Zomervakantie 2026 pareltjes gezocht
donderdag 25 december 2025 om 19:54
Wie o wie heeft de gouden tip voor onze zomervakantie bestemming? Wat is handig om te weten:
- drie personen, kind van 6
- liefst aan een meer/strand met genoeg activiteiten in de buurt om te doen voor twee weken
- niet in Nederland/ Belgie of Frankrijk
- kans op goed weer is fijn (hitte kunnen we aan)
- huisje, stacaravan of glamping
- liefst niet teveel muggen ivm zware reactie zoon.
Bonus:
- mooie historie en natuur op rij afstand
- kind houdt van natuur, zwembad, stapelbed
- Nederlandse gezinnen in de buurt zou voor kind fijn zijn om samen te kunnen spelen.
Wie o wie heeft er nog leuke tips? We hebben al zitten kijken in Polen, Tsjechië en Duitsland, maar waren nog niet geheel enthousiast.
- drie personen, kind van 6
- liefst aan een meer/strand met genoeg activiteiten in de buurt om te doen voor twee weken
- niet in Nederland/ Belgie of Frankrijk
- kans op goed weer is fijn (hitte kunnen we aan)
- huisje, stacaravan of glamping
- liefst niet teveel muggen ivm zware reactie zoon.
Bonus:
- mooie historie en natuur op rij afstand
- kind houdt van natuur, zwembad, stapelbed
- Nederlandse gezinnen in de buurt zou voor kind fijn zijn om samen te kunnen spelen.
Wie o wie heeft er nog leuke tips? We hebben al zitten kijken in Polen, Tsjechië en Duitsland, maar waren nog niet geheel enthousiast.
donderdag 25 december 2025 om 20:39
donderdag 25 december 2025 om 21:33
Wij gaan twee weken, ofja 12 dagen. Gaan onder andere raften, Canyoing en Dagje naar Lubjana. Wij doen om de dag uitstapje. Waarschijnlijk ook nog suppen naar dat kerkje in het midden van het meer. En veel wandelen in oa Nationaal Park Triglav.Vuurvlindertje schreef: ↑25-12-2025 20:39Ik zal eens kijken, dank! Ik ben jaren geleden in Slovenië geweest (met een pitstop in Bled), maar vraag me af of twee weken daar zitten interessant genoeg voor is? Gaan jullie ook twee weken daarheen of pendel je na een week nog naar een andere plek?
You can only succeed when there is room to fail.
vrijdag 26 december 2025 om 07:38
Hier zijn we al geweest en Pula vonden we veel te toeristisch.Istrie viel ons tegen in tegenstelling tot de rest van Kroatië. Was wel heel mooi.
vrijdag 26 december 2025 om 07:39
Maakt het nog uit waar je zit aan welke kant van het meer? Ik kan mij herinneren dat dat nogal uit kan maken qua regenbuitjes of ben ik nu in de war?
Maar zou zeker een optie kunnen zijn.
vrijdag 26 december 2025 om 07:40
Maakt het nog uit waar je zit aan welke kant van het meer? Ik kan mij herinneren dat dat nogal uit kan maken qua regenbuitjes of ben ik nu in de war?
vrijdag 26 december 2025 om 07:44
vrijdag 26 december 2025 om 07:45
vrijdag 26 december 2025 om 08:35
Ik vond Slovenië te klein en saai voor twee weken en ben doorgereden richting Split.Vuurvlindertje schreef: ↑25-12-2025 20:39Ik zal eens kijken, dank! Ik ben jaren geleden in Slovenië geweest (met een pitstop in Bled), maar vraag me af of twee weken daar zitten interessant genoeg voor is? Gaan jullie ook twee weken daarheen of pendel je na een week nog naar een andere plek?
De Italiaanse eilanden zijn ook fantastisch.
vrijdag 26 december 2025 om 09:55
Ik ben er zelf nooit geweest in de zomervakantie. Ik heb van veel mensen gehoord (die er wel zijn geweest), dat het file rijden om het meer heen is, als je iets wilt bezoeken.Vuurvlindertje schreef: ↑26-12-2025 07:40Maakt het nog uit waar je zit aan welke kant van het meer? Ik kan mij herinneren dat dat nogal uit kan maken qua regenbuitjes of ben ik nu in de war?
vrijdag 26 december 2025 om 10:06
Over toeristisch gesproken.Vuurvlindertje schreef: ↑26-12-2025 07:39Maakt het nog uit waar je zit aan welke kant van het meer? Ik kan mij herinneren dat dat nogal uit kan maken qua regenbuitjes of ben ik nu in de war?
vrijdag 26 december 2025 om 10:06
Over toeristisch gesproken.Vuurvlindertje schreef: ↑26-12-2025 07:39Maakt het nog uit waar je zit aan welke kant van het meer? Ik kan mij herinneren dat dat nogal uit kan maken qua regenbuitjes of ben ik nu in de war?
vrijdag 26 december 2025 om 10:14
In dat geval is dat niet zo aan ons besteed. Mijn vader ging er vroeger altijd heen, had het altijd over het weer. Ik hou zelf juist van de drukte soms opzoeken, maar mijn man doe je daar echt geen plezier mee.BosZonnebloemen schreef: ↑26-12-2025 09:55Ik ben er zelf nooit geweest in de zomervakantie. Ik heb van veel mensen gehoord (die er wel zijn geweest), dat het file rijden om het meer heen is, als je iets wilt bezoeken.
Hij vond nu het Lipnomeer in Tsjechië. Of Zuid Bohemen in Duitsland. Kortom: we doen nog een rondje op internet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in