2e date, ja of nee?
zondag 24 juni 2018 om 09:14
H all,
Ik lees hier al ruim 16 jaar mee maar heb nu zelf een vraag... helaas een nieuw account moeten aanmaken omdat ik met geen mogelijkheid meer in mijn oude kwam.
Ik ben begin 30 en heb me recent aangemeld bij de online dating app Inner Circle. Opeens kreeg ik een bericht van een goed uitziende man (midden 30). Leuk! We zijn nu ongeveer twee weken aan het chatten. Hij is ontzettend grappig, komt slim en gevat over, etc..
Iets meer achtergrond informatie is nodig om de vraag te kunnen beantwoorden (ik zal proberen het kort samen te vatten): ons gesprek begon terwijl hij er net even tussenuit was, en wat blijkt: hij houdt nogal van luxe reizen. Op een gegeven moment vraagt hij mij semi-grappig: ben jij ook een showpony? Of slaap je liever in een tent? Aanleiding genoeg om de dagen erna lekker door te grappen over showpony’s (ik) en showhengsten (hij). Eergisteren was het eindelijk zo ver, we gingen elkaar ontmoeten. Ik zat te wachten in de bar waar we hadden afgesproken toen hij binnen kwam. En ja hoor: nog knapper dan op de foto’s, goed gekleed, goed verzorgd, mooie lach. Drankjes besteld en vervolgens een leuk gesprek gehad. In het echt is hij net zo grappig als op de chat dus we hebben vooral veel gelachen. Aan het eind van de date heel voorzichtig een soort van (half) gezoend.
Maar, nu komt het: we wisten voorafgaand aan de eerste date dat we niet zo heel veel tijd hadden dus ik had aan het eind van de date met een knipoog al gezegd dat hij dit nog maar goed moest gaan maken met me. Dus, toen ik hem daar vervolgens aan herinnerde op de chat zei hij het volgende:
“Ik kom binnenkort een proefrit maken op de showpony. Het is wel belangrijk dat je goed rijdt… “
Eerlijk is eerlijk, dit lag misschien wel in de lijn der verwachting omdat we hier over en weer zoveel grappen over gemaakt hebben maar.. wat moet ik hier nu mee? Vinden jullie dit een goede dubbelzinnige grap? Of is dit een gevalletje run for the hills? Ik wil hem graag nog een keer zien want ik vond het echt een leuke man.. hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik lees hier al ruim 16 jaar mee maar heb nu zelf een vraag... helaas een nieuw account moeten aanmaken omdat ik met geen mogelijkheid meer in mijn oude kwam.
Ik ben begin 30 en heb me recent aangemeld bij de online dating app Inner Circle. Opeens kreeg ik een bericht van een goed uitziende man (midden 30). Leuk! We zijn nu ongeveer twee weken aan het chatten. Hij is ontzettend grappig, komt slim en gevat over, etc..
Iets meer achtergrond informatie is nodig om de vraag te kunnen beantwoorden (ik zal proberen het kort samen te vatten): ons gesprek begon terwijl hij er net even tussenuit was, en wat blijkt: hij houdt nogal van luxe reizen. Op een gegeven moment vraagt hij mij semi-grappig: ben jij ook een showpony? Of slaap je liever in een tent? Aanleiding genoeg om de dagen erna lekker door te grappen over showpony’s (ik) en showhengsten (hij). Eergisteren was het eindelijk zo ver, we gingen elkaar ontmoeten. Ik zat te wachten in de bar waar we hadden afgesproken toen hij binnen kwam. En ja hoor: nog knapper dan op de foto’s, goed gekleed, goed verzorgd, mooie lach. Drankjes besteld en vervolgens een leuk gesprek gehad. In het echt is hij net zo grappig als op de chat dus we hebben vooral veel gelachen. Aan het eind van de date heel voorzichtig een soort van (half) gezoend.
Maar, nu komt het: we wisten voorafgaand aan de eerste date dat we niet zo heel veel tijd hadden dus ik had aan het eind van de date met een knipoog al gezegd dat hij dit nog maar goed moest gaan maken met me. Dus, toen ik hem daar vervolgens aan herinnerde op de chat zei hij het volgende:
“Ik kom binnenkort een proefrit maken op de showpony. Het is wel belangrijk dat je goed rijdt… “
Eerlijk is eerlijk, dit lag misschien wel in de lijn der verwachting omdat we hier over en weer zoveel grappen over gemaakt hebben maar.. wat moet ik hier nu mee? Vinden jullie dit een goede dubbelzinnige grap? Of is dit een gevalletje run for the hills? Ik wil hem graag nog een keer zien want ik vond het echt een leuke man.. hoe zouden jullie dit aanpakken?
zondag 24 juni 2018 om 09:23
Eén 'foute' opmerking de boel laten verpesten? Niet nodig toch? Zeker niet als het in de lijn der verwachtingen lag. Of het een leuke grap is, laat ik in het midden want blijkbaar dacht hij wel dat het wel zou kunnen.
Als je hem leuk vindt, doe dan gewoon een 2e date. In een kroeg, park of wat dan ook (openbare plek). Kan je altijd nog beslissen of je hem mee naar huis neemt of dat je met hem meegaat
Als je hem leuk vindt, doe dan gewoon een 2e date. In een kroeg, park of wat dan ook (openbare plek). Kan je altijd nog beslissen of je hem mee naar huis neemt of dat je met hem meegaat
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
zondag 24 juni 2018 om 09:25
I know I've dreamed you a sin and a lie
I have my freedom but I don't have much time
Faith has been broken tears must be cried
Let's do some living after we die
Wild horses couldn't drag me away
Wild, wild horses we'll ride them some day
zondag 24 juni 2018 om 09:31
Dit zou ik juist niet doen. Als ik zo'n reactie terug zou krijgen zou ik denken: prima voor de seks een keer. Zo iemand neem ik niet meer serieus. Maar goed, anderzijds zou ik zelf ook nooit zo'n grap maken als die je date heeft gemaakt.Peritau schreef: ↑24-06-2018 09:29Zo’n grap zou ik ook kunnen maken. Dus als dat de humor is die jullie al dagen hebben dan is dat prima toch?
Ik zou er een grapje omheen maken. Iets als:
Pas maar op dat je er niet af valt;
Neem je wel je zweepje mee?
Ik ben niet geschikt voor een beginneling,
Etc etc
Ik kan het niet waarderen als iemand zo laat merken te denken dat ik best een keer 'voor een proefritje' gereden kan worden.
Maar wat ik vind doet er niet toe. Wat vind jij zelf? Sta je open voor (eenmalige) seks? Of wil je een relatie?
-
zondag 24 juni 2018 om 09:35
Hij maakt zelf die grap. En dan reageert zij met dezelfde humor en zou je dáár op afknappen. HahahaPhloxx schreef: ↑24-06-2018 09:31Dit zou ik juist niet doen. Als ik zo'n reactie terug zou krijgen zou ik denken: prima voor de seks een keer. Zo iemand neem ik niet meer serieus. Maar goed, anderzijds zou ik zelf ook nooit zo'n grap maken als die je date heeft gemaakt.
Ik kan het niet waarderen als iemand zo laat merken te denken dat ik best een keer 'voor een proefritje' gereden kan worden.
Maar wat ik vind doet er niet toe. Wat vind jij zelf? Sta je open voor (eenmalige) seks? Of wil je een relatie?
zondag 24 juni 2018 om 10:07
Ik vind het wel een leuke opmerking, mits met goede timing en in de juiste context
Net zoals Joling zegt dat hij even lekker de pony gaat laten grazen hahaha
https://www.youtube.com/watch?v=rUPvH7ogCjk&t=0s
Die man zou ik wel adviseren om TO te dumpen, leuke man en prima date zo te lezen maar dan toch zeuren en onzeker doen over zo'n onschuldige opmerking. Vind ik geen goed teken
Net zoals Joling zegt dat hij even lekker de pony gaat laten grazen hahaha
https://www.youtube.com/watch?v=rUPvH7ogCjk&t=0s
Die man zou ik wel adviseren om TO te dumpen, leuke man en prima date zo te lezen maar dan toch zeuren en onzeker doen over zo'n onschuldige opmerking. Vind ik geen goed teken
zondag 24 juni 2018 om 10:09
Ik zou zeker nog wel een tweede date doen. Het was een beetje een lompe grap, maar daar zou ik niet meteen op afknappen als je hem verder heel leuk vond. Je hóeft niet meteen met hem het bed in te duiken, zelfs al zou hij daarop aansturen; Je kan gewoon zeggen dat het te vroeg is voor een 'testrit'.
zondag 24 juni 2018 om 10:23
Ik was er al op afgeknapt toen hij je de eerste keer vroeg of je ook een showpony was. Dus die ontmoeting en verdere 'grapjes' hadden nooit plaatsgevonden. 
Ik zou onderstaande ook nooit gezegd en gedaan hebben trouwens, omdat ik al zou verwachten dat het tot dergelijke reacties zou leiden.
Ik zou onderstaande ook nooit gezegd en gedaan hebben trouwens, omdat ik al zou verwachten dat het tot dergelijke reacties zou leiden.
Maar als je hem nog een keer wilt ontmoeten, kun je toch ook laten weten dat je van dergelijke opmerkingen/grappen niet gediend bent? Lijkt me dan ook wel weer veelzeggend hoe hij hierop reageert.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 24-06-2018 18:40
17.54% gewijzigd
zondag 24 juni 2018 om 10:33
Een merrie wordt hengstig, een koe tochtig.winkelfanaat schreef: ↑24-06-2018 09:51Schrijft hem terug dat een paard eerst tochtig moet worden. Dat proces duurt even. En niet elke hengst wordt toegelaten.
Ik zou zeker wel voor een tweede date gaan, maar zeker geen seks hebben. Door de opmerking.
zondag 24 juni 2018 om 10:33
Hangt er van af wat jij wil van deze man.
Hij ziet je dus gewoon als een grietje die hij eens wil berijden.
Deze grap kan voor mij enkel als ik met die persoon al een tijd een (seks)relatie heb. Van een man die ik 1 keer gezien heb zou ik het platvloers, denigrerend en respectloos vinden.
Heb jij daar geen probleem mee: go for it.
Hij ziet je dus gewoon als een grietje die hij eens wil berijden.
Deze grap kan voor mij enkel als ik met die persoon al een tijd een (seks)relatie heb. Van een man die ik 1 keer gezien heb zou ik het platvloers, denigrerend en respectloos vinden.
Heb jij daar geen probleem mee: go for it.
zondag 24 juni 2018 om 10:48
Waarom???Madeliefjees schreef: ↑24-06-2018 09:41Ik zou denken, midden 30, leuk, knap, waarom is die man nog vrijgezel?
gewoon omdat zijn vorige relatie over is, hij veel tijd heft besteeds aan werk/studie of hij de ware nog niet is tegengekomen
Echt zeg, alsof alleen kneuzen op hun 35ste nog geen gezin hebben of niet getrouwd zijn...
zondag 24 juni 2018 om 10:59
Dit vind ik ook wel een bijzondere idd....(is ook eerder op gereageerd.dus ik had aan het eind van de date met een knipoog al gezegd dat hij dit nog maar goed moest gaan maken met me.
Je loopt zelf te hinten en te teasen en dan maakt hij één opmerking (waarschijnlijk in de lijn der verwachtingen volgens hem), ga je meteen een topic op dit forum openen....
Uiteindelijk staat of valt alles bij de manier waarop jullie verder kletsen. Is deze opmerking out of the blue of niet?? Maar 'half zoenen', weinig tijd hebben op eerste date en als je dan zegt dat 'hij het maar goed moet maken' => mannenbrein zegt dan "dat wordt seks de volgende keer"
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
zondag 24 juni 2018 om 11:01
Dit. Het was pas 1 date. Vind het denigrerend en niet iets wat je zegt als je serieuze intenties met iemand hebt.MissMagicx schreef: ↑24-06-2018 09:18Ik zou persoonlijk echt op zo'n grap afknappen, maar misschien ligt dat voor jou anders.