Advies nodig..

12-08-2020 00:42 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3,5 jaar heb ik een relatie met mijn vriend. Inmiddels zijn we ruim een jaar getrouwd en hebben samen een kind gekregen.

Nu komt het... toen ik mijn vriend leerde kennen woonde ik al op mezelf en toen leefde ik een leven als: “werken... werken en nog meer werken en af en toe gezellig met me vriendinnen op stap” ik had eigenlijk sinds ik op mezelf ben gaan wonen al niet echt orde op zaken wat betreft mijn huis(houden).
Nee het was er zeker niet smerig, maar het ging meer om hoe het eruit zag qua rommel.. ik stelde geen prioriteiten aan post, betalingen etc. Ik liet alles een beetje rondslingeren en ruimde me huis op wanneer ik dat wilde en vooral wanneer ik eens rust in me kop had om het te doen (werkte toen de tijd 70 uur per week) nogmaals het was niet smerig, ook geen giga rotzooi. Maar het was gewoon chaos.

Toen ik hem leerde kennen was ik dus zo... dankzij hem ben ik echt veranderd en probeer ik nog steeds te veranderen. Inmiddels werk ik nog steeds, 5 avonden en 3 volledige dagen. En zorg ik voor ons kind op die drie dagen die ik wel vrij ben.

Echter heb ik zo het gevoel dat alles wat ik ook maar doe niet goed genoeg is.. hij maakt overal een ding van en als ik dan wat laat liggen een keer, dan moet ik mijn “bende” opruimen en dan zegt hij ja hier ben ik dus al jaren mee bezig om jou eindelijk eens te leren dat je gewoon je “troep” moet opruimen. Ook laat hij wel eens wat liggen en als ik daar dan eens wat van zeg dan zegt hij : irritant he? Heb je ook eens door hoe het is dat ik constant jou troep moet opruimen.. uhh Oke.... ik loop de hele dagen op me tenen om maar me best te doen zodat ik geen gezeik krijg en toch is er altijd wel iets dat hij ziet dat ik dus niet goed doe in zijn ogen. Ik ben serieus gelukkig met hem, omdat we het samen ook echt leuk hebben. Maar dit vreet zo aan mij, heeft er iemand advies hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Hem hierop aanspreken heeft geen nut, valt niet mee te communiceren helaas. Loopt altijd uit op nog ergere ruzie...

Help me out pls..

Xx
sugarmiss schreef:
12-08-2020 08:36
Ze hebben een jong kind samen. Dus ze lossen het damen maar op.

En anders ruimt to haar rotzooi maar gewoon op. Je gaat een jong kind niet het opgroeien in een huis met vader en moeder ontzeggen omdat je te beroerd bent om je eigen rotzooi op te ruimen .
Ja, je mag je vrouw natuurlijk wel de hele tijd kleineren en zich kut laten voelen, daar ligt dit niet aan natuurlijk.

Die man kan natuurlijk ook gewoon zijn klep houden, zijn vrouw waarderen en de handjes laten wapperen als hij het zo belangrijk vindt zijn gezin bij elkaar te houden.
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
12-08-2020 09:01
als het chaos is , TO haar woorden , zal hij daar wat van zeggen.

en wat is afblaffen , is ook maar een invulling hoe dat gaat
Ik had ook de naam dat ik enorm rommel maakte. Heb dat ook altijd geloofd. Totdat mijn man vertrok en de werkster, die al tien jaar voor ons werkte, zei: "ik denk dat dat wel meevalt. Het huis is nog nooit zo opgeruimd geweest als sinds hij weg is".

Ik ben echt niet netter dan mijn ex, hoor, maar wel veel minder rommelig dan hoe ik afgeschilderd werd.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hij heeft handen, als hij zich zo stoort, laat hem het opruimen. Doe jij weer andere dingen in huis.

En als hij zo doet als je zeg, zou ik lekker een eigen plek zonder hem gaan vinden.

Een relatie is geen must. En je hoeft niet de rest van je leven bij een ongezelligerd te blijven wonen.
Het-groepje schreef:
12-08-2020 09:05
Ja, je mag je vrouw natuurlijk wel de hele tijd kleineren en zich kut laten voelen, daar ligt dit niet aan natuurlijk.

Die man kan natuurlijk ook gewoon zijn klep houden, zijn vrouw waarderen en zelf de handjes laten wapperen als hij het zo belangrijk vindt zijn gezin bij elkaar te houden.

Dat dus.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
12-08-2020 08:38
Ze hebben een jong kind samen. Dus ze lossen het damen maar op.

En anders ruimt to haar rotzooi maar gewoon op. Je gaat een jong kind niet het opgroeien in een huis met vader en moeder ontzeggen omdat je te beroerd bent om je eigen rotzooi op te ruimen .
Rotzooi is natuurlijk nogal een subjectief begrip. Volgens mij gaat het niet om vuil of over stapels met spullen, maar gewoon wat dingen die niet gelijk opgeruimd worden of misschien niet netjes genoeg liggen.
Het ligt aan je grens van wat is teveel en hoe belangrijk het is. Voor mij is een stapel tijdschriften op de hocker prima, of als ze op tafel liggen of op een stoel of op de grond. Maar liever niet overal een tijdschrift. Voor een ander moeten die dingen in de tijdschriftenmand, want anders is het een rotzooi.

TO, je bent hem waarschijnlijk al meer tegemoetgekomen qua netheid dan jij zelf noodzakelijk vindt. Hij moet nu maar stoppen met zeuren. Want je hebt waarschijnlijk al genoeg geleerd en hij kan ook niet verwachten dat jij dingen exact gaat doen zoals hij dat doet. Dat zit gewoon niet in je.

Vriend hier wil ook wel eens zeuren over met lege handen naar boven/beneden/de keuken gaan, gebrek aan opvoeding blablabla. Tegen vriend zeg ik, dat hij daardoor altijd inefficiënt bezig is omdat hij eerst nog bv wat was af moet halen + opbergen en ik dan steeds sta te wachten tot ik kan douchen (ik stap er ook gewoon onder als hij nog bezig is.) En over het opvoeden, hij is mijn moeder niet en laat op andere gebieden steken vallen waarvan ik denk, dat heb ik gewoon in mijn opvoeding mee gekregen. Niemand is perfect.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
12-08-2020 09:06
Ik had ook de naam dat ik enorm rommel maakte. Heb dat ook altijd geloofd. Totdat mijn man vertrok en de werkster, die al tien jaar voor ons werkte, zei: "ik denk dat dat wel meevalt. Het huis is nog nooit zo opgeruimd geweest als sinds hij weg is".

Ik ben echt niet netter dan mijn ex, hoor, maar wel veel minder rommelig dan hoe ik afgeschilderd werd.
Het scheelt ook echt als je niet met andere mensen rekening moet houden. Ik heb ook de naam rommelig te zijn én o jee, stel ik moest op mijzelf gaan wonen, wat een bende zou het zijn. Maar als vriend op vakantie is, heb ik het huis 2-3 weken voor mijzelf en dan is het juist veel netter, omdat ik spullen neer kan leggen/op kan ruimen zoals ik zelf wil en niemand commentaar geeft, waardoor de zin gewoon verdwijnt om het te doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Het-groepje schreef:
12-08-2020 09:05
Ja, je mag je vrouw natuurlijk wel de hele tijd kleineren en zich kut laten voelen, daar ligt dit niet aan natuurlijk.

Die man kan natuurlijk ook gewoon zijn klep houden, zijn vrouw waarderen en de handjes laten wapperen als hij het zo belangrijk vindt zijn gezin bij elkaar te houden.
Dat dus.

Een relatie is samen dingen oplossen en niet als een drillsergeant de ander commanderen.
Hexopbezemsteel schreef:
12-08-2020 09:06
Ik had ook de naam dat ik enorm rommel maakte. Heb dat ook altijd geloofd. Totdat mijn man vertrok en de werkster, die al tien jaar voor ons werkte, zei: "ik denk dat dat wel meevalt. Het huis is nog nooit zo opgeruimd geweest als sinds hij weg is".

Ik ben echt niet netter dan mijn ex, hoor, maar wel veel minder rommelig dan hoe ik afgeschilderd werd.
Ik denk ook dat wat man doet in zijn hoofd 'extra' is en als het dan niet gebeurt is het toch mijn verantwoordelijkheid op de 1 of andere manier.
Daarnaast wil hij er ook altijd wel veel aandacht voor. Applaus! Man heeft stoep geveegd!
Ik heb een tijdje ook zijn geroeptoeter geïmiteerd, dus hij ging dan van:
'zo! Even lekker gedweild, het was echt heel smerig, ik snap niet wat hier gebeurd. Daarna de ramen gedaan en vlees in de marinade gezet'

Eerst was ik daarvan al 3 keer in een schuldstuip getrokken, want had ik dan dat moeten doen ojee.

Toen ben ik terug gaan doen:
'nou, net even het verjaardagskadoorje voor die en die besteld. Clubje belde, die wilden weten of kind nog een seizoen verder wil en daar een heel vaag gesprek met kind over gevoerd. Wasje in de wasmachine gedaan, was naar beneden gesjouwd, broeken van kind uitgezocht en tas voor mevrouw gemaakt die die broeken wel wil hebben'
Man: 'jemig, waarom vertel je me dit allemaal' :rofl:
Het-groepje schreef:
12-08-2020 09:22
Ik denk ook dat wat man doet in zijn hoofd 'extra' is en als het dan niet gebeurt is het toch mijn verantwoordelijkheid op de 1 of andere manier.
Daarnaast wil hij er ook altijd wel veel aandacht voor. Applaus! Man heeft stoep geveegd!
Ik heb een tijdje ook zijn geroeptoeter geïmiteerd, dus hij ging dan van:
'zo! Even lekker gedweild, het was echt heel smerig, ik snap niet wat hier gebeurd. Daarna de ramen gedaan en vlees in de marinade gezet'

Eerst was ik daarvan al 3 keer in een schuldstuip getrokken, want had ik dan dat moeten doen ojee.

Toen ben ik terug gaan doen:
'nou, net even het verjaardagskadoorje voor die en die besteld. Clubje belde, die wilden weten of kind nog een seizoen verder wil en daar een heel vaag gesprek met kind over gevoerd. Wasje in de wasmachine gedaan, was naar beneden gesjouwd, broeken van kind uitgezocht en tas voor mevrouw gemaakt die die broeken wel wil hebben'
Man: 'jemig, waarom vertel je me dit allemaal' :rofl:

:-D :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
12-08-2020 08:57
Jouw vriend hoeft jou helemaal niet te leren hoe je moet opruimen en heeft helemaal niet te bepalen wanneer en hoe jij opruimt.

Het nadeel is waarschijnlijk dat je daar in meegegaan bent en nu die situatie is ontstaan waarin hij denkt dat hij wat te eisen heeft.

Ik zou eens om tafel gaan, aangeven dat jij best wil proberen om wat meer op te ruimen en daar kun je dan bv een vaste dag en tijd voor inruimen, maar dat hij ofwel moet accepteren dat het nooit op het niveau gaat komen dat hij wil en dat als hij het netter wil hebben hij zijn handjes maar laat wapperen.
Hier ben ik het mee eens. Zoals jij schrijft to klink je verontschuldigend voor je eigen slordigheid. Want dat is het probleem. Dat Is niet zo. Jullie hebben een verschil in mate van netheid en dat is het probleem waar jullie samen een oplossing/middenweg voor moeten vinden. Voel je het verschil? Allebei een beetje opschuiven naar het midden en hij kan idd meer opruimen als het hem zoveel meer stoort. Het leest alsof jouw mening minder/inferieur is aan zijn mening. Dat is niet waar. Jullie meningen zijn evenveel waard en kunnen naast elkaar bestaan. Opgeruimd is niet beter dan slordig, het is alleen anders en het is aan jullie om een middenweg te vinden.

En ja natuurlijk is met een klein kind een beetje opgeruimd huis wel handig, maar misschien is je vriend wel ziekelijk netjes.

Als jij heel Sportief bent en hij niet, ga je hem dan ook opvoeden en leren om te sporten? En is sportiever ook beter dan niet sportief? Of accepteer je dat jullie verschillend zijn en zoek je een middenweg? Echt to laat je niet aanpraten dat jij moet veranderen, is echt aanmatigend dit van je vriend. Jouw mening is evenveel waard als de zijne.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-08-2020 09:05
Ja, je mag je vrouw natuurlijk wel de hele tijd kleineren en zich kut laten voelen, daar ligt dit niet aan natuurlijk.

Die man kan natuurlijk ook gewoon zijn klep houden, zijn vrouw waarderen en de handjes laten wapperen als hij het zo belangrijk vindt zijn gezin bij elkaar te houden.
Nee kleineren mag ook niet. Maar waarom zou hij haar rotzooi moeten opruimen?
Andersom zou dan ook al snel gezegd worden jij bent zijn huishoudster niet . Nou hij ook niet die van haar.

Bovendien is het met een dreumes ook noet niet zo veilig als er van alles rondslingert. Niet voor de dreumes en niet voor de spullen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
12-08-2020 09:27
Nee kleineren mag ook niet. Maar waarom zou hij haar rotzooi moeten opruimen?
Andersom zou dan ook al snel gezegd worden jij bent zijn huishoudster niet . Nou hij ook niet die van haar.

Bovendien is het met een dreumes ook noet niet zo veilig als er van alles rondslingert. Niet voor de dreumes en niet voor de spullen.
Het is maar de vraag of het echt rotzooi is. Er is een enorm groot grijs gebied tussen woonmagazine opgeruimd en hoarder bende.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hexopbezemsteel schreef:
12-08-2020 09:47
Het is maar de vraag of het echt rotzooi is. Er is een enorm groot grijs gebied tussen woonmagazine opgeruimd en hoarder bende.
Precies. En hier is het ook nog zo dat er middenin de woonkamer (true story)wekenlang een berg hout kan liggen voor een of ander project.
maar het feit dat ik een rol boterhamzakjes in de bestekla leg enorm verstorend is voor de orde in het huis.
Want zijn berg hout is Enorm Nuttig Voor Iedereen, en mijn rol boterhamzakjes gemakzucht want ik wil geeneens een extra la openen als ik brood moet smeren, typisch!
Man is trouwens erg lief verder hoor en we lachen er vaak om.
sugarmiss schreef:
12-08-2020 09:27
Nee kleineren mag ook niet. Maar waarom zou hij haar rotzooi moeten opruimen?
Andersom zou dan ook al snel gezegd worden jij bent zijn huishoudster niet . Nou hij ook niet die van haar.

Bovendien is het met een dreumes ook noet niet zo veilig als er van alles rondslingert. Niet voor de dreumes en niet voor de spullen.
Je doet wel veel aannames maargoed, wij allemaal, want waar is to????
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
12-08-2020 09:27
Nee kleineren mag ook niet. Maar waarom zou hij haar rotzooi moeten opruimen?
Andersom zou dan ook al snel gezegd worden jij bent zijn huishoudster niet . Nou hij ook niet die van haar.

Bovendien is het met een dreumes ook noet niet zo veilig als er van alles rondslingert. Niet voor de dreumes en niet voor de spullen.
Wat een bull shit! Volgens mij groeit een kind heel wat veiliger en prettiger op in een beetje rotzooi dan in een gezin waar een van de ouders de hele tijd op de tenen moet lopen.
Ook laat hij wel eens wat liggen en als ik daar dan eens wat van zeg dan zegt hij : irritant he? Heb je ook eens door hoe het is dat ik constant jou troep moet opruimen

Wat vind jij zelf van deze passief agressieve manier van communiceren?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-08-2020 09:22
Ik denk ook dat wat man doet in zijn hoofd 'extra' is en als het dan niet gebeurt is het toch mijn verantwoordelijkheid op de 1 of andere manier.
Daarnaast wil hij er ook altijd wel veel aandacht voor. Applaus! Man heeft stoep geveegd!
Ik heb een tijdje ook zijn geroeptoeter geïmiteerd, dus hij ging dan van:
'zo! Even lekker gedweild, het was echt heel smerig, ik snap niet wat hier gebeurd. Daarna de ramen gedaan en vlees in de marinade gezet'

Eerst was ik daarvan al 3 keer in een schuldstuip getrokken, want had ik dan dat moeten doen ojee.

Toen ben ik terug gaan doen:
'nou, net even het verjaardagskadoorje voor die en die besteld. Clubje belde, die wilden weten of kind nog een seizoen verder wil en daar een heel vaag gesprek met kind over gevoerd. Wasje in de wasmachine gedaan, was naar beneden gesjouwd, broeken van kind uitgezocht en tas voor mevrouw gemaakt die die broeken wel wil hebben'
Man: 'jemig, waarom vertel je me dit allemaal' :rofl:
:rofl:
Enige reden om het wel te zeggen, is om te voorkomen dat die ander het ook gaat doen of voor nop ergens heen gaat. Dus ik heb de was opgehangen, dan hoef ik niet te checken of de wasmachine klaar is. 'Ik heb het vlees in de marinade gezet' als ik in de keuken sta en het zie staan, nee dat hoeft niet. Ik denk namelijk niet dat de kabouters dat gedaan hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Samen op een cursus: effectief communiceren.
Kom op zeg, erge ruzie om rommel? Leuk voorbeeld naar jullie kind.
ik geef mn bek ook maar een douw
Het-groepje schreef:
12-08-2020 09:59
Je doet wel veel aannames maargoed, wij allemaal, want waar is to????
Even off topic, in afwezigheid van TO kan dat misschien: ik lach me vandaag slap om veel van jouw reacties zeg. Niet deze dan toevallig, deze is gewoon waar en goed en effectief, maar de zon maakt jou extra gevat lijkt wel!
:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Missik89 schreef:
12-08-2020 00:42
Echter heb ik zo het gevoel dat alles wat ik ook maar doe niet goed genoeg is.. hij maakt overal een ding van en als ik dan wat laat liggen een keer, dan moet ik mijn “bende” opruimen en dan zegt hij ja hier ben ik dus al jaren mee bezig om jou eindelijk eens te leren dat je gewoon je “troep” moet opruimen.
heel herkenbaar dit, jij moet aan zijn mate van netheid gaan voldoen, en op zijn manier gaan opruimen, gaat gewoon niet lukken. Je wordt nooit zo als hij (wil), omdat jij die eigenschappen gewoon niet hebt.

Mijn ex-man riep dit ook altijd, bij ons is het een breekpunt geworden in de relatie, ik was ook nooit netjes en opgeruimd genoeg in zijn ogen, en hij ergerde zich altijd, dat ik meer dan 50 uur in de week werkte en wel andere kwaliteiten bezat was op een gegeven moment niet meer belangrijk.
Hij vond ook altijd dat hij mij "hielp" door dit constante commentaar en sturen op het huishouden, nou dat is geen helpen, dat is gewoon iemand willen veranderen. Wij zijn nog in relatie-therapie geweest, daar kwam naar boven hoe star hij hier in was en hoeveel hij zich ergerde, ik ben makkelijk in veel dingen, ook in mijzelf aanpassen dus. Hij niet, hij kon zich niet aanpassen en wat water bij de wijn doen.

Inmiddels zijn we, na 15 jaar samen, gescheiden, hij woont samen mijn zijn droomvrouw, onze toenmalige schoonmaakster :facepalm: .
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
12-08-2020 08:10
Zo leuk klinkt dit anders niet. En aangezien er geen normaal woord over gesproken kan worden omdat dat altijd uitloopt op knallende ruzie: relatietherapie. Nu. En niet pas als jij in je hoofd al half gescheiden bent omdat je het niet meer trekt.
Dit.. Hij wist hoe je was, jij doet je best. Hij moet normaal doen en jij gaat hem dat niet aan zijn verstand brengen. Klinkt niet als een leuke relatie.
Boira schreef:
12-08-2020 11:02

Inmiddels zijn we, na 15 jaar samen, gescheiden, hij woont samen mijn zijn droomvrouw, onze toenmalige schoonmaakster :facepalm: .
O echt?! Nou, daar zal het schoon en opgeruimd houden van het huis niet zo'n probleem zijn :proud:
Alle reacties Link kopieren
Sportschoen schreef:
12-08-2020 11:32
O echt?! Nou, daar zal het schoon en opgeruimd houden van het huis niet zo'n probleem zijn :proud:
Nou ja, je ziet best vaak, dat als het je werk is, je daar thuis niet altijd ook nog eens zin in hebt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
sugarmiss schreef:
12-08-2020 09:27
Nee kleineren mag ook niet. Maar waarom zou hij haar rotzooi moeten opruimen?
Andersom zou dan ook al snel gezegd worden jij bent zijn huishoudster niet . Nou hij ook niet die van haar.

Bovendien is het met een dreumes ook noet niet zo veilig als er van alles rondslingert. Niet voor de dreumes en niet voor de spullen.
Hij hoeft haar rotzooi niet op te ruimen, maar het alternatief is dan maar accepteren dat het niet altijd oogt alsof er niemand woont.

Ik heb niet het idee dat to er een enorme teringbende van maakt, maar meer gewoon eens wat laat slingeren. Dat is echt niet gevaarlijk voor de kleine hoor. Ik moet nog meemaken dat een kind in het ziekenhuis is gekomen omdat een stapeltje post van enkele dagen op zijn hoofd is gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-08-2020 10:51
Samen op een cursus: effectief communiceren.
Kom op zeg, erge ruzie om rommel? Leuk voorbeeld naar jullie kind.
Er zijn veel reacties waar ik het mee eens ben, dus keuze genoeg om te quoten, maar ik neem er even deze uit. Mee eens dus.
To, je loopt op je tenen. Je man is niet bepaald subtiel of zelfs maar aardig in hoe hij het brengt. Jullie hebben erge ruzies. Er valt niet met hem te communiceren naar jouw eigen zeggen. Hoe is dit in godsnaam dan toch een leuke relatie?

Maar goed, je zit er maar mooi mee, dus je moet er iets mee.
Waarom moet het naar de normen van je man? Die van jou zijn duidelijk anders, maar waarom moet het op zíjn manier? Je kunt ook compromissen sluiten zoals de meeste stellen doen. Ik denk dat je hem inderdaad teveel ruimte voor kritiek hebt gegeven, en de kritiek wordt blijkbaar steeds feller. En dat wordt een breekpunt, want hij kan jou niet veranderen. Dat probeert hij al jaren. Alsof je een hond bent die afgericht moet worden!
In een relatie houd je rekening met elkaar, binnen je eigen mogelijkheden. Stel je compromissen waar dat nodig is. Maar ga je niet als een circusbaas je partner proberen te dresseren.
Ik vind het daarnaast ook heel zorgelijk dat je niet met hem kunt communiceren. Daar zou ik aan gaan werken door relatie therapie voor te stellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven