zonnige bestemming eind februari?
zaterdag 9 januari 2016 om 18:03
Eind februari wil ik graag voor een korte vakantie (max 10 dagen) naar een zonnige bestemming. Hoeft niet smoorheet te zijn, wil vooral ergens relaxed met een boek in de zon kunnen zitten. Ik heb nogal een hectische periode op m'n werk momenteel en wil even een beetje bijslapen en relaxen. Geen behoefte aan grootse trektochten of iets van die strekking, maar een fijn stadje oid in de buurt vind ik wel fijn. Strand vind ik leuk, maar zwemmen in een zwembad eigenlijk fijner. Iemand goede suggesties?
zaterdag 9 januari 2016 om 19:30
zaterdag 9 januari 2016 om 19:32
quote:redbuIIetje schreef op 09 januari 2016 @ 19:30:
[...]
Maar geen relaxte sfeer. Bovendien was ik daar ooit in maart en was 't fris in de avonden, te fris om zonder vest naar buiten te gaan.
De sfeer vond ik er 3/4 jaar terug echt prima. Leuk stadje, vriendelijke mensen en heerlijk gegeten.
De temperatuur eind februari kan ik dan weer niets zinnige over zeggen want ik was er zelf begin oktober.
[...]
Maar geen relaxte sfeer. Bovendien was ik daar ooit in maart en was 't fris in de avonden, te fris om zonder vest naar buiten te gaan.
De sfeer vond ik er 3/4 jaar terug echt prima. Leuk stadje, vriendelijke mensen en heerlijk gegeten.
De temperatuur eind februari kan ik dan weer niets zinnige over zeggen want ik was er zelf begin oktober.
zaterdag 9 januari 2016 om 19:52
quote:redbuIIetje schreef op 09 januari 2016 @ 19:30:
[...]
Sfeer is misschien persoonlijk. Ik kom er regelmatig, als jonge vrouw, ook alleen, en ik heb er nooit problemen gehad.
Het kan inderdaad savonds wat frisser zijn, dan doe je inderdaad een vestje aan. Verder zit ik er het hele jaar door in bikini op het strand/zwembad. En het is goedkoop en niet te ver vliegen, 4/5 uur
[...]
Sfeer is misschien persoonlijk. Ik kom er regelmatig, als jonge vrouw, ook alleen, en ik heb er nooit problemen gehad.
Het kan inderdaad savonds wat frisser zijn, dan doe je inderdaad een vestje aan. Verder zit ik er het hele jaar door in bikini op het strand/zwembad. En het is goedkoop en niet te ver vliegen, 4/5 uur
zondag 10 januari 2016 om 09:55
zondag 10 januari 2016 om 14:30
quote:sunflower14 schreef op 09 januari 2016 @ 19:22:
Agadir (Marokko)! Aan zee en het hele jaar door rond de 25 graden
Dan moet je wel tegen onbeleefde, hitsige mannen kunnen. Zelfs als ik op straat liep in wijde lange broek, wijde bloes met lange mouwen, pet op... vlogen de ranzige en oneerbare verzoeken je nog om de oren. "Hee hoe heet je, wil je me pijpen?"
Laat staan op het strand in bikini, dat was echt niet te doen.
Uiteindelijk ben ik het complex met hekken er omheen amper af geweest, dan maar bij het zwembad in plaats van op het strand.
Oh ja en in de winkels was het onderhandelen geen leuk, vriendelijk spel / gesprek zoals ik het ken uit oostelijk Afrika en Azië, maar altijd een soort ruzie. In Agadir reageerden ze agressief en boos op onze prijsvoorstellen, terwijl ik later in Amsterdam diezelfde Marokkaanse borden nóg goedkoper zag dan wat ik er überhaupt als openingsbod voor geboden had. Uiteindelijk hebben we een paar souvenirs gekocht bij de enige 'fixed price shop', sjonge wat een verademing.
Onderhandelen vind ik normaal gesproken best leuk maar daar absoluut niet.
Agadir (Marokko)! Aan zee en het hele jaar door rond de 25 graden
Dan moet je wel tegen onbeleefde, hitsige mannen kunnen. Zelfs als ik op straat liep in wijde lange broek, wijde bloes met lange mouwen, pet op... vlogen de ranzige en oneerbare verzoeken je nog om de oren. "Hee hoe heet je, wil je me pijpen?"
Laat staan op het strand in bikini, dat was echt niet te doen.
Uiteindelijk ben ik het complex met hekken er omheen amper af geweest, dan maar bij het zwembad in plaats van op het strand.
Oh ja en in de winkels was het onderhandelen geen leuk, vriendelijk spel / gesprek zoals ik het ken uit oostelijk Afrika en Azië, maar altijd een soort ruzie. In Agadir reageerden ze agressief en boos op onze prijsvoorstellen, terwijl ik later in Amsterdam diezelfde Marokkaanse borden nóg goedkoper zag dan wat ik er überhaupt als openingsbod voor geboden had. Uiteindelijk hebben we een paar souvenirs gekocht bij de enige 'fixed price shop', sjonge wat een verademing.
Onderhandelen vind ik normaal gesproken best leuk maar daar absoluut niet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
zondag 10 januari 2016 om 14:33
quote:PimPom schreef op 09 januari 2016 @ 19:35:
Vorig jaar was ik aan het cruisen in het Caribisch gebied in februari....heerlijk warm, palmbomen, blauwe zee, witte stranden...zou zo weer gaan!Cruisen betekent toch seksen in een park of in de duinen?
Vorig jaar was ik aan het cruisen in het Caribisch gebied in februari....heerlijk warm, palmbomen, blauwe zee, witte stranden...zou zo weer gaan!Cruisen betekent toch seksen in een park of in de duinen?
zondag 10 januari 2016 om 14:44
Zanzibar is inderdaad heerlijk, met ook nog wat interessante dingen te zien in Stone Town. Sultanspaleizen met kromzwaarden en kleding, slavencellen, foto's uit de koloniale tijden. 's Avonds een leuke eetmarkt met verse vis en kreeft enzo op de boulevard. Stone Town zelf is een superschattig stadje met een doolhof van kronkelstraatjes, kijk maar eens op Google Maps. Maar je vindt altijd de weg wel weer terug, desnoods door 's middags in de richting van de zon (het westen) te lopen, dan kom je vanzelf bij de boulevard uit. Je kunt op het eiland een 'spice tour' doen. Voor strand zou ik naar het noorden gaan.
Je moet je wel inlezen over veiligheid.
In Thailand kun je ook je hart ophalen. Door omstandigheden belandde ik op een nogal populair en druk eiland (Koh Chang), maar ook daar was het genieten van goedkoop en heerlijk eten, vriendelijke mensen, spotgoedkope massages, mooi weer. Alleen was er 's nachts veel kabaal van een disco pal naast mijn bungalowtje.
Als je een wat rustiger eiland kiest lijkt het me helemaal ideaal.
Je moet je wel inlezen over veiligheid.
In Thailand kun je ook je hart ophalen. Door omstandigheden belandde ik op een nogal populair en druk eiland (Koh Chang), maar ook daar was het genieten van goedkoop en heerlijk eten, vriendelijke mensen, spotgoedkope massages, mooi weer. Alleen was er 's nachts veel kabaal van een disco pal naast mijn bungalowtje.
Als je een wat rustiger eiland kiest lijkt het me helemaal ideaal.