1 man, 1 echtgenote, 2 vriendinnen

07-05-2009 20:47 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
1 man, 1 echtgenote, 2 vriendinnen.

Ik heb het serieus geprobeerd te begrijpen. Een collega/vriend van me had me al enige tijd geleden verteld dat hij naast zijn vrouw (al meerdere jaren getrouwd, twee kinderen) een vriendin heeft. Nu heeft hij mij verteld dat hij er nog iemand op na houdt. Hij moest zijn verhaal kwijt. Mevrouw nr 1 (vrouw) weet van niets. Mevrouw nr 2 wist niet van nr 3 (tot voor kort, toen ging het mis) en mevrouw nr 3 weet van alles. Snappen jullie het nog?

Wat bezielt zo iemand? En wat is er met die vrouwen? Oke, echtgenote weet van niets, maar mevr 3 wist alles. mevr 2 nu ook (sms voor 3 ging per ongeluk naar 2) en ook zij 'blijft bij hem'.

Is er iemand die het wel snapt? Ik had het liever niet willen weten. Gelukkig ken ik alle drie de vrouwen niet, maar meneer vindt het wel prettig om er over te kunnen praten. Ik weet serieus niet meer wat ik nog terug moet zeggen. Hoe zouden jullie daar mee om gaan? Iemand tips? Ik heb al gezegd dat ik het niet begrijp, maar zoals al gezegd, het is wel een vriend. Op zich wil ik er wel voor hem zijn. Vind het alleen erg moeilijk om iedere keer weer iets nuttigs er over te zeggen. Waarom doet een man zoiets?
Pfff, had ook ooit zo'n collega die daar graag zijn verhaal over deed. Die was getrouwd en had daarnaast nog zijn vriendinnetjes.. Ik vond het echt te walgelijk voor woorden, wat een viezerik. En zijn vrouw heeft werkelijk niets door, zo zielig! En nog een onwijs lief dochtertje hebben ook. Ik hoop dat zo iemand ooit keihard op zijn hart getrapt wordt en er niet meer bovenop komt!

Flirten ok...een misstapje ook nog, maar er bewust meerdere vrouwen op na houden....gatver!
Oh ja, en ik zou tegen hem zeggen dat je er niets meer over wilt horen!
Vraag het de man zou ik zo zeggen....

En waarom wil je er in godsnaam voor hem zijn?

Het is toch zijn keuze om er een hele harem op na te houden?

Of "overviel"hem het verliefde gevoel....3x !!!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
jeetje... daar zou ik me niet mee willen bemoeien, uit principe gewoon niet!!

ik zou dan zeggen dat ie iemand anders moet zoeken waar hij zijn verhaal aan kwijt kan....
quote:Marianne30 schreef op 07 mei 2009 @ 20:47:

1 man, 1 echtgenote, 2 vriendinnen.

Ik heb het serieus geprobeerd te begrijpen. Een collega/vriend van me had me al enige tijd geleden verteld dat hij naast zijn vrouw (al meerdere jaren getrouwd, twee kinderen) een vriendin heeft. Nu heeft hij mij verteld dat hij er nog iemand op na houdt. Hij moest zijn verhaal kwijt. Mevrouw nr 1 (vrouw) weet van niets. Mevrouw nr 2 wist niet van nr 3 (tot voor kort, toen ging het mis) en mevrouw nr 3 weet van alles. Snappen jullie het nog?

Wat bezielt zo iemand? En wat is er met die vrouwen? Oke, echtgenote weet van niets, maar mevr 3 wist alles. mevr 2 nu ook (sms voor 3 ging per ongeluk naar 2) en ook zij 'blijft bij hem'.

Is er iemand die het wel snapt? Ik had het liever niet willen weten. Gelukkig ken ik alle drie de vrouwen niet, maar meneer vindt het wel prettig om er over te kunnen praten. Ik weet serieus niet meer wat ik nog terug moet zeggen. Hoe zouden jullie daar mee om gaan? Iemand tips? Ik heb al gezegd dat ik het niet begrijp, maar zoals al gezegd, het is wel een vriend. Op zich wil ik er wel voor hem zijn. Vind het alleen erg moeilijk om iedere keer weer iets nuttigs er over te zeggen. Waarom doet een man zoiets?

Waarom zou jij 'er' mee om moeten gaan? Waarom zou jij er 'voor' hem moeten zijn?

Ik zou de vriendschap onmiddellijk beëindigen. Nu hij in staat blijkt om zijn echtgenote en niet één maar zelfs twee minaressen in het ootje te nemen, zou ik hem niet meer kunnen vertrouwen; ook niet binnen een vriendschap die platonisch van aard is.
Het is niet jouw zaak, wat kan jou het schelen!

Wat is er verder mis met vriendinnen hebben?
quote:Brown_Eyes schreef op 07 mei 2009 @ 21:04:

Het is niet jouw zaak, wat kan jou het schelen!

Wat is er verder mis met vriendinnen hebben?Tja, gewone vriendinnen maakt natuurlijk niets uit, maar als er meer is.... Maar dat snap je zelf ook wel denk ik?
Dan nog zie ik niet in wat zij daarmee te maken heeft?

Te saai eigen leven of zo?
Waarom zeg je niet gewoon tegen hem: ik had het liever niet willen weten, ik snap niet waarom je 3 vrouwen zoveel pijn doet, en ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen als je het erover wilt hebben.

Weet hij ook hoe jij erin staat.

En ik begrijp er geen zak van. dat die man nog kan slapen s nachts....
Nou , OK , hij heeft het verteld .Was die opgelucht ? Wilde hij raad ? Of wilde hij het gewoon eens een keer vertellen ?

Maar hij hoeft nu toch niet meteen elke dag bij te praten met wie hij het nu weer heeft gedaan , of wie wat voor sms stuurt of krijgt ?

Net zoals ieder ander niet elk smeuiig detail van zijn sexleven deelt met / vraagt aan een collega , zo kunnen jullie toch ook met elkaar omgaan ?

Het zou wat anders zijn als hij zou vragen of je zo af en toe zijn alibi wilt zijn , maar verder is het toch echt helemaal zijn pakkie an .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Brown_Eyes schreef op 07 mei 2009 @ 21:15:

Dan nog zie ik niet in wat zij daarmee te maken heeft?

Te saai eigen leven of zo?Ze verzint tenminste geen "autodealer" verhalen, dus ze zal best wel een leuk leven hebben.
Het zou mij mijn ene oor ingaan en het andere weer uit ; net zoals ik doe als iemand het over zijn postzegelverzameling zou hebben , of over huiskamerconcerten oid . Zo af en toe eens knikken en " nou,nou " mompelen . Waarom zou je iets zinnigs moeten zeggen ? Ik zou niet eens wat zinnigs wéten eigenlijk .
Ze zegt ook niet dat ze er iets mee te maken heeft.. Ze vraagt zich af wat ze moet doen volgens mij. Ze bemoeit zich er ook verder niet mee, maar hij dumpt gewoon zijn verhaal bij haar.
quote:Jaschenca schreef op 07 mei 2009 @ 21:21:

[...]

Ze verzint tenminste geen "autodealer" verhalen, dus ze zal best wel een leuk leven hebben.

Is niet verzonnen, hoor.

En als zou het wel zo zijn, dan speel ik tenminste nog een rol in het verhaal
ene oor in, andere oor uit... nou zeg je bent toch geen lantaarnpaal? er zit toch gevoel in je, dan kan het je toch schelen dat een vriend van je andere mensen kwetst?? dan doet het je toch iets?

wat heb je nu aan vrienden waarbij alles het ene oor ingaat en weer uitgaat en jaja knikken. sorry maar tzou mijn vriendschap niet zijn. n beleefde kennis ok, das wat anders.

maar goed, ik denk niet dat ik met zo'n geheim om zal kunnen gaan als ik de vrouw zelf zou kennen. nee, ik zou er niet naast kunnen zitten.

een vriend met een open relatie heb ik geen problemen mee, maar met langdurig vreemdgangersgedrag (dus niet slippertje)...

ik zou gewoon eerlijk zeggen wat je ervan vindt, waarom in hemelsnaam 'ervoor hem zijn'. Hij is er niet voor zijn vrouw, niet voor zijn 1ste minnares en niet voor zijn 2de minnares. En niet voor jou want hij legt dit op je monogame dakkie.
wees blij dat er iemand 'ns wat spannenders te vertellen heeft dan de baby die voor 't eerst op 't potje ging e.d.

zolang je zelf niet meer voor die kerel voelt dan gewoon als 'n collega, zie z'n verhalen dan gewoon als 'n soap/serie/forumtopic waar je ook van zou smullen
Wel knap dat iemand dat zo kan doen allemaal. Lijkt me een heel geregel en je moet veel energie, een hoog libido en een zeer goed geheugen hebben wil je als man met iets dergelijks wegkomen.
quote:quattro35 schreef op 08 mei 2009 @ 00:09:

Wel knap dat iemand dat zo kan doen allemaal. Lijkt me een heel geregel en je moet veel energie, een hoog libido en een zeer goed geheugen hebben wil je als man met iets dergelijks wegkomen.
quote:campy schreef op 07 mei 2009 @ 21:57:

ene oor in, andere oor uit... nou zeg je bent toch geen lantaarnpaal?

Hebben lantaarnpalen oren ?

er zit toch gevoel in je, dan kan het je toch schelen dat een vriend van je andere mensen kwetst??

Ik vind het niet mijn taak mijn vrienden op te voeden , mijn normen en waarden op te dringen . Ik zal als het een vriend betreft gerust zeggen wat ik er van vindt , maar that's it . Maar ik wil gerust als luister praat lantaarnpaal dienen . Zo doe ik dat namelijk ook weleens als het over iemands hobby gaat waar ik niets mee heb .

dan doet het je toch iets?

wat heb je nu aan vrienden waarbij alles het ene oor ingaat en weer uitgaat en jaja knikken. sorry maar tzou mijn vriendschap niet zijn. n beleefde kennis ok, das wat anders.

maar goed, ik denk niet dat ik met zo'n geheim om zal kunnen gaan als ik de vrouw zelf zou kennen.

TO kent de vrouwen niet . Was het trouwens een goede vriend van TO of een kennis / collega ? Ook een verschil .

nee, ik zou er niet naast kunnen zitten.

een vriend met een open relatie heb ik geen problemen mee, maar met langdurig vreemdgangersgedrag (dus niet slippertje)...

ik zou gewoon eerlijk zeggen wat je ervan vindt, waarom in hemelsnaam 'ervoor hem zijn'. Hij is er niet voor zijn vrouw, niet voor zijn 1ste minnares en niet voor zijn 2de minnares. En niet voor jou want hij legt dit op je monogame dakkie.Is TO monogaam ? Heb ik gemist , die info .....
quote:thee schreef op 08 mei 2009 @ 00:11:

[...]

Dat meende ik serieus hoor! Ik zou er de tijd en energie niet voor hebben, en dan ook nog allemaal onthouden wat je tegen wie precies hebt verteld....pffftt, erg ingewikkeld!
En wat leuk voor de kinderen dat hun vader zo in tel is bij de dames !

Misschien kun je je collega voorstellen z'n relatieperikelen met dame 2 en dame 3 te bespreken ipv met jou en ga alletwee gewoon aan 't werk.
Ongeveer dit heeft mij mijn vriendschap gekost met eenhele hele goede vriendin,die er meerdere vriendjes op na hield en mij tot in detail alles vertelde.Ze verwachtte wel dat ik gezellig bij haar en haar man kwam barbquen op haar 12 en half jarig huwelijksfeest,want ze hadden z''n goed huwelijk! Ik kon hem niet recht in de ogen aankijken en alle opmerkingen over hun gelukkige huwelijk dacht ik jaja.........
Ik zie het probleem niet zo. Tenzij TO graag nummer 4 wil worden en stikjaloers is.
een saai leven? ja,als je dat naast dat van hem legt misschien wel. ik ben getrouwd en monogaam. Verder saai? nee, vind ik niet.

Verder heb ik ook niet de ambitie om nr 4 te worden.

nee, wat ik gewoon moeilijk vind, is dat ik altijd wel redelijk normaal met hem heb kunnen praten over nr 2. Ik kon daar prima mee omgaan. Zijn keuze. Ik ken zijn vrouw niet, dus ik hoef niet naast haar te zitten met een verjaardag. Verder zou het niet mijn keuze zijn, maar ieder zijn eigen.

Het gaat nu alleen zo ver. Ik was eigenlijk een beetje perplex.

Normaal kunnen we echt overal over praten. Hier hield het blijkbaar voor mij op. Ik snap niet dat je het geluk van zoveel mensen op het spel zet (mevr 2 en 3 zijn ook nog eens getrouwd, dus tel die mannen er maar bij op). Vraag me af of hij zich dat wel realiseert.

en nog over vriend/collega. Ik beschouw hem als vriend. Hij werkt toevallig ook op hetzelfde kantoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven