5 jaar relatie + ongeplande zwangerschap + getrouwde vriend

25-01-2009 15:48 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil het even van me afschrijven, en hoop dat ik er met mensen over kan praten.

ik ben net bekomen dat ik nu 10 weken zwanger ben van mijn vriend waarmee ik 5 jaar een relatie heb. ongepland omdat ik net een leuke baan heb aangenomen die niet naast de deur zit en mijn vriend freelance werkt omdat hij toch het vrijbuiters gevoel wil vasthouden. Allebei compleet overdonderd maar nu heel blij. Twee jaar geleden erover gehad of we gingen trouwen en kinderen krijgen, maar echt een uitkomst is er nooit uitgekomen. Ik was toen wel zwanger maar dat stopte na 8 weken. Nu ben ik zwanger en wacht ik tot de magische 12 weken grens en dan ga ik het van de daken schreeuwen tegen onze ouders mijn werkgever en iedereen die het horen wil. Mijn vriend heeft veel leuke vrienden in nederland en in kroatie. Laatst vroeg hij of ik een vriendin van hem in kroatie vertelt had over de zwangerschap (dat vroeg hij licht gefrustreerd) waarop ik zei nee. Ik kwam geinteresseerd om de hoek kijken hoe ze dat omschreef waardoor hij het gevoel kreeg dat ik dat tegen haar gezegd zou hebben.

hij beantwoorde de mail later (waar ik niet bij was) in de vorm van: je kan niet eenzijdig scheiden. regel maar een scheiding bij een advocaat in het land waar het huwelijk gesloten is, dan ben je helemaal van me af. kost minimaal 500 euro. ik vond het wel opvallend nadat hij de computer uitgezet had (en een reactie gestuurd had) een stuk meer ontspannen en gezelliger was. hij liet echt merken dat hij blij was met mijn zwangerschap.

ik ben nu even sprakeloos.
Ik heb trouwens even gemist wannéér vriend van Sampie thuiskomt? Iemand opheldering?
Peas on earth!
Was idd nog niet duidelijk PODE
Ja, dat vind ik echt.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 25 januari 2009 @ 17:25:

Anais, even verder lezen dan de OP. Sampie heeft inmiddels een en ander verduidelijkt. Vriend is niet thuis, ze wacht tot hij thuiskomt, en gaat dan het gesprek aan.Yep, Prinses, reacties gaan mega snel hier! Voor je het weet ben je al niet meer actueel met je bericht.
heul als in gebruik van dit woord zoals velen dat hier doen, lees het forum daarvoor maar eens rond (of niet, maar doe niet alsof je dit woord hier vor de eerste keer op het forum tegenkomt). En heul errug als in heul errug op je handen gaan zitten, niet mededelen dat je niet op je handen kunt zitten en niet mede delen dat je heul erg zennnnnnnnnnn bent. Gewoon heul errug niet huilie bij de angels en heul errug de zaak van TO analyseren en niet over iets anders beginnen. Dat is heul errug fout.

Dus: vriend van TO is heul errug getrouwd en dat is heul errug.
Prinses

Ze weet zelf ook nog niet hoe laat vriend thuis is. Pas wanneer hij klaar is met werken in de studio e.d.
Perfectionisme is niet perfect...
Carlice ga weg, je discussiert met jezelf.
*moet zowaar best een beetje lachen om de plotseling opduikende humor van Carlice , maar trekt gezicht gauw weer in de plooi *

En dank voor updaten: nog geen nieuws dus over thuiskomtijd van vriend.
Peas on earth!
Zennnnnnnnnnnnnnnn
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Nou ja Carlice, ik denk dat zorgen over haar toekomstige werkgever nu niet echt prioriteit hebben, meer vrouwen raken zwanger en dat lost zich over het algemeen goed op geloof ik .

Succes met het gesprek vanavond TO en wat een rare en onverwachte achtbaan waar je plots in terecht bent gekomen. Je klinkt perplex en daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ben benieuwd wat er uit gaat komen wanneer jullie kunnen praten.

En natuurlijk: gefeliciteerd met de zwangerschap! Geniet ervan, hoe dan ook .
quote:summerbreeze21 schreef op 25 januari 2009 @ 17:32:

Carlice ga weg, je discussiert met jezelf.

dit is geheul niet aan de orrede, maar proberen kan altied.

ON topic please, hoe laat komt hij thuis? Ik zeg over 60 min. en 12 sec. precies. Wie biedt?
ik bied 5 gulden.
Misschien een andere invalshoek hoor maar kan het zo zijn dat die vriendin juist advies vroeg over een scheiding en dat je vriend daarop dit antwoord gaf? Dus dat ze misschien juist niet getrouwd zijn?
gravinnetje wijzigde dit bericht op 25-01-2009 17:51
Reden: heule stomme typefout
% gewijzigd
Hoe werk je jezelf in de nesten
quote:palientje schreef op 25 januari 2009 @ 17:57:

Hoe werk je jezelf in de nestenOok al zo diepzinnig, doordacht en waardevol voor de TO
quote:Gravinnetje schreef op 25 januari 2009 @ 17:49:

Misschien een andere invalshoek hoor maar kan het zo zijn dat die vriendin juist advies vroeg over een scheiding en dat je vriend daarop dit antwoord gaf? Dus dat ze misschien juist niet getrouwd zijn?Zou volgens mij kunnen, mits er niet had gestaan 'dan ben je helemaal van ME af'...
Peas on earth!
Vraag me nu trouwens ineens af wat Sampie eigenlijk weet van die vriendinnen? Het zijn zíjn vriendinnen, maar vertelt hij je wel eens iets over ze? Hun werk, relatie, etc?
Peas on earth!
Vriend heul lang geleden getrouwd met haar voor de verblijfsvergunning ofzo?
dipperig allemaal
pallientje! sarcast...
Carlice, dat iemand de rekening betaalt voor vrouwen die zwangerschapsverlofs opnemen, dat lijkt me duidelijk. Het interesseert mij geenreet ruk niets of dat gepland of ongepland is en op een wel of niet handig moment baantechnisch gezien. Zwangerschapsverlof is een recht van de zwangere vrouw en dat bestaat niet voor niets. Dat bestaat zodat vrouwen ook kansen hebben op de arbeidsmarkt ook al raken ze wel eens op onhandige momenten zwanger.

Vraag me af of we niet een beetje te ver doorslaan hier, straks willen we ook geen kosten meer betalen van mensen die longkanker oplopen door roken. of die suikerziekte krijgen door te veel snoepen/vet eten. Moeten we bij alles waarvoor we een beroep doen op sociale verzekeringen straks gaan bewijzen dat het niet onze eigen schuld was??

On topic: ik vind Sampie nog redelijk nuchter klinken na een best schokkende ontdekking.

Ben benieuwd hoe jullie gesprek verloopt. En Sampie, hij liegt hier blijkbaar al langer over, dus ik zou niet alles wat ie zegt meteen als waarheid aannemen. Ik hoop dat je wat duidelijkheid krijgt straks. Sterkte!
quote:Gravinnetje schreef op 25 januari 2009 @ 17:49:

Misschien een andere invalshoek hoor maar kan het zo zijn dat die vriendin juist advies vroeg over een scheiding en dat je vriend daarop dit antwoord gaf? Dus dat ze misschien juist niet getrouwd zijn?

In de OP staat dat hij had geschreven " (...) dan ben je helemaal van me af". Lijkt mij dat hij dus geen advies geeft wat over een ander gaat.

In Kroatie betaalden ze vroeger al naast de eigen munt met duitse marken. Nu gewoon met de euro. Je kan in de praktijk allebei gebruiken daar.

TO: bekijk ook de positieve kant: hij wil van haar af en met jou verder.
Nee dat stukje had ik even niet in mijn hoofd opgeslagen excuse me. Echter heeft ze niet het emailtje gequote maar de trant ervan weergegeven. Dus wie weet. Maar goed, gissen heeft nu ook geen zin.

Sampie hoe is je gesprek gegaan? Heb je je goed kunnen houden?
@Carlice: offtopics aangeven bij de Angels is zeer zeker geen huilie-gedrag. Verder wil ik je bij deze waarschuwen om verder ontopic te gaan en te blijven. De zaken die jij er allemaal bijsleept lijken me in deze discussie niet bepaald nuttig. Als TO dat soort zaken wil weten, dan vraagt ze er wel om.

@Allen: ik ga de discussie niet bewerken, kost me veel te veel tijd. Ik hoop dat TO door alle flauwekul niet weggejaagd is.
Gesprek al gehad? Hoop dat het goed ging/zal gaan.
Ja, dat vind ik echt.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 25 januari 2009 @ 18:06:

[...]

Zou volgens mij kunnen, mits er niet had gestaan 'dan ben je helemaal van ME af'...

Er zit geen edit knop in het mailprogramma. Anders stond er misschien; reden wijziging; spelfout.

Dan ben je helemaal van em af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven