Ach ja, laten we weer eens vragen 'of dit normaal is'.

30-12-2009 14:14 522 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, na dagen zelf aan het denken geslagen te zijn wil ik ook graag eens de nuchtere kijk van andere mensen op mijn 'soort van probleem'.

Mijn vriend heeft voor mij diverse scharrels en vriendinnen gehad. Met 1 heeft hij nog steeds contact. Ik heb dat altijd normaal gevonden, heb er nooit wat achter gezocht of er een probleem van gemaakt. Ik weet dat een van zijn exen belangrijk voor hem is. Ik vind dat prima, 100% ok. Hij ziet in haar slechts 'een goede vriendin'. Dus laten we haar vanaf nu 'de goede vriendin' noemen. ;)

Natuurlijk vond ik het in de eerste maanden vreemd dat wanneer wij met vakantie waren hij naast kado-tjes voor zijn familie óók kado-tjes voor haar en haar kind (niet van hem) ging kopen. Maar hey, voor een goede vriendin zie ik ook daar uiteindelijk de problemen niet van in.

Inmiddels zijn vriend en ik al ruim 2 jaar bij elkaar en tot op heden heb ik deze goede vriendin nog nooit mogen/kunnen ontmoeten. Ik heb diverse voorstellen gedaan: bij haar thuis, bij ons thuis, avondje gezellig wat drinken etc..etc... maar niets lijkt echt te lukken. Er is altijd wel iets waarom het - door haar - niet kan. Mijn vriend en zij spreken wel af. Niet wekelijks maar regelmatig. Meestal hebben ze daar ook een goede reden voor want ze hebben allebei een beroep waarbij ze veel raakvlakken hebben. Hierdoor organiseren ze weleens een aantal zaken en dan spreken ze af. Ze werken niet bij hetzelfde bedrijf maar bundelen hun intelligentie en doen dan weleens iets freelance samen. Het brainstormen doen ze op zijn werk, bij haar thuis (dan kookt ze gezellig voor hem) etc..etc.. maar nooit bij ons.

Tijdens de kerstdagen had ik een stemmetje in mijn hoofd dat er iets niet klopte en met een schuldgevoel van hier tot Tokyo (en terecht want ik haat dat ik het heb gedaan en veroordeel anderen er ook op) zijn telefoon gechecked. Ik heb niet zijn smsn gelezen alleen maar gekeken door wie hij de laatste tijd gebeld was en wat mij opviel was: Ze bellen heel erg veel! Ze hebben veel contact en áltijd tijdens kantooruren. Nooit daarbuiten. Zij belt hem over van alles (dat zegt mijn vriend tenminste) en niet alleen over zakelijke evenementen.

- Op de vraag of ze veel contact hadden antwoordde hij ontkennend

- Op de vraag waarom een goede vriendin alleen maar tijdens kantooruren belt wist hij geen antwoord

- Op de vraag waarom ik haar na 2 jaar nog steeds niet ken wist hij geen antwoord.

- Op de dag dat een dierbaar iemand van mij op t punt van overlijden stond was hij bij haar en liet mij alleen afscheid van die persoon nemen.

- Wij sturen haar gezamelijk een kerstkaart, hij krijgt er een op zijn naam terug.

- Ik heb eens een kado voor haar (via mijn werk) aan mijn vriend meegegeven. Het ging over de interesse die ze samen delen. Ik heb geen bedankje gekregen.

- Ze bellen nooit in mijn nabijheid.

- Laatst was ik vrij op een doordeweekse dag en mijn vriend ook, toen heeft ze 3x gebeld en hij heeft toen express niet opgenomen (om discussies te vermijden, zegt hij).

Bij deze mijn vraag: wat en dan ook echt wát moet ik hier nu van maken. Is dit iets wat ik dien te begrijpen en wat ik los moet laten? Of heb ik nu toch wel recht op antwoorden? En zo ja, op welke vragen dan eigenlijk? Ik heb er nu, na 2 jaar, gewoon een vreemd gevoel bij gekregen.

Het is een heel verhaal... ik weet het. Ik ben niet jaloers van aard maar ik begin het gevoel te krijgen dat er dingen gebeuren die niet in orde zijn. Misschien wil ik van jullie wel weten of ik spoken zie of dat dit normaal is and to move on

Groetjes,

Kopje thee...
Hey kopjethee...

Ik zou ook graag horen hoe het gaat... ook in de 'in between fase'.. Misschien kunnen we nog mee denken of je ergens een hart onder de riem steken als je het even moeilijk hebt...

Je hoeft behalve aan jezelf je aan niemand te verantwoorden....

Wat in de ogen van de een zwak is, is sterk voor de andere...

en of je linksom of rechtsom gaat als jij er maar helemaal achter staat en je zelf niet verloochend.
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 19 januari 2010 @ 08:28:

Hai Capi, ben eigenlijk even gestopt met melden hoe het er nu voor staat. Ik zou mij hier weer komen melden als ik echt nieuws heb. De 'in between fase' is denk ik niet iets waar menigeen op zit te wachten en typeert mij, in de ogen van sommigen, als zwak. Dus ik echt links om of rechtsom ga houd ik mij low profile..

Beetje flauw deze opmerking. De posters proberen juist de schellen van jouw ogen te laten vallen, daar zou je ze juist dankbaar voor moeten zijn. Er is genoeg begrip en medeleven getoond op je OP.

Het geeft toch niet als je nog een de 'in betweenfase' fase zit?

Ik hoop dat je binnenkort wel de kracht vindt om eerlijk te zijn tegenover jezelf en daar consequenties aan te verbinden.

Het is natuurlijk ook je goed recht om alle adviezen naast je neer te leggen en gewoon verder te gaan met je 'geweldige' vriend.
[quote]gladiolia schreef op 19 januari 2010 @ 09:13:

[...]

Beetje flauw deze opmerking. De posters proberen juist de schellen van jouw ogen te laten vallen, daar zou je ze juist dankbaar voor moeten zijn. Er is genoeg begrip en medeleven getoond op je OP.

Ik hoop dat je binnenkort wel de kracht vindt om eerlijk te zijn tegenover jezelf en daar consequenties aan te verbinden.

Het is natuurlijk ook je goed recht om alle adviezen naast je neer te leggen en gewoon verder te gaan met je 'geweldige' vriend.[/quote]

Je begint goed, maar dan een steek onder water met die laatste zin. Dat is pas flauw. Bah!
quote:liselore schreef op 19 januari 2010 @ 09:10:

Hey kopjethee...

Ik zou ook graag horen hoe het gaat... ook in de 'in between fase'.. Misschien kunnen we nog mee denken of je ergens een hart onder de riem steken als je het even moeilijk hebt...

Je hoeft behalve aan jezelf je aan niemand te verantwoorden....

Wat in de ogen van de een zwak is, is sterk voor de andere...

en of je linksom of rechtsom gaat als jij er maar helemaal achter staat en je zelf niet verloochend.Helemaal mee eens!
Het is hoe het is. De reden dat ik niet zo schrijverig meer ben is de enorme kritiek die ik zo even te verduren kreeg. Kritiek wil ik best lezen maar de toon van sommigen moedigde mij niet aan om er nog eens een keer wat over te zeggen. Hoe aardig bedoeld ook, jullie zijn tekst op een computerscherm. Jullie kennen niet alle ins en outs van de relatie en ook helemaal niet van mij als persoon.

Daarom neem ik het ook niemand kwalijk hoe ze er tegenover staan, maar denk ik wel dat dit onderwerp en de posts hierop niet zo veel meer toevoegd op deze manier. Het lijkt er teveel op dat ik bijna iedereen naar de mond moet praten om hier zonder gebogen hoofd terug te komen

En bedankt voor het succes gewens met mijn geweldige vriend..die echt al in geen weken mijn vriend meer is. Zoals ik al zeg 'de in between fase'.

Nou lees en veroordeel maar zou ik zeggen.
hé wat jammer thee, ik denk toch nog wel vaak aan je en hoop met je mee op keuzes, omdat je dan pas verder kunt.

Gelukkig heb ik hier ook heel andere reacties gezien met wel een bepaald respect voor je keuze, ik hoop dat je die nog eens door kunt lezen als je het moeilijk hebt.
Hey,

ik wilde toch ook even reageren. Ik kan niet zeggen of je het goed of fout doet. Dat weet ik simpelweg niet. Ik kan alleen zeggen dat ik het raar vind, het klinkt alsof jouw ex en zijn ex elkaar nog lang niet los hebben gelaten. Hij zal niet vreemdgaan, ergens geloof ik dat niet. Maar hij gaat wel te ver in zijn contacten met haar. Je hebt het er begrijpelijk heel erg moeilijk mee.

Maar ik wilde gewoon even kwijten dat je je eigen buikgevoel moet volgen. Neem mee wat iedereen hier schrijft maar denk eraan het is jouw leven, jouw besluit. En ja mss krijgen sommigen hier gelijk en bega je nu een grote fout door nog met hem te praten, maar daar kom je vanzelf achter. Fouten maken is menselijk. Jouw ex/vriend heeft ook fouten gemaakt. Ik geloof dat fouten maken kan, het gaat erom wat diegene ermee doet.

En je bent in mijn ogen niet zwak, je dealt er mee op jouw eigen manier.

En iedereen hier zal het goed bedoelen, maar we steken allemaal anders in elkaar. De een kan heel resoluut zijn en iemand zomaar de deur wijzen na een fout. De ander doet dat diet zo makkelijk. Beide gevallen is wat voor te zeggen. De een laat niet over zich heen lopen en is duidelijk in zijn grenzen, de ander geeft niet op en vecht ervoor.

En inderdaad wij kennen je niet, dus ik zou niet durven zeggen wat in jouw geval het beste is.

Daarom volg je eigen intuitie! Dat is echt een wonderlijk iets, het heeft mij dusver nog niet in de steek gelaten.
@raiden het hoeft helemaal geen fout te zijn om bij deze man te blijven.... niets is zo veranderlijk als een mens...

Als hij zelf maar inziet en wil...
Liselore daar heb je helemaal gelijk in!
quote:driewieler schreef op 19 januari 2010 @ 10:06:

[quote]gladiolia schreef op 19 januari 2010 @ 09:13:

[...]

Het is natuurlijk ook je goed recht om alle adviezen naast je neer te leggen en gewoon verder te gaan met je 'geweldige' vriend.[/quote]

Je begint goed, maar dan een steek onder water met die laatste zin. Dat is pas flauw. Bah!

Ik had ook een andere topic van haar gelezen Dat ging erover dat haar ex-vriend in Brazilie gebruik had gemaakt van hoeren. Dat was voordat hij met haar was, maar toch zat het haar niet lekker (dat kan ik wel begrijpen). In dat Topic kom je nog wel wat twijfelachtige dingen van haar ex-vriend te weten. Vandaar mijn steek onder water. Hij lijkt me gewoon echt geen geschikte vent!!!

Maar misschien zit er helemaal naast.

Niettemin, veel sterkte met je beslissing TO.
Ik vind ook dat jij haar eigen keuzes moet maken en niemand kan voor jou beslissen wat wijsheid is, want alleen jij kent alle ins en outs!

Maar het is misschien wel wat verwarrend voor de meeste lezers (ook voor mij) omdat je in mijn ogen toch wat tegenstrijdige dingen schrijft. Nu heb je het over je geweldige vriend die al weken je vriend niet meer is. Uit eerdere reacties kreeg ik echt een heel ander beeld van de situatie (je had aangegeven dat het uit zou zijn als hij niet veranderde; uit niets bleek dat echter, omdat hij evengoed over de vloer kwam).

Kortom voor mij is niet goed te volgen waarom wekenlang zoveel 'ellende' over vriend hier gespuid waar men logischerwijze op reageert met: ik zou er maar mee stoppen (wat je zelf beaamt) maar dan vervolgens niet doorzet (wellicht wel IRL, maar hier kom je nog over als zwevende kiezer).

Maak het niet te groot want inderdaad, men kent jou en jouw relatie niet van binnenuit en heeft er niks over te oordelen. Maar ik hoop wel dat je begrijpt hoe je hier overkomt (afgezien van wat 'waar' is) en dat dit de reactie oproept dat je niet eerlijk bent tegenover jezelf. Deze reactie roep je zelf onbedoeld op, vind ik, door onduidelijkheid over jouw strategie. Al hoef je je daarvoor natuurlijk niet te verantwoorden. Maar realiseer je dan wel dat dit soort reacties de consequentie zijn.

Ik denk dat je er ook verontwaardigd over bent omdat je eigenlijk wel weet dat deze reacties het bij het rechte eind hebben maar zelf ben je emotioneel nog niet zover om die stap te nemen. Wat ik overigens heel goed begrijp (en herken). Maar misschien ben ik weer te veel aan het invullen nu.

In elk geval nogmaals succes met je (eigen) besluit en doe het in jouw tempo.
Kopje thee, hoe is het nu? Ben je nog on speaking terms of heb je hem definitief de deur uitgezet, of heeft hij het licht gezien en wonen jullie nu weer samen?
Kopje Thee, ik hoop dat het je uiteindelijk lukt om tot een keuze te komen (welke keuze dan ook) waar je achter kunt staan en je (uiteindelijk) het beste bij zult voelen

Gladiola, ik vind jouw posting ook erg onaardig. Kopje Thee schrijft op een vriendelijke manier en geeft op een redelijke manier aan waarom ze er nu niet meer over wil schrijven. Je kunt natuurlijk je mening geven, maar ik vind je cynisme hier nogal ongepast.
Peas on earth!
hallo allemaal,

Inderdaad, door de vervelende toon van sommigen was ik even klaar hier. Had wel wat andere zaken aan mijn hoofd in de real world. In ieder geval; het is over en uit en klaar. Concentreer mij nu op mijn nieuwe leven en werk. Meer is het momenteel niet.

Lieve posting van je, prinses op de erwt!
Fijn dat je even een update komt geven Kopjethee.

Goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt en ik hoop dat het de juiste keuze is geweest.

Succes!
...
Succes en sterkte!!

Het zal niet makkelijk zijn geweest.
En dan mag je niet jaloers zijn? ja duh..

Vragen hoe het zit ik zou het niet vertrouwen.

En je zou haar kunnen bellen en het gewoon kunnen vragen... dat zou ik doen..
Succes met je nieuwe leven!

Je hebt de relatie dus verbroken. Knap van je....

Ik denk echt dat jouw ex niet zo leuk was (gebaseerd op je beschrijvingen van hem).

groetjes
Ik herken je situatie! Door alle reacties en jouw sterke beslissing om je relatie te stoppen en een nieuw leven op te bouwen, gaat mijn lichtje ook steeds sterker branden!

Een man die niet (helemaal) eerlijk is, is het niet waard!

In een goede relatie hoef je geen twijfels te hebben!

Goed dat je voor jezelf hebt gekozen!

Heel veel sterkte en succes met je nieuwe leven!
quote:Teen schreef op 01 februari 2010 @ 20:56:

En dan mag je niet jaloers zijn? ja duh..

Vragen hoe het zit ik zou het niet vertrouwen.

En je zou haar kunnen bellen en het gewoon kunnen vragen... dat zou ik doen..Wil je daar een bitterbal bij?
quote:liselore schreef op 01 februari 2010 @ 21:22:

[...]

Wil je daar een bitterbal bij?Die is leuk...
...
Kopje Thee, sterkte de komende tijd

Ik vind het knap dat je een knoop hebt doorgehakt (welke dan ook he....) en hoop dat je je hier op een gegeven moment goed bij zult voelen
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven