Advies nodig..

25-06-2010 13:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik ben al enige tijd een stille lezer, maar nu toch even een account aangemaakt omdat ik even advies nodig heb over iets.Ik zou het erg waarderen als jullie je kijk op deze situatie met mij willen delen.

Het zit zo: Ongeveer 5 maanden geleden kwam ik in contact met een jongen die ik een aantal jaren geleden heb ontmoet. We hadden veel leuke gesprekken op msn (vriendschappelijk) totdat ik hem leuk begon te vinden. Dit bleek wederzijds en we zijn toen op date geweest. Leuk en aardig allemaal, zo hebben we de afgelopen maanden elkaar vaker gezien. Aangezien we niet bij elkaar in de buurt wonen is het lastig om afspraken te maken. Ik studeer en hij werkt. Het punt is dat het de afgelopen weken wat stiller is van zijn kant. Hij laat minder vaak van zich horen en we hebben elkaar nu zo'n 3 weken niet gezien. Het contact verloopt meestal via msn, sms. We bellen bijna nooit. Hij zegt dat hij het druk heeft met werk en familie en dat het daaraan ligt en vraagt of ik geduld wil hebben. Het contact komt de laaste tijd vaker van mijn kant. En als ik niks laat horen, dan hij ook niet. Maar ik heb zo mijn twijfels. Hoe druk je het ook hebt, een smsje/telefoontje kan er toch wel vanaf? Ik weet dat hij naast werk allerlei leuke dingen doet met vrienden enz. We hebben niet echt een relatie, dus ik wil ook niet teveel verwachten. Maar op deze manier loopt het wel erg moeizaam. Ik vind hem erg leuk,maar ik wil niet doelloos op iets wachten. Daarbij hoorde ik verhalen (via via) dat hij nogal een player is dus ik ben wel een beetje bang dat hij spelletjes speelt.

Ik vraag me af, moet ik mijn twijfels/verwachtingen met hem delen? Zoja, hoe doe ik dat op een positieve manier? Of moet ik het gewoon laten gaan? Ik heb weinig relatie ervaring.

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat het zo duidelijk is. Wil je meer details, vraag gerust!

Alvast bedankt.
Je kan hem bellen en zeggen; Ik weet dat je het druk hebt maar ik vond ons contact zo leuk en ik dacht misschien heb je zin om toch een keer wat te gaan eten met me?
..popcorn?
Ik denk dat als een man geen tijd voor je heeft, dat hij je dan ook niet zo leuk vind.
Beste Freshie,

Klinkt als normaal mannengedrag...Die zitten helaas anders dan wij in elkaar. Al klinkt het wel alsof zijn interesse in jou wat is afgezwakt. Je hebt de film He's just not that into you vast gezien. Daar probeerden ze de techniek 'hard to get' uit. Laat juist even niets van je horen en doe alsof jij geen interesse meer hebt. Krabbelt hij dan toch terug, dan kun je het nog eens proberen.

Als je nog studeert, zul je ook vast nog de leeftijd hebben dat de hele wereld nog voor je open ligt qua mannen. Pin je niet vast op deze vent. Hoe leuk hij ook is. Reputatie 'player' krijgt hij niet zomaar, zal vast kern van waarheid in zitten. En van dat soort mannen kun je beter ver vandaan blijven (die heb je nl. nooit voor jezelf).
Dit klinkt als....geen wederzijdse verlangens. (ofzo)

Ik krijg van jouw verhaal het gevoel dat het niet zo nodig hoeft allemaal.

(blijft een gevoel he!)

Ik probeer het in gedachten om te draaien:als IK degene zou zijn die net een soort van relatie heeft EN ik heb drukte met andere dingen: dan zou ik me in allerlei bochten wringen om TOCH op de een of andere manier te bellen, af te spreken etc.

Als ik iemand echt graag wil zien, zoek ik naar een weg, doe ik daar alle moeite voor.

Jouw verhaal klinkt als een soort van tegenovergestelde.

Ik denk dat je moet nadenken over zelfrespect: wat wil JIJ? Waar liggen jouw grenzen? Waar heb jij keuzes?
Heb je hem al gevraagd hoeveel geduld je zou moeten hebben? Met andere woorden: wanneer gaat/kan hij wel tijd voor je vrijmaken?
Eens met Liesken en met Wuiles (lekker makkelijk )
Bedankt mensen voor jullie reacties..

Het idee dat zijn interesse verminderd is had ik ook.

Het punt is dat hij zegt dat hij nog wel wilt,maar moeilijk tijd kan vrij maken. De afstand tussen ons (130km) speelt ook een rol. Voorheen kwam hij ook altijd mijn kant op. Maar zijn daden en woorden komen niet meer overeen. Ik zou idd kunnen vragen hoe lang ik nog koet wachten...Maar aan de andere kant wil ik het niet alleen van hem laten afhangen. Ik heb ook mijn grenzen...
Normaal mannengedrag? Vreemde mannen ben ik dan in de loop der tijd tegen het lijf gelopen. Deze meneer lijkt simpelweg niet geïnteresseerd genoeg. Als je iemand ècht leuk vindt dan maak je daar tijd voor vrij en wil je iemand veel vaker zien dan eens in de 3 weken of nog langer.
Ik ben het type "graag of heel niet" en zou gewoon niks meer van me laten horen. Er hoeft niets uitgepraat of afgesloten te worden want jullie hadden geen relatie. Maar als je wel iets wilt afsluiten zou ik het telefonisch doen, niet per sms.
Als hij altijd jouw kant opkwam is het misschien tijd om ook eens zijn kant op te gaan?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik vind het altijd erg interessant om te merken hoe rekbaar tijd is wanneer je iemand echt leuk vindt, en hoe beperkend het lijkt wanneer je iemand niet zo leuk vindt

Persoonlijk zou ik mijn twijfels niet met hem delen, zeker niet als de roddels de ronde doen dat hij niet zo netjes is in vrouwelijk contact. Ik zou niet meer zoveel contact zoeken; zoekt hij ook geen contact meer, dan zou voor mij de situatie duidelijk zijn. Liefde en inzet moeten van twee kanten komen. Zo niet, dan pech. Jullie relatie zou mij te pril zijn voor grote woorden als 'geduld hebben'. Als het gezeik nu al begint, lijkt jullie relatie me gedoemd te mislukken.
Aletta, je hebt ook gelijk!

Mijn probleem is dat ik dingen goed wil afsluiten enz. Maar misschien moet ik het idd er gewoon bij laten.. toch lastig..
Hoi freshie, ik zit ongeveer met hetzelfde, ook afgesproken met een jongen die ik al een paar jaar in mijn msnlijst had, 3 dates gehad, en sinds eergister is het akelig stil bij hem, maar dat had hij tussen de dates ook, elke keer dacht ik, laat maar, ik ga niet meer reageren, en dan was meneer weer online of stuurde een sms.maar nu is het echt akelig stil,en hij gaf ook zelfde reden aan, druk met werk, studie er naast andere dingen gepland.

Nu heb ik echt zoiets van laat maar.... ik heb vanochtend een voorstel gedaan om zondag wat te gaan, en natuurlijk heb ik daar geen reactie op gehad, dit is voor mij ook de laatste contact, ik ga ook niet vragen hoe het nu zit tussen ons, ben ik te trots voor Dus ik zou als ik jou was gewoon niets laten horen.
Lijkt me het beste om op contact van zijn kant te wachten. Je wilt er niet achteraan gaan lopen (been there..). Maak het hem niet te makkelijk. Om duidelijkheid vragen is natuurlijk ook een optie. Misschien is deze man niet toe aan een relatie, maar vind hij het leuker om rond te scharrelen.
Ik hou wel van eerlijk/open zijn.

Maar heb dan ook hélemaal geen geduld meer.

Ik zou gewoon een sms sturen.

Hé, lieve...... hoe lijkt het?.Kan ik nog een kruisje op mijn kalender zetten, wanneer wij elkaar gaan zien.

De laatste keer, vond ik leuk!

Liefs........

En dan afwachten.

Nee, heb je, ja kun je krijgen.

Succes.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Tis al eerder gezegd maar ik ga het je nogmaals vertellen.

Vooral niet nog een sms sturen, als hij je echt leuk vindt dan laat hij voor zondag wel wat horen. Je hebt hem een concrete vraag gesteld, dus het minste wat hij kan doen is je vraag beantwoorden.

Als hij dat niet doet, lekker laten gaan, als een man je echt leuk vindt dan doet hij moeite. En die roddels die verteld worden die komen echt niet uit de lucht vallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven