15 jaar bij elkaar en verlieft maar niet op mijn man ....
donderdag 23 april 2009 om 22:23
En ja dat heb ik weer ... Ben al 15 jaar samen met mijn man, 3 kids en we hebben een relatie met hoge bergen en diepe dalen ... vaak heeeeeeeeeeel veel twijfel maar altijd wil ik er voor blijven gaan. En nu ... 1 toevallige ontmoeting met mijn allereerste vriendje maakt dat ik niet meer weet wat ik moet. Het was voor mij echt verpletterend en ben diep onder de indruk, krijg hem niet uit mijn hoofd. Gek na bijna 20 jaar gelijk zo'n band, het klikt nog net als toen zo raar, zo vertrouwd, uren gekletst en niet uitgepraat raken. Verwarring, onbekend en onverwacht. Aan zijn reactie (mail) merk ik dat hij ook worstelt met gevoelens (hij heeft ook een relatie). Heb besloten dat ik hem eerst niet weer wil ontmoeten en probeer het weg te stoppen maar jee wat moeilijk zeg ...........

donderdag 23 april 2009 om 22:37
Alles wat je doet en onderneemt. Krijg geen spijt...
Spijt dat je een man opgeeft die al 15 jaar met jou is. De vader van jouw kinderen. Stabiliteit en warmte geeft. En sta stil bij het feit dat jouw man nooit op zal kunnen tegen nieuwe spannende anderen. Waarom? Omdat hij vertrouwd en bekend is. Vind maar weer eens een vent die 15 jaar van zijn leven met jou wil delen. Want verliefdheid, hoe heftig ook, gaat over.
Zorg liever dat je het eigen gras een beetje verzorgd, zodat het er weer net zo mooi groen uit gaat zien als bij de buren
Spijt dat je een man opgeeft die al 15 jaar met jou is. De vader van jouw kinderen. Stabiliteit en warmte geeft. En sta stil bij het feit dat jouw man nooit op zal kunnen tegen nieuwe spannende anderen. Waarom? Omdat hij vertrouwd en bekend is. Vind maar weer eens een vent die 15 jaar van zijn leven met jou wil delen. Want verliefdheid, hoe heftig ook, gaat over.
Zorg liever dat je het eigen gras een beetje verzorgd, zodat het er weer net zo mooi groen uit gaat zien als bij de buren
donderdag 23 april 2009 om 23:05
Ik heb jaren geleden m'n relatie van 8 jaar (da's nog maar de helft..) verbroken. Een relatie van hoge bergen en diepe dalen, veel twijfel (van mijn kant). Maar ook een relatie van veel dingen samen ontdekken en beleven (muziek, reizen, etc) en veel, heel veel bijzonderheden.
Hij was mijn eerste serieuze relatie en ik dacht dat het gewoon te vroeg was. Het verhaal is te lang en doet er verder niet toe maar uiteindelijk werd ik verliefd op iemand anders. Niks mee gedaan maar het is wel een belangrijke reden geweest mijn relatie te beëindigen.
Inmiddels, 8 jaar en 2 relaties verder ben ik weer single. Ouder en wijzer. En voor de zoveelste keer besef ik dat ik toen niet besefte wat ik opgaf. Die band, dat vertrouwen en die enorme liefde heb ik niet meer gevoeld voor en gevonden bij een ander.
Bedenk goed wat je kwijt zou kunnen raken als je het contact met je vriendje van vroeger voortzet.
Hij was mijn eerste serieuze relatie en ik dacht dat het gewoon te vroeg was. Het verhaal is te lang en doet er verder niet toe maar uiteindelijk werd ik verliefd op iemand anders. Niks mee gedaan maar het is wel een belangrijke reden geweest mijn relatie te beëindigen.
Inmiddels, 8 jaar en 2 relaties verder ben ik weer single. Ouder en wijzer. En voor de zoveelste keer besef ik dat ik toen niet besefte wat ik opgaf. Die band, dat vertrouwen en die enorme liefde heb ik niet meer gevoeld voor en gevonden bij een ander.
Bedenk goed wat je kwijt zou kunnen raken als je het contact met je vriendje van vroeger voortzet.
vrijdag 24 april 2009 om 08:33
Eefje, je hebt met vuur gespeeld door die eerste liefde überhaupt weer op te zoeken. Dom dus. En de gebakken peren heten in jouw geval grote gevoelens van onrust en twijfel. Was dat het echt waard?? Biecht de ontmoeting (neem aan dat hij het niet weet?) en de gevoelens op aan je man, zodat dit niet kan voortwoekeren in jouw hart alleen.
vrijdag 24 april 2009 om 09:31
Alsof je er bij bent geweest Mirjam.........
Je eerste vriendje is niet voor niets een ex. Uitgeraakt...... om welke reden dan ook.
Zet het mailcontact op een laag pitje en wees duidelijk voor jezelf en naar je eerste vriendje toe. Besef inderdaad wat je kwijt kunt raken.
En eens met Spijker, praat er over met je man, dan is de eerste spanning er af
Je eerste vriendje is niet voor niets een ex. Uitgeraakt...... om welke reden dan ook.
Zet het mailcontact op een laag pitje en wees duidelijk voor jezelf en naar je eerste vriendje toe. Besef inderdaad wat je kwijt kunt raken.
En eens met Spijker, praat er over met je man, dan is de eerste spanning er af
vrijdag 24 april 2009 om 09:32
Laten we even voor opstellen dat er niets gebeurd is. Ben hem tegen gekomen bij een lezing... gewoon domme toeval dus. Wist niet eens dat hij in de buurt woonde. Had het gevoel ook niet direct en zag en zie er niets fout in om adressen uit te wisselen. Heb wel meer mannelijke vrienden dat moet toch kunnen anno 2009.Het is gewoon heel raar om een klik te ervaren die er jaren geleden ook was... Ben niet van plan om te scheiden en neem daarom ook afstand. Maar het is gewoon lastig omdat ik zelf erg impulsief, een gevoelsmens en een prater ben. Manlief is een "echte" man, moeilijk prater, binnenvetter, enz. Mis in mijn relatie gewoon de gesprekken en weet dat ik hier mee moet leren leven.Maar goed het gevoel zit er wel en vind ik moeilijk om te negeren. Vond het gewoon heerlijk om met hem te kletsen over van alles en nog wat en ja de herinneringen komen dan weer boven. We konden eerder ook uren kletsen over niets en het is bijzonder dat het dan met 20 jaar er tussen zo weer klikt.

vrijdag 24 april 2009 om 09:35
Van aardig doen krijg je niets hoor Mirjam?
Je komt wel eens mensen tegen die je lang geleden hebt gekend hoor. Is dat dom? Moet je dan maar binnen blijven zitten? Ik heb ongeveer twee jaar geleden mijn eerste liefde weer ontmoet, schrok me de pleuris. Nog steeds een lekker ding. Het was op afstand en heb niet met hem gepraat. TO heeft dat dus wel gedaan. En ze hebben contact uitgewisseld. Ja, niet de beste keuze als zij weer gevoelens krijgt, maar zoals je kunt lezen wil ze dat contact beëindigen.
Je komt wel eens mensen tegen die je lang geleden hebt gekend hoor. Is dat dom? Moet je dan maar binnen blijven zitten? Ik heb ongeveer twee jaar geleden mijn eerste liefde weer ontmoet, schrok me de pleuris. Nog steeds een lekker ding. Het was op afstand en heb niet met hem gepraat. TO heeft dat dus wel gedaan. En ze hebben contact uitgewisseld. Ja, niet de beste keuze als zij weer gevoelens krijgt, maar zoals je kunt lezen wil ze dat contact beëindigen.

vrijdag 24 april 2009 om 10:12
Ins ons huwelijk is de communicatie inderdaad het enige probleem maar wel het probleem dat overal in opduikt. manlief komt altijd met alles op de proppen als het kalf bij wijze van spreken al verdronken is. Dat is lastig helemaal omdat ik een echte prater ben ... Onze dalen hangen dan ook altijd samen met communicatie en je de pieken zijn dan in de perioden erna. het probleem is dat als mijn man even weer bewust wordt gemaakt dat de communicatie niet soepel loopt dan gaat het weer een maandje goed en dan zakt het weer af tot de bom weer eens barst. En ja met mijn kalverliefde (want dat was het toen, wel 3 jaar lang overigens) was het altijd dikke mik en heerlijk kletsen.

vrijdag 24 april 2009 om 10:38
quote:Pien252 schreef op 24 april 2009 @ 10:16:
ff off-topic: verliefd is met een D en niet met een T (vind het altijd een beetje raar staan als dit soort woorden in een topic-titel al verkeerd geschreven worden...) misschien kun je het even laten veranderen?
Off topic: ff moet even zijn. Vind ik altijd zo raar staan
Jezus te paard zeg! Je snapt toch wat ze bedoelt?
ff off-topic: verliefd is met een D en niet met een T (vind het altijd een beetje raar staan als dit soort woorden in een topic-titel al verkeerd geschreven worden...) misschien kun je het even laten veranderen?
Off topic: ff moet even zijn. Vind ik altijd zo raar staan
Jezus te paard zeg! Je snapt toch wat ze bedoelt?
vrijdag 24 april 2009 om 11:13
vrijdag 24 april 2009 om 11:35
Hoi Eefje, je topic is voor mij enigszins herkenbaar, kan me voorstellen hoe rot je je moet voelen! Er zijn ook nog kinderen bij betrokken en dat maakt het alleen maar moeilijker.
De tip die ik je kan geven: even een tijdje geen contact meer met ex. Kijk hoe het loopt tussen jou en je man, en geef het ook een eerlijke kans!
Zoek uit hoe belangrijk jouw man nog voor je is, en vergeet niet dat hij ook de vader van jouw 3 kinderen is!
Een andere man lijkt áltijd leuker, spannender, heb je meer mee te kletsen. Omdat je hem 20 jaar niet gezien hebt! Het is niet voor niets jouw ex, en je bent niet voor niets al 15 jaar met je man getrouwd...je hebt niet voor niets 3 kinderen met hem gekregen.
Mijn vriend en ik hebben iets soortgelijks meegemaakt, en het heeft ons uiteindelijk alleen maar sterker gemaakt. We doen weer moeite voor elkaar en hebben het leuker samen dan het ooit geweest is.
Ga dus praten met je man, zoek uit wat je mist in jullie relatie. Probeer het weer spannend en leuk te maken samen. Maar geef het tijd, ga niet denken 'nu MOET ik het leuk hebben met mijn man' ,want dat werkt toch niet.
Veel succes met alles!! Pien
De tip die ik je kan geven: even een tijdje geen contact meer met ex. Kijk hoe het loopt tussen jou en je man, en geef het ook een eerlijke kans!
Zoek uit hoe belangrijk jouw man nog voor je is, en vergeet niet dat hij ook de vader van jouw 3 kinderen is!
Een andere man lijkt áltijd leuker, spannender, heb je meer mee te kletsen. Omdat je hem 20 jaar niet gezien hebt! Het is niet voor niets jouw ex, en je bent niet voor niets al 15 jaar met je man getrouwd...je hebt niet voor niets 3 kinderen met hem gekregen.
Mijn vriend en ik hebben iets soortgelijks meegemaakt, en het heeft ons uiteindelijk alleen maar sterker gemaakt. We doen weer moeite voor elkaar en hebben het leuker samen dan het ooit geweest is.
Ga dus praten met je man, zoek uit wat je mist in jullie relatie. Probeer het weer spannend en leuk te maken samen. Maar geef het tijd, ga niet denken 'nu MOET ik het leuk hebben met mijn man' ,want dat werkt toch niet.
Veel succes met alles!! Pien
vrijdag 24 april 2009 om 11:37
Hier vond ook iemand haar eerste vriendje terug via Hyves.
Sja ze heeft er wel iets mee gedaan dus.
Nu zit ze alleen op een flatje,haar kinderen pubers willen haar al maanden niet meer zien.
De scheiding verloopt zeer moeizaam,heeft geen cent te makken,vind moeilijk een fulltime baan.
En zit daar maar wat,vel over been,en heeft spijt spijt spijt,realiseerde zich niet wat ze eigenlijk had mensen die van haar hielden,en alles is kapot door vele leugens uit zelfbescherming.
En haar vriendje? zit gewoon bij zijn pas bevallen vrouwtje.
Bezint eer ge begint.
Sja ze heeft er wel iets mee gedaan dus.
Nu zit ze alleen op een flatje,haar kinderen pubers willen haar al maanden niet meer zien.
De scheiding verloopt zeer moeizaam,heeft geen cent te makken,vind moeilijk een fulltime baan.
En zit daar maar wat,vel over been,en heeft spijt spijt spijt,realiseerde zich niet wat ze eigenlijk had mensen die van haar hielden,en alles is kapot door vele leugens uit zelfbescherming.
En haar vriendje? zit gewoon bij zijn pas bevallen vrouwtje.
Bezint eer ge begint.
donderdag 7 mei 2009 om 18:03
quote:eefje72 schreef op 24 april 2009 @ 09:32:
Maar het is gewoon lastig omdat ik zelf erg impulsief, een gevoelsmens en een prater ben. Manlief is een "echte" man, moeilijk prater, binnenvetter, enz. Mis in mijn relatie gewoon de gesprekken en weet dat ik hier mee moet leren leven
Waarom is het destijds met deze jongen uit gegaan?
Kijk uit dat je je niet concentreert op de negatieve kanten van je relatie met je man. Uiteraard val je dan voor iets tegenovergestelds maar die mist misschien/waarschijnlijk weer iets wat je man wel heeft. Je beseft vaak niet wat je wel aan goeds hebt, die nemen wij voor lief.
Maar het is gewoon lastig omdat ik zelf erg impulsief, een gevoelsmens en een prater ben. Manlief is een "echte" man, moeilijk prater, binnenvetter, enz. Mis in mijn relatie gewoon de gesprekken en weet dat ik hier mee moet leren leven
Waarom is het destijds met deze jongen uit gegaan?
Kijk uit dat je je niet concentreert op de negatieve kanten van je relatie met je man. Uiteraard val je dan voor iets tegenovergestelds maar die mist misschien/waarschijnlijk weer iets wat je man wel heeft. Je beseft vaak niet wat je wel aan goeds hebt, die nemen wij voor lief.