Afspraak afzeggen

23-12-2018 13:18 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
In januari (einde van de maand) had ik gepland om met een vriendin naar het theater te gaan. We hebben 6-7 maanden geleden kaartjes gekocht. Ik was het een beetje vergeten en ik heb een vakantie geboekt die op die datum valt. Ik moet het dus afzeggen en wil mijn kaartje (zonder kosten) aan haar geven zodat zij met iemand anders kan gaan.

Ik hik echter al een paar weken tegen het afzeggen aan. We hebben elkaar de laatste tijd weinig gezien omdat zij zich heeft terug getrokken in de afgelopen periode (van iedereen). Zij heeft problemen met haar (mentale) gezondheid. Ik kreeg net een app van haar dat zij geen plannen heeft met de kerst. Ik ben bij familie buiten mijn woonplaats. Zij is opzoek naar mensen om bij langs te gaan met de kerst. Haar ouders leven niet meer. Ik ben beide dagen afwezig.

Ik vind het eigenlijk lastig om nu met de boodschap te komen zo van: fijne feestdagen maar helaas heb ik ook minder goed bericht en moet ik onze afspraak afzeggen en ik ben afwezig met kerst - Ik voel mij schuldig :-( - Ik vraag mij af of ik zal wachten tot na de kerst....

Heeft iemand misschien de tip hoe ik dit op een elegante manier kan oplossen want ik wil haar niet kwetsen....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
JollyRider schreef:
23-12-2018 18:53
Moon-Alisa heeft het niet over iets vergeten zoals jij. Dat kan natuurlijk, hoe lomp ook, aangezien je een agenda kan gebruiken. Moon-Alisa veegt gewoon haar achterste af met afspraken met “vrienden”. Totaal iets anders
Yep.
Buffie schreef:
23-12-2018 18:36
Tja in normale omstandigheden wel. Maar als iemand al niet lekker in z'n vel zit is het gewoon echt niet leuk als er afgezegd wordt. Ik verheug me op zoiets, zeker theater komt niet al te vaak voor en ben ik blij dat ik met iemand heen kan. Als ik dan op het laatste moment nog moet lopen leuren wie er ajb met me mee wil... Is de lol er wel vanaf. En ja. Tuurlijk kan je ook alleen. Maar als je al vaak vanalles alleen doet kun je je juist erg verheugen op zo'n uitje samen. Ik ben heel blij voor jou dat jij dat gevoel blijkbaar niet (het)kent.
Het is ook niet leuk als er iets wordt afgezegd, maar ik vind het wel behoorlijk afhangen van de reden hoor. Kennelijk verschillende de meningen daarover maar als iemand mij afbelt omdat ze een vakantie heeft geboekt, dan vind ik het misschien jammer dat ons avondje uit niet doorgaat, maar dan ben ik wel de eerste die dat volledig begrijpt en haar een hele toffe vakantie wenst.
Oók als ik zelf niet lekker in mijn vel zou zitten.

Dat iemand niet lekker in haar vel zit betekent toch niet dat je niet kan nuanceren? TO heeft misschien ook wel heel veel redenen om onwijs toe te zijn aan een vakantie. Het is een vakantie, waarvoor ze afzegt. Geen afspraakje bij de pedicure.
Wat een rare wending krijgt dit. Ik zal het nog erger maken. Ik ben op vakantie gegaan tijdens de verjaardag van mijn moeder.

Zie je ik heb nog schijt aan mijn familie ook.
Je kunt méér.
Oh wacht het was weer Jolly. Die neem ik niet serieus.
Je kunt méér.
JollyRider schreef:
23-12-2018 18:50
Dan had je die afspraak niet in die periode moeten maken. Ik zou jiu inderdaad niet onder mijn vrienden rekenen
Godzijdank.
Je kunt méér.
Wat een aparte en best lullige reacties zitten er tussen.
TO, laat je niet opnaaien. Het is maar een forum.

Ik ben heel erg van de afspraken, vergeet zelden iets, maar kom op, iets wat meer dan een half jaar van te voren is gemaakt kán je natuurlijk ontschoten zijn.
En dan gaat een vakantie voor op een avondje uit, hoe sneu ook. Als je dat netjes op lost is er niets aan de hand.
Hoezitdit schreef:
23-12-2018 21:05
Wat een aparte en best lullige reacties zitten er tussen.
TO, laat je niet opnaaien. Het is maar een forum.

Het is maar een forum ?
Sommige kunnen hier echt niet normaal reageren.
Bahhhh
Emmerverf77 schreef:
23-12-2018 21:16
Het is maar een forum ?
Sommige kunnen hier echt niet normaal reageren.
Bahhhh

Ik bedoel het ter relativering. ;-)
Maar om iemand volledig af te maken vanwege een vergeten afspraak vind ik er ver bij door.
Wat al eerder is gezegd: zsm vertellen dat je op vakantie gaat en met een nieuw voorstel komen. Voor de rest hoeft kerst voor jou geen pity party te zijn omdat zij alleen is. Ze past dit jaar niet in je plannen, wie weet volgend jaar wel. Je bent haar therapeut niet, vooral als ik lees dat ze zelf ook al tijden geen moeite in jullie vriendschap steekt. Een vriendschap onderhouden uit medelijden is imo tijdverspilling.
fluttershy schreef:
23-12-2018 15:58
Zo snel mogelijk vertellen en inderdaad ook een nieuwe afspraak maken.

Ik had pasgeleden een concert, echt een jaar op voorhand kaartjes gekocht, om samen met mijn zus naartoe te gaan. Onze jaarlijkse zussendag. Een maand op voorhand zei ze af. Ik kon geen vervanging vinden en was mijn geld kwijt. Het waren best dure tickets, maar ik vond het ergste dat het niet doorging, omdat ze liever iets anders deed met iemand anders. Dat vond ik heel pijnlijk, zeker toen ik ook nog eens niemand kon vinden die wel mee wilde.
Erg lullig van je zus.
Ik hoop dat je haar het kaartje hebt laten betalen en er alleen heengegaan bent.
Ik zou gelijk hebben aangegeven niet meer mee te kunnen naar het theater zodat zij ander gezelschap kan regelen of meer tijd heeft de kaartjes door te verkopen. Nu kom je daar zometeen op het laatste moment mee en is het nog veel lulliger.
Kun je er nog iets tegenover stellen zoals een nieuwe datum prikken om met haar naar theater te gaan of heb je daar niet zoveel zin meer in?
Meer dan maand is niet last minute.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maar je kunt wachten op de vraag wanneer je je vakantie hebt geboekt natuurlijk. Vind het niet meer dan normaal om gelijk actie te ondernemen. Vakantie gaat uiteraard boven theather, want je zoekt waarschijnlijk naar de gunstigste reisdata.
Ik kwam er pas een paar weken na het boeken achter zoals ik al eerder in dit topic heb uitgelegd.
Is het niet mogelijk de kaartjes om te ruilen naar 'n andere datum of is het een enkele voorstelling? Zou in elk geval aanbieden dat jij het regelwerk op je neemt en zorgt dat zij haar geld van het ticket terug krijgt. Als ik je verhaal zo lees zal ze wellicht ook niet in staat zijn een ander zo gek te krijgen met haar mee te willen en dan moet zij met dat ticket lopen leuren.
Kaartjes ruilen naar andere datum idd.
viva-amber schreef:
24-12-2018 10:51
Meer dan maand is niet last minute.
Misschien niet erg last-minute, maar mijn ervaring is wel dat vrienden en vriendinnen vaak al weken van tevoren 'volgeboekt' zitten als het ware. Om af te spreken moet je er echt op tijd bij zijn bij velen, maargoed dat zal inderdaad lang niet bij iedereen zo zijn.
In zo een omgeving verkeerd zij niet. Men loopt daar de achter deur plat.
Heb je het al gezegd ondertussen of wacht je tot na nieuwjaar?
Nog niet zeggen dat je de reis al geboekt hebt, maar dat het wel een mooie kans is gunstig qua prijs en tijd en haar vragen wat zij ervan zou vinden aangezien dit wel betekent dat jullie afspraak niet door kan gaan en dat daar iets anders voor in de plaats komt. Zij krijgt jouw kaartje.

Kans is dan groot dat zij begrip toont, lijkt mij en het prima vindt?
Chinue schreef:
28-12-2018 17:05
Nog niet zeggen dat je de reis al geboekt hebt, maar dat het wel een mooie kans is gunstig qua prijs en tijd en haar vragen wat zij ervan zou vinden aangezien dit wel betekent dat jullie afspraak niet door kan gaan en dat daar iets anders voor in de plaats komt. Zij krijgt jouw kaartje.

Ja en wat doe je dan als in het ergste geval zij zich aan de afspraak wil houden ?
Gewoon zo snel mogelijk vertellen en iets anders voorstellen ipv dat theaterbezoek.
Chinue schreef:
28-12-2018 17:05

Waarom liegen?
Het is opgelost hoor.
viva-amber schreef:
28-12-2018 19:15
Het is opgelost hoor.
Wat fijn! Goed dat je het nu hebt opgelost in plaats van nog langer ertegenaan hikken.
Fijn dat het is opgelost.

Toch vraag ik me af hoe het komt dat je met grote regelmaat in een topic van een ander zo’n grote bek op zet en nu, in je eigen topic, niet goed wist wat je zou moeten doen/waar je goed aan deed.

Hoef je hier niet neer te zetten, mss wel iets om over na te denken.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven