Aantrekken - afstoten

05-08-2019 21:35 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_388992 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 15:52
Reden: privé
99.93% gewijzigd
Definitief stoppen, het is een verslaving en heeft weinig met liefde maken.
Kap hiermee. Je zit in een negatief patroon. Dat patroon doorbreek je alleen maar door alle contact te verbreken.
Ik zou wat details over jezelf weghalen.

En nagaan waarom jou dit zo aantrekt. Wat geeft zij jou? Vind je het fijn om nodig te zijn en voor haar te zorgen? In een fijne stabiele relatie ben je niet dag en nacht aan het zorgen dat iemand op het rechte pad blijft en ik hoop dat je dat weet.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 21:56
29.91% gewijzigd
stoppen of de cirkel doorbreken, je zegt zelf dat je nooit met haar zal eindigen, maar dat weet je helemaal niet. Of jij moet wel een glazen bol hebben?
mick87 schreef:
05-08-2019 21:49
Kap hiermee. Je zit in een negatief patroon. Dat patroon doorbreek je alleen maar door alle contact te verbreken.
Precies. Je lijkt er iets heel positiefs in te zien, maar dat is het niet. Het is destructief en verslavend en het leidt tot niets. Dat is geen liefde en voor jullie allebei niet gezond.
Enige optie is alle contact afhouden.
Lion?

Goed toch zo, onweerstaanbare seksuele aantrekkingskracht maar jullie weten dat er geen toekomst in zit en daarom zijn jullie geen stel meer maar hebben af en toe wel seks.
Vind het niet slecht.
Tenzij je hierdoor niet open staat voor een relatie met iemand anders.

Maar uit Lion? Nooit van gehoord.
Het is inderdaad geen liefde maar soort van verslaving tussen jullie beide.
Je verkrijgt telkens wat uit die momenten dat jullie samen zijn en wellicht is het zelfs het aantrekken/afstotingsmechanisme wat je aantrekt.

Het is totaal niet gebalanceerd en de emoties die je ermee krijgt vreten energie.
Geen echte liefde...
Volg je onderbuikgevoel, hoe moeilijk het ook is. Jullie zitten in een spiraal, met de hoogste preken en diepste dalen, dit kost enorm veel energie.
We houden wel vaker van dingen die niet goed voor ons zijn. De helft van de Nederlanders houdt bijvoorbeeld teveel van lekker eten. Het heeft te maken met een botsing van belangen: het onmiddellijke geluksgevoel en je langetermijnwelzijn. Emotie versus verstand.

Anders zou niemand ooit stoppen met roken of alcohol of op dieet gaan.

Hoewel iedereen dat wel kent sta je hierin helemaal alleen want je moet het zelf doen. Niemand kan het werk van je afnemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je moet bereid zijn om karige, magere tijden te accepteren en te doorleven zodat je later weer gelukkig kan worden. En dat is gewoon moeilijk omdat het geluk je aangeboden lijkt te worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je bent niet verplicht om ja te zeggen tegen een relatie met iemand die je niet ziet zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Iets wat niet goed voor je is, of iets wat niet mag, trekt meestal aan, want dat is spannend.
misschien dat je gelooft dat de gevoelens zo heftig zijn door die adrenaline/endorfine achtbaan

maar ik denk persoonlijk dat het vooral oppervlakkig is allemaal
Lorem Ipsum
Hier ook ervaring met zo’n relatie. Het is verschrikkelijk moeilijk ermee te stoppen. Het passie niveau ligt vaak zoveel hoger dan die in ‘normale’ relaties (is mijn ervaring), maar het ongelukkig zijn ligt vaak ook zoveel dieper dan in ‘normale’ relaties. Zeker na een paar weken kan je alleen nog maar de fijne dingen herinneren. Hoe vaker jullie elkaar weer aantrekken, hoe korter het geluksgevoel zal zijn. Probleem is je wordt verslaafd aan de geluksgevoelens, omdat die ‘schaars’ en vaak minder voorspelbaar zijn.
rmonik schreef:
05-08-2019 21:35
Zelf zag ik de eerste maanden verkering geen toekomst met M. Een relatie met haar leek me zeer benauwend en zou me mentaal stuk maken.

Ik wist dat het aantrekken en afstoten te maken had met haar persoonlijkheidsstoornis.

Ik zorgde voor haar, stond dag en nacht voor haar klaar en zorgde ervoor dat ze op de rechte pad bleef. Kortom: zeer emotioneel betrokken. Mijn gevoel voor haar was erg sterk dat ik er helemaal in mee ging en het aantrekken afstoten een onderdeel van mijn leven werd, al was ik er zeker van, dat zij niet de vrouw ging zijn waar ik mijn toekomst mee wou delen.
Je weet dat het niet goed voor je is maar je doet het toch. Lijkt mij een teken dat je zelf niet stevig in je schoenen staat.

Stellen dat het aantrekken/afstoten "aan de ander ligt" is je kop in het zand steken. Háár "excuus" is een persoonlijkheidsstoornis zeg je, wat is dan jouw "excuus"? Want jullie zijn beide even verantwoordelijk voor dit patroon.

Jij verloor jezelf helemaal in het zorgen voor de ander en haalde daar dus iets voor jezelf uit. Wat haal je daar dan uit?
Dit gedrag past bij haar stoornis. Dus veranderen zal heel lastig zijn.

De vraag is, wil je zo'n relatie hebben?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Maar heeft to dan ook een stoornis? Die vertoont toch hetzelfde gedrag?
Dit hoeft niets met een stoornis te maken te hebben. Er is veel te vinden op Internet over dit soort relatie. Conclusie is dat dit patroon heel moeilijk te doorbreken is. Afstand nemen en door het dal gaan is hoogst waarschijnlijk de beste keuze.
klinkt inderdaad als een verslaving, voelt geweldig maar je weet dat het slecht voor je is. veel sterkte met de afkick
Stop ermee en lees het boek liefdesbang. Ik had ook zo een relatie en nu een stuk leukere relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven