Zijn er nog mensen die binnenkort naar Cairo vliegen?

20-07-2019 22:54 23 berichten
Engeland heeft het reisadvies aangepast vanwege verhoogde terrorisme risico’s, en British Airways heeft voor tenminste 7 dagen de vluchten geschrapt. Ook Sharm El sheikh is onveilig, volgens BBC news.
Meestal volgen de andere westerse maatschappijen en landen snel.
Geen idee wat er speelt. Het is volgende week slachtfeest ,maar niet eerder was dat een risicofeest.
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je nou toch in Egypte doen? Stond sowieso al niet op mijn lijstje maar de laatste 5-6 jaar al helemaal geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt bij een veilige en ontspannen vakantiebestemming.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Volgende week vliegen wij naar Hurghada. 😬
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
20-07-2019 23:12
Wat moet je nou toch in Egypte doen? Stond sowieso al niet op mijn lijstje maar de laatste 5-6 jaar al helemaal geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt bij een veilige en ontspannen vakantiebestemming.
Ik zou er opzich wel heen willen, om te duiken. Maarja het is al jaren onveilig, zou er niet graag heengaan nu inderdaad..
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
20-07-2019 23:12
Wat moet je nou toch in Egypte doen? Stond sowieso al niet op mijn lijstje maar de laatste 5-6 jaar al helemaal geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt bij een veilige en ontspannen vakantiebestemming.
Eens.
Ik zou echt niet naar dit land gaan nu.
Alle reacties Link kopieren
Trips boeken naar vakantielanden als Egypte, Turkije, Tunesië, etc. is wat risicovoller op dit gebied. Ik heb dat lesje geleerd in 2016, dat is verder prima afgelopen (paar weken voor ons vertrek vond een coupe plaats in Turkije) maar ik ben wel wat voorzichtiger geworden sindsdien.
In andere landen loop je weeer risico op natuurgeweld en ook in Europa ben je niet gegarandeerd veilig dus tja, lastig....

Ik hoop voor iedereen dat het rustig blijft in Egypte. Het land ligt me prachtig maar helaas nogal onstabiel.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Ach, vanuit NL is het reisadvies naar Egypte juist positiever bijgesteld onlangs.
De toeristische plekken zijn allemaal 'geel' op de kaart. Net als heel Turkije zeg maar... En daar gaat de hele goegemeente wel naartoe op vakantie....

En volgens mij heeft Engeland het reisadvies ook niet aangepast. Die schatten voor een groot deel van het land het risico zelfs nog kleiner in dan dat NL doet (groen). Alleen British Airways schrapt voor een week vluchten. Lufthansa vliegt vanaf morgen al weer.
Volgens mij is er niet zo veel aan de hand. Ik kom geregeld in Egypte en vermijd alleen Noord Sinaï.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
20-07-2019 22:54
Engeland heeft het reisadvies aangepast vanwege verhoogde terrorisme risico’s, en British Airways heeft voor tenminste 7 dagen de vluchten geschrapt. ....
Geen idee wat er speelt. ...
Ik zou het journaal gaan volgen : hoogoplopende spanningen tussen Iran en Groot-Brittannië in de Straat van Hormuz.
De toekomst is niet meer wat het was
Iedereen weet al jaren dat dat land even instabiel is als de vulkaan de Etna, maar toch blijven mensen maar tripjes naar Egypte boeken.

En dan nog wel in volle zomer, terwijl er hier dus ook een hittegolf opduikt.
(De meeste mensen gaan naar ginder voor de warmte.)

Onvoorstelbaar.


Je hebt 1 geluk.
Het offerfeest is pas van 11 tot 15 augustus.
Ik hoop dat je tegen dan terug thuis bent.
En nog leeft.


Zorg overigens ook dat je niet zwanger bent van een onbekende of je raakt dat land niet meer uit.
Alle reacties Link kopieren
Lufthansa vliegt ook niet meer op Caïro.
De toekomst is niet meer wat het was
Marnamai schreef:
21-07-2019 02:20
Iedereen weet al jaren dat dat land even instabiel is als de vulkaan de Etna, maar toch blijven mensen maar tripjes naar Egypte boeken.

En dan nog wel in volle zomer, terwijl er hier dus ook een hittegolf opduikt.
(De meeste mensen gaan naar ginder voor de warmte.)

Onvoorstelbaar.


Je hebt 1 geluk.
Het offerfeest is pas van 11 tot 15 augustus.
Ik hoop dat je tegen dan terug thuis bent.
En nog leeft.


Zorg overigens ook dat je niet zwanger bent van een onbekende of je raakt dat land niet meer uit.
Sinds wanneer weet je zo snel dat je zwanger bent? Lul nog wat onzin.
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
21-07-2019 02:29
Lufthansa vliegt ook niet meer op Caïro.
Dat was alleen gisteren zo. Die gaan vandaag weer.

Overigens is het ook niet zo dat British Airways vluchten heeft geschrapt ivm verhoogde kans op terrorisme zoals in de OP staat. Er is nl niet bekend waarom ze 7 dagen niet op Caïro vliegen. En die waarschuwing voor terrorisme stond al langer in het Britse reisadvies.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
21-07-2019 02:36
Sinds wanneer weet je zo snel dat je zwanger bent? Lul nog wat onzin.
Dat was toch een tijdje terug in het nieuws , dat er een vrouw (ik meen uit Nederland) was bevallen (vervroegd oid), maar ze wist niet wie de vader was. Omdat ze dat niet kon overleggen kon ze het land niet uit. Ik zal eens kijken of ik het nieuwsbericht kan terugvinden
Alle reacties Link kopieren
Dit was het bericht: https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... -huis.html

Overigens staat Egypte al heel lang op mijn lijstje , jammer dat het zo onrustig is al jaren
mdh schreef:
21-07-2019 01:58
Ik zou het journaal gaan volgen : hoogoplopende spanningen tussen Iran en Groot-Brittannië in de Straat van Hormuz.
Ja, maar wat heeft dat met Cairo te maken?
bethweeter schreef:
21-07-2019 03:18
Dat was alleen gisteren zo. Die gaan vandaag weer.

Overigens is het ook niet zo dat British Airways vluchten heeft geschrapt ivm verhoogde kans op terrorisme zoals in de OP staat. Er is nl niet bekend waarom ze 7 dagen niet op Caïro vliegen. En die waarschuwing voor terrorisme stond al langer in het Britse reisadvies.
Jawel hoor, dat stond op diverse nieuwssites. Vannacht zag ik op tv dat ook Lufthansa niet vliegt.https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -risico-op
ch86 schreef:
21-07-2019 07:03
Dat was toch een tijdje terug in het nieuws , dat er een vrouw (ik meen uit Nederland) was bevallen (vervroegd oid), maar ze wist niet wie de vader was. Omdat ze dat niet kon overleggen kon ze het land niet uit. Ik zal eens kijken of ik het nieuwsbericht kan terugvinden
Ja, die heeft er bijna een jaar gezeten. Vreemd verhaal.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
21-07-2019 09:32
Jawel hoor, dat stond op diverse nieuwssites. Vannacht zag ik op tv dat ook Lufthansa niet vliegt.https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -risico-op
Nee hoor. Het stond alleen zo op RTL nieuws zoals jij het in je OP beschreef. De anderen, inclusief Duitse en Engelse, schreven wat ik schreef.

Duits: https://news.google.com/stories/CAAqOQg ... id=DE%3Ade

Engels: https://news.google.com/stories/CAAqOQg ... id=GB%3Aen
bethweeter wijzigde dit bericht op 21-07-2019 09:48
Reden: Links toegevoegd
26.64% gewijzigd
47084 schreef:
20-07-2019 22:54
Het is volgende week slachtfeest ,maar niet eerder was dat een risicofeest.
Nou nee hoor, het Offerfeest is pas over 3 weken
ztrdg schreef:
21-07-2019 10:08
Nou nee hoor, het Offerfeest is pas over 3 weken
Ah, dan hebben ze me verkeerd geïnformeerd. Er ging iemand op hadj en een ander zei dat dat was omdat het slachtfeest zou zijn. Ik heb het even nagekeken, de hadj doe je in de periode van 9 tot 14 augustus, en het offerfeest is van 11 tot 15 augustus.
Dan vertrekt ze vroeg uit nederland!
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
21-07-2019 09:31
Ja, maar wat heeft dat met Cairo te maken?
Dat maakt Britse doelwitten interessanter voor terroristen die sympathiseren met Iran of zelfs geldelijke steun ontvangen uit Iran.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
21-07-2019 12:10
Dat maakt Britse doelwitten interessanter voor terroristen die sympathiseren met Iran of zelfs geldelijke steun ontvangen uit Iran.

Ja, Hezbollah bijvoorbeeld.
Alles staat op scherp door wat er in de Straat van Hormuz aan de hand is.
Rare insinuatie in de OP, totaal uit de lucht gegrepen, dat het offerfeest een risico zou zijn.
nounou
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
21-07-2019 12:10
Dat maakt Britse doelwitten interessanter voor terroristen die sympathiseren met Iran of zelfs geldelijke steun ontvangen uit Iran.
Maar die heb je dan weer niet zoveel in Egypte; mensen zijn daar overwegend Soennitisch. (Met Kopten als tweede groep.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven