a-romantische vriend

06-08-2008 17:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is echt een schatje hoor, maar alles behalve romantisch. Nooit eens een kaartje, kadootje, dineertje of andere verassing. Eerlijk gezegd mis ik dit best wel eens. Ik laat regelmatig vallen dat ik dit soort dingen heel erg leuk vind maar hij pikt die signalen niet echt op....

Is dit nou typisch iets voor mannen of zijn er wel romantische mannen?? Moet ik het hem dan eerst voordoen in de hoop dat hij het daarna zelf eens zal doen??
ruikt die niet of is die nou niet romantisch ? verwarrend , hoor
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou even aan een Angel vragen of ze je titel kunnen aanpassen. Nu lijkt het te gaan over een lekker geurende vriend
Kijk even hier, er is net een hele discussie over geweest met veel ervaringen
Ik dacht ook al 'die wil vast niet in aromatherapie'
O, je doet het zelf ook niet ?

Was dat topic " ik heb geen romantische vriendin " van hém zeker !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat is herkenbaar, jann! Mijn vriend is ook niet zo van de verrassingen, cadeautjes, kaartjes... Me mee uit eten nemen doet ie dan wel weer af en toe. Ik ben daarintegen wél van al deze dingen. Ik doe ze voor hem, maar wil ze ook wel eens terug hebben...

Hints en zelf voordoen helpt niet echt, hoor. De mannen hebben duidelijkheid nodig

Zeg het gewoon eens tegen hem! Heb ik ook tegen mijn vriend gezegd.. Af en toe willen wij vrouwen gewoon eens in de watten gelegd worden, toch?

(maar als je het van hem verwacht, moet je het zelf ook wel af en toe doen, hè!)
sommige mannen zijn zo niet...net zoals sommige vrouwen ook niet romantisch zijn
@ jann,

Dat a-romantische gedonder ken ik maar al te goed. Om de een of andere reden schijn ik dat soort mannen altijd te vinden. Mijn ex partner was zelfs zo a-romantisch dat ie zelfs mijn verjaardag uit de weg ging en me een dag later wat geld in mijn handen heeft gedrukt om mijn eigen verjaardags kado uit te zoeken. Om de een of andere reden scheen hij niet te begrijpen dat het niet kon om je vriendin te laten staan op haar verjaardag terwijl ie had beloofd er te zijn. Zo zijn er nog veel meer van dat soort dingen. Of nog zo'n eentje, hem gezellig uit eten genomen voor zijn verjaardag. Aan het einde van de maaltijd de rekening betaald (aardig duur restaurant) loopt ie te zeiken dat dat zeker het geld niet waard was. En zo zijn er nog meerdere dingen. Sommige mannen schijnen blijkbaar het romantische gen te missen.

het enige wat je kan doen is er wat van zeggen, maar helaas werkt dit ook niet altijd.
Als je het zelf nooit doet, waarom zou hij het dan wel moeten doen?
Ik hou erg van romantische mannen. Ik heb een paar keer gehad dat een date een zelfvormgegeven kaartje met een gedicht voor mij erop had meegenomen. Niets geworden met ze, maar dat kaartje vond ik erg leuk en ik heb die kaartjes allemaal nog!!

Iemand die moeilijk gaat doen over geld na een romantisch dineetje.. een mega-afknapper!

Ik denk dat je het wel een beetje kunt aanleren, wel echt duidelijk maken hoe belangrijk het voor je is, maar: want er niet in zit, komt er ook niet uit..

Je zult er mee moeten leren leven.

Je kunt als compensatie naar romantische films kijken.. surrogaat maar tja..

Misschien heeft het feit dat ik van romantiek houd, er wel mee te maken dat ik geen relatie heb.
mijn yamman is ook niet echt romantisch aangelegt...

al vind ik wel dat hij romantisch is soms als hij dat niet eens zo bedoelt.

zo heeft hij me een keer 's nachts uit mijn bed gehaald dat hij net terug kwam van t cafe omdat het sneeuwde... met de slaap nog in mijn ogen stonden we als kleuters voor op straat een sneeuwpop te maken ....

okee t was geen kadootje, geen dineetje, geen kaarslicht ... of rozen.....

maar ik vond het wel romantisch ... ( hij niet , hij vond het gewoon leuk )

soms moet je ook gewoon de romantiek in de kleine dingen zoeken.
Ik heb de titel veranderd, ik nomineer hem wel voor titel-typfout van het jaar
Mijn man is ook niet zo'n romantische, maar hij heeft z'n momentjes.

Hij doet niet aan 'zomaar' kadootjes, bloemetjes of gedichtjes, kaarslicht maakt een rotzooi en de bioscoop is voor actiefilms. Met uitzondering van een bosje roosjes net als in het trouwboeket op ons eenjarig huwelijksfeest en een toch wel erg schattig aanzoek haalt hij geen romantische capriolen uit.

Tenminste niet romantiek uit het boekje. Voor mij is het ook romantisch als hij een sinaasappeltje uitperst als ik ziek ben, als hij naar de kinderen gaat 's nachts ondanks dat ik een drukke dag heb gehad, dat hij chocola haalt desnoods op zondagnacht als ik ongesteld ben, dat hij niet meer hoeft te vragen hoe ik mijn koffie drink en dat hij gewoon rustig stil kan zijn bij me zonder dat het een geladen stilte is.

Ik zou overigens ook geen geforceerde romantiek willen, elke maand een bloemetje omdat ik hem gevraagd heb om romantisch te willen zijn. Het is pas echt romantisch als hij er zelf aan denkt en het uit zichzelf doet, anders is het alleen maar een toneelstukje op jouw verzoek. Een hint droppen waar hij dan vervolgens ergens later iets mee doet, is wat anders. Maar als hij hints niet begrijpt zou ik 't niet gaan pushen.

Sommige mensen snappen niks van de distributieriem of de carburator, andere mensen snappen niks van de was sorteren en weer anderen snappen niks van romantiek, uiteindelijk.
Mijn man is ook niet romantisch. Tenminste, hij geeft me nooit zomaar kadootjes, bloemen, geurtjes, weekendjes weg of zelfs verjaardagskadootjes. Gelukkig ben ik dat ook niet; tot dit topic langskwam heb ik er zelfs nooit bij stilgestaan dat hij dat niet deed.

Houd hij van je? Kunnen jullie samen praten, lachen, lief en leed delen? Zo ja, dan lijkt het me niet zo problematisch. Dit is blijkbaar wie hij is, en als je daarvoor gevallen bent, zou ik geen problemen zoeken die er niet zijn.
Ik ben 1 van de gelukkigen die wel zo'n megaromantische kerel heeft getroffen; bloemen, kaarsjes die branden als ik thuiskom van het werk, kleine lieve cadeautjes onder m'n kussen of in m'n auto, kaartjes via de post....Ik heb niet te klagen, en het zijn/waren geen incidentele acties; onze relatie duurt al 12 jaar maar nog steeds weet hij me te verrassen. En het is natuurlijk geen eenrichtingsverkeer. Geforceerd romantisch houd ik ook niet van, het moet wel in je zitten.
Misschien spreken jullie een andere liefdestaal. Lees dit boek.
Zo woon ik met een getrouwd stel die ook enorm romantisch zijn. Hij zorgt er regelmatig voor dat het bad is volgelopen met een paar kaarsjes als hij weet dat zijn vrouw een enorme drukke dag heeft gehad. Of gaat naar de andere kant van de stad als het moet als alle winkels dichtzijn om haar favoriete gebakjes te halen. Neemt regelmatig prachtige bloemen voor haar mee en ga zo maar door. Dat is toch wel heel romantisch.

Mag ik ff flink jaloers worden.
Offtopic: ik ben nou wel heel nieuwsgierig naar die verdwenen topictitel...
Die heb ik net ontdekt bij het topic: hoe titel verwijderen. Er stond: a-romatische vriend .
Mijn vriend is ook totaal niet romantisch. Ik heb me er maar bij neergelegd. Ik gaf ook signalen, maar hij zit gewoon niet zo in elkaar. Kaarsje aandoen heb ik hem in 4 jaar misschien 1x zien doen.

Het maakt voor de rest niet uit, hij is leuk genoeg
quote:Viva Angel5 schreef op 06 augustus 2008 @ 19:54:

Ik heb de titel veranderd, ik nomineer hem wel voor titel-typfout van het jaar
Ah... ik zocht het meer in de lijn van Kan ie het niet ruiken ofzo...?

Ik probeer voorbeelden te bedenken van mijn vriend, maar loop een beetje vast op de definitie van 'romantisch'. Denk je dan alleen aan kaarsjes, e.d.? Of vallen kleine verrassinkjes die op het eerste gezicht niet specifiek romantisch zijn, maar juist wel heel aandoenlijk omdat hij laat zien dan toch aan je gedacht te hebben? Of zoals Yamuna dat hij gegrepen wordt door een moment en dan jouw haalt om het te willen delen?
Mijn zoontje van 4 neemt bloemen voor me mee (wel gekocht van geld van papa, maar verder helemaal zelf bedacht, zelf uitgezocht en zelf afgerekend). Dus er is hoop voor de toekomst!
Niet romantisch, ok. Maar zegt hij wel lieve dingen? Hoeveel hij van je houdt en zo? Dat hij graag bij je is en dergelijke? Vraagt 'ie je nog wel eens verkering?

Mijn man is ook niet zo van de bloemen en zo, hij wordt bloednerveus als hij moet kiezen tussen soorten en kleuren en uit eten doen we vaak maar dat verzinnen we gewoon ter plekke. Niet dat hij al een heel plan heeft gemaakt. Laatst kwam hij thuis met twee cadeaus. Een schaal met ijselementen om BBQ-vlees koel op te houden en een Vaquvin (of hoe heet zo'n ding), hoe romantisch *hoest*, meer zijn ding dan de mijne.

Maar hij vertelt me wel iedere dag hoe fijn hij het vindt om mijn man te zijn. Hij gaat vaak terug in de tijd en dan wil hij weer praten over onze trouwdag en ik hoor werkelijk iedere dag dat hij zoveel van me houdt.

Dat is óók romantiek.

Doet je vriend dat soort dingen wel? Of moet je het écht helemaal zonder doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven