Advies nodig

09-09-2009 15:17 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Ik ben al een aantal jaren actief op dit forum. Vanwege

herkenning, en al eens herkend te zijn op mijn oude nick, nu dus (hopelijk voorgoed) een nieuwe.



Ik zit met een dilemma, en hoop dat jullie mij met tips en eventueel d.m.v. ervaringen op weg kunnen helpen.



Ik ben op een punt in mijn leven gekomen waarop ik duidelijk weet wie wel mijn vrienden zijn en wie eigenlijk -helemaal- niet. Heel langzaam ben ik nu het kaf van het koren aan het scheiden

maar vind dit erg moeilijk. Graag zou ik hier over willen praten /

ervaringen uitwisselen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?



Poppy
Alle reacties Link kopieren
Wat is je probleem dan?
Alle reacties Link kopieren
Investeren in het koren.
Alle reacties Link kopieren
Nou, gewoon, geen energie meer steken in mensen die geen echte vrienden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden die enkel bellen als ze een probleem hebben

Vrienden die nooit bellen

Vrienden die na jaren opeens ongepaste voorstellen doen

Vrienden die kortom helemaal niets leuks toevoegen als vriend.



Ik heb ook hele leuke hoor, en wat de precieze problemen zijn is misschien minder relevant. Dit zijn wat voorbeelden.



De grote vraag is hoe pak je zoiets genuanceerd aan, en ik zou graag wat ervaringen of tips krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden die kortom helemaal niets leuks toevoegen als vriend.



dat is dus geen vriend!
Alle reacties Link kopieren
Bel jij ze zelf wel dan met leuke voorstellen?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, met regelmaat. Maar ik stoor me dus aan het feit dat ik altijd moet bellen.

Als ik dus eens steevast niet bel, wordt er niet gebeld, en ook niets afgesproken.



Mensen die een ongepast voorstel doen bel ik natuurlijk niet gauw meer op.. hoe moet ik daar nu naast zitten met een drankje, of een dagje uit? De vraag is dus: hoe ga ik dat netjes oplossen zonder onaardig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Onderscheid maken tussen bekende/kenissen en vrienden;



Vrienden zijn fijn, kenissen kunnen handig zijn.



De voorbeelden die jij noemt zijn dus geen vrienden maar kenissen, je kan het contact verbreken (door het te laten verwateren of door het te zeggen) je kan ook het laten zoals het is, als ze komen met dingen die je niet aan staan nee zeggen en als het wel leuk is en je er zin in hebt het gewoon doen.

Als er dan eens echt iets is vertrouwen op je vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Simpel: niet meer bellen zelf, want dan bellen ze dus zelf blijkbaar ook niet. Bloedt het vanzelf dood...
Alle reacties Link kopieren
Niet meer bellen?



Al moet ik zeggen dat mijn beste vriendin en ik vrij chaotisch zijn en elkaar soms heel lang niet spreken, en dan opeens weer heel vaak, dus het hoeft ook niet alles te zeggen
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het zo erg om onaardig te zijn?? Als jij geen behoefte hebt aan bepaalde mensen, kun je dat toch beter gewoon zeggen? En als je geen behoefte hebt aan ongepaste voorstellen, dan kun je dat volgens mij beter maar gewoon ronduit zeggen... is het e.e.a. direct maar duidelijk.



En ach, als ze zelf toch niet bellen, dan kun je ze gewoon vergeten toch?



Mijn regel is, als vrienden iets toevoegen, dan mogen ze blijven. Ze hoeven me niet te perse geregeld te bellen (want niet iedereen belt/smst of mailt graag), maar zolang ze me iets waard zijn, dan blijven ze vrienden. Zo niet... dan niet!
Alle reacties Link kopieren
@Gigaluilak: Oke, je profiteert in die zin dus van je wat minder leuke kenissen. Wel, zo had ik het nog niet bekeken, dat zou een optie kunnen zijn. Maar in hoeverre ga je er zelf dan nog achteraan?
Alle reacties Link kopieren
@Kabouter: Zelf heb ik ook zulke relaties met echte vriendinnen, maar dat is het fijne aan de relatie met hun: het is altijd goed.



Nooit vragen als: leef je nog?! terwijl ze zelf hun best niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:RedPoppy schreef op 09 september 2009 @ 15:27:

Ja hoor, met regelmaat. Maar ik stoor me dus aan het feit dat ik altijd moet bellen.

Als ik dus eens steevast niet bel, wordt er niet gebeld, en ook niets afgesproken.



Mensen die een ongepast voorstel doen bel ik natuurlijk niet gauw meer op.. hoe moet ik daar nu naast zitten met een drankje, of een dagje uit? De vraag is dus: hoe ga ik dat netjes oplossen zonder onaardig te zijn.



nogmaals dat zijn geen vrienden. maar idd kennisen.

laat het voor wat het is...als jij niet belt, bellen zij ook niet zeg je. nou dan is het toch prima opgelost????



wbt een ongepast voorstel.... ligt eraan wat ongepast is in jou beleving.

hoe je daar nu naast moet gaan zitten met een dag uit? nou gewoon niet, zeker niet als het echt ongepast is
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb ook vrienden die nooit bellen. Zelf doe ik dat trouwens ook wel eens lange tijd niet. Te druk, veel stress, hoofd staat er niet naar, noem maar op. Maar toch beschouw ik ze nog steeds als vrienden, en ik ben blij dat ze mij ook als vriendin blijven zien. Het is geen kwade opzet of desinteresse. Soms lopen levens gewoon te veel uiteen, maar later kun je de draad altijd weer oppakken. De interesse in elkaar blijft.



Het is wel vervelend als ik een hele tijd contact zoek en de persoon reageert nooit. Maar ja, dan laat ik het meestal maar even zitten. Meestal trekt het later weer aan. Zoek ik mijn heil tot die tijd bij anderen.



Maar goed als jij dat wel een probleem vindt, zou ik de vrienden die je toch nooit bellen, ook gewoon niet bellen. Probleem toch opgelost zo?



Oneerbare voorstellen vind ik trouwens wel apart. Wat zijn dat voor vrienden die dat doen?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Alle reacties Link kopieren
@Welsie: Dat van de ongepaste voorstellen reageer ik uiteraard direct op. Vraag me alleen nu af hoe het verder moet. Waarschijnlijk dus gewoon niet. Zal mijn hoofd er nogmaals over breken en bij het eerstvolgende contact zeggen dat ik het niet meer zie zitten. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
@Dejavu: Gewoon, mensen die ik al heel erg lang ken.

Schrok er zelf ook van, en vond het zeer ongepast. Heb er een raar gevoel bij, en zie niet hoe je daarmee ooit nog wat kan doen onder het motto "gezellig" .
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit ik ook wel moeilijk te doen. Maar ik had vandaag een dag vrij, en zat mijn leven eens te bekijken van een afstandje, en stuitte hierop. Vind het gewoon lastig.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat voor ongepaste voorstellen waren dat dan? Een voorstel voor een triootje ofzo?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Alle reacties Link kopieren
quote:RedPoppy schreef op 09 september 2009 @ 15:31:

@Gigaluilak: Oke, je profiteert in die zin dus van je wat minder leuke kenissen. Wel, zo had ik het nog niet bekeken, dat zou een optie kunnen zijn. Maar in hoeverre ga je er zelf dan nog achteraan?

niet je hoeft ze namelijk niet te bellen, en mocht je je eens vervelen, dan kan je altijd een telefoontje er tegen aan gooien (of als je eens op stap wil en niemand kan kan jet proberen. Dit soort contacten kan je gewoon vrijblijvend houden, maar let wel; kan! je moet t niet natuurlijk.

En mensen die ongepaste voorstellen doen zou je gewoon gelijk moeten deleten, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dejavu schreef op 09 september 2009 @ 15:37:

Maar wat voor ongepaste voorstellen waren dat dan? Een voorstel voor een triootje ofzo?

idd dat vroeg ik dus ook al..

wat ze ongepast vind.
quote:RedPoppy schreef op 09 september 2009 @ 15:22:

Vrienden die enkel bellen als ze een probleem hebben

zeggen dat je geen tijd hebt want je staat op 't punt om weg te gaan en ophangen

Vrienden die nooit bellen

da's makkelijk, dat contact laat je dan gewoon doodbloeden

Vrienden die na jaren opeens ongepaste voorstellen doen

zeggen dat ze opsodemieteren als het écht erg ongepast is

Vrienden die kortom helemaal niets leuks toevoegen als vriend

gewoon laten verwateren, zelf geen contact meer met ze zoeken en als ze iets met jou af willen spreken en je hebt geen zin, zeggen dat het je niet uitkomt
Alle reacties Link kopieren
Die richting op ja. Dat vind ik ongepast. Met de meest belachelijke argumenten. En niet omdat ik zo leuk ben, maar gewoon. Om te n**k*n.



Eigenlijk wel duidelijk dat dat exit is nu ik het zelf zo opschrijf.

Alle reacties Link kopieren
Elninjoo bedankt.. het punt van weggaan & ophangen.

Die ga ik zeker gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven