Advies nodig na verbreken relatie met agressieve man.

18-09-2023 20:28 215 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Edit; ik heb genoeg voedsel geregeld. Bedankt allemaal. Wel zou ik graag in contact blijven.


Hallo allemaal,

Anoniem account for obvious reasons.

Ik heb van de week na jaren van mishandeling voor elkaar gekregen om een studio te huren ver weg van mijn "vriend". Ik heb mijn hond meegenomen.

Vriend heeft jaren lang alle controle gehad. Financieel. Over wie ik zag etc. en heeft mij vaak aangeraakt.

Gedurende 12 maanden heb ik steeds een beetje geld weggestopt dat ik kreeg voor boodschappen. Net genoeg voor een maand huur. Nadat er afgelopen week ruzie was en hij zowel mij als mijn hond wilde aanvliegen, was het de druppel.

De studio die ik huur is particulier. Verhuurder is akkoord met de borg in 4 termijnen ontvangen. Heb een nieuw rekeningnummer geopend en daar zal 3 oktober mijn salaris op komen.

Ik weet echter niet zo goed wat ik verder moet. Ik heb geen geld (kan niet eens eten). Geen familie (enig kind. Ouders jong overleden) en geen vrienden.
Werk kan niet een voorschot geven en voedselbank gaat niet zo snel lukken.

Gister stond ik op het punt om naar hem terug gegaan, maar ben sterk gebleven.

Wat nu?
ennuik wijzigde dit bericht op 19-09-2023 13:44
4.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al je wachtwoorden veranderd?
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend goed van je!

Leger des Heils zou eventueel kunnen helpen.
Vaak kunnen ze je ook helpen met info.

Idem voor Sociale Teams in je gemeente.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
19-09-2023 10:16
Er zijn al vaker doneeracties opgezet hier met als gevolg alleen maar rellen, ellende en zo.

Verkeerde rekeningnummer? :biggrin:
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Nognietoveralgeweest schreef:
19-09-2023 09:35
Als je op fietsafstand van mij, Den Haag, woont, kom ik je vanavond eten brengen
Ik dacht precies hetzelfde. Ook DH trouwens.

TO, mag ik je even een heel dik compliment geven? Je pakt het super goed aan, je gaat hier doorheen komen, echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als student heb ik eens drie zilveren erfstukken naar de lommerd gebracht. Van het geld ging ik naar de kapper en kocht in de uitverkoop een goedkoop maar goeduitziende colbert. Wat over was besteedde ik aan pot pindakaas en brood en rijst en tomatenpadta en paar appels. Zelf goede manicure gedaan en ging daarna naar uitzendbureau. Zodra ik weer genoeg geld had kocht ik erfstukken terug. Later nog twee keer deze stukken beleend. Kon ik weer eten en luiers kopen. Nu hoeft het gelukkig niet meer. Heb je iets dat je naar stadsbznk van lening kan brengen? Een sieraad ofzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Word lid van weggeefhoeken oid in je nieuwe woonplaats, maak eerst een nieuw FB account aan. Hier worden ook regelmatig resten uit een TGTG pakket aangeboden, fruit uit iemands tuin, mensen die eten teveel hebben gemaakt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
19-09-2023 09:42
Crowdfunding mag overal.

Nee, dat mag niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
een studio te huren ver weg van mijn "vriend"
Werk kan niet een voorschot geven
Heb een nieuw rekeningnummer geopend en daar zal 3 oktober mijn salaris op komen.

Is het ook ver van je werk? Of is dat nog te doen en werk je dus nog op dezelfde plek? Zoja, dan vind ik het heel raar dat werk geen voorschot 'kan' geven. Weet je hun redenen? Je schrijft 'kan' ipv 'wil', is dat omdat ze vaker voorschotten aan je gegeven hebben en het nu te ver opgelopen is? Anders vind ik het echt heel raar en zou ik toch zeker nog een keer proberen en goed onderbouwen waarom je een voorschot nodig hebt.


Ik weet echter niet zo goed wat ik verder moet. Ik heb geen geld



Goed dat je hulp komt vragen! Ik heb al veel tips voorbij zien komen, waaronder FB weggeefhoeken. Maar maak ook echt werk van contact met de gemeente, ik denk dat dat je prioriteit moet zijn. Zij weten waar je terecht kunt voor hulp/netwerk. Leger des Heils vind ik ook een goede optie, ook zij hebben een goed netwerk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je rood staan op je rekening, of het aanzetten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een fijne reacties. Het is fijn om te horen dat ik het goed doe.

Mijn werkgever heeft mij extra vrije dagen gegeven om de verhuizing te regelen, maar is niet in staat een voorschot te doen!

Alle andere tips ga ik meenemen.

Heb idd al mijn wachtwoorden gewijzigd. Een nieuw rekeningnummer geopend etc.

Hij is overal geblokkeerd en verwijderd. Erg moeilijk maar ik ga proberen dit vol te houden.

Als ik straks mijn salaris heb, red ik het gelukkig in mijn eentje wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
En idd, schroom niet om hier je provincie neer te zetten. Genoeg mensen die willen helpen. Hier idem, Zuid-Holland.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Omgeving Eindhoven.

Er is altijd hulp :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier heb je ook organisaties (oud klooster) die mensen opvangen voor overnachten of avondeten. Of alternatieve kunstenaarsplekken waar je voor bijna niks kan eten. En weggeefwinkels hebben ook spullen en eten. Die zitten ook overal.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Intotheunknown schreef:
19-09-2023 09:41
Niet teruggaan hoor! Geef op je werk aan hoe de situatie in elkaar zit. Ook om te voorkomen dat je ex via jouw werk bij jou op de stoep staat. Maar ook om geld te lenen. Als je mijn collega was geweest had je zo 50 gekregen.

Misschien kun je bij iemand een paar uurtjes schoonmaken?
Helaas werk ik thuis dus ken amper wat collega's.
Kan idd kijken of ik ergens wat bij kan klussen, als ik daar mentaal me toe kan zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend goed van je dat je de stap hebt genomen. Als je in mijn netwerk zou zitten, had ik je dolgraag geholpen. Ik zou je nu ook willen helpen.

Ik zou hier ook open over zijn op je werk. Over dat het geld even op is. Wij hadden ooit zo’n situatie en hebben toen met z’n allen voor een maand boodschappen geregeld voor onze collega.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier omgeving Roermond.. ik heb niet mega veel maar kan je wel van eten voorzien mocht je in de buurt wonen.
Ik vind het super knap van je!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, wat heftig, maar wat een goede en moedige beslissing van je!
Als ik je kan helpen met iets, ik woon in Gelderland, ik doe het graag.

Sterkte!!
-
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
19-09-2023 10:52
Nee, dat mag niet.

Jazeker. Nog eentje en ik heb kwartet :cheer:
campanula wijzigde dit bericht op 19-09-2023 11:20
15.70% gewijzigd
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je misschien een leidinggevende of vertrouwenspersoon op je werk van wie je een paar tientjes kunt lenen? Een oude vriendin of kennis van voor deze relatie?
Heel veel sterkte. Ik hoop dat er toch wat mensen in je omgeving zijn die je om hulp durft te vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou vol!
Staat er niet een weggeefkast in je buurt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon op de Noord-Veluwe, doe me een PB als ik je kan helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu in het noorden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
19-09-2023 11:18
Jazeker. Nog eentje en ik heb kwartet :cheer:

Vind je het nou echt nodig om dit topic zulke semi-grappige posts te plaatsen?

On topic: TO wat iemand al zei, als je van mij een vroegere vriendin was zou je zeker weer contact mogen opnemen. Heb je die opties?
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil even dit toch schrijven... zo lief hoeveel van jullie eten etc. aanbieden.
Woon helaas niet in de buurt, maar het gevoel dat ik er niet alleen voor sta is hierdoor wel minder.

Heel erg bedankt.
Ik stuur je een PB.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven