Zweden

07-09-2008 15:50 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende zomer wil ik met mijn gezin op vakantie naar Zweden.

De kids zijn dan 14, 12 en 3 jaar!

Zijn er hier mensen die op vakantie zijn geweest met de kids naar Zweden? En wat zijn jullie ervaringen? En wie weet ook een goede reisaanbieder naar Zweden??

Dus, wie wil er eens wat meer vertellen???
Zo, jij bent er vroeg bij!

Zweden is prachtig!!

Wil je er zelf naar toe rijden? Of met het vliegtuig? En wil je kamperen? Of een hotel?

Etc
Ik lees ook mee. Heb dan wel geen kinderen, maar willen wel misschien naar Zweden volgend jaar. Ben ook benieuwd naar tips en ervaringen!
Net terug van een vakantie in Zweden en ik vond het een prachtig land. We zaten redelijk in het zuiden en willen zeker een keer terug maar dan wat verder naar het noorden. Het weer zat helaas niet echt mee. maar goed, persoonlijk heb ik liever bewolkt en 19 graden dan 35 graden in de schaduw

We zijn op eigen gelegenheid gegaan en hebben daar een huisje gehuurd bij een boerderij. Vind ik een geweldig concept: de kinderen lopen een beetje rond te scharrelen tussen de koeien en ik heb elke ochtend verse melk en een vers eitje

Buro scandinavië heeft leuke reizen in de aanbieding (buroscanbrit.nl). En Astrid Lindgren's world is volgens mij ook leuk om te doen (onze kinderen zijn er nog wat te jong voor, dus dat hebben we bewaard voor de volgende trip)
Ja, we zijn er vroeg bij, maar ik hoorde dat je naar Scandinavië altijd vroeg moet boeken.

We willen met eigen auto gaan! En op een camping lijkt ons leuk!
Ik ben alweer een jaar of 15 geleden met mijn toenmalige vriend in Zweden geweest. Dat was in juni en het weer was heerlijk. We hebben een rondje gemaakt in het Zuiden, echt super. Veel campings daar en allemaal weer anders en allemaal even leuk en mooi gelegen. In Scandinavië heb je op alle campings een kookhok met gasfornuizen en ovens, je hoeft dus alleen wat pannen mee te nemen. Als je wilt kamperen dan hè.

Op bijna alle campings kun je ook hutjes of huisjes huren.

Overal zijn meertjes en zee-inhammen in het Zuiden. Er is Astrid Lindgren-land in Vimmerby, echt leuk om eens te zien. Je kunt de locatie bezoeken waar de serie Emile is opgenomen, ook leuk.

Verder is het vooral voor actieve kinderen die van water houden enorm leuk. Vissen, varen, natuur, heerlijk.

Wat ik ooit eens ergens gelezen heb en zelf ook wil gaan opzoeken voor onze eigen vakantie, is het rijden over ongebruikte treinsporen in Zweden, met een soort fietskar. Dat lijkt me te gek.

Ik ken zelf dus alleen het zuiden maar vind dat echt een enorme aanrader. Wel veel muggen!

xx lisa.
Toen ik jong (10-15) was trokken mijn ouders met mijn zusje en ik elke vakantie met auto en tent door Zweden. We reserveerden nooit, want er was eigenlijk altijd wel plek; en nog steeds is dat zo - ik ben een paar jaar geleden weer eens teruggegaan. Je hebt wel een vignet nodig om op een camping te kunnen staan, maar die kun je bij elke camping kopen.
Zweden is een superland voor kinderen! Ons zoontje was 10 maanden toen we er waren, maar het viel me op dat er veel gezinnen waren met iets oudere kinderen (va een jaar of 4 tot puberleeftijd)

Wij zijn met de auto naar Kiel (duitsland ong 500 km) gereden en daar op de boot gestapt naar Goteborg. De boot doet er 14 uur over (nachtboot) maar voor kinderen begint hier het avontuur al.

Wij hadden vakantiehuisjes geboekt via buro scanbrit, is prima bevallen. We zijn in juli geweest en hebben ontzettend mooi weer gehad (zeg maar gerust: hittegolf) Er zijn ontelbaar veel meertjes en strandjes. En we zijn nog 2 dagen in Stockholm geweest, geweldige stad.

Al met al een ontzettend leuke vakantie gehad en we gaan zeker nog een keer terug.

Ik vraag me eerlijk gezegd wel af of het leuk is voor puberkinderen, want voor hun is het wellicht wat saai. Zelfs op de grootste camping waar we hebben gezeten was weinig te beleven voor die leeftijd.
Bedankt voor alle reacties!

Ik denk juist dat de grote kinderen zich enorm gaan vermaken. Het zijn echte actieve waterkinderen! Vlotten bouwen, vissen, zwemmen! Ik denk dat dat geen probleem is!

We zijn inmiddels al een heel leuk huisje tegengekomen via scanbrit! Dus wie weet, maar meer reacties zijn uiteraard welkom!!!!

Groetjes Bianca
Je kan in Zweden ook op vlotten slapen (en varen). Je maakt een tocht van een paar dagen. Maar dat is misschien met een kleintje van 3 (dan 4) niet zo geschikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven