1e date gehad...voelt ie zich afgewezen?

10-09-2008 00:18 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
.
quote:GreenTea schreef op 13 september 2008 @ 01:06:

Kortom ik denk niet meer dat het door de afwijzing van mijn kant komt...

Hij wilde mij voor seks/zoenen/whatever om te kunnen opscheppen bij zijn vriendjes en niet om wie ik ben..dat kreeg ie niet, dus laat ie mij links liggen.

Ik ben blij dat ik er nu achter ben...anders had ik me vast gebruikt gevoeld.Wederom vul je alles voor hem in. Zoals ik al zei, zou ik me ook afgewezen voelen als iemand "te moe" is voor een tweede date. Als je echt te moe bent, maar wel geïnteresseerd in hem, dan laat je dat subtiel of minder subtiel merken. Mannen zijn geen helderzienden hoor! Wat je daarna doet is alle argumenten gebruiken om je eigen idee te rechtvaardigen. Die arme jongen had geen schijn van kans. Je had het muurtje om jezelf allang opgebouwd...
Nou, die indruk kreeg ik niet en krijg ik nog steeds niet. Waarom heb je er moeite mee 'de afwijzing' (groot woord in deze) bij jezelf te zoeken en je reactie op hem na date 1????

In het begin van dit topic dacht ik nog wel dat je hem leuk vond maar nu lijk je meer angstvallig in het algemeen. Waarom niet zien hoe een 2e date is???
quote:GreenTea schreef op 13 september 2008 @ 00:38:

Maar goed...eigenlijk heb ik morgen hélémaal geen zin meer in m...op de een of andere manier ben ik er nu echt klaar mee...het is nu een week geleden dat we een date hadden en dat ik überhaupt iets van hem heb gehoord (mijn telefoon niet meegeteld uiteraard). Hij is nu vast weer aan t daten met een of andere chick die wel in is voor zulke dingen...nee voor zo'n iemand dank ik hartelijk, ik verdien gewoon beter.

Dus mocht ie toch komen morgen, wat ik eigenlijk betwijfel...dan ga ik m gewoon keihard negeren. Het is gewoon heel fout van me geweest om te denken dat t deze keer anders loopt en dat hij het misschien zou kunnen zijn...nee dus, hij kan zo in mijn losers-archief bij de rest...opgeruimd staat netjes.

Het invullen van een ander zijn gedachten moet je niet doen. Jij weet niet wat een ander denkt. Je bent gewoon een onzekere meid.Die keiharde taal die je nu uitkraamt dat zeg je alleen omdat je bang bent voor de confrontatie morgen met hem. Je wilt hem wel graag zien maar je bent bang voor het onbekende, je weet niet wat je te wachten staat. Reageert hij zus of zo. Ga zaterdag gewoon lekker stappen en als je hem tegenkomt doe lief en vriendelijk tegen hem. Met deze houding red je het niet hoor. En krijg je een heel dik losers archief.

Ik was ook altijd heel onzeker en wist altijd precies wat andere mensen dachten, van me vonden. Nou heb er jaren therapie voor nodig gehad om me dat af te leren

Wat ben ik blij dat ik deze fase achter de rug heb, de onzekerheden, vind ie me wel /niet leuk bla bla bla

Succes zaterdag en wel gaan hoor!
quote:mika65 schreef op 13 september 2008 @ 01:15:

[...]

Het invullen van een ander zijn gedachten moet je niet doen. Jij weet niet wat een ander denkt. Je bent gewoon een onzekere meid.Die keiharde taal die je nu uitkraamt dat zeg je alleen omdat je bang bent voor de confrontatie morgen met hem. Je wilt hem wel graag zien maar je bent bang voor het onbekende, je weet niet wat je te wachten staat. Reageert hij zus of zo. Ga zaterdag gewoon lekker stappen en als je hem tegenkomt doe lief en vriendelijk tegen hem. Met deze houding red je het niet hoor. En krijg je een heel dik losers archief.

Ik was ook altijd heel onzeker en wist altijd precies wat andere mensen dachten, van me vonden. Nou heb er jaren therapie voor nodig gehad om me dat af te leren

Wat ben ik blij dat ik deze fase achter de rug heb, de onzekerheden, vind ie me wel /niet leuk bla bla bla

Succes zaterdag en wel gaan hoor!Ik heb dus hetzelfde idee/beeld.
bloody hell...

eerst je als een ijskonijn opstellen, dan niks laten horen en beledigd zijn dat hij het ook niet doet... dan zelf contact opnemen en weer beledigd zijn dat ie geen gat in de lucht sprong en je bij wijze van meteen de eeuwige liefde verklaarde... en dan ineens net voor het zaterdag is ben jij te goed voor hem... ik zou zeggen boek een zonvakantie.... miss ontdooi je dan een beetje ijskonijn... en je beter dan een ander voelen enkel door wat opmerkingen is helemaal not done... maargoed it's your life!... have fun in je vriezertje!
quote:courageux schreef op 13 september 2008 @ 01:32:

bloody hell...

eerst je als een ijskonijn opstellen, dan niks laten horen en beledigd zijn dat hij het ook niet doet... dan zelf contact opnemen en weer beledigd zijn dat ie geen gat in de lucht sprong en je bij wijze van meteen de eeuwige liefde verklaarde... en dan ineens net voor het zaterdag is ben jij te goed voor hem... ik zou zeggen boek een zonvakantie.... miss ontdooi je dan een beetje ijskonijn... en je beter dan een ander voelen enkel door wat opmerkingen is helemaal not done... maargoed it's your life!... have fun in je vriezertje!Als ik heel sec mijn gevoel over dit topic moest weergeven, zou bovenstaande dat wel aardig weergeven...
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Jongens, ze heeft er zelf last van en is zich niet helemaal bewust van haar gedrag en wat dat bij anderen oproept. Give her a break. Het is geen kwaadwil, eerder onvermogen.
GreenTea denkt dat ze macht heeft. Helderziende gaven. Voorspellende blik. Kan gedachten lezen. Kan anderen sturen.

Kortom: GreenTea, dit spel gaat je vroeg of laat opbreken. Wat zijn bedoelingen zijn, kun je alleen te weten komen door dat berekende en manipulatieve spel te laten varen. Eerder kom je er echt niet achter.

En Marabloem, het is geen onvermogen. Onvermogen is als iemand iets oprecht wil en diegene kan het (nog) niet. Wat TO wil is dat de wereld naar haar pijpen danst. Dat noem ik onwetendheid, arrogantie, egocentrisme, superioriteit. Ze wakkert een spel aan en heeft zichzelf nu klemgespeeld.
vind TO en TO van ''de ogen van mijn vriendin!!!'' wel bij elkaar passen... beide ''onzeker''... beide behoefte om te horen hoe geweldig zij zijn... willen beide totale aandacht... en TO heeft dr neus zover in de lucht dat van kruisen kijken geen sprake zal zijn ...
Green Tea, (groene Thea?)

Al je potentiële aanstaande partners...deze jongen is niet de eerste die dit overkomt, krijg ik het idee.

Ik vind je geen ijskonijn, integendeel. Je bent angstig, wordt benauwd bij toenadering, en dan wil je nu goed doen wat je tot nu toe verkeerd deed...

Ja en dan tref je iemand die dat niet aanvoelt, die je manier van doen niet snapt, die zich misschien afvraagt wat je nou eigenlijk wilt, of niet, die zijn schouders ophaalt en verder gaat met ademhalen, en dan ineens jou weer aan de telefoon krijgt...

Ik adviseer je om als je hem vanavond ziet niet ontzettend je best te gaan doen om het ten goede te keren.

Waarschijnlijk was zijn directheid (waar je van schrok) juist hoe hij in elkaar zit, en zolang jij zo tegenover jongens/mannen staat zoals nu, blijf je daar van schrikken. Dan is hij misschien wel een beetje te veel 'man' voor je.

Wat ik me wel afvraag is: hoe ben je eigenlijk tot een eerste date met hem gekomen?
Jeetje. Ik vind het frappant dat sommigen van de posters hier iemand wijzen op haar overdosis aannames en vervolgens doen er een aantal precies hetzelfde .

Afijn. Ik sluit me aan bij Perel. Want het is overduidelijk dat je bang bent, het eng en moeilijk vindt, niet goed op je oordeel durft te vertrouwen wb mannen en tegelijkertijd jezelf goed wil beschermen. Dat zou ik nooit veroordelen, dat is dan gewoon zo. En ik hoop dat je een leuke man vindt die jou het gevoel geeft dat je geweldig en leuk bent zoals je bent en met wie je rustig seks kan ontdekken wanneer je eraan toe bent.

Deze man klinkt nogal twijfelachtig wat dat betreft. Wie weet was het grootspraak en is hij "in het echt" wel leuk. Misschien ook niet. Je kunt iig gaan vanavond en kijken hoe het dan gaat. Met in je achterhoofd wat je wel of niet wil, dat mag, is juist goed. En als je er echt geen zin in hebt (niet omdat je peentjes zweet maar je er gewoon geen goed gevoel omheen hebt) ben je niks verplicht. Dan ga je wat anders doen waar je wel zin in hebt.

Iig succes ermee .
Ja feliciaatje, je zegt precies wat ik wou zeggen (nouja in de kern dan heh)
Hoe zou het met green tea zijn?
.
Nou Green Tea, ik begrijp je best. Ik herken wel iets in jou van mijzelf, vandaar.

Wanneer je ijskoud zou zijn en arrogant, zou je je toch niet zo'n zorgen maken, dan ga je er ook geen topic over openen?

Ik geloof dat je oprecht en te goeder trouw bent, bang om iemand te kwetsen, zo voorzichtig dat je jezelf daarmee benadeelt.

Maar....het lijkt erop dat er wel iets te redden valt, mits je dat wilt natuurlijk, dát is belangrijk, uitvinden wat je nou eigenlijk wilt...hij heeft je nog een sms-je gestuurd.

Eigenlijk wil ik dat je dit pas laat leest morgen.

Met een fantastische avond achter de rug, pas heel laat thuisgekomen, en na uitgebreid te zijn uitgeslapen het forum binnenlopen...

Liefs, Perel.
Ook ik las wel iets van herkenbaarheid hoor, in je stukjes. Onzekerheid mbt jongens en ze daarom maar een beetje afhouden. Onduidelijk doen of ik nou wel of niet geinteresseerd was bij mijn ex. Die was nogal stugge volhouder echter en maakte mij ook wel uit voor ijskoningin soms Toen was ik ook iets van 21 en ik ben in de loop der jaren wel veranderd hoor, ook mede dankzij hem. Nu vind ik hem juist ijzig mbt gevoelens enzo Maargoed dat terzijde. Ik hoop daarom juist te meer dat je onze adviezen ter harte neemt en er iets van opsteekt, het maakt je leven leuker, echt waar. Alleen of dit specifieke manwezen ook zo leuk is... dat weet ik niet, hopelijk ben jij daar nú al achter!
En? hoe is het gegaan?
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gister gegaan is. Ik herken ook wel wat in jouw schrijfsels, je gedachten maken het alleen maar erger.

Hopelijk heb je een leuke avond gehad.
Ik ben altijd een serieus type geweest.

Op de middelbare school al verbaasde ik me erover dat na een halfjaar ik kon constateren dat iedereen elkaar al een keer had gehad in mijn klas...niks voor mij, ook al had ik de kans, ik hield liever vast aan mijn zelfopgelegde principes, zat hoog in mijn torentje. Ik weet dat het angst was.

In mijn stapperiode ging het niet veel anders.

Ik ging wel uit met jongens, maar zodra ze meer toenadering zochten trok ik me terug.

Er hebben echt leuke lieve aardige jongens bijgezeten, die best de moeite waard waren geweest.

Op een gegeven moment ging ik uit met een jongen die ik goed kende, waar ik niet verliefd op was. Ik was verliefd op zijn vriend, die op zich wel belangstelling had, maar door mijn onhandigheid wierp ik die barriëre weer op.

Met de eerste had ik een goeie band, kwamen ook bij elkaars ouders thuis, en na een avond uitgaan bracht hij mij met de auto thuis, en ik vroeg hem binnen - koffie was bij mij ook écht koffie. Toen de auto geparkeerd was voor het huis, stopte daarachter nog een auto, dat was de vriend, die ons had weg zien gaan en achter ons aan was gereden.

Ik ben naar hem toegelopen en vroeg hem of hij ook binnen wilde komen om nog iets te drinken, maar dat deed hij niet zei hij.

Ik weet dat ik me iets tussen opgelaten en afgewezen voelde.

Ik reageerde zoiets van: nou, graag of niet..

Met de ander ging ik mijn (ouders) huis binnen, en die is pas weggegaan toen het weer licht ging worden.

We hebben koffie gezet, eitjes gebakken, gewoon spannend in een huis waar je zachtjes moest doen en met heel weinig licht, en alles meenemen naar mijn kamer waar hij op mijn bed lag, ik in mijn luie stoel zat, en maar kletsen en ik had stapels cosmo's en hij vond het wel wat, die vrouwenbladen...hij was als een soort broer.

Ik was volledig op mijn gemak.

Hij heeft wel tegen die ander gezegd dat hij is gebleven, en waar hij bij was zei hij tegen mij: was gezellig hé, vorige keer? en nog iets in de trant van: Jij hebt wel een heel lekker bedje.

Ik heb geen poging gedaan om de werkelijke gang van zaken helder te krijgen: als hij mocht denken dat ik zo in elkaar steek, dan moest ie dat maar doen. Als ik maar weet hoe het werkelijk zat. < ook weer vanuit die hoge toren.

Achteraf vreselijk puberaal-onvolwassen, gewoon niet durven uit te komen voor het gevoel iemand leuk te vinden, een soort schaamte ook, alsof hij het niet als een compliment kan beschouwen dat ik hem leuk vind.

En vervolgens als tegenreactie de boel helemaal verpesten.

Maar dit gaat over mij.

Green Tea, hoe is het met jou gegaan?
Precies perel precies. Herken het, vooral het eerste deel. Het serieuzere type en idd zelf opgelegde principes enzo. Angst om er voor uit te komen dat je iemand leuk vind enzo, want hoe moet je dan in godsnaam verder? Gelukkig is dat mede dankzij mijn ex wel goedgekomen. Je bent goed zoals je bent. Er is geen reden tot schaamte en je mag er idd voor uit komen als je iemand leuk vindt.
...
.
Wat een ontzettend ráár meisje ben jij. Die jongen doet hartstikke leuk tegen je, maar omdat hij niet middenin een kroeg op zaterdagavond zware gesprekken wil voeren over "waar we staan" met een meisje waar ie 1 date mee heeft gehad, ga jij je heel vaag gedragen en is hij ineens een loser en een klootzak?

Ik denk dat die jongen tegen zijn vrienden zal zeggen dat hij blij is dat hij niet met "dat rare wijf" iets heeft gedaan.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven