Advies nodig..

12-08-2020 00:42 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3,5 jaar heb ik een relatie met mijn vriend. Inmiddels zijn we ruim een jaar getrouwd en hebben samen een kind gekregen.

Nu komt het... toen ik mijn vriend leerde kennen woonde ik al op mezelf en toen leefde ik een leven als: “werken... werken en nog meer werken en af en toe gezellig met me vriendinnen op stap” ik had eigenlijk sinds ik op mezelf ben gaan wonen al niet echt orde op zaken wat betreft mijn huis(houden).
Nee het was er zeker niet smerig, maar het ging meer om hoe het eruit zag qua rommel.. ik stelde geen prioriteiten aan post, betalingen etc. Ik liet alles een beetje rondslingeren en ruimde me huis op wanneer ik dat wilde en vooral wanneer ik eens rust in me kop had om het te doen (werkte toen de tijd 70 uur per week) nogmaals het was niet smerig, ook geen giga rotzooi. Maar het was gewoon chaos.

Toen ik hem leerde kennen was ik dus zo... dankzij hem ben ik echt veranderd en probeer ik nog steeds te veranderen. Inmiddels werk ik nog steeds, 5 avonden en 3 volledige dagen. En zorg ik voor ons kind op die drie dagen die ik wel vrij ben.

Echter heb ik zo het gevoel dat alles wat ik ook maar doe niet goed genoeg is.. hij maakt overal een ding van en als ik dan wat laat liggen een keer, dan moet ik mijn “bende” opruimen en dan zegt hij ja hier ben ik dus al jaren mee bezig om jou eindelijk eens te leren dat je gewoon je “troep” moet opruimen. Ook laat hij wel eens wat liggen en als ik daar dan eens wat van zeg dan zegt hij : irritant he? Heb je ook eens door hoe het is dat ik constant jou troep moet opruimen.. uhh Oke.... ik loop de hele dagen op me tenen om maar me best te doen zodat ik geen gezeik krijg en toch is er altijd wel iets dat hij ziet dat ik dus niet goed doe in zijn ogen. Ik ben serieus gelukkig met hem, omdat we het samen ook echt leuk hebben. Maar dit vreet zo aan mij, heeft er iemand advies hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Hem hierop aanspreken heeft geen nut, valt niet mee te communiceren helaas. Loopt altijd uit op nog ergere ruzie...

Help me out pls..

Xx
DS1971 schreef:
12-08-2020 11:51
Hij hoeft haar rotzooi niet op te ruimen, maar het alternatief is dan maar accepteren dat het niet altijd oogt alsof er niemand woont.

Ik heb niet het idee dat to er een enorme teringbende van maakt, maar meer gewoon eens wat laat slingeren. Dat is echt niet gevaarlijk voor de kleine hoor. Ik moet nog meemaken dat een kind in het ziekenhuis is gekomen omdat een stapeltje post van enkele dagen op zijn hoofd is gevallen.
Gniffel :-D

Ik denk ook dat de rommel an sich, of die er nou is of niet, het probleem niet per se is. Het probleem is hoe TO wordt aangesproken ergens op, alsof ze een kind in de kleuterklas is die nog moet leren zindelijk te worden, en als ie dan eens een ongelukje heeft dan wordt dat een stok om mee te slaan.
Om de tafel en bespreken in welke taken je wel en niet goed bent en het werk zo verdelen. In jullie geval houd je man dus het huis opgeruimd en kook jij of doet de was.
Verder helpt een beetje begrip naar elkaar ook. En leer beter met elkaar te praten want zoals je man reageert kan echt niet.
Sportschoen schreef:
12-08-2020 11:32
O echt?! Nou, daar zal het schoon en opgeruimd houden van het huis niet zo'n probleem zijn :proud:
Super schoon en opgeruimd, maar op zijn vrije dagen is hij nog steeds zelf aan het stofzuigen en wassen, dus blijkbaar toch niet helemaal ideaal :devil: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven