Afspraak afzeggen
zondag 23 december 2018 om 13:18
In januari (einde van de maand) had ik gepland om met een vriendin naar het theater te gaan. We hebben 6-7 maanden geleden kaartjes gekocht. Ik was het een beetje vergeten en ik heb een vakantie geboekt die op die datum valt. Ik moet het dus afzeggen en wil mijn kaartje (zonder kosten) aan haar geven zodat zij met iemand anders kan gaan.
Ik hik echter al een paar weken tegen het afzeggen aan. We hebben elkaar de laatste tijd weinig gezien omdat zij zich heeft terug getrokken in de afgelopen periode (van iedereen). Zij heeft problemen met haar (mentale) gezondheid. Ik kreeg net een app van haar dat zij geen plannen heeft met de kerst. Ik ben bij familie buiten mijn woonplaats. Zij is opzoek naar mensen om bij langs te gaan met de kerst. Haar ouders leven niet meer. Ik ben beide dagen afwezig.
Ik vind het eigenlijk lastig om nu met de boodschap te komen zo van: fijne feestdagen maar helaas heb ik ook minder goed bericht en moet ik onze afspraak afzeggen en ik ben afwezig met kerst - Ik voel mij schuldig
- Ik vraag mij af of ik zal wachten tot na de kerst....
Heeft iemand misschien de tip hoe ik dit op een elegante manier kan oplossen want ik wil haar niet kwetsen....
Ik hik echter al een paar weken tegen het afzeggen aan. We hebben elkaar de laatste tijd weinig gezien omdat zij zich heeft terug getrokken in de afgelopen periode (van iedereen). Zij heeft problemen met haar (mentale) gezondheid. Ik kreeg net een app van haar dat zij geen plannen heeft met de kerst. Ik ben bij familie buiten mijn woonplaats. Zij is opzoek naar mensen om bij langs te gaan met de kerst. Haar ouders leven niet meer. Ik ben beide dagen afwezig.
Ik vind het eigenlijk lastig om nu met de boodschap te komen zo van: fijne feestdagen maar helaas heb ik ook minder goed bericht en moet ik onze afspraak afzeggen en ik ben afwezig met kerst - Ik voel mij schuldig
Heeft iemand misschien de tip hoe ik dit op een elegante manier kan oplossen want ik wil haar niet kwetsen....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 23 december 2018 om 13:27
Jeetje, wat lastig en vervelend. Ik denk dat je het niet elegant kunt oplossen. Ik ben altijd degene die alles stipt bijhoudt en nooit een afspraak vergeet. Ik zou heel erg teleurgesteld zijn als jij mijn vriendin was. Maar goed, daar zit je niet op te wachten. Ik zou zeggen drol doorslikken en tegen haar zeggen. Nu heeft zij nog genoeg tijd om iemand te vinden die mee kan.
Ik doe mijn best
zondag 23 december 2018 om 13:29
Oei, normaal ben ik van het slechte nieuws zo snel mogelijk brengen. Maar ik denk dat ik nu wel zou wachten tot na de kerst.
Zou je kerstavond of oud en nieuw met haar door kunnen (en willen natuurlijk) brengen? Of een 3e kerstdag organiseren voor haar "Ik wil graag kerst met jou vieren, maar heb verplichtingen dus zullen we een extra kerstdag maken?". Zoiets?
Ik snap dat jij je er schuldig over voelt, al kan jij er natuurlijk niets aan doen dat zij mentaal slecht is nu.
Knuffel voor jou! En fijne dagen natuurlijk.
Zou je kerstavond of oud en nieuw met haar door kunnen (en willen natuurlijk) brengen? Of een 3e kerstdag organiseren voor haar "Ik wil graag kerst met jou vieren, maar heb verplichtingen dus zullen we een extra kerstdag maken?". Zoiets?
Ik snap dat jij je er schuldig over voelt, al kan jij er natuurlijk niets aan doen dat zij mentaal slecht is nu.
Knuffel voor jou! En fijne dagen natuurlijk.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
zondag 23 december 2018 om 13:30
Ik zou het pas na de kerst zeggen en aanbieden de kaartjes te verkopen zodat jullie samen wat anders kunnen doen. Ze voelt zich nu ws al k*t genoeg. Dus beter even wachten tot na de feestdagen lijkt mij. Mss kunnen jullie ook ‘3e’ kerstdag nog iets samen doen? Dan kun je het dan ook meteen vertellen.
zondag 23 december 2018 om 13:32
Kom direct met een nieuw voorstel en laat haar als ze dat wil ook de kaartjes gebruiken om met een ander te kunnen gaan.
Qua kerst: als ik weet dat een goede vriend alleen is met de kerst overleg ik met mijn familie of ik een gast mee mag nemen. Gelukkig is dat bij mijn familie nooit een probleem en is iedereen welkom.
Qua kerst: als ik weet dat een goede vriend alleen is met de kerst overleg ik met mijn familie of ik een gast mee mag nemen. Gelukkig is dat bij mijn familie nooit een probleem en is iedereen welkom.
zondag 23 december 2018 om 13:47
Dit zou ik ook doen. Wij hebben altijd Kerst gevierd met familie en er waren ook altijd vrienden welkom.patchouli_ schreef: ↑23-12-2018 13:32Kom direct met een nieuw voorstel en laat haar als ze dat wil ook de kaartjes gebruiken om met een ander te kunnen gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 23 december 2018 om 13:48
De andere kant is wel dat ik maanden niets van haar heb gehoord. Ik initieerde hiervoor vaak activiteiten vooral van de zomer. Ik was het theater vergeten en ik was opzoek naar gunstige vluchten waarbij per ongeluk deze datum over het hoofd heb gezien. Het lastige van zo ver vooruit plannen en het feit dat ik met kerst en de schoolvakanties geen vrij kan nemen. Ik ga haar sowieso een fijne kerst wensen en een voorstel doen om rond de kerst/oud en nieuw af te spreken dan laat ik het haar daarna weten. Ik denk dat dat de beste oplossing is.
Haar mails en apps zijn heel algemeen fijne feestdagen en aan al haar vrienden tegelijk gericht. Er zit geen persoonlijk boodschap bij of vraag van hoe is het met jou??? Zij biedt met kerst een dienst aan ik vermoed om niet alleen te zijn (zoiets als: mag ik bij jou thuis de entertainment verzorg mag ik dan langskomen maar dan anders). Het geen zij aanbiedt spreekt mij niet aan en zij past niet echt bij mijn familie. Zij is alternatief vegan, geen gluten, geen lactose....etc. Prima wanneer we met zijn 2-en zijn of met meer alto's maar dat kan ik mijn familie niet aan doen.
Haar mails en apps zijn heel algemeen fijne feestdagen en aan al haar vrienden tegelijk gericht. Er zit geen persoonlijk boodschap bij of vraag van hoe is het met jou??? Zij biedt met kerst een dienst aan ik vermoed om niet alleen te zijn (zoiets als: mag ik bij jou thuis de entertainment verzorg mag ik dan langskomen maar dan anders). Het geen zij aanbiedt spreekt mij niet aan en zij past niet echt bij mijn familie. Zij is alternatief vegan, geen gluten, geen lactose....etc. Prima wanneer we met zijn 2-en zijn of met meer alto's maar dat kan ik mijn familie niet aan doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 23 december 2018 om 13:52
Dat past wel een beetje bij het beeld van iemand met mentale problemen. Waarom bel je haar niet gewoon eens om te vragen hoe het met haar gaat? Je vult nu ook van alles in over haar gevoel bij de feestdagen. Vraag er gewoon naar.viva-amber schreef: ↑23-12-2018 13:48
Haar mails en apps zijn heel algemeen fijne feestdagen en aan al haar vrienden tegelijk gericht. Er zit geen persoonlijk boodschap bij of vraag van hoe is het met jou??? Zij biedt met kerst een dienst aan ik vermoed om niet alleen te zijn (zoiets als: mag ik bij jou thuis de hapjes verzorgen en langskomen maar dan anders).
zondag 23 december 2018 om 14:12
Ja daar heb je gelijk in.
zondag 23 december 2018 om 14:17
Ja dat kan zeker!
zondag 23 december 2018 om 14:18
Wat maakt haar nog een vriendin voor jou?
Het komt op mij over dat zij weinig goed kan doen. Het gaat niet goed met haar en jij vind dat ze te weinig van zich laat horen. Ze is alleen en eenzaam met kerst, maar ze kan niet mee naar je familie. Ze neemt ondanks het niet goed met haar gaat, toch de moeite om een kerst bericht te sturen, maar dat vind je weer te algemeen. De voorstelling ben je vergeten, vergeet je vaker dit soort dingen of was dit de eerste keer?
Ik zou haar nu opbellen en vertellen dat je niet mee kunt. Voor of na de Kerst, ik denk dat zij zich even rot zal voelen.
Een aantal geven de suggestie om een tegen voorstel te doen. Maar ik denk dat je voor jezelf ook eerlijk moet gaan kijken of je dat echt wil. Is zij nog die vriendin van jou van toen, zijn jullie niet uitelkaar geroeid, wil jij er nog wel tijd en energie in stoppen?
Het komt op mij over dat zij weinig goed kan doen. Het gaat niet goed met haar en jij vind dat ze te weinig van zich laat horen. Ze is alleen en eenzaam met kerst, maar ze kan niet mee naar je familie. Ze neemt ondanks het niet goed met haar gaat, toch de moeite om een kerst bericht te sturen, maar dat vind je weer te algemeen. De voorstelling ben je vergeten, vergeet je vaker dit soort dingen of was dit de eerste keer?
Ik zou haar nu opbellen en vertellen dat je niet mee kunt. Voor of na de Kerst, ik denk dat zij zich even rot zal voelen.
Een aantal geven de suggestie om een tegen voorstel te doen. Maar ik denk dat je voor jezelf ook eerlijk moet gaan kijken of je dat echt wil. Is zij nog die vriendin van jou van toen, zijn jullie niet uitelkaar geroeid, wil jij er nog wel tijd en energie in stoppen?
zondag 23 december 2018 om 14:19
Ik zou dat doen, het vertellen van de kaartjes en een andere voorstelling om samen te bezoeken voorstellen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 23 december 2018 om 14:20
zondag 23 december 2018 om 14:24
Als je het pas na oud & nieuw vertelt is het een paar weken later al dat je eigenlijk zou gaan! Het is ook lullig als zij hoort dat jij dit al weken weet.. Ik zou dat wel lastig vinden als vriendin denk ik.. Ik werk met een agenda om mijn hele leven te organiseren en daarin check ik altijd of ik geen andere afspraken heb! Ik heb een hekel aan dingen moeten afzeggen..viva-amber schreef: ↑23-12-2018 13:48De andere kant is wel dat ik maanden niets van haar heb gehoord. Ik initieerde hiervoor vaak activiteiten vooral van de zomer. Ik was het theater vergeten en ik was opzoek naar gunstige vluchten waarbij per ongeluk deze datum over het hoofd heb gezien. Het lastige van zo ver vooruit plannen en het feit dat ik met kerst en de schoolvakanties geen vrij kan nemen. Ik ga haar sowieso een fijne kerst wensen en een voorstel doen om rond de kerst/oud en nieuw af te spreken dan laat ik het haar daarna weten. Ik denk dat dat de beste oplossing is.
Ook probeer je nu allerlei redenen te bedenken waarom 'zij hier eigenlijk ook een beetje schuld aan is'. Derde kerstdag even bellen, met sorry sorry en stel meteen iets nieuws voor.. Ook kun je dat nieuwe initiatief bij haar leggen (omdat er schijnbaar weinig vanuit haar zelf komt!).. Dan zeg je; stuur maar nieuwe date dat je kan, regelen we dat!! Volgende keer: eat the frog!!
zondag 23 december 2018 om 14:27
Ik zou het wel direct zeggen. Lullig maar ook geen ramp want je deed het niet met opzet. Geef haar het kaartje en stel iets anders voor.
Ook zou ik gewoon voorstellen om ergens in de kerstvakantie samen te gaan eten ofzo. Je hoeft haar niet uit te nodigen voor kerst, maar een eenzame vriendin helpen tijdens de feestdagen hoort wel zo vind ik.
Ook zou ik gewoon voorstellen om ergens in de kerstvakantie samen te gaan eten ofzo. Je hoeft haar niet uit te nodigen voor kerst, maar een eenzame vriendin helpen tijdens de feestdagen hoort wel zo vind ik.
zondag 23 december 2018 om 14:28
Het is de eerste keer dat ik iets vergeet. Ik heb best veel geïnitieerd deze lente en zomer aan afspraken maar op een gegeven moment had zij een vriend aan de andere kant van het land en was zij steeds daar toen ik iets wilde afspreken. Ik heb sindsdien niet meer van haar gehoord (juli dit jaar). Het is niet dat het mij niet interesseert maar het is zo gelopen. Het verbaast mij ook dat zij niet daar is met kerst.viva-life22 schreef: ↑23-12-2018 14:18Wat maakt haar nog een vriendin voor jou?
Die algemene boodschap is meer een constatering en geen oordeel. De hele situatie verbaasd mij eigenlijk en daar komt mijn eigen onhandigheid tav van de vergeten afspraak nog bij. Ik weet niet zo goed wat ik er verder mee aan moet behalve het afzeggen van de afspraak.
Ik ben wel geïnteresseerd hoe het met haar gaat en of zij rond oud en nieuw wil afspreken.
Ik ga haar sowieso vandaag berichten. Ik heb nog een klus in huis en aan het einde van de dag/begin van de avond neem ik contact met haar op. Hoe meer tijd we hebben om nog iets te regelen.
zondag 23 december 2018 om 14:34
Dit zou ik niet doen. Iemand die er mentaal doorheen zit voelt zichzelf vaak ´teveel´. TO gaat iets afzeggen, en dan mag de ander zelf bedenken.....
Gaat hem niet worden. Ze zal zich eerder extra afgewezen voelen.
Dat je het afzegt is één ding. Maar doe het wel persoonlijk, ben eerlijk en oprecht én plan meteen iets nieuws, op jouw kosten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.