Aandacht
woensdag 18 maart 2020 om 15:15
Hoi,
Ik zit in een relatie met een jongen van 22. Net het huis van zijn vader verkocht omdat hij 2 jaar geleden overleden is. Recent is hij aan het verhuizen en heeft hij een plekje voor zichzelf. Ik trek daar op papier niet officieel in maar zal er wel veel zijn. Momenteel zijn we erg druk hiermee en help ik hem waar kan.
Ik heb door dit ‘alles’ het gevoel dat we maar door blijven gaan, en hierdoor weinig ‘echt’ met elkaar bezig zijn. Dit heb ik al eerder aangegeven, wat ik dan als antwoord kreeg was: heb even geduld, ik zorg dat we een plekje voor ons 2 krijgen. Heel lief! Ik waardeer het ook steeds meer. Toch irriteert het mij als we bijv. opstaan, ‘s avonds 10 uur pas thuis komen na een drukke dag, dan pas eten etc. Ik weet dat hij dingen moeilijk kan laten liggen (ADHD) ik heb dit zelf ook, dus hierdoor kan ik me goed inleveren. Echter hou ik zelf wel van structuur en duidelijkheid.
Zowel op emotioneel gebied als lichamelijk gebied merk ik dat we steeds minder oog voor elkaar krijgen door deze drukke periodes. Hij gaf dit zelf ook al aan, dus hij is zich er wel ‘bewust’ van, alleen denk ik (hem kennende) dat hij hier pas wat aan doet zodra alles in zijn hoofd op een rijtje staat. Ene kant denk ik, begrijp ik! Ik geef je al je tijd.. en aan de andere kant denk ik, hallo ik ben er ook nog? Ik help je elke dag met de verhuizing, ik wil ook aandacht.
Ik wou dit even kwijt en ben benieuwd naar jullie reacties op dit verhaal
Groetjes!
Wens iedereen veel geluk en gezondheid deze tijden.
X
Ik zit in een relatie met een jongen van 22. Net het huis van zijn vader verkocht omdat hij 2 jaar geleden overleden is. Recent is hij aan het verhuizen en heeft hij een plekje voor zichzelf. Ik trek daar op papier niet officieel in maar zal er wel veel zijn. Momenteel zijn we erg druk hiermee en help ik hem waar kan.
Ik heb door dit ‘alles’ het gevoel dat we maar door blijven gaan, en hierdoor weinig ‘echt’ met elkaar bezig zijn. Dit heb ik al eerder aangegeven, wat ik dan als antwoord kreeg was: heb even geduld, ik zorg dat we een plekje voor ons 2 krijgen. Heel lief! Ik waardeer het ook steeds meer. Toch irriteert het mij als we bijv. opstaan, ‘s avonds 10 uur pas thuis komen na een drukke dag, dan pas eten etc. Ik weet dat hij dingen moeilijk kan laten liggen (ADHD) ik heb dit zelf ook, dus hierdoor kan ik me goed inleveren. Echter hou ik zelf wel van structuur en duidelijkheid.
Zowel op emotioneel gebied als lichamelijk gebied merk ik dat we steeds minder oog voor elkaar krijgen door deze drukke periodes. Hij gaf dit zelf ook al aan, dus hij is zich er wel ‘bewust’ van, alleen denk ik (hem kennende) dat hij hier pas wat aan doet zodra alles in zijn hoofd op een rijtje staat. Ene kant denk ik, begrijp ik! Ik geef je al je tijd.. en aan de andere kant denk ik, hallo ik ben er ook nog? Ik help je elke dag met de verhuizing, ik wil ook aandacht.
Ik wou dit even kwijt en ben benieuwd naar jullie reacties op dit verhaal
Groetjes!
Wens iedereen veel geluk en gezondheid deze tijden.
X
woensdag 18 maart 2020 om 15:29
Inderdaad. Eigenlijk maken we wel afspraken hoe we alles aanpakken die dag. Het is meer dat er veel veranderingen dan plaatsvinden gedurende die dag. Denk dat ik dat vooral heel lastig vind, maar denk dat dit ook eenmaal een verhuizing is.veensteker schreef: ↑18-03-2020 15:25Kan je niet samen een afspraak maken dat jullie op vaste tijden even pauze nemen en tijd voor elkaar hebben. Bv vaste tijden om even te eten en dan een half uurtje nemen ook al is het eten sneller op?
Juist vaste afspraken kunnen helpen.
woensdag 18 maart 2020 om 15:30
Wij zijn nu 1,5 jaar samen. Tijdens het begin begon hij met het verkopen van zijn vaders huis. Dat is nu ongeveer een half jaar afgesloten en sinds een maand 1 of 2 is hij bezig met het zoeken van een auto en huis. Zijn nu 1,5 aan het verhuizen.
woensdag 18 maart 2020 om 15:31
1,5 week bedoelde ik in de laatste zin.Anoniem200033 schreef: ↑18-03-2020 15:30Wij zijn nu 1,5 jaar samen. Tijdens het begin begon hij met het verkopen van zijn vaders huis. Dat is nu ongeveer een half jaar afgesloten en sinds een maand 1 of 2 is hij bezig met het zoeken van een auto en huis. Zijn nu 1,5 aan het verhuizen.
woensdag 18 maart 2020 om 15:38
Anoniem200033 schreef: ↑18-03-2020 15:30Wij zijn nu 1,5 jaar samen. Tijdens het begin begon hij met het verkopen van zijn vaders huis. Dat is nu ongeveer een half jaar afgesloten en sinds een maand 1 of 2 is hij bezig met het zoeken van een auto en huis. Zijn nu 1,5 week aan het verhuizen.
Euh...
Maar als jij het niet trekt (laat eten) dan mag dat hè. Dan trek je even je eigen plan, of je neemt wat mee. Je bent toch niet afhankelijk van hem en zijn schema?
woensdag 18 maart 2020 om 15:54
Accepteer het voor nu als je kan. Het is tijdelijk. En pas je inderdaad niet aan waar dat niet hoeft. Als hij om tien uur wil eten kan hij ook iets opwarmen.
Wil hij niet een dag, zondag bijvoorbeeld, reserveren om alleen maar samen door te brengen? Geen inrichringen bekijken, geen kluszaken bedenken, alleen maar niet huisgerelateerde dingen.
En hopelijk is het volgende maand klaar.
Wil hij niet een dag, zondag bijvoorbeeld, reserveren om alleen maar samen door te brengen? Geen inrichringen bekijken, geen kluszaken bedenken, alleen maar niet huisgerelateerde dingen.
woensdag 18 maart 2020 om 16:11
Idd.
Bedankt.parbleumondieu schreef: ↑18-03-2020 15:54Accepteer het voor nu als je kan. Het is tijdelijk. En pas je inderdaad niet aan waar dat niet hoeft. Als hij om tien uur wil eten kan hij ook iets opwarmen.
Ja dat is ook zo. Doe het ook vrijwilliger, hij zou het alleen ook doen, het is meer dat ik hem wil helpen.
woensdag 18 maart 2020 om 19:19
Anoniem200033 schreef: ↑18-03-2020 16:11Ja dat is ook zo. Doe het ook vrijwilliger, hij zou het alleen ook doen, het is meer dat ik hem wil helpen.
En dat mag en is fijn. Maar dat wil niet zeggen dat hij dan alles aan moet passen omdat jij hem wil helpen, dat is dan juist weer niet zo behulpzaam.