30 jaar en nu moet het lukken!

12-11-2009 18:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ola ladies,

De laatste tijd zit ik best wel na te denken over een aantal dingen en 1 ding houdt me nogal bezig. Mijn liefdesleven is nogal heftig geweest. Ik heb al verschillende dingen meegemaakt en ook achter me gelaten. Nu heb ik sinds een jaar een lieve vriend en dat gaat allemaal helemaal goed. Om mij heen heb ik veel stelletjes die al jaren samen zijn en/of kinderen en getrouwd en dat begint aan me te knagen. Ik heb hierdoor zelf het idee dat deze relatie goed moet gaan omdat de rest ook allemaal een relatie heeft. Stomme gedachte dus!Maar op 1 of andere manier blijft dit mij bezighouden en daardoor ben ik ook niet altijd mezelf in deze relatie wat natuurlijk ook niet goed is. Zoals ik al zei gaat mij relatie nu prima dus er is geen reden om me hiermee bezig te houden maar toch....

Herkennen jullie dit of misschien denken jullie hier anders over?

Dit zou ik graag willen weten..

Groetjes
Hmmm,

Overmatige prestatiedrang?

Heb je altijd het gevoel dat je het goed moet doen of alleen in je relatie?
Dat is een hele goeie vraag. En ik heb het nog nooit zo bekeken. Maar ik heb ook net een nieuwe baan en hierbij doe ik eigenlijk hetzelfde. Het moet goed gaan! Ik leg de lat zo wel heel erg hoog he?
Praat erover met je vriend. Waarschijnlijk dat hij er heel anders over denkt en jou misschien kan geruststellen.
Dat is waar. Laat ik dat eens proberen. Aan de andere kant weet ik niet of ik van mijn gedachten ook zijn probleem moet maken. Misschien leg ik dan veel te veel druk op de relatie. Hmm moeilijk hoor.
Makkelijker gezegd dan gedaan misschien, maar geniet gewoon van je relatie! Het is pas een jaar, geloof me, als hij "the one" is, heb je nog tijd zat voor zorgen want die komen dan echt vanzelf wel. Zo zonde om daar de mooiste periode van je relatie door te laten verpesten.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Yes daar heb je helemaal gelijk in. Kan ik ergens een cursus volgen:Gewoon genieten? Dat valt nl echt niet mee. Ik vind het dan ook altijd zo goed van mensen die dit wel kunnen. Maar proberen doe ik het zeker wel hoor.
Tuurlijk maak je van jou probleem niet zijn probleem. Hij vindt het denk ik juist fijn dat je ook met hem deelt wat er in jou koppie zoal speelt.
Ja dat is waar. Ik kan best goed met hem praten dus hierover vast ook wel. Ik ga het gewoon eens proberen en misschien lucht het op.
Poez, hoe is het nu?

Ik denk dat het weinig zin heeft om je eigen relatie met die van anderen te vergelijken omdat je meestal alleen de positieve dingen ziet van anderen. Dat geeft wrs een vertekend beeld. Waar het om gaat is waar JIJ gelukkig van wordt en welke keuzes goed bij JOU (en je vriend) passen.

Het klinkt mss hard, maar we krijgen geen enkele garantie in het leven. Juist als je zo gefixeerd bent op het 'moeten slagen' van deze relatie kun je verkrampt raken.

Deze relatie is een nieuwe start voor jou, hoewel je het een en ander hebt meegemaakt. Ik denk dat bijna iedereen van rond de 30 wel het een en ander achter de rug heeft. In die zin ben je niet uniek. Waar het om gaat is dat je je onzekerheid hanteerbaar maakt. Heb je al met je vriend gepraat?

Als het je bezig blijft houden dan zou je kunnen overwegen een paar gesprekken bij een psycholoog te voeren. Dat kan helpen om evt. onderliggende spanningen of angst te traceren en een plek te geven.
Dankjewel nog voor je reactie wereldmeid. Ik ben er nu al wel een stuk rustiger in geworden maar ik blijf nog vaak om bevestiging vragen. En ondanks dat ik weet dat ik dit niet moet doen lukt het me niet hiermee te stoppen. En idd niets is zeker en daar moet ik me dan maar eens bij neer gaan leggen. Dat vind ik wel heel erg moeilijk.
Eens met wereldmeid. En het is goed om te weten dat iedereen wel wat heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven