Werken in Canada

08-07-2009 17:00 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik mijzelf een beetje aan het orienteren hoe het zit met werken in Canada, ik heb al uitgezocht hoe het met visa zit enzo, maar ik heb toch nog een aantal vragen waarmee jullie mij misschien kunnen helpen

Ik wil het einde van dit jaar vertrekken voor een aantal maanden, maar weten jullie of er een kans is om snel een baantje te vinden daar? Nu weet ik wel dat de winterspelen in Vancouver zijn dus misschien heb ik daar meer kans.

Zijn er meer die voor een aantal maanden gewerkt hebben in Canada en kunnen jullie mij er iets meer over vertellen? en of tips geven

Alvast bedankt,
Wat een leuk idee!

Ik lees mee, want mijn man zou graag nog eens naar Vancouver willen emigreren. We wonen nu in Ierland, waar we anderhalf jaar geleden op de bonnefooi naartoe zijn getrokken.

Ik weet niet hoe het momenteel zit met de werkgelegendheid in Vancouver, maar als je maar voor een paar maanden gaat kun je ook overwegen om vrijwilligerswerk te doen. Vaak heb je wel programma's waar kost en inwoning bijin zit. Ook bij evenementen als de Olympische Spelen worden vaak vrijwilligers gevraagd, die dan in gastgezinnen verblijven.
http://www.vancouver2010. ... /33920/17tnbwf/index.html

Et voilà, zie hier de job & volunteer opportunities bij de Olymische Spelen en Paralympics 2010... Ze hebben een mailinglist. Ik zou me daar op inschrijven als ik jou was en gewoon solliciteren.

Wordt vast leuk, met mensen van over de hele wereld! Wel hard werken waarschijnlijk.
dankje wel, ik zal het overwegen ben eigelijk opzoek naar iets waarmee ik geld verdien om daarna nog te kunnen reizen maar dit is ook een goede tip!

wat leuk dat je nu in Ierland woont daar heb ik ook een aantal maanden gezeten ook echt super daar!
quote:dizzyy0 schreef op 08 July 2009 @ 17:39:

dankje wel, ik zal het overwegen ben eigelijk opzoek naar iets waarmee ik geld verdien om daarna nog te kunnen reizen maar dit is ook een goede tip!

wat leuk dat je nu in Ierland woont daar heb ik ook een aantal maanden gezeten ook echt super daar!

OK! Er staan ook job opportunities op de site, heb je dat gezien?

Veel succes!
Misschien heb je hier iets aan?!

http://jobserve.ca/Gimli_Manitoba_Jobs.htm
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Visotsky schreef op 08 juli 2009 @ 17:29:

Wat een leuk idee!

Ik lees mee, want mijn man zou graag nog eens naar Vancouver willen emigreren. We wonen nu in Ierland, waar we anderhalf jaar geleden op de bonnefooi naartoe zijn getrokken.

Gaaf zeg! Mag ik vragen hoe je dat dan precies hebt gedaan, zo op de bonnefooi? Alles opzeggen en niets van tevoren regelen? Of juist heel veel? Enorm gespaard? Vooraf werkvergunning gekregen? Hoe doe je dat hier met opzeggen? Alles in 1x of pas als je daar een baan hebt? Dat soort zaken.

Ik vraag dat omdat wij zo graag in Azie willen wonen. Maar banen krijgen daar is niet zo makkelijk. En om hier nou mijn huis te verkopen (zoveel overwaarde zal er trouwens niet opzitten, waarschijnlijk net twee tickets naar Bangkok ) Dus ik zit te bedenken hoe we dat nou eens kunnen doen. En wat we daar dan kunnen gaan doen. Ben erg benieuwd hoe jij dat hebt gedaan.

(sorry voor de off topic maar om nog even on topic te blijven, ik las onlangs dat ze heel veel vrachtwagenchauffeurs zoeken in Canada! Schijnt leuk te verdienen, je ziet veel van het land en je kan er zo mee aan de bak. Maar of het een leuk beroep is... )
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven