1 jaar een relatie, hij is niet klaar voor een vaste relatie

26-05-2020 20:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Lara, 17 jaar en ik heb al een jaar en 2 maanden met mijn vriend (19 jaar). hij is de eerste persoon waar ik ooit verliefd op ben geweest, dat geldt ook voor hem. nog nooit heb ik zoveel van iemand gehouden en hij heeft hetzelfde ook al een aantal keer tegen mij gezegd..
hij heeft echter wel een paar foutjes gemaakt. hij heeft toen we een half jaar ongeveer verkering hadden een snapchat account gemaakt waar hij (wel geteld) 175 meisjes op heeft toegevoegd en met hun gepraat, waaronder seksueel taalgebruik.
2 maanden lang heeft hij het voor me verzwegen. ik heb het hem uiteindelijk vergeven omdat hij er heel veel spijt van had, hij moest er zelfs van huilen (iets wat hij echt zelden doet) hij had beloofd dit nooit meer te doen. dus ik geloofde het
net ben ik erachter gekomen dat hij vlak erna het account weer had gebruikt en met een paar had gepraat.

vandaag heb ik een gesprek met hem gehad.. hij zei dat hij niet te vertrouwen is en dat het dom van me was als ik nog bij hem bleef omdat hij weet dat ie het toch niet kon laten om het nog eens te doen. hij wilt me geen pijn doen maar wilt het ook niet voor me veranderen. ik denk zelf dat we er misschien nog wel uit kunnen komen als hij zn best doet, hij ziet daar alleen geen hoop in..
hij zei dat hij misschien nog niet klaar is voor een vaste relatie

wat moet ik doen?? ik ben heel wanhopig en nog nooit zo verliefd geweest en zag oprecht een toekomst met hem, hij ook met mij. ik ben nog niet klaar om hem los te laten

help me :(
Je bent nog zo jong!!! Besteed je tijd aan wat anders.
Maak het uit en zoek wat leukers.
Alle reacties Link kopieren
Een man die zich bezig houdt met andere vrouwen moet je dumpen.
Hij heeft gelijk, hij is niet te vertrouwen. Maak het uit en maak wat van je leven.
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt je leuk genoeg om mee om te gaan, en je geeft hem ook nog alle ruimte om met andere meiden te flirten.

Hij heeft alleen niet de ballen om het uit te maken. En waarom zou hij? Jij gedoogd zijn gedrag.

Kom op, je bent nog hartstikke jong. Hou de eer aan jezelf en maak het uit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het is je eerste vriendje en je bent nog zo jong.
Geloof een oude doos nou maar dat als je toch met hem door zou gaan hij je weer zal kwetsen en je met een gebroken hart achter zou blijven.
Hij geeft zelf al aan dat hij niet meer wil en niet te vertrouwen is.
Loslaten kost tijd en is niet makkelijk. Het gaat stapje voor stapje, maar je komt er wel.
Ooit kijk je terug naar je eerste relatie en zal je blij zijn met de ervaring, maar weten dat je beter verdient.
Veel leuke dingen doen met vriendinnen, jezelf een beetje verwennen, je bezig houden met jezelf en het opbouwen van je eigen leven en dan zal je zien dat deze gevoelens op den duur zullen verdwijnen.
Hij was zoooo verliefd dat hij na 6 maanden al met 175 andere meiden in gesprek was.

Wat denk je zelf, Lara, is dit iemand om de komende 60 jaar bij te blijven?
...en verder wat DJHP zegt.
Alle reacties Link kopieren
Met hem blijven is gewoon vragen om meer pijn en gedoe. Bespaar jezelf pijn in de toekomst en maak het uit. Het zal natuurlijk pijn doen maar beter zo dan keer op keer bedrogen worden. Hij zegt zelf dat hij niet te vertrouwen is; kortom, het gaat vaker gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lara, als je 17 bent is het niet zo vreemd dat je nooit eerder zo verliefd bent geweest. Het is niet het einde van de wereld als dat stopt, ook al lijkt dat nu wel zo.

Als hij je nu vertelt dat hij niet te vertrouwen is dan is het heel verstandig als je hem gewoon gelooft. Zoiets recht in je gezicht zeggen is een manier om via de buitenband te forceren dat er iets gebeurt. In dit geval kunnen dat twee dingen zijn, je vindt het vanaf nu goed dat hij ook seksuele relaties aanknoopt met andere meisjes of je neemt afstand en gaat je leven inrichten zonder hem. Er bestaat geen scenario waarin hij aan zichzelf gaat werken omdat hij net als jij hoopt dat hij gaat stoppen met dit gedrag.

Natuurlijk is het niet makkelijk een relatie te beëindigen als je nog dol bent op iemand. Maar in een ideale situatie zou je te dol op jezelf zijn om dit soort gewauwel voor lief te nemen. En in een iets minder ideale situatie zou hij gewoon zijn rug recht houden en het uitmaken met jou in plaats van die rotklus ook nog op jouw bord te dumpen. In deze situatie is niets ook maar een beetje ideaal. Dus spreek jezelf moed in en hak de knoop door. Je 27, 37 en 47 jarige zelf zullen je dankbaar zijn dat je zo pittig aan je zelfrespect hebt gewerkt.
jullie zijn nog veel te jong. geloof hem maar als hij zegt dat hij niet te vertrouwen is. hij is ook nog te jong voor serieuze verkering
Alle reacties Link kopieren
Als een man je zegt dat hij niet te vertrouwen is en dit ook laat zien, geloof hem.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Dit stuk zegt alles eigenlijk:

hij zei dat hij niet te vertrouwen is en dat het dom van me was als ik nog bij hem bleef omdat hij weet dat ie het toch niet kon laten om het nog eens te doen. hij wilt me geen pijn doen maar wilt het ook niet voor me veranderen.

Misschien vind hij je best lief, maar hij is niet verliefd op je. Hij zegt hier min of meer letterlijk dat hij niet wil dat je bij hem blijft. Hij heeft alleen niet de ballen om het uit te maken. Laf natuurlijk, maar dan kan je het beter zelf doen dan blijven hopen dat iemand die jou niet net zo leuk vindt als jij hem verandert.

Googel eens het fenomeen "signs he's just not that into you". Het zegt je waarschijnlijk niks gezien je leefijd (oei, ik wordt oud :| ) maar zijn gedrag komt in allerlei lijstjes voor.
Je bent veel te jong om je al vast te leggen en hij ook. Tijd voor wat anders. Geniet van je vrijheid!
Lieve Lara, wat je moet doen is het volgende. Lees en bestudeer zowat alle topics op het takje "relaties" en trek de conclusie dat jij bepaalt hoe je leven eruit ziet en dat het prima is om voor jezelf op te komen en om iemand de rug toe te keren die geen respect voor jou heeft. Leer dat je niks hoeft te pikken "voor de lieve vrede" en dat je best grenzen mag bepalen voor jezelf en je daaraan mag houden.
Alle reacties Link kopieren
Meisje, houden van... je bent 17! Tja, verliefd zijn en vlinders snap ik, maar deze jongen is foute boel!
Alsjeblieft, ga lekker stappen en rondscharrelen (als de kroegen weer open zijn inderdaad) 🥳
Alle reacties Link kopieren
Lara133 schreef:
26-05-2020 20:11
ik denk zelf dat we er misschien nog wel uit kunnen komen als hij zn best doet
Wat schattig, nog zo jong en naïf dat je denkt dat er samen uit te komen als hij zijn best doet.

Meisje: Hij WIL zijn best niet doen.
Het ligt niet aan jou maar aan jullie leeftijd. Jullie zijn nog veel te jong voor een vaste relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven