Afspreken als de kinderen slapen

11-12-2019 22:51 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.
mirandabb wijzigde dit bericht op 06-01-2020 14:17
94.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft hij maar zo weinig tijd met de kinderen?

Dat vind ik wel echt heel vreemd. Maar goed...
Ik snap dat je ex boos is en zeker als dit voortkomt uit het jou terug willen.

Ga om tafel met een mediator als samen niet lukt. Je bent samen verantwoordelijk voor de Kinderen. Je zit toch niet te wachten op een vechtscheiding?
Alle reacties Link kopieren
Mirandabb schreef:
12-12-2019 10:32
.......

Hij heeft altijd geweigerd een ouderschapsplan op te stellen. Bedankt voor jullie eerlijke reacties. Ik ga hem zeggen dat we officieel afspraken kunnen maken, maar dan wel in een ouderschapsplan. Zolang hij dit weigert , heeft hij ook niks over mij te zeggen.
.......
Hier nog even op terugkomend, buiten dat zulke afspraken weinig houdbaar zijn:

Dit klinkt manipulatief. Alsof je zegt: zolang jij geen ouderschapsplan wilt doe ik lekker wat ik zelf wil.

Ten eerste had je al afspraken gemaakt, die je nu al aan het oprekken bent, maar waar je met deze opmerking dus helemaal op terug komt omdat het je beter uit komt.
Ten tweede heeft hij sowieso niks over je te zeggen, dus voorhouden dat hij dat met een ouderschapsplan wel heeft is een valse voorstelling van zaken.

Pas op met dit soort chanterende onderhandelingen, dat kan aanleiding zijn voor een flink conflict.
Alle reacties Link kopieren
Mirandabb schreef:
12-12-2019 10:32
Misschien belangrijk om te melden dat hij mij graag terug wil en in mijn ogen heeft zijn woede daar mee te maken.

Hij heeft altijd geweigerd een ouderschapsplan op te stellen. Bedankt voor jullie eerlijke reacties. Ik ga hem zeggen dat we officieel afspraken kunnen maken, maar dan wel in een ouderschapsplan. Zolang hij dit weigert , heeft hij ook niks over mij te zeggen.

Nogmaals mijn kinderen worden nooit wakker. Worden ze wel wakker, dan roepen ze. Ze komen nooit zelf bedenen. Daarnaast weet ik heel goed hoe mijn kinderen zijn en zou ik ze zo snel nooit een nieuwe partner laten ontmoeten...

Het is zo lastig omdat de emoties hoog op spelen bij mijn ex en ik in het verleden altijd naar hem geluisterd heb. Hij is niet gewend dat ik mijn eigen pad trek. Wat ik dus nu wel ga doen!

Het is al meermaals gevraagd maar ik vraag het ook nog maar eens: waarom heb je dit überhaupt aan hem verteld? Wilde hem de onderliggende boodschap geven dat je verder gegaan bent of jaloers maken?
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een dorp en er gingen praatjes. Toen heeft mij gevraagd wat er waar was. Dit heb ik eerlijk verteld, omdat ik niet wil liegen.
Alle reacties Link kopieren
En Mirandabb, waarom zou je de volgende keer niet gewoon zeggen: Dat gaat jou niks aan, als ik iets tegen je moet vertellen, doe ik dat op het moment dat ik het nodig vind?
Je laat je nog behoorlijk bespelen door je ex.
Ik ken het type relatie, heb het ook gehad. Tenminste, ook de afspraken enz. Nu kan ik ivm allerlei redenen helemaal niet daten, maar idd was er bij de andere kant al iemand allang anders in het spel. Hier in het ouderschapsplan de afspraak gedurende een half jaar na de split-up niemand voorstellen, binnen 2 mnd woonde hij samen.
En wat kon ik doen?
Niks.
Helemaal niks. Hier gaat geen rechter zich druk om maken.
Dus wat moest ik doen? Me erbij neerleggen. En als hij zulke dingen uit kan halen, hoef ik me ook niet om zoveel zaken druk te maken en me perfect te gedragen.

Hij krijgt maw zo min mogelijk informatie over mij. Wel over kind indien nodig, maar wel het minimum. Voor mij werkt het om zo min mogelijk contact te hebben en ivm vermoedens van teveel interesse in mij, zo min mogelijk informatie te delen.
Je hoeft niet te liegen, het gaat hem niks meer aan!
Jullie zijn uit elkaar, alleen nog maar ouders.
Verder niks.
Alle reacties Link kopieren
Mirandabb schreef:
11-12-2019 23:04
De afspraak was in eerste instantie gemaakt omdat hij direct een ander had. Voor hem is het inderdaad ook makkelijk omdat hij de kinderen niet zo vaak heeft.
Hij is natuurlijk gewoon jaloers.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
12-12-2019 12:16
Echt? Als ik een paar dates met een vrouw heb gehad denk ik toch wel te weten dat het veilig is om een filmpje met ze te kijken bij mij thuis.
Sorry, dacht onterecht dat je een vrouw was
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Mirandabb schreef:
12-12-2019 15:45
Wij wonen in een dorp en er gingen praatjes. Toen heeft mij gevraagd wat er waar was. Dit heb ik eerlijk verteld, omdat ik niet wil liegen.
Lekker dan. Als vader van jullie kinderen zou ik daar ook niet blij van worden.
Buiten de afspraken om vind ik niet dat je het netjes doet. Regel een oppas en ga naar je neukertje's huis. Je kinderen zijn nog klein maar kleine potjes grote oren? wel van gehoord zeker? Als ze niks meekrijgen van dat "tv kijken" dan horen ze het wel van andere kindjes en of ouders.
Niet fraai TO.
Team man.
Al zou hij best de kinderen vaker kunnen nemen.
aloha66 schreef:
12-12-2019 22:27
Lekker dan. Als vader van jullie kinderen zou ik daar ook niet blij van worden.
Buiten de afspraken om vind ik niet dat je het netjes doet. Regel een oppas en ga naar je neukertje's huis. Je kinderen zijn nog klein maar kleine potjes grote oren? wel van gehoord zeker? Als ze niks meekrijgen van dat "tv kijken" dan horen ze het wel van andere kindjes en of ouders.
Niet fraai TO.
Team man.
Al zou hij best de kinderen vaker kunnen nemen.
Doe niet zo denigrerend met je "neukertje"
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
12-12-2019 12:30
Waarom heeft hij maar zo weinig tijd met de kinderen?

Dat vind ik wel echt heel vreemd. Maar goed...
Ik snap dat je ex boos is en zeker als dit voortkomt uit het jou terug willen.
Klassieke weekendregeling. Je doet net alsof je hier nog nooit van hebt gehoord. Hebben zoveel gescheiden stellen. Niet ideaal, maar ook niet vreemd hoor.
...
Alle reacties Link kopieren
Dat Date moet gewoon kunnen, afspraak of niet zorg ervoor dat je ex niet op deze manier Enige Controle krijgt over je Leven.

Ps: die afspraak was dus enkel alleen in z’n voordeel.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap soms echt niet waarom iedereen altijd maar haast blijkt te hebben om zo snel mogelijk weer een liefde te vinden.
Net ofdat ze bang zijn alleen te zijn en niet eens echt even tot rust komen en alles verwerken.

En ik vind zelf persoonlijk dat je veel te vroeg een man in je huis toe laat terwijl je deze man nog niet echt goed kent want zo snel iemand goed kennen en kunnen vertrouwen is in mijn ogen niet mogelijk. Wie haal je in je huis waar je kinderen boven liggen te slapen?

Ik snap zelf heel erg goed dat je ex dit niet echt een prettig idee vind.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
12-12-2019 23:34
Ik snap soms echt niet waarom iedereen altijd maar haast blijkt te hebben om zo snel mogelijk weer een liefde te vinden.
Net ofdat ze bang zijn alleen te zijn en niet eens echt even tot rust komen en alles verwerken.

En ik vind zelf persoonlijk dat je veel te vroeg een man in je huis toe laat terwijl je deze man nog niet echt goed kent want zo snel iemand goed kennen en kunnen vertrouwen is in mijn ogen niet mogelijk. Wie haal je in je huis waar je kinderen boven liggen te slapen?

Ik snap zelf heel erg goed dat je ex dit niet echt een prettig idee vind.
Dit ben ik echt met je eens. Dit snap ik ook niet heel goed maar soms loop je iemand tegen het lijf en klikt het zo goed.
Mij nooit overkomen maar het kan vast.


Ik kan het me ook niet voorstellen dat je het prettig vindt zo snel iemand in huis te halen. Mijn vriend kwam denk ik pas na een maand of 8 Voor het eerst over de vloer. Voor die tijd gewoon oppas geregeld.

En to heeft nog 2 weken per maand de kinderen bij paps. Dus rustig de tijd om je liefde op te laten bloeien
Trien30 schreef:
12-12-2019 23:49
Dit ben ik echt met je eens. Dit snap ik ook niet heel goed maar soms loop je iemand tegen het lijf en klikt het zo goed.
Mij nooit overkomen maar het kan vast.


Ik kan het me ook niet voorstellen dat je het prettig vindt zo snel iemand in huis te halen. Mijn vriend kwam denk ik pas na een maand of 8 Voor het eerst over de vloer. Voor die tijd gewoon oppas geregeld.

En to heeft nog 2 weken per maand de kinderen bij paps. Dus rustig de tijd om je liefde op te laten bloeien
4 dagen
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
13-12-2019 00:06
4 dagen
Maar dan nog je weet niet wat voor iemamd je in huis haalt bij je kinderen. Je bent verantwoordelijk voor hun veiligheid.

Mocht ze echt willen dat vader de helft van de tijd de kinderen heeft zodat ze makkelijker kan daten dan moet ze daar afspraken over maken en desnoods eventueel bij de rechtbank vast laten leggen.
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
13-12-2019 00:09
Maar dan nog je weet niet wat voor iemamd je in huis haalt bij je kinderen. Je bent verantwoordelijk voor hun veiligheid.

Mocht ze echt willen dat vader de helft van de tijd de kinderen heeft zodat ze makkelijker kan daten dan moet ze daar afspraken over maken en desnoods eventueel bij de rechtbank vast laten leggen.
Dus als alleenstaande moeder mag je nooit meer iemand die je niet al van voor je scheiding kent uitnodigen op de koffie, omdat het een potentiële kindermoordenaar/moordenares kan zijn.

Ze nodigt iemand die ze al kent uit om een film te komen kijken. Vrij normaal gedrag hoor.
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
12-12-2019 23:04
Doe niet zo denigrerend met je "neukertje"
Hoe moet ik het dan noemen? Ze kent hem net en gaat "film kijken" op de bank? Sure. Als je zo graag film kijkt ga je wel naar de bioscoop, hij kan dan mee betalen voor de oppas. Over huis halen doe je dan alleen als de kinderen er niet zijn.
Ik vind het nogal duidelijk hoe het zit, ook omdat het hele dorp er blijkbaar over praat. Houd je toch een beetje in, koop een vib ofzo als je niet zonder kunt. Maar een wildvreemde, dat is iemand echt als je die nog maar zo kort kent, over de vloer halen met je kinderen boven? Nee, vind ik niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
13-12-2019 00:12
Dus als alleenstaande moeder mag je nooit meer iemand die je niet al van voor je scheiding kent uitnodigen op de koffie, omdat het een potentiële kindermoordenaar/moordenares kan zijn.

Ze nodigt iemand die ze al kent uit om een film te komen kijken. Vrij normaal gedrag hoor.
Ieder zijn ding mijn keus zou het niet zijn.

Ik vind het onverantwoordelijk. Een "iemand" en tja hoeveel weet je van zo'n iemand.

Oppas , oma , opa , tantes ....enz als je graag die man wilt leren kennen dat begrijp ik. Maar dan wel buiten de veilige thuis haven van je kinderen.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
13-12-2019 00:12
Dus als alleenstaande moeder mag je nooit meer iemand die je niet al van voor je scheiding kent uitnodigen op de koffie, omdat het een potentiële kindermoordenaar/moordenares kan zijn.

Ze nodigt iemand die ze al kent uit om een film te komen kijken. Vrij normaal gedrag hoor.
Ten eerste is er een groot verschil tussen smiddags op de koffie of savonds laat op de bank film kijken. Bij het eerste zou het kunnen dat hij haar over de tafel smijt maar die kans is minder groot dan dat er gevoosd wordt als je savonds lekker naast elkaar op de bank zit/ligt.
En ja als moeder moet je voorzichtig zijn met wie je in huis haalt. Alleenstaand of getrouwd maakt niet uit. En het was niet iemand die ze al kende, ze kent hem nét (schrijft ze zelf) Als je iemand net een maandje, of twee, kent kén je die niet en haal je hem niet savonds over huis waar ook je kinderen aanwezig zijn.
Als je dat niet snapt hoop ik dat je geen kinderen hebt.
aloha66 schreef:
13-12-2019 00:25
Ten eerste is er een groot verschil tussen smiddags op de koffie of savonds laat op de bank film kijken. Bij het eerste zou het kunnen dat hij haar over de tafel smijt maar die kans is minder groot dan dat er gevoosd wordt als je savonds lekker naast elkaar op de bank zit/ligt.
En ja als moeder moet je voorzichtig zijn met wie je in huis haalt. Alleenstaand of getrouwd maakt niet uit. En het was niet iemand die ze al kende, ze kent hem nét (schrijft ze zelf) Als je iemand net een maandje, of twee, kent kén je die niet en haal je hem niet savonds over huis waar ook je kinderen aanwezig zijn.
Als je dat niet snapt hoop ik dat je geen kinderen hebt.
Huh?
Waar staat dat ze vozen? En waarom zou je iemand tijdens de koffie ‘s middags niet knettergeil kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
13-12-2019 00:44
Huh?
Waar staat dat ze vozen? En waarom zou je iemand tijdens de koffie ‘s middags niet knettergeil kunnen krijgen.
Ben jij echt zo naïef ?of doe je alleen voor de rel.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
13-12-2019 00:25
Als je dat niet snapt hoop ik dat je geen kinderen hebt.
Ik snap het niet maar ik heb wel kinders.
Ik vind jou hilarisch!

TO, natuurlijk mag jij lekker een filmpje kijken op de bank met je nieuwe lover. Je ex heeft niet ene moer meer over jou te vertellen maar dat geldt dan andersom natuurlijk ook.
Laat elkaar lekker vrij en probeer een beetje het vertrouwen te hebben dat hij keuzes maakt die ook in het belang van jouw kinderen zijn.

En mocht dat niet het geval zijn dan kun je altijd nog om tafel.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik haal geen wildvreemde in huis. Ik heb hem vroeger wel eens getroffen met uitgaan. Ik ken zijn ouders en zijn broers en zijn vrienden. Ik weet dus wel een beetje wat ik in huis haal..
aloha66 schreef:
13-12-2019 00:50
Ben jij echt zo naïef ?of doe je alleen voor de rel.
Naïef op wat dan?
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
13-12-2019 00:06
4 dagen
Sorry weken had weekenden moeten zijn.

Ja en dan regel je ernaast nog twee keer een avond oppas? Waarom zou je elkaar in de beginfase meer moeten zien? Zeker als je ook een gezin hebt dat prioriteit heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven