Zwanger en reizen

18-10-2011 18:27 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Forummers,

mijn zus weet sinds kort dat ze zwanger is dus ik wordt tante!Goed nieuws dus maar de reisplannen die we voor de hele family gemaakt hadden vallen daar een beetje mee in duigen. Het plan was eerst een rondreis Namibie &Botswana met veel wildlife maar dat is niet echt een zwangerschapvriendelijke reis.

Ik ben nu dus op zoek naar een bestemming die:

-aangenaam warm en zonnig is,

- malariavrij

- liefst wat meer biedt qua activiteiten en natuur dan alleen zon,zee en strand (een combi zou helemaal ideaal zijn)

- waarbinnen je niet teveel hoeft te reizen met de auto maar eventueel afstanden kunt vliegen.

Alle tips zijn welkom!
In welke maand wil je op reis? Dit ivm met klimaat van reisbestemming.

Misschien roadtrip door USA of Canada? Dat is in elk geval veilig en hygienisch.

Cuba is ook malariavrij.

Nieuw Zeeland en Australie uiteraard ook, maar wel 'n eindje vliegen.
Inderdaad USA, New England is prachtig in de herfst. Beetje zoals de avatar van elninjoo . Maar dan is 'n huurauto wel handig.

Wil je niet veel rijden, dan moet dus al het vermaak niet te ver uit elkaar liggen. Hmm, Los Angelos + San Fransisco + Las Vegas? Heb je grote steden maar ook Grand Canyon en Death Valley. Is erg leuk en afwisselend samen.
Québec, Montréal en Toronto liggen trouwens ook niet zo gek ver uit elkaar, en dan heb je nog veel natuur in Canada en de Niagara Falls.
O, wacht, Canada is natuurlijk niet bepaald warm :S
Van ervaringsdeskundigen hoor ik vaak dat ze oost Canada veel minder leuk vinden dan 't westen.

Maar in west Canada zijn de afstanden ook niet heel groot. Vancouver Island is bijv heel erg gaaf met verschillende soorten natuur: regenwoud, stranden, walvissen, eilandjes en de gezellige stad Victoria. Vanuit Vancouver ben je binnen 'n paar uur in Whistler, een mooi wintersportdorpje waar je midden in augustus nog midden in de sneeuw boven op de berg kunt staan dmv 'n kabelbaan.
Cuba heeft strand, cultuur, natuur en is veilig. Dat komt denk ik nog 't meest bij de wensen. Als de reistijd die ze voor ogen hebben tenminste in ons winterseizoen is. Vanaf november is daar 't orkaanseizoen voorbij en begint de droge tijd.
Ik ben alleen nog maar in 't oosten van Canada geweest, maar dat vond ik wel heel erg leuk. Ik moet nu dus rap naar 't West-Canada begrijp ik
Ik wist dat ik wat vergeten was.....De reistijd gaat waarschijnlijk mrt/april/mei volgend jaar worden.

Amerika en Canada zijn niet erg in trek bij de rest van het reisgezelschap (een deel is ook net terug uit die regio). We trekken met z'n allen meer richting Afrika vanwege de natuur en de wildlife (plus dat mijn zus en ik er vandaan komen).

Willen waarschijnlijk maximaal 2 plekken binnen 1 land bezoeken, eerst natuur en dan zon en zee, maar dat moet dan maar net binnen de bestemming kunnen uiteraard!

Meer tips zijn welkom!
Maar Cuba is wel 't leukst als je 'n beetje rond kan rijden. Tenminste, dat is mijn ervaring. De afstanden zijn niet bizar groot, maar de wegen zijn wel slecht. Rijden duurt erg lang. Binnenlandse vluchten zijn wel mogelijk natuurlijk.
Cyprus?
Aha. Dan kan je ook eerst naar Havana gaan met dagtrip naar Viñales (is echt prachtig daar). En dan ga je daarna ergens naar 't strand. 't Mooiste strand daar vond ik dat op Cayo Coco, maar ik weet niet of je daar vliegend kunt komen. Varadero kan ook (is niet ver van Havana) of juist de andere kant, bij Guardalavaca.
Waarom zou je cyprus aanbevelen?

Zo mooi is Viñales
Die reistijd is toch sowieso niet geschikt voor zuidelijk Afrika? Is het dan geen regentijd daar?

Voor Zuid-Afrika hoefde ik trouwens geen malaria pillen te slikken en daar kun je ook op safari.

Hier 'n klimaattabel:

http://www.internatuur.nl/default.asp?item=ZuidAfrika
Zon, zee, strand, mozaïeken, winkelen, varen, goed eten en goed met de auto te doen.

Maar ik ben cyprus fan hoor, ik gil altijd eerst Cyprus.
En dat ook nog op 4 uurtjes vliegen.

Er is daar gewoon veel te doen en een fijne temperatuur.
maart/april volgend jaar is over 5/6 maand, als je zus nu net weet dat ze zwanger is is ze dan dus al minstens 6/7 maand zwanger,

ik zou niet meer ver weg gaan, stel dat je daar bijv. weeen krijgt..... en daar moet bevallen, langdurige zh-opname... nee, hoe graag ik ook reis, in een zwangerschap zou ik zo laat in de zwangerschap niet meer ver weg gaan.
Dat ziet er fantastisch uit!Enige is dat we ook nog 5 niet-zwangere personen in het gezelschap hebben die ook van alles willen ondernemen en duiken is toevallig de grote hobby bij ons. Was ik overigens vergeten te melden (vital information!). Dus eigenlijk zijn we op zoek naar bestemmmingen waar je eventueel ook mooi kunt duiken.
Kun je de reisperiode niet gewoon vervroegen naar bijv. december/januari? Anders is de zwangere misschien wel te ver heen.
quote:LolaWax schreef op 18 oktober 2011 @ 18:52:

Dat ziet er fantastisch uit!Enige is dat we ook nog 5 niet-zwangere personen in het gezelschap hebben die ook van alles willen ondernemen en duiken is toevallig de grote hobby bij ons. Was ik overigens vergeten te melden (vital information!). Dus eigenlijk zijn we op zoek naar bestemmmingen waar je eventueel ook mooi kunt duiken.Komt toch Cuba weer naar voren.... Of misschien wel iets als Belize?
Spanje??
Belize ben ik vorig jaar geweest met vriend!Fantastisch!Maar helaas wel malariagebied..

Cuba is het overwegen zeker waard!
In Maria La Gorda kun je duiken/snorkelen. Het heeft 'n mooi strand met palmen en je hebt er geen massatoerisme of all-ins.

T/m maart is het klimaat goed in Cuba, vanaf april begint de regen toe te nemen.

Havana is natuurlijk dé plaats om cultuur te snuiven op Cuba. Erg fijne mooie stad. En Vinales vond ik ook erg de moeite waard.
suriname en dan combineren met curacao

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven