Zomervakantie Texel of toch wat anders

02-03-2021 13:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het voornemen om van de zomer samen met de kinderen naar Texel te gaan. Wij gaan eigenlijk nooit in Nederland op vakantie en houden rekening met slecht en goed weer.
Wat wij zoeken is:

Gezelligheid, maar niet te druk
Vakantie aan de zee (dit is voor ons echt een stuk rijden)
Bij slecht weer, moet er voldoende te doen zijn. Uiteraard hopen wij op een hele mooie zomer en een paar strand dagen. :-P

Ik heb geen idee of ik goed zit in Texel?
Wellicht zijn er nog andere optie's waar ik niet aan denk?
Alle reacties Link kopieren
De Koog vind ik het gezelligste plekje waar je ook meteen aan het strand zit. Er zijn zat leuke dingen te doen op heel Texel. Bij slecht weer zou 2 weken te lang zijn maar ja dat is overal. Ik zeg doen en trek een goed gevulde portemonnee open. Ze weten de prijzen te vinden aan de kust, als je een beetje normaal wil zitten en niet in een kringloop huisje.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang wil je gaan?
Texel is leuk maar als het slecht weer is ben je na een paar dagen wel uitgekeken.
Je kan ook nog kijken naar Zeeuws Vlaanderen, als het daar slecht weer is kun je ook nog uitstapjes doen naar Brugge of Gent.
Alle reacties Link kopieren
Het moet wel heel erg warm worden wil het op Texel strandweer zijn volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Texel heel leuk voor een weekend maar niet voor langer. Wellicht als het stralend mooi weer is vermaak je je nog wel aan het strand maar met regen is het je tijd uitzitten.

Ik zou eerder kiezen voor zeeland dan kan je ook nog naar wat andere plekken toe.
Alle reacties Link kopieren
In Zeeland kan je ook naar verschillende plaatsen rijden, of ergens anders aan de kust. Of misschien richting de Belgische kust. Denk dat je op Texel het wel snel gezien hebt. Wel leuk voor een weekend.
Wij gaan naar Texel deze zomer. Maar we gaan voor een week. Ik denk dat 2 weken echt te lang gaat zijn. We zitten in een natuurhuisje, die was een stuk beter betaalbaar dan de parken. En alsnog met wat vermaak voor de (kleine) kinderen.
Ik vind Texel erg druk in de zomer, vooral in de dorpjes.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-03-2021 13:54
Hoe lang wil je gaan?
Texel is leuk maar als het slecht weer is ben je na een paar dagen wel uitgekeken.
Je kan ook nog kijken naar Zeeuws Vlaanderen, als het daar slecht weer is kun je ook nog uitstapjes doen naar Brugge of Gent.
Hier gaan wij in de mei vakantie naartoe :-D
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-03-2021 13:54
Hoe lang wil je gaan?
Texel is leuk maar als het slecht weer is ben je na een paar dagen wel uitgekeken.
Je kan ook nog kijken naar Zeeuws Vlaanderen, als het daar slecht weer is kun je ook nog uitstapjes doen naar Brugge of Gent.
Wij willen trouwens anderhalve week.
Alle reacties Link kopieren
Voor een week is Texel prima. Veel langer zou voor mij niet hoeven. We zijn in september nog een weekend geweest en gaan in mei nog een paar dagen. Ben er ook wel eens een week geweest, dat was prima. Maar is er nog wel wat te vinden voor de zomer? Collega van me kon met moeite nog iets boeken voor de zomervakantie. Of heel duur. Texel is ontzettend populair, campings zijn zowat al volgeboekt allemaal nu.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
02-03-2021 14:43
Voor een week is Texel prima. Veel langer zou voor mij niet hoeven. We zijn in september nog een weekend geweest en gaan in mei nog een paar dagen. Ben er ook wel eens een week geweest, dat was prima. Maar is er nog wel wat te vinden voor de zomer? Collega van me kon met moeite nog iets boeken voor de zomervakantie. Of heel duur. Texel is ontzettend populair, campings zijn zowat al volgeboekt allemaal nu.
Het valt mij op dat alles in Nederland verschrikkelijk duur is.
Ik zit nu naar vakantie parken te kijken.
Vorig jaar zijn wij niet weg geweest en normaal gaan wij altijd naar het buitenland.
Ik zie dat dit jaar echter niet gebeuren en wil niet op het laatste moment mijn vakantie in Frankrijk moeten annuleren en uiteindelijk niet weg gaan terwijl wij wel die behoefte hebben.
Texel is mooi, maar ontzettend saai als je niet de ultieme fietser/ wandelaar of strandaanbidder bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu voor Zeeland te kijken, kent iemand Kamperland?
Alle reacties Link kopieren
ik hou van Texel! Voor een week is het prima maar het is natuurlijk niet heel groot maar als het mooi weer is dan kan je zo een paar dagen naar het strand.
Kijk eens in Den Burgh bij Vogelensangh. Zulke leuke stadsboerderijtjes. Leuke dorpjes: Den Burgh, Oudeschild (krabbetjes vangen!), De Koog. Leuk om te doen: uitkijktoren Fonteinsnol, Juttermuseum, strand uiteraard, Ecomare, bij slecht weer en kleine kinderen in Den Burgh workshopwinkel Doenes, zeehondjes spotten, de Slufter, de Bonte Belevenis. etc. Kortom genoeg te doen hoor. Maar merendeel is inderdaad buiten.
Alle reacties Link kopieren
Kamperland is wel leuk. Roompot? Het park is groot en druk maar wel aan het strand. Vanuit Kamperland kan je ook gemakkelijk andere plaatsen bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Texel is mooi maar nu duurder niet alleen de huisjes,hotels restaurants enz.
Er zijn genoeg buiten en binnen activiteiten,bv voor kinderen Ecomare zeehonden kijken.
Het is zomers stervensdruk,veel buitenlanders het merendeel Duitsers.
Spreken ze me in de winkels aan in t Duits🤔
(Ik woon er niet,wel kom ik er regelmatig soms in de zomer maar liever in t naseizoen.)
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Texel is altijd winderig en koud. Als je per se naar het strand wilt, zou ik Noordwijk doen. Daar is veel meer te doen in de buurt als het minder weer is.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar een week in september naar Texel geweest en hebben dat gecombineerd met een paar dagen Terschelling en Drenthe, je hoeft niet op 1 plek te blijven hè in je vakantie.
Collega heeft ook zo een rondreis door Nederland gemaakt. Paar dagen westen, paar dagen noord etc.

Zeeland is ook leuk en meer kans op warmer weer, toch gaan wij in juni weer naar Texel. Het is wel echt een stuk duurder dan voor Corona, viel ons vorig jaar ook al op. En inderdaad veel Duitsers.
KamilleT schreef:
02-03-2021 16:59
Texel is altijd winderig en koud. Als je per se naar het strand wilt, zou ik Noordwijk doen. Daar is veel meer te doen in de buurt als het minder weer is.
Nee hoor. :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook gedacht aan de Kop van Noord-Holland? Vanuit dorpen als Egmond aan Zee, Callantsoog, Schoorl of Bergen aan Zee kun je prima een dagje naar Texel. Verder zou je ook naar het marinemuseum kunnen in Den Helder, dagje slenteren door Alkmaar en het kaasmuseum bezoeken, dagje Enkhuizen en wat VOC historie opsnuiven, misschien (Corona afhankelijk) west-Friese markt in Schagen, aquarium in Bergen, dierenpark in Anna Paulowna, fietsen tussen de bloemenvelden etc, etc.
Ik zou kiezen voor meerdere plaatsen. Texel is wel leuk, maar wel een beetje lang voor twee weken. Je kunt misschien ook naar de Weerribben, wadlopen in Friesland en naar Pieterburen.
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
02-03-2021 18:16
Heb je ook gedacht aan de Kop van Noord-Holland? Vanuit dorpen als Egmond aan Zee, Callantsoog, Schoorl of Bergen aan Zee kun je prima een dagje naar Texel. Verder zou je ook naar het marinemuseum kunnen in Den Helder, dagje slenteren door Alkmaar en het kaasmuseum bezoeken, dagje Enkhuizen en wat VOC historie opsnuiven, misschien (Corona afhankelijk) west-Friese markt in Schagen, aquarium in Bergen, dierenpark in Anna Paulowna, fietsen tussen de bloemenvelden etc, etc.
Wij zaten vorig jaar in Callantsoog, maar wat vond ik daar de omgeving saai zeg. We zijn naar den helder geweest in het Marinemuseum inderdaad, was wel leuk. En de klimduin in Schoorl. Maar verder vond ik het erg saai en heel plat en wijds. Vooral ook omdat ik een dagje strand wel leuk vind, maar het is echt heel erg gericht op het strand allemaal en daar hoef ik geen dagen achter elkaar heen. Voor ons nooit meer die omgeving, dan liever Zeeland :)
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
02-03-2021 18:10
Nee hoor. :-D :-D
Wel vaak frisser dan ze rest van Nederland maar wij gingen er ooit eens met Koninginnedag heen en hier in het zuiden goot het die dagen van de regen en wij konden daar zonder jas fietsen :P
Ik ben fan van Kamperland. Strandje bij Roompot is fijn, zeker met kleine kinderen want achter de deltawerken en dus geen grote golven en het water is helder en loopt heel langzaam af. Maar de echte noordzee kust in klein stukje rijden. Genoeg te doen. Neeltje Jans dichtbij. Zierikzee, Middelburg, Vlissingen, Domburg en Veere allemaal in de buurt met leuke musea en attracties bij slecht weer.

Dit jaar ga ik ook een midweek naar Texel. Vind het daar ook heerlijk. Denk dat 1.5 week voor ons de max is. Dan ben je er ook zeker wel klaar mee. Maar bij mooi weer en genoeg vriendjes en vriendinnetjes voor dochter en voor mij genoeg fijne boeken zou ik het daar ook wel 6 weken uithouden. Maar als dat er niet is dan is het wel snel saai.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven