Zonvakantie in december

21-08-2009 15:39 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen rond de kerst lekker de kou ontlopen en dus lekker een zonvakantie gaan pakken..

Nu zit ik zelf te denken aan Gran Canaria *weet alleen niet welke plekken leuk zijn* en Curacao..

Weten jullie nog leuke plekken (die ook qua ticket betaalbaar zijn).. Thailand ben ik pas geweest dus die valt helaas af :P
Wij waren in januari op gran canaria en ik vond niks aan het eiland, veel te saai! en vooral veel winkelcentra met allemaal dezelfde ( costa brava) winkeltjes.

Het was wel 20 graden en we konden lekker zwemmen in het zwembad, maar verder nee geen aanrader.
Lijkt mij ook zo heerlijk om kerst in de zon te zitten. Heb wel eens gekeken maar ik vind het zo duur met de kerst. En heel veel zit al vol..

Tips: de antillen, florida, egypte, mexico.
Ik sluit me aan bij dit Topic; zoek iets voor 6 volwassenen. Niet al te ver vliegen (is maar voor een week) en geen landen waar je inentingen voor nodig hebt.

Florida zijn we al een keer geweest, vond het verschrikkelijk. Apartheid en 's avonds kon je je hotel niet uit, anders zou je beroofd worden.
canarische eilanden zijn niet zo ver vliegen toch?

De Antillen; ook heerlijk. Geen intentingen nodig maar wel ver vliegen..

Waarom wil je geen inentingen halen zonnetje?
Florida was ik ook al aan het denken, maar las inderdaad dat de criminaliteit echt erg is 's avonds..
Ramiaatje, bedankt voor je snelle reactie.

Canarische eilanden klinkt goed.

Ik heb niets tegen inentingen, medereizigers (helaas) wel.
Goed idee!

Wij hebben een paar jaar geleden genoten van Goa, in India. Denk daarbij niet aan armoedig, overvol India, dat is niet te vergelijken. Goa was tot ergens jaren 50 vorige eeuw een Portugese kolonie. Hierdoor zie je diverse Portugese invloeden, zoals kerststallen met kerst, Zuid-Europese huizen en een redelijke infrastructuur. Een aanrader!
Valt volgens mij wel mee hoor Poppy met die criminaliteit. Je moet gewoon savonds niet op bepaalde plekken komen als toerist zijnde maar dat geldt wel voor alle vakantiebestemmingen.
Iets anders dan in Azie? Ticket weliswaar iets duurder, maar verblijf is veel goedkoper. Maleisie? indonesie?
Computer says nooooo
Maleisie is mijn vriend al geweest, Indonesie trekt hem niet.. Zelf ook al gedacht ik aan de Fillipijnen of een cityrip naar Tokio, maar dat lijkt me geen week vol te houden.. haha

Goa, ook goede verhalen over gehoord, goa trance komt daar toch vandaan?
Nog iemand ideetjes?
Thailand
zuid afrika

mauritius

sint maarten

zuid amerika
Playa del Carmen, Mexico is heerlijke zonnige bestemming. Ik weet er nog wel veel meer, maar ja daar zijn intentingen voor nodig. Jammer dat je reisgenoten dat niet willen, anders hebben jullie veel meer keuze naar mooie vakantie bestemmingen.
Ik ga met de kerst naar Tenerife, canarische eilanden dus. Eerste keer dus kan nog niet zeggen of het leuk is.

Curacao is inderdaad ook een fijne bestemming, maar als je er echt in de kerstvakantie heen wilt zijn er nu al nauwelijks meer voordelige tickets beschikbaar.
quote:indyana schreef op 28 augustus 2009 @ 23:13:

Playa del Carmen, Mexico is heerlijke zonnige bestemming. Ik weet er nog wel veel meer, maar ja daar zijn intentingen voor nodig. Jammer dat je reisgenoten dat niet willen, anders hebben jullie veel meer keuze naar mooie vakantie bestemmingen.Inentingen zijn geen probleem deze heb ik al voor Thailand gehad
Kenia!!! Mijn vriend en ik wilden twee jaar geleden ook met Kerst naar de zon. Het reisbureau tipte ons toen voor Kenia en het was echt een geweldige reis. Nog een mooie safari gemaakt en supermooie witte zandstranden. Echt een aanrader!
Ook voor Kenia heb je inentingen nodig. Iig gele koorts en hep-A. En ook malariatableten.
Dat klopt inderdaad, had ff niet begrepen dat TO wil reizen zonder inentingen.
Wij zijn al 3x met kerst en oud op nieuw naar Tenerife geweest. Heerlijke temperatuur van ongeveer 26 graden.

Aangezien dit gewoon een bewuste uitgezochte relaxvakantie moest zijn is het ons alle 3 de keren prima bevallen.

Het is harstikke leuk om met je kerstmuts op het strand te liggen

Er is volop kerstsfeer. Overal bomen en lichtjes etc. het enige verschil is dus dat je in je zomerse kloffie loopt.

HEERLIJK!
Voor Cuba heb je geen inentingen nodig en in december is het orkaanseizoen voorbij en dus klimaattechnisch ook super.
Als je niet te ver wilt vliegen en je wilt geen inentingen dan kom je bijna vanzelf op de Canarische Eilanden terecht. Van de Canaries ik zelf ken vind ik Tenerife het leukste, Gran Canaria een gruwel en Fuerteventura wel aardig (erg mooie stranden maar veel wind).
Je kan ook naar Maleisië gaan in december.

Ik vlieg zelf met kerst die kant op en dan kijken we wel waar we precies heen gaan (ga wel iets vastleggen i.v.m kerstdrukte).

Curaçao schijnt ook leuk te zijn met de kerst. Ga er zelf over 3 weken heen dus kan je er dan pas meer over vertellen.
Leuke tips..

Nog mensen wel eens naar Egypte geweest.. dit lijkt me ook lekker in december..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven