Advies nodig na verbreken relatie met agressieve man.

18-09-2023 20:28 187 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Edit; ik heb genoeg voedsel geregeld. Bedankt allemaal. Wel zou ik graag in contact blijven.


Hallo allemaal,

Anoniem account for obvious reasons.

Ik heb van de week na jaren van mishandeling voor elkaar gekregen om een studio te huren ver weg van mijn "vriend". Ik heb mijn hond meegenomen.

Vriend heeft jaren lang alle controle gehad. Financieel. Over wie ik zag etc. en heeft mij vaak aangeraakt.

Gedurende 12 maanden heb ik steeds een beetje geld weggestopt dat ik kreeg voor boodschappen. Net genoeg voor een maand huur. Nadat er afgelopen week ruzie was en hij zowel mij als mijn hond wilde aanvliegen, was het de druppel.

De studio die ik huur is particulier. Verhuurder is akkoord met de borg in 4 termijnen ontvangen. Heb een nieuw rekeningnummer geopend en daar zal 3 oktober mijn salaris op komen.

Ik weet echter niet zo goed wat ik verder moet. Ik heb geen geld (kan niet eens eten). Geen familie (enig kind. Ouders jong overleden) en geen vrienden.
Werk kan niet een voorschot geven en voedselbank gaat niet zo snel lukken.

Gister stond ik op het punt om naar hem terug gegaan, maar ben sterk gebleven.

Wat nu?
ennuik wijzigde dit bericht op 19-09-2023 13:44
4.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Volhouden.
Als je nu door de zure appel heen bijt, dan ben je over een paar weken vrij.
Je hebt al een mooi vluchtplan opgezet, dus niet dit laten verpesten terwijl die zo goed in werking is.

Als je nog niet genoeg om jezelf geeft, denk dan aan je hond. Wil je dat die doodgetrapt wordt? Nee? Niet terug gaan dus.

Ik sluit me aan bij anderen. Neem contact op met Veilig Thuis.

Misschien ook je verhaal eens doen hier en kijken wat ze voor je kunnen betekenen:

https://hvoquerido.nl/

Vaak zijn er bij dat soort organisaties ook weer mensen die van alles weten over wat je kan doen en waar je dingen kan halen.

Als je naar beneden scrollt zie je een hele lijst van weggeefwinkels in Nederland:

http://weggeefwinkels.nl/
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een kraakpand in de buurt, wat fungeert als cultureel centrum? Sommige figuren zien er wellicht wat spannend uit maar doorgaans superlieve mensen die zo een gratis maaltje voor jou maken. Desnoods betaal je later.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
19-09-2023 11:26
Vind je het nou echt nodig om dit topic zulke semi-grappige posts te plaatsen?

On topic: TO wat iemand al zei, als je van mij een vroegere vriendin was zou je zeker weer contact mogen opnemen. Heb je die opties?

Semi-corrigerende posts bij goedwillende posts jeuken. Daarom.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier kan je voedselbanken vinden bij jou in de buurt.
Blijkbaar hebben ze die in elke gemeente:

https://voedselbankennederland.nl/ik-zo ... -de-buurt/
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan ook op marktplaats spullen gratis scoren en deze proberen in te ruilen bij de plaatselijke lommerd.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjulliewel voor alle handige linkjes! Deze ga ik allemaal bekijken en indien mogelijk gebruiken.

Door jullie voel ik mij minder alleen. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
EnNuIk schreef:
19-09-2023 11:26
Ik ben nu in het noorden.
Ik ook, wil je wel helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte!!
:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn WG geeft in dit soort situaties een voorschot
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed van je! Nog even een paar weken volhouden tot je salaris gestort wordt.
Je huidige salaris wordt toch ook op een rekening van jou gestort? Kan je geen geld opnemen van die huidige rekening, als je ex je pasjes heeft, langsgaan bij een bankkantoor?
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, ik heb je een PB gestuurd :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pioen00 schreef:
19-09-2023 12:08
Wat goed van je! Nog even een paar weken volhouden tot je salaris gestort wordt.
Je huidige salaris wordt toch ook op een rekening van jou gestort? Kan je geen geld opnemen van die huidige rekening, als je ex je pasjes heeft, langsgaan bij een bankkantoor?
Huidige salaris werd op een gedeelde bunq rekening gestort.
Alle reacties Link kopieren Quote
EnNuIk schreef:
19-09-2023 12:18
Huidige salaris werd op een gedeelde bunq rekening gestort.
Bunq het volledige saldo laten overboeken naar je nieuwe rekening?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een mooie reacties hier.
Veel sterkte in deze lastige situatie!

Ik zou je ook adviseren even contact op te nemen met de politie, zodat zij ervan op de hoogte zijn dat je je gewelddadige vriend hebt verlaten.
Veilig thuis kan ook adviseren.
Je laatste geld gebruiken voor een budget maaltijd. Bij veel supermarkten kun je brood voor 0.25/0.50 kopen van een dag oud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat maakt dat je graag terug wilt?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
KooktMetKnoflook schreef:
19-09-2023 12:43
Wat maakt dat je graag terug wilt?
Waar lees je dat?
Edit... o onderaan de OP.
Nouja, ze kan niet eens iets te eten kopen, lijkt mij dat dat ermee te maken heeft?

Niet doen hoor TO!!
Heb je echt geen enkele kennis die je te hulp zou willen schieten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrienden van vroeger mogen mij altijd benaderen. Durf je dat aan TO.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maysa schreef:
19-09-2023 10:59
Kun je rood staan op je rekening, of het aanzetten?
Alle reacties Link kopieren Quote
KooktMetKnoflook schreef:
19-09-2023 12:43
Wat maakt dat je graag terug wilt?
Stockholm syndrome. Geen grapje.
Alle reacties Link kopieren Quote
KooktMetKnoflook schreef:
19-09-2023 12:43
Wat maakt dat je graag terug wilt?
Zonder hem is toch wel heel alleen.



Gelukkig heb ik hier vandaag gemerkt dat ik niet alleen ben. Veel lieve berichtjes etc ontvangen. Hopelijk mag ik hier blijven kletsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
EnNuIk schreef:
19-09-2023 13:25
Zonder hem is toch wel heel alleen.



Gelukkig heb ik hier vandaag gemerkt dat ik niet alleen ben. Veel lieve berichtjes etc ontvangen. Hopelijk mag ik hier blijven kletsen.

Misschien is het zonder hem alleen, maar niet eenzaam. Ik kan me namelijk voorstellen dat je je in de relatie toch ook eenzaam moet hebben gevoeld.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
EnNuIk schreef:
19-09-2023 13:25
Zonder hem is toch wel heel alleen.



Gelukkig heb ik hier vandaag gemerkt dat ik niet alleen ben. Veel lieve berichtjes etc ontvangen. Hopelijk mag ik hier blijven kletsen.
Waarom vraag je dat, dit is een openbaar forum?

Kan je uitleggen waarom je niet bij je bestaande rekening(en) kunt?
pioen00 wijzigde dit bericht op 19-09-2023 13:33
3.87% gewijzigd
Hey TO wat goed van je! Ik woon niet in je buurt maar ik denk aan je.

Tot 3 oktober rondkomen en eten is je grootste probleem. Ik zou denken dat je aan €50 al heel veel zou hebben, kan je werk ook niet zo’n klein bedrag voorschieten?

Anders zeker even contact zoeken met voedselbank en voedselkastjes.

Ik heb bij dezen besloten dat ik mijn kasten uit ga zoeken en straks het kastje hier weer ga opzoeken om spullen te brengen. Ik kan niet jou helpen maar misschien is hier iemand zoals jij die ik dan help.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil iedereen erg bedanken..ik heb inmiddels hulp gevonden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent niet alleen.

Er zijn ontzettend veel aardige mensen om je heen, en die ga je de komende tijd leren kennen. Probeer mensen om hulp te vragen. Ik kan me voorstellen dat dat heel beangstigend is, maar de meeste mensen vinden het fijn om iemand met iet praktisch te kunnen helpen. Als je van een paar mensen een tientje kunt lenen, zing je het wel even uit tot je salaris er is.

Je zou kunnen overwegen om je aan te melden bij Humanitas of het sociaal werk in je gemeente. Vaak zijn er projecten waarbij er wekelijks een vrijwilliger bij je langskomt. Dat is laagdrempelig en mss een fijne en veilige manier om weer in contact te komen met mensen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven