Advies nodig

21-07-2021 23:33 107 berichten
Ik heb advies nodig, laatste weken zijn een emotionele achtbaan geweest, weet nu echt even niet wat ik moet doen...

Heb een man leren kennen waar ik in korte tijd zeer veel gevoelens voor heb gekregen, maar het probleem is dat het niet goed met hem gaat. Hij komt oorspronkelijk niet uit Nederland, logeert hier en daar bij kennisen, heeft geen vastigheid hier en baalt enorm van zijn situatie en drinkt teveel om zijn stress te vergeten.

Als we samen zijn is alles goed, we zitten uren te praten, hebben het heel leuk, ik voel me 18 in plaats van 35, hij doet de meest romantische dingen.

Maar zodra ik niet bij hem ben is hij depressief, drinkt hij veel, krijg ik berichtjes dat hij me moet zien en dat hij hulp nodig heeft, dat hij mij nodig heeft, hoe shit alles is...

Ik wil en kan hem helpen, ik heb een goeie baan, eigen huis, stabiel leven. Maar ik ben bang dat het uiteindelijk ten koste van mezelf en mijn dochter zal gaan.

Vind het zo moeilijk, ik zie een zeer mooie, getalenteerde, lieve man, die door een moeilijke periode gaat, en ik weet niet of ik hem voor mijn eigen bestwil gewoon los moet laten of juist proberen voor hem te vechten en hem te helpen
Alle reacties Link kopieren
Wat is het in jou dat je liefde associeert met over je eigen grenzen heen gaan om een ander te pleasen?

Wat brengt hij jou eigenlijk nou echt? Hij laat je voelen als een 18 jarige? Met een fles whiskey in zijn arm terwijl hij katje lam is? Romanticeer je hem niet teveel?

Hij klinkt in mijn oren als een manipulerende alcoholist die zeer schadelijk zou kunnen zijn voor je dochter. Gedraag je niet als een tiener en verbreek het contact met deze toxische man.
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
25-07-2021 01:11
Daarna zien we wel verder, hij zegt dat hij er alles aan wil doen om zichzelf weer op orde te krijgen en bij mij te zijn, dus we gaan zien wat de toekomst brengt....
Hamvraag: ga jij hier op wachten? Blijf je het aanzien? Oftewel: ga jij hiermee door?
Met deze woorden denkt hij jou geen schade te doen, maar houdt hij jou aan lijntje. Hiermee koopt hij tijd van een jaar of zelfs vele jaren mee. Heeft hij al vaker goede voornemens gehad, die toch op 'niets' zijn uitgekomen?

Mogelijke opties:
1. Alcoholist probeert af te kicken, maar terugval/drankprobleem (inclusief slachtofferrol) duikt zo nu en dan steeds weer op. Daarna vergeef jij hem weer vanwege zijn mooie beloftes en dan begin het riedeltje weer van voor af aan. En dat gaat dan zo door voor vele jaren. Jij hebt je tijd en energie verspild en je dochter ziet hoe moeder hulpverlener is gebleven/probleem in stand houdt.
2. Misschien lukt het afkomen van drankprobleem wel, maar dat is pas te zien na 2 of 3 jaren of langer. Maar misschien lukt het ook niet. En tot die hele tijd staat JOUW LEVEN STIL op dit vlak.

Het punt is dat het wel hele mooie beloftes zijn van hem, maar dat jij niet weet of het valse beloftes zijn.
En het niet eerlijk is om daar op te moeten wachten. Als hij echt van zijn alcoholprobleem is afgekomen, en jij wil hem dan nog terug, dan heeft hij geluk. Maar als jij niet meer beschikbaar bent voor hem omdat je een andere relatie hebt, dan is dat jammer voor hem (such is life/c'est la vie!).
Des te meer reden/motivatie voor hem om echt en SNEL van zijn alcoholprobleem en slachtofferrol af te komen. Geen mooie woorden meer, maar daden.

Don't wait, get over with. En als jullie weer een relatie beginnen, zie het dan ook als een NIEUW en beter begin waarbij jullie je verleden als alcoholist en hulpverlener als voorbije geschiedenis zien. Dat is beter dan deel II/vervolg te maken van dit alcoholist-hulpverlener verhaal.

Hem heel veel succes toegewenst met het afkomen van zijn alcoholprobleem.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Athena1905 schreef:
25-07-2021 18:58
Die hele quote komt nogal klok-en-klepelig over.
Haha, vrees dat je gelijk hebt.
Hij kwam uit een boek met Russische liefdesverhalen overigens.

Moraal van het verhaal is voor mij dat als je met je boerenverstand ziet dat iets niet in orde is, dat het niet dus niet in orde is. Maar soms willen we dat niet zien, en vinden we toch manieren om er op een bepaalde manier over na te denken zodat het allemaal minder erg lijkt. Omdat we niet willen zien wat er echt voor ons ligt.
Alle reacties Link kopieren
Zoon aanhankelijk / afhankelijk persoon moet je niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
25-07-2021 01:11
Bedankt voor jullie eerlijke, soms super lieve en soms keiharde reacties, ik waardeer het!

We hebben veel gesproken afgelopen dagen, en hij ziet zelf ook in dat hij hulp nodig heeft en een leven zoals we dat samen zouden willen er in deze omstandigheden niet in zit .
Omdat het hier moeilijk is om hulp te krijgen gaat hij terug naar zijn eigen land om daar het traject in te gaan en kan hij in een kliniek en daarna bij zijn familie verblijven.

Daarna zien we wel verder, hij zegt dat hij er alles aan wil doen om zichzelf weer op orde te krijgen en bij mij te zijn, dus we gaan zien wat de toekomst brengt....
Lekker laten gaan. Hem succes wensen daar, het allerbeste en beterschap.
En dan uitzwaaien, omdraaien en een stabiele, evenwichtige, normale man vinden die zijn schaapjes op het droge heeft, zijn eventuele scheiding goed verwerkt en klaar om jullie allebei naar een nieuw level te tillen, in evenwicht.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
MajaDB schreef:
21-07-2021 23:44
Weet je zeker dat het geen Keniaanse prins met een enorme erfenis is?

Normaal mailen die, maar misschien neemt deze de moeite om langs te komen.......
Sorry maar ik moest lachen. :devil:
hannaaah schreef:
26-07-2021 16:01
Haha, vrees dat je gelijk hebt.
Hij kwam uit een boek met Russische liefdesverhalen overigens.

Moraal van het verhaal is voor mij dat als je met je boerenverstand ziet dat iets niet in orde is, dat het niet dus niet in orde is. Maar soms willen we dat niet zien, en vinden we toch manieren om er op een bepaalde manier over na te denken zodat het allemaal minder erg lijkt. Omdat we niet willen zien wat er echt voor ons ligt.
💩 ipv 💎.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven