afspreken met een jongen?

zondag 15 juni 2008 om 18:13
Ik heb sinds een maand dagelijks contact met een jongen die ik alleen ken van internet. Ik heb hem gesproken op msn, via de telefoon en via webcam. Hij wil me graag in het echt ontmoeten. Hij is best serieus opzoek naar een relatie. Ik vind hem heel erg lief en attent maar waar ik me aan stoor is dat hij heel erg onzeker is en best wel negatief denkt over dingen. Dit zijn ook mijn karaktertrekjes die ik graag wil gaan veranderen aan mezelf. Hij woont 3uur reizen van mij vandaan. Ik bekijk het allemaal heel erg nuchter maar hij is erg emotioneel en verteld mij zelf dat hij opstap niet eens de behoefte heeft om met andere meiden bezig te zijn. Ik twijfel nu wel erg om een keer iets te gaan drinken met hem..Hij wil het graag een kans geven.
Ik wil hem ook van de ene kant leren kennen (want via internet en telefoon weet je het nooit zeker) en ben er wel nieuwsgierig naar. Hebben jullie misschien tips hierover?
Ik wil hem ook van de ene kant leren kennen (want via internet en telefoon weet je het nooit zeker) en ben er wel nieuwsgierig naar. Hebben jullie misschien tips hierover?

zondag 15 juni 2008 om 18:40
Ontmoet elkaar in een stad in het midden. Dan hoeven jullie beiden enkel 'maar' 1,5 uur te reizen, ben je in een publieke en neutrale omgeving (wel zo veilig - ga daar musea bezoeken, of een dierentuin, of wat dan ook), en ben je in de gelegenheid om zodra het je niet meer bevalt, weg te gaan. Je bent, ondanks zijn minpunten, toch nieuwsgierig. Wat let je om het te zien als een gewoon, leuk dagje uit, zonder verwachtingen of wat dan ook. Bevalt het wel, heb je er iig een leuk contact bij en wie weet meer, bevalt het niet, dan weet je dat ook weer.
zondag 15 juni 2008 om 18:44
Bedenk waarom je twijfelt.
Vind je het gewoon eng om hem te ontmoeten omdat het net een stapje verder is? Vind je hem via internet wel leuk en ben je bang dat die in het echt tegenvalt. Dan zou ik zeggen raap je moed bij elkaar en ga hem ontmoeten. Verwacht er niet te veel van maar ga er gewoon vanuit dat je een gezellige avond / dag zult hebben.
Weet je nu al zeker dat bepaalde karaktereigenschappen van hem jou totaal niet aanspreken dan zou ik hem niet gaan ontmoeten. Als je hem alleen maar gaat ontmoeten omdat je het anders zo sneu voor hem vind. Dan zul je het nog veel moeilijker en sneuer vinden om hem af te wijzen als hij toch niet jouw type blijkt te zijn dan dat je hem afwijst als je alleen nog maar via msn met hem gesproken hebt.
Vind je het gewoon eng om hem te ontmoeten omdat het net een stapje verder is? Vind je hem via internet wel leuk en ben je bang dat die in het echt tegenvalt. Dan zou ik zeggen raap je moed bij elkaar en ga hem ontmoeten. Verwacht er niet te veel van maar ga er gewoon vanuit dat je een gezellige avond / dag zult hebben.
Weet je nu al zeker dat bepaalde karaktereigenschappen van hem jou totaal niet aanspreken dan zou ik hem niet gaan ontmoeten. Als je hem alleen maar gaat ontmoeten omdat je het anders zo sneu voor hem vind. Dan zul je het nog veel moeilijker en sneuer vinden om hem af te wijzen als hij toch niet jouw type blijkt te zijn dan dat je hem afwijst als je alleen nog maar via msn met hem gesproken hebt.

zondag 15 juni 2008 om 20:01
Aan de ene kant wil ik wel echt graag afspreken. Hij is heel erg attent en wil er echt moeite voor doen. De vriendjes of jongens die ik leuk heb gevonden waren allemaal van die macho-typjes. Die jongen is juist totaal het tegenovergestelde. Misschien is het juist wel goed voor mij om hem te leren kennen. Om te leren beseffen dat er ook fatsoenlijke jongens zijn (als het dan allemaal klopt wat hij heeft verteld). Maar hij is dan wel heel erg het tegenovergestelde...beetje overdreven misschien..
Maar ik ben ook bang dat het weer allemaal problemen gaat geven. Ik heb een paar keer relaties gehad die echt slecht waren. Ik wou er alles voordoen om de relatie te laten slagen en was heel erg open naar de ander. Ik kreeg er weinig voor terug.
Ik ben misschien ook wel te naïef en te makkelijk. Ik word ook heel snel verliefd.
Nu zeg ik tegen mezelf elke dag dat het voor mij niet meer hoeft. Ik ben genoeg gekwetst geweest, nog 1 keer kan ik niet meer aan. Ik sluit me steeds meer voor andere af en het kan me allemaal niks schelen.
Puur uit zelfbescherming. Dat is denk ik ook een goede reden dat ik niet wil afspreken.
Het zal ook wel deels door mij komen, maar ik heb er beetje genoeg van om steeds teleurgesteld te worden.
Ik durf hem geen kans te geven. Niemand eigenlijk...
Maar ik ben ook bang dat het weer allemaal problemen gaat geven. Ik heb een paar keer relaties gehad die echt slecht waren. Ik wou er alles voordoen om de relatie te laten slagen en was heel erg open naar de ander. Ik kreeg er weinig voor terug.
Ik ben misschien ook wel te naïef en te makkelijk. Ik word ook heel snel verliefd.
Nu zeg ik tegen mezelf elke dag dat het voor mij niet meer hoeft. Ik ben genoeg gekwetst geweest, nog 1 keer kan ik niet meer aan. Ik sluit me steeds meer voor andere af en het kan me allemaal niks schelen.
Puur uit zelfbescherming. Dat is denk ik ook een goede reden dat ik niet wil afspreken.
Het zal ook wel deels door mij komen, maar ik heb er beetje genoeg van om steeds teleurgesteld te worden.
Ik durf hem geen kans te geven. Niemand eigenlijk...
maandag 16 juni 2008 om 11:23
Dance_girl, het komt op me over dat je helemaal nog niet toe bent aan een relatie. Het lijkt me dat je dat het beste kunt communiceren naar de betreffende jongen, en dus niet met hem afspreekt.
Je hoeft toch niet een relatie te beginnen? Je hoeft niet af te spreken en ook niet verliefd te zijn/worden. Als jij steeds in verkeerde relaties zat, of op het verkeerde type viel heb je er misschien meer aan om eerst eens zelf lekker je ding te doen, en gaandeweg te werken aan je eigenwaarde. Jij bent meer waard, moeite waard etc.. en pas als je daar ook echt in gelooft en je daar prettig bij voelt kun je weer openstaan voor een relatie. Blijkbaar is het nu niet het juiste moment.
Je hoeft toch niet een relatie te beginnen? Je hoeft niet af te spreken en ook niet verliefd te zijn/worden. Als jij steeds in verkeerde relaties zat, of op het verkeerde type viel heb je er misschien meer aan om eerst eens zelf lekker je ding te doen, en gaandeweg te werken aan je eigenwaarde. Jij bent meer waard, moeite waard etc.. en pas als je daar ook echt in gelooft en je daar prettig bij voelt kun je weer openstaan voor een relatie. Blijkbaar is het nu niet het juiste moment.