Zuid Engeland tips gevraagd!

09-07-2014 17:58 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij willen graag met z`n tweetjes een paar dagen naar (zuid) Engeland. We willen er met openbaar vervoer naartoe reizen.

We zijn op zoek naar een leuk stadje van waaruit je dan ook weer gemakkelijk met het openbaar vervoer op stap kunt.

Met google kom ik er niet helemaal uit, maar ik ben op zoek naar wat tips. Wat is een leuk stadje? Of kunnen we beter niet met het openbaar vervoer gaan? Of een andere aanrader op dit gebied?

Bedankt voor het meedenken!
wat bedoel je met openbaar vervoer? Vliegtuig, trein, ferry, bus? Afhankelijk van hoelang van tevoren je boekt varieren de prijzen behoorlijk, wanneer wil je ongeveer gaan?

Wat zoek je in de stad waar je heen gaat? Een groot winkelcentrum, of veel cultuur, een kustplaats?
Wow, da's een snelle reactie!

Ja met openbaar vervoer bedoel ik inderdaad alles wat ik zelf niet hoef te besturen. Vliegtuig, trein of bus maakt me eigenlijk niet zoveel uit, gewoon wat het handigst is.

We zoeken een leuk stadje van waaruit je gemakkelijk met de bus op stap kunt. Een winkelcentrum hoeft niet, wij vinden het leuk om de omgeving te verkennen, te wandelen, fietsen misschien. Eigenlijk gewoon een leuk (mooi) gebied om een paar dagen te zijn. Begin augustus of misschien wat later.
Al aan de Cotswolds gedacht? Met P&O naar Hull (vanuit de Europoort) en verder met de trein. Héél mooi en leuke plaatsen.
verba volant, scripta manent.
Zuid-engeland, mooiste weer van Engeland, goed te bereizen. En dichtbij(aangezien je maar dagen gaat): Kent

Gewoon met de boot vanuit Duinkerken naar dover (nog geen twee uur) en dan met de bus naar bijvoorbeeld Deal, leuk kustplaatsje. Sandwich, Canterbury (trein). Prachtige white cliffs

Maar als je verder wil, zeg maar
Als je met de trein gaat, check dan vantevoren even of die lijn vaste prijzen heeft of flexibele. En indien flexibele: boek vooruit via the Trainline, kan je een hoop geld schelen.

Canterbury is inderdaad erg leuk. Vanaf Oostende gaat er een veerboot naar Ramsgate, dat is helemaal dichtbij.
Seven Sisters, mooi gebied.

Bath en Brighton, leuke stadjes.

Tip: zoek op privé verhuurde cottages, dan kom je bij hele leuke huisjes uit. Wel op de omschrijvingen letten. Pub Nearby impliceert namelijk 'everything else far far away' .

Mijn ouders doen Engeland al jaren met het OV. Gaat prima, je moet alleen niet in the middle of nowhere gaan zitten
Ff een aflevering van rail away opzoeken?
Been there, done that, got the T-shirt.
Wauw wat een goede tips, bedankt!

Ik ga alles eens rustig bekijken, die cottages lijken me leuk. Zou het een idee zijn om ter plekke een hotelletje of b&b te zoeken? We kunnen maar een paar dagen blijven...
Hotels en b&b's genoeg, maar in de populaire dorpen wel allemaal vol hoor.

Cottage huren is heel erg leuk, je komt in hele leuke huisjes.

Wat wil je verder?

Leuk stadje? Engels platteland?

Kust?

Hoe ver ongeveer?
Zo concreet denken we nog niet hoor, we willen die dagen gewoon een beetje rondkijken, wat wandelen wat fietsen misschien. Dat Seven Sisters gebied lijkt me wel heel bijzonder. We zoeken een gezellig stadje (hoeft niet perse aan zee, maar oud vinden wij wel mooi) van waaruit we de omgeving kunnen verkennen met openbaar vervoer. Niet al te ver omdat we maar vijf dagen hebben om op stap te gaan. Super hoor hoe er wordt meegedacht, het helpt echt!
quote:lovely_lucky schreef op 09 juli 2014 @ 20:09:

Niet al te ver omdat we maar vijf dagen hebben om op stap te gaan. Super hoor hoe er wordt meegedacht, het helpt echt!

En dan liefst rondtrekken? Of met een vaste uitvalsbasis?

Als je een cottage zoekt, ik gebruik deze site vaak: http://www.holidaylettings.co.uk

Als je mooie route wilt, dan bij Dover langs de kust naar het westen. Hele leuke route, mooie doorgewaaide kustplaatsen.

Maar echt, in Kent blijven is al leuk.
Bournemouth, leuke stad, zandstrand en je bent zo in de New Forrest. Goed te doen met openbaar vervoer. En het is ook leuk fietsen langs de kust. Dagje Isle of Wight
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat fietsen kan tegenvallen, afhankelijk van je conditie en wat je gewend bent natuurlijk - maar het is hier allemaal wat minder plat dan in Nederland. Bournemouth en de New Forest zijn inderdaad heel leuk, maar waarschijnlijk wel druk in de zomer. Isle of Wight is ook heel mooi!
OV is prima te doen in Engeland. Heb regelmatig via deze manier gereisd. Via internet is voldoende informatie te vinden. De kaartjes voor de bus koop je bij de chauffeur.

Wat ik erg leuk vond is Glastonbury. Je vliegt naar Bristol en gaat dan met de bus naar Glastonbury. Vanuit daar heb ik met de bus Wells en Bath bezocht wat ik beide erg leuke steden vond.

Glastonbury is overigens heel erg klein maar ik hou erg van de geschiedenis van de stad/streek (Avalon legenden & King Arthur). Je kunt daar ook wandelen door het Mendip district.

De andere tips lijken mij ook erg leuk. Krijg spontaan zin om weer naar Engeland te gaan
Vanaf Dover kun je ook met de trein naar bijvoorbeeld Brighton. Vanaf Brighton via Lewis naar Londen voor een dagje of meer.
Leuk!

Inderdaad vanuit Duinkerken naar Dover.

Prachtige aankomst met de krijtrotsen.

Tips: Deal, folkstone, lymphe.

Kent is prachtig!
Zijn net terug van 2 weekjes Kent, zaten in Bethersden, klein plaatsje op 3 kwartier rijden van Dover, weliswaar met de auto. Kent is mooi, zijn o,a. in broadstairs geweest, vlakbij Ramsgate. Als je naar Canterbury gaat, is de historic river tour een aanrader, erg leuk om te doen. Verder is het stadje Rye ook leuk om te doen. Wil je graag wandelen, dan is Bedgebury Pinetum erg mooi. Weet alleen niet of je dat met openbaar vervoer kunt bereiken. Wil je naar het strand, dan is Camber Sands erg mooi, in elk geval geen kiezelstrand.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Volgens mij neemt de ferry in Duinkerken geen voetpassagiers, je mag er alleen met de auto op. Ik denk dat je met de trein door de tunnel moet. Of misschien via calais.
.
Eens met Hamerhaai en Vaika!

Met flybe vlieg je naar Southampton van daaruit ben je zo met de trein in Bournemouth. Prachtige kusten waar je heerlijk kunt wandelen!

Mensdip hills en Avebury zijn inderdaad ook heel mooi!

Aanvulling:

Je kan ook met de trein naar Truro reizen in Cornwall. Leuk klein stadje, mooie cathedraal, mooie omgeving ook.

Keuze wordt er zo niet makkelijker op....
quote:impala schreef op 10 juli 2014 @ 07:55:

Volgens mij neemt de ferry in Duinkerken geen voetpassagiers, je mag er alleen met de auto op. Ik denk dat je met de trein door de tunnel moet. Of misschien via calais.Klopt, P&O wel vanuit Calais
Eurolines met de bus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven