Zwedenkenners?

31-03-2019 22:45 11 berichten
Zijn hier mensen die Zweden (midden) redelijk tot goed kennen? Ik heb een puzzel!

In mei ben ik een week in Zweden; ik vlieg van en naar Stockholm (maandag tot maandag) en op de zaterdag moet ik werken op een plek die ongeveer 60 km ten noorden van Karlstad ligt. Vrijdagavond en zaterdagavond slaap ik daar. Maar de overige nachten heb ik nog niks geregeld. Ik heb al aardig wat uurtjes zitten puzzelen op Google Maps en streetview maar ik weet helemaal niets daar en ik kom er niet echt uit.

Ik wil een auto huren en maandag meteen bij de stad vandaan rijden; in Stockholm ben ik al eens geweest dus tijd om iets meer van Zweden te verkennen. Maar waarheen? Ik zoek tussen maandag en vrijdag twee stops, in de buurt van die typisch mooie Zweedse meren, leuke dorpjes etc. Niet té stads, maar ook niet te stil en afgelegen want ik reis alleen. Zondag rijd ik waarschijnlijk in één keer terug richting Stockholm en slaap dan ergens in de buurt van luchthaven vermoed ik.

Wie heeft tips? Het hoeft geen kaarsrechte streep te zijn van Stockholm naar mijn eindbestemming; als er ergens iets prachtigs in de buurt ligt wil ik best een stuk omrijden. Maar vind ik in dit gebied? Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver wil je rijden? Ik vind zelf de omgeving van het Siljan meer erg mooi (provincie Dalarna).
O.a. de plaatsjes Mora en Rättvik zijn leuk om te bezoeken.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Calamitycat schreef:
31-03-2019 23:06
Hoe ver wil je rijden? Ik vind zelf de omgeving van het Siljan meer erg mooi (provincie Dalarna).
O.a. de plaatsjes Mora en Rättvik zijn leuk om te bezoeken.
Dat is wel een stuk om maar vind ik zeker een optie, ik ga even verder googlen en plaatjes kijken!
Als je dichter bij Stockholm wil blijven dan is de scherenkust natuurlijk ook prachtig. En niet ver van Stockholm is ook een heel mooi nationaal park (Tyresta).
Calamitycat schreef:
31-03-2019 23:35
Als je dichter bij Stockholm wil blijven dan is de scherenkust natuurlijk ook prachtig. En niet ver van Stockholm is ook een heel mooi nationaal park (Tyresta).
Nou ja, ik moet dus sowieso helemaal naar het westen, richting Karlstad. Dus op die route zou fijn zijn. Maar ik heb al wel leuke en mooie dingen gezien bij wat jij net noemde ook!
Leuk :) Ik ben echt een Dalarna fan, prachtige provincie en de bossen ruiken er zó lekker.
Veel plezier met plannen en met je trip natuurlijk!
Calamitycat schreef:
31-03-2019 23:42
Leuk :) Ik ben echt een Dalarna fan, prachtige provincie en de bossen ruiken er zó lekker.
Veel plezier met plannen en met je trip natuurlijk!
Thanks, ik vind het best spannend! Ben wel vaker alleen weg geweest maar dan toch altijd ofwel in Nederland, ofwel met op de plek van bestemming wel anderen. Ik ga nu echt helemaal alleen, zelf rijden etc. Wel heel leuk ook!
Oh Streepjesdekbed, mijn Zweden-kennis is outdated en niet het juiste gebied. Maar ik wil je wel alvast veel plezier wensen. Wordt vast heel leuk, je eigen (mini) road trip in Zweden! :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
TVP. Ben een Zweedse serie aan het kijken en ik wil er al zooo lang een keer heen.
Je kunt méér.
Coerage schreef:
31-03-2019 23:58
Oh Streepjesdekbed, mijn Zweden-kennis is outdated en niet het juiste gebied. Maar ik wil je wel alvast veel plezier wensen. Wordt vast heel leuk, je eigen (mini) road trip in Zweden! :)
Lief, dank je wel! Het lijkt me heel leuk. Moet wel echt zorgen dat ik vrijdagavond op de juiste plek ben en niet volledig total loss, want dan heb ik een lange dag voor de boeg. Maar ik krijg er wel steeds meer zin in.
Zijn er nog andere mensen met leuke tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven