17 en 31

20-11-2010 07:59 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie als een meisje van 17 een ralietie, alleen vriendschappelijk, heeft met een, in mijn ogen een man, van 31. Ik eerste instantie dacht ik ik wil hem wel eens zien. Zo gezegd zo gedaan. naar ik lig nu al 2 nachten wakker en voel mij niet gerust. Als ik dit verbied zullen ze waarschijnlijk toch wel kontakt blijven houden via msn en mobiel. Wat vinden jullie is dit gezond. Ik bedoel van de man uit gezien. geef please jullie mening.

Ik zlef wil het het liefst verbieden maar ik ben bang dat ze dan gaat liegen met wie ze weggaat
Ik denk dat het belangrijkste in deze situatie is dat de ene 17-jarige de andere niet is. Jij kent je dochter het beste.

Ik heb zelf ook al een paar jaar een relatie met een man van nu 36, het leeftijdsverschil tussen ons is bijna 15 jaar. Degene die hier de meeste moeite mee had was mijn vriend zelf. Niet mijn ouders, niet ik, maar mijn vriend vond het " verschrikkelijk" dat hij verliefd werd op een meisje van mijn leeftijd. (Maar ik ben waarschijnlijk heel anders opgevoed. Ik zat op mijn 15e al een jaar in mijn eentje aan de andere kant van de wereld en was wel heel erg onafhankelijk op mijn 17e.)

Ik denk dat je vooral niet te hard moet gaan trekken aan je dochter. Hoe harder jij trekt, hoe harder je dochter wegloopt. Wees open, geïnteresseerd en probeer niet te veel druk uit te oefenen en dan houd je een veel grotere grip op de situatie.
Ik snap niet dat hij zich aangetrokken voelt tot een 17 jarig meisje dat nog bij haar ouders woont. Van haar kant kan ik de interesse me heel goed voorstellen. Ik scheel zelf 14 jaar met mijn vriend, maar ik was al wel een paar jaartjes ouder toen ik hem leerde kennen, woonde op mezelf, etc. Dus ik vind het leeftijdsverschil niet per se storend, maar meer het feit dat ze zó jong is en inderdaad, zoals al genoemd, in een hele andere levensfase zit dan hij. Sterkte ermee, want ik zou het ook heel moeilijk vinden als ik in jouw schoenen zou staan.
En wat iemand al zei: hoe gaat het met je dochter? Hoe gaat het op school? Is ze makkelijk te beinvloeden, of toch 'wijs' voor haar leeftijd, gaat ze nog om met haar andere vrienden enz enz?
Ik kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt hoor. Als het vriendschappelijk is, zou je zeggen dat een vent van 31 jaar, op een heeeele andere golflengte zit, dan een meisje van 17... Ik zou met mijn dochter (blijven) praten als ik jou was. Vertrouwen zou ik het niet.
Wat doen ze samen dan? Hebben ze gedeelde interesses?

Toen ik 17 was heb ik veel samen geschilderd met een man die toen 51 was. Dat ging prima. Van beide kanten was er geen wens om er meer van te maken dan vriendschap. Ik woonde toen al op mijzelf en mijn ouders bemoeide zich niet inhoudelijk met mijn keuzes. Ik had het echt heel erg vervelend gevonden als ze zich met mijn keuze in vrienden hadden bemoeid of dit openlijk hadden afgekeurd.
quote:Uggla schreef op 20 november 2010 @ 12:27:

Toen ik 17 was heb ik veel samen geschilderd met een man die toen 51 was. Dat ging prima.

Ja maar dat is meer vader-dochter leeftijd, dan vind ik toch anders. Minder vreemd, op één of andere manier.

TO, ik heb nu alles gelezen en zit te denken: is het een beetje een stumper/zielig figuur? Misschien valt hij helemaal buiten de boot bij zijn leeftijdsgenoten, maar omdat hij ouder is, wordt hij wel interessant gevonden door jongere mensen (meiden). Ik hing vroeger wel eens op een pleintje rond met jongeren van mijn eigen leeftijd en daar was ook altijd een wat oudere vent bij (eind 20, wij waren 16-18). Hij bedoelde er verder niks mee, maar hij kon gewoon bij zijn leeftijdsgenoten geen aansluiting vinden (wij gedoodgen hem echter enkel omdat we hem zo'n sneu geval vonden). Dit kan natuurlijk óók nog.

MAAR, één ding wat ik raar vind, is dat je dochter zegt dat ze op straat hangen samen. Die vent is 31, die heeft een huis, dus dan is er echt geen noodzaak om buiten in de kou te hangen. Dat is lekker warm binnen, met een grote TV + genoeg dvd's, sigaretje erbij. Reuze interessant vond ik dat op mijn 17e, dus van haar uit snap ik het wel. Maar ik geloof er dus geen snars van dat ze op straat hangen (tenzij hij nog bij zijn moeder woont.. )
Ik wil toch even reageren op het feit dat ik begon of iemand hollands is of niet en wel of geen loverboy. Ik schreef dit omdat er van allerlei gedachten door je hoofd gaan . Overigens is dochterlief net boos de deur uitgegaaan naar een vriendin zegt ae. Ik maak me gewoon ongerust .Graag wilde ik de meining van jullie weten hoe jullie zouden reageren. Overigens denk ik dat je je kind niet vaak genoeg kan waarschuwen voor narigheid. Ik klop dit niet op het is precies zoals het hier nu gaat. Het is gewoon shit.
quote:Uggla schreef op 20 november 2010 @ 12:27:

Toen ik 17 was heb ik veel samen geschilderd met een man die toen 51 was. Dat ging prima. Van beide kanten was er geen wens om er meer van te maken dan vriendschap. Ik woonde toen al op mijzelf en mijn ouders bemoeide zich niet inhoudelijk met mijn keuzes. Ik had het echt heel erg vervelend gevonden als ze zich met mijn keuze in vrienden hadden bemoeid of dit openlijk hadden afgekeurd.Ik vroeg ook wat doen jullie samen. Het is gewoon gezellig is het antwoord.
[quote]Frankie33 schreef op 20 november 2010 @ 09:59:

Uiteraard is deze man in de eerste, tweede en derde plaats uit op seks met je dochter.

Dat is nou precies hetgeen wat ik ook vemroed. En ja als ze nou echt verliefd is enzo. Maar dan nog. 17 en 31 belachelijk gewoon. Er komen genoeg leuke jongere knullen voor haar aan de deur.
quote:Supersoulfighter schreef op 20 november 2010 @ 12:34:

[...]

Ja maar dat is meer vader-dochter leeftijd, dan vind ik toch anders. Minder vreemd, op één of andere manier.

TO, ik heb nu alles gelezen en zit te denken: is het een beetje een stumper/zielig figuur? Misschien valt hij helemaal buiten de boot bij zijn leeftijdsgenoten, maar omdat hij ouder is, wordt hij wel interessant gevonden door jongere mensen (meiden). Ik hing vroeger wel eens op een pleintje rond met jongeren van mijn eigen leeftijd en daar was ook altijd een wat oudere vent bij (eind 20, wij waren 16-18). Hij bedoelde er verder niks mee, maar hij kon gewoon bij zijn leeftijdsgenoten geen aansluiting vinden (wij gedoodgen hem echter enkel omdat we hem zo'n sneu geval vonden). Dit kan natuurlijk óók nog.

MAAR, één ding wat ik raar vind, is dat je dochter zegt dat ze op straat hangen samen. Die vent is 31, die heeft een huis, dus dan is er echt geen noodzaak om buiten in de kou te hangen. Dat is lekker warm binnen, met een grote TV + genoeg dvd's, sigaretje erbij. Reuze interessant vond ik dat op mijn 17e, dus van haar uit snap ik het wel. Maar ik geloof er dus geen snars van dat ze op straat hangen (tenzij hij nog bij zijn moeder woont.. )Mijn dochter zegt dat hij thuis bij zijn meder woont inderdaad. dat geeft mij nog meer onrust. is ongezond denk ik
quote:Beauke schreef op 20 november 2010 @ 12:15:

En wat iemand al zei: hoe gaat het met je dochter? Hoe gaat het op school? Is ze makkelijk te beinvloeden, of toch 'wijs' voor haar leeftijd, gaat ze nog om met haar andere vrienden enz enz?het gaat niet geweldig op school en het valt mij op dat ze elke keer zo vermoeid is.
quote:vlindervlinder schreef op 20 november 2010 @ 08:33:

Hij woont in de buurt zegt ze. En ja buiten hangen ze dan ergens. Wel nomraal voor 17 maar voor een man van 31.

Ik ga vandaag met haar praten en ik ga vragen of ze meer over hem wil vertellen. En ook een goed idee van jullie om met hem te gaan praten.

Hi bezorgde moeder,

Ik was ook 16 toen ik mijn vriend van 28 ontmoette.

Mijn ouders hebben er nooit iets van gezegd, in tegendeel, ik heb ze het een halfjaar niet verteld, omdat ik destijds dacht dat ze het zouden veroordelen, terwijl jouw dochter het gelijk verteld, wat in mijn ogen al heel positief is. Blijkbaar vertrouwd ze jou!

Mijn ouders hebben nooit mijn vriendjes veroordeeld. Ze hebben weleens gezegd wat ze er van vonden om daarna gelijk te zeggen dat die keuzes aan mij zijn en ze vertrouwen in mij hadden dat ik de goede keuzes maakte en aan mezelf dacht.

Ik denk dat je best even met je dochter om de tafel kan gaan zitten en haar vertellen wat je vind, zonder dat je het veroordeeld.

En je twijfel uitten, en zeggen dat je haar alleen wilt beschermen en haar geen pijn wilt zien lijden.

Uiteindelijk is je dochter nu aan het opgroeien, en zal ze best eens op dr bek gaan, maar daar zal ze ook van leren waarschijnlijk, waardoor ze alleen maar sterker wordt.

Dat is wat ik gemerkt heb, als ' dochter ' zijnde!
Hoi Mutsy ja het is wel fijn dat ze mij vertrouwde door het te vertellen en hem voor te stellen maar ze heeft totaal niksr verteld over een eventuele sexuele relatie. Ik mag dan wel moeder zijn maar ik ben ook 17 geweest. En ontdekken enzo hoort erbij dar heb ik ook niks op tegen het gaat mij puur om de leeftijd. Als het nou 21 en 35 vind ik het een ander verhaal.
Ik wil toch even weten laten weten hoe hier zich alles nu ontwikkelt. Gister heb ik een gesprek gehad met mijn dochter en haar vriendin. Ik heb mijjn zorg verteld. En nou komt het het vriedninnetje werkd steeds stiller en ze zei als mijn ouders dit horen heb ik een probleem. Ook schijnt de man in kwestie zich gelgitimeerd te hebben aan de meiden qua leeftijd en naam alleen zijnachterbaan noxhten ze nbiet zien. Dus ik zie dat is wel raar he als je niks te verbergen hebt. De meiden gingen weer weg. in de avond rond 11 uuur bel ik mijn dochter op haaar mobiel. Mobile niet bereikbaar. Uiteindelijk hebben we har toch gevonden ik was laaiend. ze moest gelijk mee nar huis en tocn kwam het bolgende eruit. Ze krijgen sigaretten van hem en hij trakteerd regelmatig op eten en drinken. Mijn opmerking van en je denkt dat hij niks terugverwacht zag ik haar over denken. Nogmaals veteld dat het ongezond is van zijn kant. En haar weer haar hart gedrukt hij weet alles van jullie. Hij schijnt schijnbaar psyvhologie gestudeerd te hebben. Over zichzelf heeft hij verder weining verteld. Naar aanleiding van een opmerking van een reactie van 1 van jullie zei ik ik ga maet de wijkagent praten. Beetje beteuterd ging ze eindelijk naar bed. Toen ik later haar een kus ging geven voor het slapen lag ze te smsen met haar vriendin en ze deelde mee dat ze niet meer met de man gaan afspreken. Ik hoop het zo en moet er vertrouwen in hebben. niettemin heeft wel een totaal onbekende hier bij mij op de bank gezeten iemand waarvan je voet dit klopt niet. Dit was een lang verhaal maar ik wilde jullie toch even op de hoogte brengen. En nogmaals bedankt voor alle reacties. ik voel me in ieder geval rustiger. Of de opmerking van de wijkagent heeft bijgedragen aan het besluit van de meiden weet ik niet.
Vlinder, ik zou de wijkagent alsnog inlichten. Deze meneer lijkt echt geen zuivere koffie, wie weet behoed je anderen voor veel ellende.
Zo te lezen klopt er dus werkelijk iets niet.

Misschien is het verstandig om toch een gesprek met de wijkagent aan te gaan,al is het alleen maar om eens te horen hoe hij/zij denkt hoe je dit het beste aan kunt pakken.

Ken jij de ouders van je dochter haar vriendin?

Als er echt iets niet klopt en daar lijkt het wel op dan zou ik die ook inlichten,wie weet in welke ellende zo'n meisje zich stort.
foutje!
quote:Marielle29 schreef op 20 november 2010 @ 11:58:

Tussen neus en lippen door wordt toch aangehaald dat een licht getinte man( niet blond en blauwe ogen) een groter gevaar vormt voor dochter. Jammer..

De feiten zijn nu eenmaal dat de meeste loverboys geen blauwe ogen en blond haar hebben. En gezien het feit dat ze van alles van hem krijgt, belooft ook niet veel goeds.

Goed dat je naar de wijkagent gaat.
Ja, ja, hij heeft psychologie gestudeerd.

En colalight: genoeg blanke mannen die ook op heel jonge meisjes geilen en ze bed in proberen te krijgen op allerlei manieren. Of dit een 'loverboy' is weten we niet, loverboys gaan namelijk nog een paar stappen verder door hun vriendin uiteindelijk te prostitueren en zo ver is het nog niet.
Inderdaad, alsnog naar de wijkagent hoor! Je dochter kan wel ZEGGEN dat het stopt (je hoort haar eigenlijk hierin te vertrouwen, maar wie weet zegt hij wel, dat ze dat moet zeggen..). En misschien is het wel zo, dat hij weer met andere meiden verder gaat.Ik zou er echt een melding van maken. Laat de politie maar eens bij hem thuis gaan kijken. Als het een pedo is, zal er in zijn huis (of pc) wel het een en ander te vinden zijn.
En deze man zelf benaderen? Hij is volwassen immers!?
Een pedo gaat niet voor iemand die 17 is. Meestal gaan deze mannen voor meisjes tussen de 6 en 12 jaar.
quote:Marielle29 schreef op 20 november 2010 @ 11:58:

Tussen neus en lippen door wordt toch aangehaald dat een licht getinte man( niet blond en blauwe ogen) een groter gevaar vormt voor dochter. Jammer..

Terwijl er ook een heleboel blondharige en blauwogige mannen zijn die op dergelijk gebied niet te vertrouwen zijn, zijn het toch net even wat vaker de niet-blondharige en niet-blauwogige mannen die op dit gebied problemen veroorzaken. Dus ja, een groter gevaar. En ik zie niet in waarom dat niet mag worden aangehaald.

@ TO: ik ben blij dat je met de wijkagent gaat praten. Baadt het niet, dan schaadt het ook niet.
Morgenochtend bel ik in iede geval de wijkagent. Vandaag was ze de hele dag thuis maar ik merk nu al dat ze vanavond weer naar buiten wilt. Ik wil haar zo graag vertrouwen maar eelijk gezegd kost het mij heel veel moeite. Ik ben er nog steeds niet gerust op. Denk er zelfs aan om haar ps te checken. Dat is nooit eerder gebuerd. Ik vind het vreselijk.
Hou je ons op de hoogte? Sterkte hoor!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven