Zakynthos tips gezocht + boot huren?

20-09-2021 13:50 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nu in zakynthos (1,5 week in totaal) en ik vroeg mij af of mensen nog must see tips hebben!

Daarnaast willen wij graag n bootje huren rondom shipwreck beach/blue caves, iemand hier ervaring mee? Was dit goed te doen? Mijn man heeft wel enigzins ervaring met besturen van klein motorbootje overigens.
We willen ook n bootje huren bij het schildpaddengebied.

Ik ben heel benieuwd of er nog leuke dingen zijn die ik nog niet weet!
The flower that blooms in adversity is the most rare and beautiful of all - Mulan
Alle reacties Link kopieren
Tip, wegblijven met een bootje bij de schildpadden. Dat is echt niet leuk voor die dieren.

Shipwreck beach en daar in de buurt, geen probleem hoor. Wij hebben dat niet gedaan omdat het daar veel te druk is. Mss is het nu minder druk, dat kan.

Wij hadden het boekje 'Wandelen op Zakynthos' bij en hebben hele mooie plaatsjes gezien, maar goed, daar ben jij nu niets mee. Dus een tip voor de volgende keer. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de jeep safari toen heel leuk (weet weldat het afgezaagd is!)
Ook leuk om met een zeilboot mee te gaan. Die glass boats daar varen een route. Op een zeilboot moet je ( onze groep in elk geval) op de uitkijk staan en als je iets ziet, vaart de schipper er op af.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ipv met een boot bij de schildpadden (wat Doornroosje al zei; heel erg dieronvriendelijk) kun je ook met een waterfiets daar de zee op.

Vinden de schildpadden niet (heel) erg en de kans dat ze naast je komen zwemmen is vele malen groter.
Ik vond het heel indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren
enigszins ervaring met het besturen van een motorbootje lijkt me echt onvoldoende om een boot te huren om de zee op te gaan. Vaak heb je ook iets nodig als een vaarbewijs (of internationale variant).

Weer en wind op de Middellandse Zee kan snel omslaan.

Ik zou gewoon een georganiseerde toer boeken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zakynthos is zo klein. Huur een auto en doe de hotspots in 1 dag. De hoofdstad is ook leuk om te bezoeken. Het eiland is prachtig qua natuurschoon.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er een aantal jaren terug geweest.
Het leukste vond ik een auto huren en lekker rondrijden. Stoppen wanneer we wat leuks zagen. Zo kwamen bij mooie strandjes/natuur met heel mooi uitzicht op zee en rotsen. Ook door dorpjes en restaurantjes die wat hoger in de bergen lagen.

Fijne vakantie!
Wij hebben per scooter het eiland rond gecrost, en ook het schripwrak van bovenaf bekeken. Was een mooi tochtje door de bergen.
Alle reacties Link kopieren
Van de schildpadden, hele goede. Even niet zo bij stil gestaan. Had al gelezen dat een tour niet diervriendelijk was maar boot is sws niet diervriendelijk. Dus dan idd kano of waterfiets.

Ja met boot zelf varen bij shipwreck beach vind ik dubbel. Verschillende dingen over gelezen over hoe veilig, daarom dacht ik even vragen of mensen hier ervaring mee hebben.

Normaal lees ik me altijd goed in maar nu ivm bruiloft geen tijd voor gehad haha.
The flower that blooms in adversity is the most rare and beautiful of all - Mulan
Alle reacties Link kopieren
snorkelen, duiken

naar kefalonia = eiland ernaast

auto huren en eiland rondrijden
hoi
Alle reacties Link kopieren
shipwreck beach is niet groot en megadruk. Wat je kan doen is een excursie boeken op zo'n boot die erheen gaat en dan onderweg nog snorkelen ofzo.

Zakynthos stad is ook leuk om te zien.
hoi
Alle reacties Link kopieren
Het binnenland is ook prachtig. De westkust, zo mooi! Niet alleen naar de 'hotspots' gaan hoor. Als je tijd hebt tenminste.

Kampi (Kambi), ook zo mooi, ongelooflijk prachtig uitzicht en zonsondergang.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
je kunt het shipwreck ook vanboven bekijken, als je dan toch een auto gaat huren dan zou ik dat meteen meepakken.
hoi
Alle reacties Link kopieren
O, in de stad zelf naar Piero's Gelateria Italiana gaan. Zeer lekker ijs! :proud:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
In de haven bij Agios Sostes zwemt een schildpad rond.
Als je daar gaat snorkelen kom je hem zeker tegen.
Alle reacties Link kopieren
Om eerlijk te zijn vond ik het allemaal niet zo bijzonder op Zakynthos. Een dagje autohuur en een dagje met de boot weg en we hadden het eiland wel gezien. Hoewel wij in het voorseizoen waren, was het rondom het scheepswrak heel druk met toeristenboten. Niet zo idyllisch als op de ansichtkaart.
Alle reacties Link kopieren
Monica1973 schreef:
20-09-2021 16:38
Om eerlijk te zijn vond ik het allemaal niet zo bijzonder op Zakynthos. Een dagje autohuur en een dagje met de boot weg en we hadden het eiland wel gezien. Hoewel wij in het voorseizoen waren, was het rondom het scheepswrak heel druk met toeristenboten. Niet zo idyllisch als op de ansichtkaart.
Ben je in het binnenland geweest? En in het westen? Het is prachtig daar. Nee, dat scheepswrak doet mij ook niets, maar Zakynthos is zoveel meer dan Laganas en zulke plaatsen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
20-09-2021 16:44
Ben je in het binnenland geweest? En in het westen? Het is prachtig daar. Nee, dat scheepswrak doet mij ook niets, maar Zakynthos is zoveel meer dan Laganas en zulke plaatsen.
We zitten gelukkig met onze accommodatie in het binnenland en dicht bij kampi. Zijn wel heel blij idd dat we in het binnenland meer zitten, het is hier heerlijk rustig, niet toeristisch en prachtig!
We willen vooral niet toeristische dingen doen maar aangezien het eiland klein is en we hier 1,5 week zijn gaan we dan toch ook wel naar shipwreck beach en blue caves..we zijn er nu toch haha.

We hebben idd een auto dus dat is heerlijk!
The flower that blooms in adversity is the most rare and beautiful of all - Mulan
Alle reacties Link kopieren
Bezoek eens wat dorpjes in het binnenland. Heel sfeervol!

Zelfs toen we dichtbij de kust bij Kalamaki snorkelden, een paar schildpadden gezien.

Naast het grote kruis bij Kampi is een leuke taverna met een prachtig uitzicht.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
20-09-2021 23:08
Bezoek eens wat dorpjes in het binnenland. Heel sfeervol!

Zelfs toen we dichtbij de kust bij Kalamaki snorkelden, een paar schildpadden gezien.

Naast het grote kruis bij Kampi is een leuke taverna met een prachtig uitzicht.
Ik heb daar de mooiste foto's gemaakt.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven