Zomervakantie 2026 pareltjes gezocht

25-12-2025 19:54 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie o wie heeft de gouden tip voor onze zomervakantie bestemming? Wat is handig om te weten:

- drie personen, kind van 6
- liefst aan een meer/strand met genoeg activiteiten in de buurt om te doen voor twee weken
- niet in Nederland/ Belgie of Frankrijk
- kans op goed weer is fijn (hitte kunnen we aan)
- huisje, stacaravan of glamping
- liefst niet teveel muggen ivm zware reactie zoon.

Bonus:
- mooie historie en natuur op rij afstand
- kind houdt van natuur, zwembad, stapelbed :-)
- Nederlandse gezinnen in de buurt zou voor kind fijn zijn om samen te kunnen spelen.

Wie o wie heeft er nog leuke tips? We hebben al zitten kijken in Polen, Tsjechië en Duitsland, maar waren nog niet geheel enthousiast.
Wij gaan naar Slovenië. Voldoet aan veel van je wensen. Kijk bijvoorbeeld eens bij meer van Bled
You can only succeed when there is room to fail.
Ik zal eens kijken, dank! Ik ben jaren geleden in Slovenië geweest (met een pitstop in Bled), maar vraag me af of twee weken daar zitten interessant genoeg voor is? Gaan jullie ook twee weken daarheen of pendel je na een week nog naar een andere plek?
Italië, bij 1 van de bekendere meren?
Vuurvlindertje schreef:
25-12-2025 20:39
Ik zal eens kijken, dank! Ik ben jaren geleden in Slovenië geweest (met een pitstop in Bled), maar vraag me af of twee weken daar zitten interessant genoeg voor is? Gaan jullie ook twee weken daarheen of pendel je na een week nog naar een andere plek?
Wij gaan twee weken, ofja 12 dagen. Gaan onder andere raften, Canyoing en Dagje naar Lubjana. Wij doen om de dag uitstapje. Waarschijnlijk ook nog suppen naar dat kerkje in het midden van het meer. En veel wandelen in oa Nationaal Park Triglav.
You can only succeed when there is room to fail.
Het Gardameer.
Camping Forteca in Polen, 1000 km vanaf Brabant. Nederlandse eigenaar.
Kroatië en dan omgeving Pula.
Taskmaster schreef:
26-12-2025 00:54
Kroatië en dan omgeving Pula.
Hier zijn we al geweest en Pula vonden we veel te toeristisch.Istrie viel ons tegen in tegenstelling tot de rest van Kroatië. Was wel heel mooi.
Ben-ik-weer schreef:
25-12-2025 23:09
Het Gardameer.
Maakt het nog uit waar je zit aan welke kant van het meer? Ik kan mij herinneren dat dat nogal uit kan maken qua regenbuitjes of ben ik nu in de war?
Maar zou zeker een optie kunnen zijn.
Ben-ik-weer schreef:
25-12-2025 23:09
Het Gardameer.
Maakt het nog uit waar je zit aan welke kant van het meer? Ik kan mij herinneren dat dat nogal uit kan maken qua regenbuitjes of ben ik nu in de war?
BosEnDuin schreef:
25-12-2025 23:30
Ik ga deze eens bekijken. Zie dat het vlakbij het Reuzengebergte ligt, staat hier nog op het lijstje, plus niet zo enorm toeristisch. Dank!
BosEnDuin schreef:
Ik ga deze eens bekijken. Zie dat het vlakbij het Reuzengebergte ligt, staat hier nog op het lijstje, plus niet zo enorm toeristisch. Dank!
Vuurvlindertje schreef:
25-12-2025 20:39
Ik vond Slovenië te klein en saai voor twee weken en ben doorgereden richting Split.

De Italiaanse eilanden zijn ook fantastisch.
BosEnDuin schreef:
Oh, die heb ik op mijn lijstje gezet. Ziet er leuk uit !
Vuurvlindertje schreef:
26-12-2025 07:40
Ik ben er zelf nooit geweest in de zomervakantie. Ik heb van veel mensen gehoord (die er wel zijn geweest), dat het file rijden om het meer heen is, als je iets wilt bezoeken.
Vuurvlindertje schreef:
26-12-2025 07:39
Over toeristisch gesproken.
Vuurvlindertje schreef:
26-12-2025 07:39
Over toeristisch gesproken.
BosZonnebloemen schreef:
26-12-2025 09:55
Ik ben er zelf nooit geweest in de zomervakantie. Ik heb van veel mensen gehoord (die er wel zijn geweest), dat het file rijden om het meer heen is, als je iets wilt bezoeken.
In dat geval is dat niet zo aan ons besteed. Mijn vader ging er vroeger altijd heen, had het altijd over het weer. Ik hou zelf juist van de drukte soms opzoeken, maar mijn man doe je daar echt geen plezier mee.

Hij vond nu het Lipnomeer in Tsjechië. Of Zuid Bohemen in Duitsland. Kortom: we doen nog een rondje op internet.
-dubbel-
vuurvlindertje wijzigde dit bericht op 26-12-2025 10:15
Reden: Dubbel
98.31% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven