afgekapt

09-08-2022 09:14 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja lekker cliché onderwerp, ik weet het. Ik wil eigenlijk alleen mijn hart luchten. Ik ben single en er zijn onbedoeld wat gevoelens ontstaan met een man die hier veel over de vloer kwam, (er zijn vooral gevoelens van zijn kant). Hij is getrouwd en ik vind hem eigenlijk ook leuk, maar heb het contact heel rigoureus afgekapt omdat hij een gezin heeft. Er is verder niks gebeurd.

Het is de beste keus denk ik, maar ik heb het er wel moeilijk mee. Ik zit thuis met long covid en worstel al met eenzaamheid. Nu valt mijn maatje ook weg en door mijn beperkte energie is het lastig om afleiding te zoeken. Ik denk wel dat ik achteraf blij mag zijn met deze keuze, al voelt het nu gewoon nog niet zo.

Misschien verwijder ik wat later details ivm herkenbaarheid, al heb ik het aardig summier gehouden ;)
Knap van je. Sterkte!
Knap van jou, sterkte want altijd lastig over gevoelens heen te stappen, je hebt iig je grens getrokken, mocht hij echt veel gevoelens voor jou hebben, kan hij altijd nog eerst zijn relatie netjes afsluiten en kijken wat er dan voor jullie in zit, dit was alleen maar een recept voor drama dus je hebt het juiste besluit genomen. Hoop dat je toch wat afleiding kan vinden en snel weer opknapt
Yes! Trots op je! Het zijn wel omstandigheden waarin je sneller geneigd bent om foute keuzes te maken maar dat heb je gelukkig niet gedaan. Alles gaat voorbij en nu heb je meer ruimte/rust om op jezelf te focussen en écht leuke contacten op te bouwen. Je bespaart jezelf een hoop drama en energie.
'You can't always get what you want'
Goed gedaan. Het zal zeker niet makkelijk zijn geweest, want afkappen betekent ook geen maatje meer. Maar dat heb je wel gedaan. Echt heel knap van je!

En ja, je mag best kut voelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Juiste beslissing. Goed van je!
Een voorspoedig herstel toegewenst en hopelijk kom je snel iemand tegen die er ook voor je is en vrijgezel is.
Zoals iemand hier al schreef, dit was een drama geworden. En daar zit je zeker niet op te wachten. Hoe moeilijk dit nu ook voor je is
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nou daar zijn alle hysterische vrouwen weer die blij zijn dat je van hun man bent afgebleven.

Dan zal ik maar de advocaat van de viva-verklaarde duivel spelen:
Als hij verliefd is op jou, en jij bent verliefd op hem.... waarom zou jij dan de boel afkappen?
De beste keuze, wees trots op jezelf!
Daar zit wat in Taskmaster. Maar...... Wat heb je aan een man die zijn gezin laat zitten voor een ander????? De kans is heel reëel aanwezig dat het dan nog een keer gebeurt. Ik heb in ieder geval nooit zo'n kerel willen hebben.
Goed gedaan!
Veel beterschap en sterkte
Taskmaster schreef:
09-08-2022 13:00
Als hij verliefd is op jou, en jij bent verliefd op hem.... waarom zou jij dan de boel afkappen?

Kans lijkt me veel groter dat deze verveelde getrouwde man een neus heeft voor eenzame vrouwen en dacht dat TO een makkelijke ‘voor erbij’ zou zijn.

Sterk van je TO om er niet op in te gaan! Zoals al genoemd, zulk drama heb je niet erbij nodig.
Taskmaster schreef:
Nou daar zijn alle hysterische vrouwen weer die blij zijn dat je van hun man bent afgebleven.

Wat een vreemde opmerking.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
09-08-2022 13:27
Wat een vreemde opmerking.

Nee, als je goed oplet, dan zie je ze elke keer terugkomen. Niet per se deze schrijvers, maar wel altijd van die 'blijf van een gebonden man af!-vrouwen'.

Alsof je als getrouwd / gebonden iemand nooit meer verliefd op een ander mag worden. Er is nog helemaal niets gebeurd. Dus die man kan zich nu ook te rade gaan of ie wel zo gelukkig is, en evt z'n partner verlaten. En dan mag to prima met hem daten. Als ze daar gelukkig van wordt.
viamia schreef:
09-08-2022 09:14
Ja lekker cliché onderwerp, ik weet het. Ik wil eigenlijk alleen mijn hart luchten. Ik ben single en er zijn onbedoeld wat gevoelens ontstaan met een man die hier veel over de vloer kwam, (er zijn vooral gevoelens van zijn kant). Hij is getrouwd en ik vind hem eigenlijk ook leuk, maar heb het contact heel rigoureus afgekapt omdat hij een gezin heeft. Er is verder niks gebeurd.

Het is de beste keus denk ik, maar ik heb het er wel moeilijk mee. Ik zit thuis met long covid en worstel al met eenzaamheid. Nu valt mijn maatje ook weg en door mijn beperkte energie is het lastig om afleiding te zoeken. Ik denk wel dat ik achteraf blij mag zijn met deze keuze, al voelt het nu gewoon nog niet zo.

Misschien verwijder ik wat later details ivm herkenbaarheid, al heb ik het aardig summier gehouden ;)
Hoe je er aan komt, zo kom je er vanaf. Als een man met jou vreemdgaat is hij na een tijd weer ergens anders in bed. Goed dat je het hebt afgekapt.
Taskmaster schreef:
09-08-2022 13:35
Nee, als je goed oplet, dan zie je ze elke keer terugkomen. Niet per se deze schrijvers, maar wel altijd van die 'blijf van een gebonden man af!-vrouwen'.

Alsof je als getrouwd / gebonden iemand nooit meer verliefd op een ander mag worden. Er is nog helemaal niets gebeurd. Dus die man kan zich nu ook te rade gaan of ie wel zo gelukkig is, en evt z'n partner verlaten. En dan mag to prima met hem daten. Als ze daar gelukkig van wordt.
Verliefd worden, kan natuurlijk gebeuren. Maar To zit er niet op te wachten met deze man en ze heeft besloten wat voor haar het beste was. Als het haar niet uit zou maken dat de beste man getrouwd was geweest, had ze dat niet gedaan. Als TO het ook prima had gevonden om over en weer de gevoelens te onderzoeken. Dan had ze dit niet gedaan. Als TO bereidt was om te wachten tot hij netjes zijn relatie heeft verbroken, had ze het niet gedaan.

Linksom of rechtsom. TO wilde zo niet doorgaan. En ja, daar krijgt zij van mij meer applaus voor dan iemand die blind der gevoelens achtena loopt zonder na te denken over de gevolgen voor een ander. Het is gewoon niet makkelijk om een beslissing te nemen die voor jouzelf ongunstig is, maar wel beter voor de andere mensen die hier gevolgen van ondervinden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Swefene schreef:
09-08-2022 13:58
Hoe je er aan komt, zo kom je er vanaf. Als een man met jou vreemdgaat is hij na een tijd weer ergens anders in bed. Goed dat je het hebt afgekapt.
Dit idd. Verstandige keuze en beterschap gewenst!
Taskmaster schreef:

Misschien gewoon om even te wachten of hij zeker is van zijn gevoelens en dat hij het dan eerst netjes afhandelt met zijn vrouw en gezin? Gevoelens voor elkaar kan iedereen overkomen maar hoe je ernaar handelt maakt verschil, als ze echt voor elkaar bestemd zijn kun je misschien toch ook gewoon even een paar maandjes het contact minderen en stoppen voordat je verdergaat en de ander dan de bestaande relatie kan afsluiten, heb je ook gewoon een rustigere en fijne eerlijke start samen, je hoeft elkaar toch niet meteen te bespringen bij een vleugje aantrekking?
dianaf schreef:
09-08-2022 14:04
Verliefd worden, kan natuurlijk gebeuren. Maar To zit er niet op te wachten met deze man en ze heeft besloten wat voor haar het beste was. Als het haar niet uit zou maken dat de beste man getrouwd was geweest, had ze dat niet gedaan. Als TO het ook prima had gevonden om over en weer de gevoelens te onderzoeken. Dan had ze dit niet gedaan. Als TO bereidt was om te wachten tot hij netjes zijn relatie heeft verbroken, had ze het niet gedaan.

Linksom of rechtsom. TO wilde zo niet doorgaan. En ja, daar krijgt zij van mij meer applaus voor dan iemand die blind der gevoelens achtena loopt zonder na te denken over de gevolgen voor een ander. Het is gewoon niet makkelijk om een beslissing te nemen die voor jouzelf ongunstig is, maar wel beter voor de andere mensen die hier gevolgen van ondervinden.
Heel goed verwoord! zeker als er kinderen zijn.
Manonna schreef:
09-08-2022 13:15
Daar zit wat in Taskmaster. Maar...... Wat heb je aan een man die zijn gezin laat zitten voor een ander????? De kans is heel reëel aanwezig dat het dan nog een keer gebeurt. Ik heb in ieder geval nooit zo'n kerel willen hebben.
Ik ben ook even advocaat van de duivel: wat nu als TO geen relatie met deze man zou willen, maar het puur voor de seks is? Als zij niet gebonden is en hij wel; dan heeft TO eigenlijk helemaal geen probleem, maar die vent.
FransjeG schreef:
09-08-2022 09:26
Knap van je. Sterkte!
Dit inderdaad. Knap dat je zo'n keuze uit zelfrespect weet te maken, ondanks dat je weet dat je daardoor ook verdriet hebt. Sta jezelf dat ook toe he. Verwacht niet dat de zon schijnt zodra je alleen maar wijze keuzes maakt. Ook wijze keuzes doen wel eens pijn. Jij kent jezelf het beste. Misschien kun je nu al een kleine voorspelling doen op basis van eerdere ervaringen hoe snel zoiets slijt? Wordt het beter na 1 maand? 2 Maanden? 3? Plak anders een post it ergens met een datum en sta jezelf verdriet toe. Want naast dat je afstand neemt van iemand die je leuk vindt, is het ook opnieuw een directe confrontatie met het gevoel wat eronder zit: eenzaamheid. Kijk of je voor jezelf of hier op het forum met ons een plannetje kan maken om je leven vorm te geven naar een richting waar je heenwilt. Geen directe garanties, maar het eraan werken kan al zo fijn zijn!
Taskmaster schreef:

Omdat, als deze man to zo leuk vindt, dan netjes zijn eigen relatie afrond voordat hij in een nieuwe met haar stapt? Maar ja, dat zal hij vast niet doen, dus is to gedoemd om bijvrouw te zijn met alle smoezen en excuses die erbij horen en is ze zo maanden zo niet jaren verder, waarna ze alsnog met pijn in het hart zichzelf moet beschermen. Waarbij deze meneer heel fijn heeft mogen genieten van de oost en westoever die gelijk in zijn leven waren. Heerlijk, bootje links 'm erin steken, bootje rechts 'm erin steken.
Taskmaster schreef:
09-08-2022 13:35

Dat zegt toch ook niemand. Jij schrijft het precies goed, zie vetgedrukte.
Dan is hij iig niet van twee walletjes aan het eten. Dan nog blijft de vraag overeind staan of je er zin in hebt. Vaak gedoe, drama, kinderen over de zeik, etc. Ik zou rustig 2 jaar wachten, maar dan weet je iig wel dat het een serieus iets is en niet een oh ik ben zo onhappy, mijn vrouw is niet leuk meer, maar voor jou ga ik echt niet kiezen situatie...
dianaf schreef:
09-08-2022 14:04
Het is gewoon niet makkelijk om een beslissing te nemen die voor jouzelf ongunstig is, maar wel beter voor de andere mensen die hier gevolgen van ondervinden.
En al zou ze het niet doen voor die anderen (vrouw, kinderen, weet ik veel). Ze kan deze keuze ook maken voor zichzelf, omdat ze zichzelf meer gunt dan een man die vreemdgaat en haar nooit op prio 1 zet en haar mogelijk jarenlang aan het lijntje kan houden, zolang hij het maar goed genoeg verkoopt.
aardbei35 schreef:
09-08-2022 17:16
Ik ben ook even advocaat van de duivel: wat nu als TO geen relatie met deze man zou willen, maar het puur voor de seks is? Als zij niet gebonden is en hij wel; dan heeft TO eigenlijk helemaal geen probleem, maar die vent.
Ook waar ;-D
Moet je alleen wel van dat soort type mannen houden. Ik zou er geen trek in hebben (al zou het alleen seks zijn). Want ondanks dat het dan alleen om seks zou gaan, voel ik me aangetrokken tot mannen waarvan ik onbewust inschat dat deze bepaalde normen hebben. Daarmee kan ik fout zitten en als ik iemand leer kennen in een kroeg, weet ik er vrij weinig vanaf. Maar toch zegt uitstraling veel.
En to blijkbaar ook.
Oeps, was ik soms aan het woord :roll: :$

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven