders graag over hun kinderen praten, bijvoorbeeld. Waar het hart van vol is loopt de mond van over.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederland
België
Frankrijk
Luxembourg
Spanje
Portugal
Duitsland
Polen
Oostenrijk
Slovenië
Kroatië
Hongarije
Engeland
Schotland
Verenigd Arabische Emiraten
Indonesië

Wensenlijstje: Curaçao, Moskou (nu alleen niet) Thailand, meer eilanden van Indonesië, Italië en Griekenland.
nerdine wijzigde dit bericht op 23-01-2023 13:05
Reden: Herkenbaarheid
26.71% gewijzigd
Love all, trust a few, do wrong to none - Shakespeare
Alle reacties Link kopieren Quote
Europa: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Engeland, Wales, Duitsland, Tsjechië, Hongarije, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal (incl Madeira), Vaticaan, Monaco, Griekenland, Malta, Denemarken, Zweden, Noorwegen.

En buiten Europa: Hongkong, Australië, Nieuw-Zeeland, Fiji, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Duitsland
Luxemburg
België
Frankrijk
Spanje
Portugal
Italië
Malta
Vaticaanstad
Oostenrijk
Zwitserland
Kroatië
Tsjechië
Polen
Bulgarije
Hongarije
Griekenland
Turkije
Bosnië
Letland
Estland
Denemarken
Noorwegen
Ierland

Zuid-Afrika
Swaziland
Japan
USA (24 verschillende staten)
Canada
Curaçao
europe86 wijzigde dit bericht op 23-01-2023 13:04
1.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederland
België
Duitsland
Frankrijk
Kroatië
Spanje
Portugal
Italië
Griekenland
Verenigde Staten (3x)
Cuba
Curaçao
Aruba

Ik zou nog graag naar Zuid Afrika willen.
lux- schreef:
23-01-2023 12:52
Volgens mij heeft dat helemaal niks met willen laten zien te maken, maar met enthousiasme en herinneringen voor jezelf. Wat opmerkelijk om dat te zien als dat iemand wil etaleren. Ik vind het ook leuk om te lezen/horen van anderen over waar zij zij geweest. Ervaringen uitwisselen, inspiratie op doen, etc.

Net zoals dat moeders graag over hun kinderen praten, bijvoorbeeld. Waar het hart van vol is loopt de mond van over.
Oh nee, ik praat echt nooit over mijn reizen, en andermans reizen heb ik het ook niet graag in detail over, dus dat zal dan inderdaad wel mijn eigen gedachtenkronkel zijn.

Wel durf ik te stellen, dat mensen wel degelijk graag vertellen naar hoeveel landen ze zijn geweest, zonder dat daar verder iets inhoudelijks aan toegevoegd wordt. Hier zie je dat ook al, mensen zijn daar nou eenmaal trots op.

En omgekeerd schamen mensen zich soms als ze weinig gereisd hebben. En die zie je dus ook niet in dit topic, terwijl dat natuurlijk ook helemaal prima is. De vraag was gewoon, in welke landen ben je geweest, dan mag je ook reageren als je niet een hele waslijst hebt. Maar het nodigt minder uit. In het echt, hebben de meeste mensen echt niet zoveel gereisd als wat hier voorbij komt.
anoniem_64099e414652c wijzigde dit bericht op 23-01-2023 13:27
18.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederland
Duitsland
België
Frankrijk
Portugal (Madeira)
Zweden
Finland (1 dag)
Noorwegen
Italië (paar dagen Venetië)
Kroatië
Slovenië
Oostenrijk
UK
Alle reacties Link kopieren Quote
lux- schreef:
23-01-2023 12:52
Volgens mij heeft dat helemaal niks met willen laten zien te maken, maar met enthousiasme en herinneringen voor jezelf. Wat opmerkelijk om dat te zien als dat iemand wil etaleren. Ik vind het ook leuk om te lezen/horen van anderen over waar zij zij geweest. Ervaringen uitwisselen, inspiratie op doen, etc.
Ik zou het veel interessanter vinden als mensen iets vertelden over wat een reis naar een bepaald land zo bijzonder maakte. Die lijstjes zijn toch doodsaai om te lezen?
No one ever made a difference by being like everyone else.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven