Reizen
alle pijlers
Welke luchtvaartmaatschappij?
woensdag 29 februari 2012 om 22:51
Hoewel ik persoonlijk altijd het liefst in het blauw vlieg, blijkt onze trots voor mijn huwelijksreis geen passende vluchten aan te bieden. Keuze is nu uit Etihad, Emirates en AirBerlin.
Met AirBerlin heb ik al eens gevlogen, was op zich prima. Maar Emirates heeft zo'n heerlijk luxe uitstraling, iemand hier ervaring mee of dat ook waar wordt gemaakt? En hoe zit het met Etihad?
Met AirBerlin heb ik al eens gevlogen, was op zich prima. Maar Emirates heeft zo'n heerlijk luxe uitstraling, iemand hier ervaring mee of dat ook waar wordt gemaakt? En hoe zit het met Etihad?
woensdag 29 februari 2012 om 22:58
Het ligt maar net aan je bestemming. Emirates is prima op Europa / Dubai vluchten. Maar als je er daarna bijv mee doorvliegt naar de Malediven, dan vind ik de toestellen een stuk minder. Heb dat totnogtoe 4x meegemaakt, dus geloof niet meer zo dat het een kwestie van toeval en uitzondering was. Misschien dat langere vluchten naar elders wel weer met betere toestellen uitgevoerd worden, net zoals naar Europa.
woensdag 29 februari 2012 om 23:03
quote:Lizzl schreef op 29 februari 2012 @ 23:00:
Collega, ik zou Emirates kiezen. En al heb je geboekte plaatsen, toch maar je ID en een typisch IPB-presentje overhandigen bij boarden Who's to know... you just might
Collega Dat IPB-cadeautje zat al in de planning, inderdaad, je weet maar nooit. En als wij ze krijgen van collegae van andere maatschappijen is het ook altijd leuk.
Overigens is de bestemming inderdaad MLE.
Collega, ik zou Emirates kiezen. En al heb je geboekte plaatsen, toch maar je ID en een typisch IPB-presentje overhandigen bij boarden Who's to know... you just might
Collega Dat IPB-cadeautje zat al in de planning, inderdaad, je weet maar nooit. En als wij ze krijgen van collegae van andere maatschappijen is het ook altijd leuk.
Overigens is de bestemming inderdaad MLE.
woensdag 29 februari 2012 om 23:04
woensdag 29 februari 2012 om 23:05
woensdag 29 februari 2012 om 23:06
woensdag 29 februari 2012 om 23:18
Ik zou gaan voor de beste vluchttijden
(dan is zelfs blauw nog wel te hachelen, maar nadat mijn dochter bij de laatste vlucht geen eten kreeg (want geen stoel) hebben ze nu wel weer redelijk afgedaan, het is dat ik niet in NL woon en vlucht altijd goed is voor weer wat nlse films, maar van de service moeten ze het niet hebben)
(dan is zelfs blauw nog wel te hachelen, maar nadat mijn dochter bij de laatste vlucht geen eten kreeg (want geen stoel) hebben ze nu wel weer redelijk afgedaan, het is dat ik niet in NL woon en vlucht altijd goed is voor weer wat nlse films, maar van de service moeten ze het niet hebben)
woensdag 29 februari 2012 om 23:28
quote:nummerzoveel schreef op 29 februari 2012 @ 23:22:
@iebeltje
IPB staat voor 'indien plaats beschikbaar'. Het is een systeem waarbij luchtvaartmedewerkers voor lage tarieven met hun eigen maatschappij mee kunnen vliegen, op voorwaarde dat ze met een vlucht vliegen waarin nog lege stoelen over zijn.
Oh ik las cadeautje en presentje maar dat begrijp ik dan dus verkeerd?
Aanvulling: Pffff sorry door de tekst een paar maal nog eens door te hebben gelezen zie ik indd dat ik gewoon met iets te veel fantasie heb gelezen. (gewoon te nieuwsgierig dus )
Bedankt voor de uitleg! Leuk zo'n ""presentje!"
TO: Fijne huwelijksreis!
@iebeltje
IPB staat voor 'indien plaats beschikbaar'. Het is een systeem waarbij luchtvaartmedewerkers voor lage tarieven met hun eigen maatschappij mee kunnen vliegen, op voorwaarde dat ze met een vlucht vliegen waarin nog lege stoelen over zijn.
Aanvulling: Pffff sorry door de tekst een paar maal nog eens door te hebben gelezen zie ik indd dat ik gewoon met iets te veel fantasie heb gelezen. (gewoon te nieuwsgierig dus )
Bedankt voor de uitleg! Leuk zo'n ""presentje!"
TO: Fijne huwelijksreis!
anoniem_127206 wijzigde dit bericht op 29-02-2012 23:57
Reden: gewoon te veel fantasie.
Reden: gewoon te veel fantasie.
% gewijzigd
woensdag 29 februari 2012 om 23:28
Ook absoluut Emirates. Nu moet ik zeggen dat ik daarmee altijd naar grote bestemmingen in Azië vlieg, dus ik weet niet of het crap wordt richting bijv. Malediven, zoals nummerzoveel zei (of iets waar ze minder (?) op vliegen), maar voor hun 'standaard' reizen zijn ze zoveel heerlijker dan KLM. Zoveel meer beenruimte alleen al is echt een zegen, zeker op 15 uur vliegen.
woensdag 29 februari 2012 om 23:48
quote:iebeltje schreef op 29 februari 2012 @ 23:28:
[...]
IPB'en kan ook met andere maatschappijen. Vaak wordt er een presentje/kadootje meegenomen door de IPB'ers. Soort traditie.
Als IPB'er heb je kans op een stoel in economy of als je mazzel hebt in business class. Het minst fijn is mee op de klapbank. Daarvan krijg je een houten kont Maar je bent toch mooi mee voor wèhnâg Ik ben een paar weken geleden IPB naar Bangkok gevlogen met China Airlines. Heeft me ¤200 en zat in de business class. Zo kan het dus ook
Als je IPB vliegt, moet je rekening houden met het feit dat er per geboekte, volbetalende plaats 1 maaltijd aan boord is. Als je dus op een klapbank zit, is er kans dat er geen maaltijd is. Daar heb je als IPB'er namelijk ook geen recht op. Je hebt recht op een plaats en that's it. Daarom snap ik IPB'ers nooit die zelf niet eens een boterham met kaas oid meenemen.
[...]
IPB'en kan ook met andere maatschappijen. Vaak wordt er een presentje/kadootje meegenomen door de IPB'ers. Soort traditie.
Als IPB'er heb je kans op een stoel in economy of als je mazzel hebt in business class. Het minst fijn is mee op de klapbank. Daarvan krijg je een houten kont Maar je bent toch mooi mee voor wèhnâg Ik ben een paar weken geleden IPB naar Bangkok gevlogen met China Airlines. Heeft me ¤200 en zat in de business class. Zo kan het dus ook
Als je IPB vliegt, moet je rekening houden met het feit dat er per geboekte, volbetalende plaats 1 maaltijd aan boord is. Als je dus op een klapbank zit, is er kans dat er geen maaltijd is. Daar heb je als IPB'er namelijk ook geen recht op. Je hebt recht op een plaats en that's it. Daarom snap ik IPB'ers nooit die zelf niet eens een boterham met kaas oid meenemen.
woensdag 29 februari 2012 om 23:50
Emirates heeft de uitstraling maar het werkt niet echt goed. De service in de A380 is om te huilen, niet omdat men niet wil, maar de Crew is totaal niet gewend en ingewerkt op dit vliegtuig. Ik heb er 4 keer mee mogen vliegen, biz class maar neen even niet meer. KLM tsja daar ga ik maar niet op in. Kun je ook CZ nemen. China Southern hahaha. Cath P of Swiss lieverd en het komt goed.