35+ en vrijgezel
maandag 18 augustus 2008 om 20:08
Mijn collega's op het werk zijn allemaal eind 20 en/of 30+. Ze hebben allemaal een gezin/partner, kinderen, huisje, boomje en twee auto's. Zelf ben ik nog vrijgezel, heb het prima voor elkaar, ga regelmatig alleen op vakantie en geniet volop van het leven. Toch voel ik de druk, met name door mijn collega's (lees omgeving), om een partner te zoeken, te trouwen en kinderen te krijgen. Het lijkt wel of men het vreemd vindt dat ik als dertiger nog vrijgezel ben. Zo raar is het toch niet om als 30+ alleen te zijn. Zijn er nog meer mensen die dit herkennen?
donderdag 4 september 2008 om 22:48
Wel herkenbaar, stoor me ook aan de reacties van mijn omgeving. Hoe voor vaak ik al niet heb moeten horen dat iemand het niet snap dat ik nog vrijgezel ben. Nee, snap het zelf ook niet maar zal wel aan mezelf liggen! Ben 7 jaar vrijgezel, soms heb ik er wat moeite mee en soms ook niet. Niet bepaald mijn intentie om het zolang zonder echte relatie te moeten doen. Maar kan geen gevoelens bij mezelf of een ander gaan afdwingen.
Tis wel eens voorgekomen dat ik uit gemakzucht maar gewoon gezegd heb dat ik iemand was tegengekomen, bladiebla...puur om van het gezeik af te zijn.
Ben best blij met mijn leventje en de dingen die ik wel heb, zou graag een relatie willen maar niet zo maar voor de heb en omdat anderen dat van mij verwachten.
Tis wel eens voorgekomen dat ik uit gemakzucht maar gewoon gezegd heb dat ik iemand was tegengekomen, bladiebla...puur om van het gezeik af te zijn.
Ben best blij met mijn leventje en de dingen die ik wel heb, zou graag een relatie willen maar niet zo maar voor de heb en omdat anderen dat van mij verwachten.