Advies anyone?

16-08-2008 18:52 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een beetje mijn twijfels of ik dit onder het kopje 'relaties' of 'seks' moet zetten, maar gezien het feit dat seks niet bepaald het doel is en een relatie wel, onder relaties.

Casus:

Het meisje is nogal dronken en komt een kerel waar ze leuk mee kan praten. Hij geeft al gelijk aan dat hij er wel meer van lust (hand aan haar billen enzo). Zij vind het een leuke kerel maar wijst hem eerst een beetje af. Van het een komt het ander en uiteindelijk wordt er toch gezoend. Dan begint hij over mee naar huis gaan.

Vraag:

Hoe zou het meisje duidelijk moeten maken dat ze hem niet mee naar huis wil nemen (haar kamer is een rotzooi, ze is ongesteld en ze heeft het niet zo op dat soort acties, omdat ze dat eerder heeft gedaan maar ze van deze kerels nooit meer wat gehoord had terwijl dat niet haar bedoeling was. En ze is dronken), maar ze vind hem zeker wel een leuke vent. Ze wil dat hij zegt: "sure, ik ga wel gewoon naar huis, mag ik je telefoonnummer dan geven we hier een vervolg aan" of iets van die aard. En dat hij dan ook echt zou bellen. En ze leefden nog lang en gelukkig.

Wat er gebeurde:

Ik neem die kerel mee met m'n domme, dronken hoofd, hij beloofd dat er niks zal gebeuren, we liggen een uur lang te rotzooien in mijn bed en ik heb het erg druk zijn handen overal weg te houden. De volgende ochtend is het nogal ongemakkelijk, ik ben het wel zat en na dat ik hem een beetje zit aan te staren zegt hij: "hoe kom ik bij het station vanaf hier". Hij heeft mijn telefoonnummer niet, dus dat was het. Stom, hij was echt best leuk!
en wat wil je nu? zijn nummer vinden?
Volgende keer dat je iemand ontmoet die je echt leuk vindt, zelf je telnr. geven en zeggen bel maar als je me echt leuk vind.

Het klinkt trouwens alsof hij een slaapplek nodig had aangezien hij de andere dag naar het station moest. Persoonlijk vind ik het niet zo fijn als iemand meteen met zijn handen all over me is.
Cum non tum age
Voorwaarde 1 voor het vragen naar je telefoonnummer en niet meegaan naar je huis maar je later wel willen zien is.....

Dat hij je daar ook echt leuk genoeg voor heeft gevonden.

Iemand mee naar huis nemen en daar een beetje liggen te rotzooien is bepaald niet de manier om daar achter te komen.

Dan zeg je gewoon het was een leuke avond. Zou je best vaker willen zien maar ik ga nu naar huis. Als hij je dan leuk genoeg vind vraagt hij je telefoonnummer wel.
quote:__Elisabeth__ schreef op 16 augustus 2008 @ 18:52:

Heb een beetje mijn twijfels of ik dit onder het kopje 'relaties' of 'seks' moet zetten, maar gezien het feit dat seks niet bepaald het doel is en een relatie wel, onder relaties.

Casus:

Het meisje is nogal dronken en komt een kerel waar ze leuk mee kan praten. Hij geeft al gelijk aan dat hij er wel meer van lust (hand aan haar billen enzo). Zij vind het een leuke kerel maar wijst hem eerst een beetje af. Van het een komt het ander en uiteindelijk wordt er toch gezoend. Dan begint hij over mee naar huis gaan.

Vraag:

Hoe zou het meisje duidelijk moeten maken dat ze hem niet mee naar huis wil nemen (haar kamer is een rotzooi, ze is ongesteld en ze heeft het niet zo op dat soort acties, omdat ze dat eerder heeft gedaan maar ze van deze kerels nooit meer wat gehoord had terwijl dat niet haar bedoeling was. En ze is dronken), maar ze vind hem zeker wel een leuke vent. Ze wil dat hij zegt: "sure, ik ga wel gewoon naar huis, mag ik je telefoonnummer dan geven we hier een vervolg aan" of iets van die aard. En dat hij dan ook echt zou bellen. En ze leefden nog lang en gelukkig.

Wat er gebeurde:

Ik neem die kerel mee met m'n domme, dronken hoofd, hij beloofd dat er niks zal gebeuren, we liggen een uur lang te rotzooien in mijn bed en ik heb het erg druk zijn handen overal weg te houden. De volgende ochtend is het nogal ongemakkelijk, ik ben het wel zat en na dat ik hem een beetje zit aan te staren zegt hij: "hoe kom ik bij het station vanaf hier". Hij heeft mijn telefoonnummer niet, dus dat was het. Stom, hij was echt best leuk!Iemand die jouw grenzen niet respecteert noem jij best leuk?
Dat wou ik ook zeggen.

ik snap dat je je rot voelt hoe het gelopen is, omdat je hem best een leuke vent vond. Maar... is een man wel echt leuk als jij aangeeft dat jij niet verder wil maar je toch bezig bent zijn handen overal weg te houden... vind ik niet echt respectvol van hem naar jou toe!

Volgende keer gewoon zeggen wat je wilde, namelijk: een andere keer afspreken, alles hoeft niet zo snel te gaan!
Hij niet respectvol.......

Jij niet respectvol naar jezelf!
Iemand die je bij je in bed laat slapen kun je niet van verwachten dat ie z'n handen thuishoudt. Als hij jou leuk vindt dan weet ie waar je woont. Verder zou ik gewoon nee zeggen of hem mijn e-mail geven als ik hem nuchter nog 'n keer wil zien om te kijken of 't wat is. Geen telefoonnummer, alleen e-mail, dat kun je makkelijker blokken als het een loser is.
niet mee naar huis nemen. En als ie vraagt of ie met je mee naar huis zal gaan zeg je gewoon dat je daar geen trek in hebt. niet zo moeilijk, toch.
Sluit me aan bij de bovenstaande postings.

Bovendien, als je genoeg zelfrespect hebt en je grenzen stelt zullen mensen sneller/meer respect voor jou hebben. Is een welgemeende tip
Wow eyeopener! Ik had er nog niet zo over nagedacht dat het niet ok is om iemand mee naar huis te nemen en idd, als hij mijn grenzen niet respecteerd niet zo'n goed idee.

Dank jullie wel! Haha voel me nu wel echt een beetje dom (en jong) maar goed. Weer wat geleerd...
tja dat was ook mijn eerste idee... hoe oud/jong ben je?
20 21... Net jarig geweest
oh ok, dat wildeik even weten, meis denk even verder na! aub!
Elisabeth, de volgende keer wat assertiever zijn, (krijg je net ook al te horen) door te zeggen; hé ik vind je leuk, we kunnen nog wel een keer afspreken als je wil maar vanavond ga ik alleen naar huis. Geef je me je nummer even, dan bel ik je.

Punt gemaakt en je belt gewoon een keer. Assertief zijn is niet hetzelfde als een bitch zijn of zo. Gewoon voet bij stuk houden als jij ergens geen zin in hebt. Kan hij daar niet mee omgaan dan heeft 'ie vette pech. Jij hóeft niks.

Hij was best leuk maar heb je nu het gevoel dat het leuke contact verpest is omdat het allemaal een beetje sukkelig ging?
quote:domnaiefmutsje schreef op 16 augustus 2008 @ 19:17:

Hij niet respectvol.......

Jij niet respectvol naar jezelf!Helemaal mee eens. Je wilde niet dat ie meeging. Waarom bleef je daar dan niet bij? Blijf bij jezelf. Dan dwing je respect af. Hij heeft zich niet aan zijn belofte gehouden, ik vind dat wel een beetje misbruik maken van het feit dat je dronken was, zal ie heus gezien hebben. Dus echt leuk vind ik hem niet.
@ eleonora: Ik had idd gewoon vol moeten houden maar ik weet niet. 't zal de alcohol geweest zijn.. en idd,

"Hij was best leuk maar heb je nu het gevoel dat het leuke contact verpest is omdat het allemaal een beetje sukkelig ging?" true!

@ bitterandsweet: bedacht me dat ook idd, wel lekker makkelijk voor hem.
En weet je... het werkt juist als uhm (wat was die uitdrukking ook alweer?) honing voor een bij... (dat was m niet.. sorry.. het zullen de roseetjes wel zijn ) als je assertief bent en je nummer geeft en vooral NIET meteen iemand mee naar huis neemt! Volgende keer dus gewoon zeggen dat je nu alleen naar huis gaat, je nummer op een papiertje schrijven, aan hem geven en de kroeg uitlopen. Wedden dat ie je belt!!
Mijn eerste reactie: jez*smina Elisabeth, hoe kun je zo g*dvergeten naïef zijn?!?

2e reactie: Ehm, het is nou niet dat ik zelf nooit zoiets stoms gedaan heb... Neem het mee als ervaring voor een eventuele volgende keer!

Denk er niet teveel over na, is mijn advies. Behalve dan dat je het advies van Kapara nog even door moet lezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven