Welke landen heb je bezocht?

22-01-2023 18:15 209 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In navolging van het concert topic (en ook een beetje met een knipoog naar het vlieg jij nog topic) welke landen heb je bezocht?

Ik heb zelf nog een mega lange bucketlist ondanks dat ik al heel wat gezien heb.

Ik vind reizen een verrijking van je leven en ervaringen, en dat geef ik mijn kinderen ook graag mee. En het is dat ik kinderen heb anders had ik niet meer in NL gewoond.

(Gaarne de discussie over vliegen hieruit laten. Daar is het vlieg jij topic voor bedoeld)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
23-01-2023 13:08
Wel durf ik te stellen, dat mensen wel degelijk graag vertellen naar hoeveel landen ze zijn geweest, zonder dat daar verder iets inhoudelijks aan toegevoegd wordt. Hier zie je dat ook al, mensen zijn daar nou eenmaal trots op.
Ik heb tot nog toe het meeste van iedereen. Maar ben daar niet trots op of zo.
Maar het was nu eenmaal de vraag van dit topic ;-D .
In mijn dagelijks leven loop ik er echt niet te koop mee hoor, met het aantal landen waar ik geweest ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
intothewild schreef:
23-01-2023 13:16
Ik zou het veel interessanter vinden als mensen iets vertelden over wat een reis naar een bepaald land zo bijzonder maakte. Die lijstjes zijn toch doodsaai om te lezen?
Eens, maar daar zijn alle andere topics voor. De vraag was hier, welke landen ben je geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnebloemenveld schreef:
23-01-2023 13:18
Ik heb tot nog toe het meeste van iedereen. Maar ben daar niet trots op of zo.
Maar het was nu eenmaal de vraag van dit topic ;-D .
In mijn dagelijks leven loop ik er echt niet te koop mee hoor, met het aantal landen waar ik geweest ben.
Maar geen lijstje, dus dat is dan wel weer jammer.
KamilleT schreef:
23-01-2023 12:39
Ik ken echt veel mensen die nog nooit hebben gevlogen en/of die alleen naar Frankrijk op vakantie gaan. Tot mijn 16e, schoolreis naar Parijs, was ik nog nooit Nederland uit geweest. Als je dat van huis uit mee krijgt en zelf niet verder hoeft, zal je lijstje korter zijn. Prima hoor. Ik zie mezelf bijv niet snel naar allerlei Aziatische landen of Rusland gaan.
Hier precies hetzelfde. Als kind nooit buiten Nederland geweest, pas op mijn 17e toen ik besloot naar Zweden te fietsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben momenteel op vakantie ga eens ff nadenken

Nederland België Luxemburg
Frankrijk Spanje Gibraltar
Italië Zwitserland Oostenrijk
Duitsland Polen Hongarije
Roemenië Bulgarije Albanië
Griekenland Macedonië Turkije
Ierland Schotland IJsland
Vk Denemarken

Marokko Gambia Tanzania
Ghana zuid afrika swasiland
Namibië Botswana

Colombia

Thailand Vietnam Cambodja
China Indonesië India

Australië

Mijn eerste wat spannendere reis was pas ook toen ik 18 was. Daarvoor altijd camperen in Frankrijk of Italië.

Hoop nog heel wat landen te bezoeken en ontdekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederland (duh)
België (Ardennen, Antwerpen, kort Brussel)
Duitsland (Bielefeld, Eiffel geloof ik)
Frankrijk (Parijs, Disney Land Parijs)
Luxemburg (doorheen gereden)
Engeland (London)
Spanje (Malaga, Fuengirola, Torremolinos, Mijas, Barcelona, Mallorca)
Italië (Dolomieten, Rome, Vaticaan Stad)
Griekenland (Zakynthos en Corfu)
Canarische Eilanden (Fuerteventura, Lanzarote)
Turkije (Alanya)
Oostenrijk (Tirol)

Op de planning:
Schotland

Ik wil graag nog eens naar:
Zweden
Portugal
Athene, Griekenland
Ijsland
Berlijn
Ibiza
Egypte (piramides)

Ik heb niks te zoeken in Azië, (rest van) Afrika en Zuid Amerika, dat trekt mij totaal niet en lijkt me maar een vieze en gevaarlijke bedoening daar. Amerika lijkt me nog wel geinig met de Grand Canyon en zo, maar weet niet of ik ooit zoveel wil betalen+moeite doen voor een reis daarheen. Australië lijkt me ook wel geinig, maar alles daar wil je dood hebben en ik denk niet dat ik een eeuwigheid in een vliegtuig ervoor over heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
23-01-2023 13:08
Oh nee, ik praat echt nooit over mijn reizen, en andermans reizen heb ik het ook niet graag in detail over, dus dat zal dan inderdaad wel mijn eigen gedachtenkronkel zijn.

Wel durf ik te stellen, dat mensen wel degelijk graag vertellen naar hoeveel landen ze zijn geweest, zonder dat daar verder iets inhoudelijks aan toegevoegd wordt. Hier zie je dat ook al, mensen zijn daar nou eenmaal trots op.

En omgekeerd schamen mensen zich soms als ze weinig gereisd hebben. En die zie je dus ook niet in dit topic, terwijl dat natuurlijk ook helemaal prima is. De vraag was gewoon, in welke landen ben je geweest, dan mag je ook reageren als je niet een hele waslijst hebt. Maar het nodigt minder uit. In het echt, hebben de meeste mensen echt niet zoveel gereisd als wat hier voorbij komt.

Wat een onzin. Ik weet uit m'n hoofd helemaal niet in hoeveel landen ik ben geweest, en als ik iets vertel over een land vertel ik er zeker niet bij dat ik ook nog in 73 andere landen ben geweest. En van anderen hoor ik dat ook echt nooit.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
België
Frankrijk
Andorra
Spanje
Gibraltar
Portugal
Marokko
Canarische Eilanden, Balearen
Duitsland
Zwitserland
Oostenrijk
Liechtenstein
Italië
San Marino
Polen
Tsjechië
Slowakije
Kroatië
Slovenië
Servië
Montenegro
Kosovo
Albanië
Griekenland
Cyprus
Denemarken
Noorwegen
Zweden
Finland
Groot Brittannië
Ierland
Canada
U.S.A.
Mexico
Jamaica
Dominicaanse Republiek
Haïti

Toen ik kind was, gingen we elk jaar drie weken met de auto op vakantie en mijn vader zocht steevast iets uit, waarbij meerdere landen bezocht werden. We gingen toen ook nog bij elke grensovergang een stempel halen in het paspoort bij de douane.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
23-01-2023 14:32
Ik heb niks te zoeken in Azië, (rest van) Afrika en Zuid Amerika, dat trekt mij totaal niet en lijkt me maar een vieze en gevaarlijke bedoening daar.
:bonk: Wat een gemis voor ze.
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Murgatroyd schreef:
23-01-2023 15:07
:bonk: Wat een gemis voor ze.
Dat vinden ze vast niet erg nee, één verwende rijke Westerner minder. :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnebloemenveld schreef:
23-01-2023 13:19
Eens, maar daar zijn alle andere topics voor. De vraag was hier, welke landen ben je geweest.
Jawel, maar de onderbouwing daarvoor was: 'reizen verrijkt je leven' en dan ben ik dus ook nieuwsgierig naar de manier waarop dan :)
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederland
België
Frankrijk
Duitsland
Spanje
Portugal
Zwitserland
Oostenrijk
Hongarije
Tsjechië
Italië
Canarische Eilanden
Engeland
Schotland
Noorwegen
Zuid-Afrika
India
Canada
MarindaH schreef:
23-01-2023 14:50
Wat een onzin. Ik weet uit m'n hoofd helemaal niet in hoeveel landen ik ben geweest, en als ik iets vertel over een land vertel ik er zeker niet bij dat ik ook nog in 73 andere landen ben geweest. En van anderen hoor ik dat ook echt nooit.
Nee, ik bedoel dan ook niet het letterlijke aantal.

Hoe dan ook, het is opvallend dat alleen de mensen die in vrij veel landen zijn geweest zich hier melden en zij die minder hebben gereisd nauwelijks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belgie
Duitsland
Oosterijk
Engeland
Schotland
Frankrijk
Spanje ( vaste land &Mallorca)
Tenerife
Malta
Portugal
Griekenland
Turkije
Tsjechië
Luxemburg
Amerika (Miami L.A 2x)
Suriname
Japan

op de lijst
Italie & Hawaii
Relax we're all crazy, it's not a competition
navyblue schreef:
23-01-2023 15:28
Nee, ik bedoel dan ook niet het letterlijke aantal.

Hoe dan ook, het is opvallend dat alleen de mensen die in vrij veel landen zijn geweest zich hier melden en zij die minder hebben gereisd nauwelijks.
Het is niet zo heel opvallend. Mensen die niet fietsen zul je ook niet snel op een wielrennersforum zien. Ik heb niet veel gereisd (en maar één keer buiten de EU) en heb toch mijn lijstje neergezet.

Natuurlijk is reizen een verrijking, maar het is ook weer niet zo dat het een essentieel deel van de opvoeding is. Er groeien miljoenen kinderen op die nooit op vakantie gaan, of alleen naar een camping in de Benelux. Ik ben als kind nooit op vakantie geweest maar wel opgegroeid met kunst, cultuur, lezen, documentaires en twee zeer belezen ouders. De vakanties heb ik toen echt niet gemist. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo'n wereldreiziger ben. Ik ga het liefst op fietsvakantie of lekker op cruise. Cultuursnuiven hoeft voor mij niet zo nodig. Die kennis kan ik ook opdoen uit boeken of films.

OT: Op mijn verlanglijstje staan Canada, IJsland en Madagaskar.
Ik ben vooral dol op lijstjes. Vakantielijstjes, muzieklijstjes, financiële lijstjes. En toch ook een stukje herinnering. Wel eens dat een topic met alleen maar namen van landen ook wat saai oogt, terwijl ik er voor mezelf wel de beleving bij voel.

Dit jaar ga ik met dochter en vriend naar Canada.
anoniem_63e20ea8ea23a wijzigde dit bericht op 23-01-2023 18:41
51.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Adelaar81 schreef:
23-01-2023 11:59
Hoewel we met zijn allen vliegschaamte aangepraat worden ben ik eigenlijk wel degelijk trots op de reizen die we gemaakt hebben en nog hopen te gaan maken. Ik zie het ook als een verrijking van de opvoeding en ja, mijn zoon verzameld inderdaad speltjes van nationale parken waar we geweest zijn. Overigens gaat het wat mij betreft niet om het afvinken van een land of het willen laten zien maar om de ervaring en landschappen die we hier niet hebben.

Gelukkig in z'n geheel niet ontvankelijk voor.

Ik heb nog helemaal niet eens zo heel vaak gevlogen in mijn jaren hier op aarde. En echt veel zal er ook niet meer bijkomen. Maar echt nul dat ik me dat laat aanpraten.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Spanje
Canada
Tsjechië
Duitsland
Marokko
Denemarken
Engeland
Ierland
Frankrijk
Portugal
België
Luxemburg
Turkije
Alle reacties Link kopieren Quote
Boardbabe82 schreef:
23-01-2023 07:47
Oeh lastig ik vond het zuiden (pategonie) heel mooi. Ushuaia, El chalten en de Perito Moreno vond ik fabtastisch. De mix tussen Argentinië en Chili vond ik heel mooi. Ik ben in Buenos Aires begonen en toen nog naar de watervallen geweest. In totaal 5 weken rondgereisd.
Mooi hoor. Beide landen staan in mijn top 5.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belgie
Duitsland
Luxemburg
UK
Ierland
Frankrijk
Spanje
Portugal
Italie
Slovenie
Oostenrijk
Zwitserland
Polen
Tsjechië
Hongarije
Zweden
Noorwegen
Denemarken
Estland
Letland
Litouwen
Macedonie
Bosnie
Kroatië
Montenegro
Albanie
Griekenland
Turkije
Marokko
Israel
Jordanie
USA
Canada
Mexico
Belize

Heel wat gezien, nog een hoop te zien ook, maar zal niet zo snel meer voor een verre reis gaan. Eerder kijken of de Balkan nog wat verder te ontdekken is :)
fietsertje89 wijzigde dit bericht op 24-01-2023 09:09
4.59% gewijzigd
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spanje 1 x
Frankrijk keer of 5
België 1 x, wel vaker weekendjes
Duitsland 1 x
Oostenrijk vaak vroeger met mijn ouders
Zwitserland idem
Portugal 1 x
Engeland - alleen 3 x Londen
Turkije (1 x en nooit meer)
Dominicaanse republiek 1 x
Griekenland 20+ keer, voornamelijk Kreta
Alle reacties Link kopieren Quote
Nederland
België
Duitsland
Frankrijk
Spanje
Noorwegen
USA
Cruises naar:
Haïti
Sint Maarten
Sint Kitts
Jamaica
Aruba
Curaçao
Bonaire
Barbados
Mexico (Cozumel)
Sint Thomas
Puerto Rico
Antiqua
Sint Lucia
Bahamas

Waar ik nog heen wil:
Zweden, Hawaii en nogmaals Noorwegen
*elfje* wijzigde dit bericht op 23-01-2023 19:21
1.50% gewijzigd
In the end, it is what it is.
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
23-01-2023 13:08
Oh nee, ik praat echt nooit over mijn reizen, en andermans reizen heb ik het ook niet graag in detail over, dus dat zal dan inderdaad wel mijn eigen gedachtenkronkel zijn.

Wel durf ik te stellen, dat mensen wel degelijk graag vertellen naar hoeveel landen ze zijn geweest, zonder dat daar verder iets inhoudelijks aan toegevoegd wordt. Hier zie je dat ook al, mensen zijn daar nou eenmaal trots op.

En omgekeerd schamen mensen zich soms als ze weinig gereisd hebben. En die zie je dus ook niet in dit topic, terwijl dat natuurlijk ook helemaal prima is. De vraag was gewoon, in welke landen ben je geweest, dan mag je ook reageren als je niet een hele waslijst hebt. Maar het nodigt minder uit. In het echt, hebben de meeste mensen echt niet zoveel gereisd als wat hier voorbij komt.
Da’s ook een beetje de aard van het topic denk ik, maar het zet inderdaad (helaas) nog niet aan tot meer kletsen over bepaalde bestemmingen.

Nou om dan maar een duit in het zakje te doen: ik heb afgelopen zomer een bijzonder leuke en mooie (deel van een) reis gemaakt door Zuid Duitsland en ik was echt ontzettend aangenaam verrast door de prachtige natuur, de super leuke stadjes en de diversiteit aan culturele en natuurlijke bezienswaardigheden. Het enige minpuntje vond ik de keuken, maar ik zou zeggen een dikke 9.5.

Een andere reis waar ik heel fijne herinneringen aan heb is Thailand. Dat was een super leuke reis waarbij we naar het noorden zijn gevlogen om met een auto door het binnenland naar het zuiden te reizen. Onderweg hebben we ontzettend veel contact gehad met de lokale bevolking en vanalles gezien, van een olifant die langs de ‘snel’weg liep tot apen die tassen stalen bij watervallen en kinderen die met een pan als ‘helm’ op het hoofd achterop zaten bij hun ouders op de motorscooter.

Het land waar ik mijn hart aan verloor was Japan, omdat het nog zoveel gekker en leuker is dan je kunt bedenken.

Zet dat wat aan tot een gesprek wellicht?

Ik volg in het kader hiervan trouwens heel veel reisaccounts op verschillende social media.

Wat mij betreft is niet bereisd (willen) zijn net zo normaal als wel bereisd (willen) zijn en sommige van mijn beste vakanties (zie boven) waren in of rondom Nederland. Dat staat voor mij volstrekt los van de interesse in andere wereld(del)en.
lux- wijzigde dit bericht op 28-01-2023 07:42
5.61% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren Quote
België
Frankrijk
Spanje (vasteland en Gran Canaria)
Madeira
Liechtenstein
Duitsland
Denemarken
Zwitserland
Tsjechië
Oostenrijk
Italië
Kroatië
Slovenië
Engeland
Wales
Schotland

Verenigde Staten

Peru

Thailand
Zuid-Korea
Cambodja

Over 2 weken kan ik Australië toevoegen :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk Lux! Jaren geleden hebben wij eens rond getrokken in het Zwarte Woud, zo verrassend mooi! Wij Nederlanders denken vaak over Duitsland als een land waar je doorheen reist op weg naar Italie maar het heeft zoveel te bieden. Binnenkort willen wij eens de tijd nemen om de Romantic Route te rijden, al die kastelen langs. Heb een aantal al vanaf de snelweg mogen bewonderen.

Onze huwelijksreis ging naar Marokko. Een paar dagen in de woestijn onder de sterrenhemel goddelijk gegeten ....
https://www.lapause-marrakech.com/english/

.... toen een paar dagen in een super romantisch riad met onze eigen tuin met bananen- en sinaasappelbomen die 's nachts verlicht werden door tientallen kaarsen in van die hang-lantaarns. Een halve dag doorgebracht in het badhuis en toen waren we klaar voor het laatste deel van onze trip: een paar dagen met een lokale prive-gids het Atlas-gebergte in. Onvergetelijk.
No one ever made a difference by being like everyone else.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven