Agressieve man

14-01-2020 21:14 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_394713 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 13:42
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
loveyourlife101 schreef:
15-01-2020 10:30
Dat is waar... en ik moet echt tot dat besef komen, maar ik sta echt niet sterk. Het rare is als jij dit zo tegen me zegt, ben ik me hiervan bewust en kan ik me er ook echt in vinden. Maar zodra hij voor me staat of in dit geval contact opneemt via de sms of dergelijke ik zoveel moeite heb om hem NIET te geloven.... Ik wil gewon geloven dat hij echt veranderd of zijn agressivitieit beperkt en beter onder controle heeft..
En ook voor jezelf. Wat nu als je nu de stekker eruit trekt en hij nu nét is veranderd? Je wilt niet dat een andere vrouw er vandoor gaat met jouw harde werk. En het voelt als falen om hem nu op te geven, want je weet nog wel wat dingen die misschien helpen om hem te veranderen.
Zolang je dit soort gevoelens nog hebt, dat JIJ degene bent, de enige op de hele wereld, die hem kan helpen waarna je samen een geweldige toekomst tegemoet gaat, zolang kom je nog niet van hem los.

Je moet gaan beseffen dat hij zichzelf is en niet de wéns heeft om te veranderen. Dat je niet naar zijn woorden moet luisteren, maar zijn dáden op waarde moet schatten. En dat je NOOIT de persoon van wie je houdt minder goed behandeld, het zelfvertrouwen, de eigenwaarden en de veilige situatie ontnemen mag. Want in een liefdevolle relatie wil je voor elkáár het beste, niet een die de ander voorop stelt en de ander die zichzelf óók voorop stelt.

Hij is de dictator in jullie huis. Hij bepaald alles. En alleen als het hem goed uitkomt, doen jullie wat jij wil. Maar anders gebeurt het gewoon niet. Wil je zo nog 60 jaar leven?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Hij moet zelf hulp zoeken, het feit dat hij dit alleen samen wil doen zegt dat hij geen probleem heeft en moet zelf zijn verantwoordelijkheid neemt.
Mensen zijn niet perfect en kunnen veranderen maar hij wil niet veranderen, hij wil dat er iets voor hem wordt opgelost zonder er zelf voor te werken. Dat zijn zus nog met hem omgaat na deze vertoning zegt heel veel.
Mijn broertje had zelf in zijn blootje buitengestaan en had er niet meer ingekomen zonder excuses aan jou, mij en een aantoonbare afspraak met de ggz.
Hij krijgt alle ruimte voor zijn gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Kun je begrijpen dat dit geen verliefdheid of liefde is wat je voelt, maar een hersenspoeling waar je in gevangen zit?

Hij is je gewoon aan het "africhten" tot iemand die hem slaafs en zonder tegenspraak gehoorzaamt en in alles zijn zin geeft, iemand die hij mbv straf en beloning kan kleien tot zijn ideale persoonlijke slaafje dus, die door hardhandig te corrigeren jou leert aan te voelen wat hij wil dat je doet en laat.

En je ziet het wel, als je bijv Doreia leest, maar het dringt niet tot je door.
Dat kan pas als je deze ongezonde band met hem breekt en buiten zijn macht bent en ergens veilig buiten zijn bereik bent.

Pas na een tijdje helemaal géén contact op een plek waar je je veilig voelt en tot rust kunt komen, gaat het pas doordringen dat je als het ware gehypnotiseerd was en langzaamaan van je eigen gezonde wil en verstand beroofd was.

Want dat is wat angst met je doet: je komt in overlevingsmodus. Angst en stress zorgen voor een "vecht-vlucht-bevries"-modus, zoals wanneer je oog in oog met een leeuw zou staan. Dat maakt bepaalde stressstoffen aan in je lijf en zorgt ervoor dat je verstand en gevoel op een laag pitje functioneren, zodat je in aktie kunt komen om te overleven (dus om te vechten of vluchten voor je leven).

Dat is wat er bij gevaar en dreigend gevaar gebeurt met je en dáárom kan je dan niet helder meer denken en klopt ook wat je voelt niet meer, dat wordt allemaal onderdrukt omdat je energie gebundeld wordt om snel te kunnen reageren op die bedreigende situatie.

Jouw mechanisme is om die situatie te proberen weg te krijgen, door die te gaan voorkómen, je aan te passen, te gaan gehoorzamen, om op die manier zijn schaduwkant niet "uit te lokken", zodat dit soort situaties niet meer gebeuren.

Het dringt nog niet tot je door dat je de héle situatie uit de weg moet gaan voor je overleving, dus niet per keer proberen voor te zijn of te voorkómen, maar hém uit de weg moet gaan, hij die er de oorzaak van is.

Want maak jezelf niks wijs: dit is niet iets wat jij uitlokt, dit ís sowieso zijn schaduwkant, die zit aan hem vast en daar verander jij niks aan!!
Jouw mechanisme die jij ontwikkeld hebt tov je vader is van meegaandheid en gehoorzaamheid, en de enige "controle" die jij voelt over de situatie is die van "zorgen dat je die schaduwkant niet opwekt", zodat zijn "goede" kanten overheersen. Want dan is er niks aan de hand, he?

Dat was jouw overlevingsmechanisme toen je een kind was, en kón je ook niet veel anders doen, want als kind bén je ook afhankelijk (emotioneel, financieel, een dak, eten en drinken, liefde enz) van je ouders.

Maar je bent nu volwassen en een vrij mens, je bént nu niet afhankelijk van deze partner, je hebt een keuze om zo'n leven niet te willen.
Dat iemand óók nog goede kanten heeft is niet genoeg reden om je vrijwillig naar dje eigen ondergang te laten leiden.

Want dat is wat er gebeurt: hij zal je emotioneel en fysiek afbreken, je energie uit je weg zuigen tot je een wrak geworden bent.
áls je het al overleeft, en hij al dan niet per ongeluk hij een keer té hard uithaalt.
En dan ben je (op zijn best) niet meer degene op wie híj gevallen is en zoekt hij een nieuwe prooi.

Open svp je ogen, want zodra je uit zijn macht vandaan bent en ergens in rust en veiligheid weer tot jezelf kunt komen, ga je het net zo zien als de mensen hier die dit herkennen (vaak uit eigen ervaring).

En zoek professionals op om inzicht in je eigen mechanismen te krijgen en nieuwe manieren krijgt aangereikt/aangeleerd om dat in de toekomst op tijd te signaleren (iig bij jezelf) en zo te voorkomen dat je nog eens in de situatie belandt dat je in handen van zo iemand valt.

Schakel voor nu iedereen in je omgeving in, informeer mensen die je vertrouwt, zorg voor ruggesteun tegen de angst die je voor hem hebt, aangezien je je eigen verstand en gevoel ff niet kunt geloven omdat die dus niet goed functioneren bij angst en als je gebrainwashed bent.

Je zult nu even andere mensen meer moeten geloven, ook hier, die dat van buitenaf beter kunnen inschatten dan jij op dit moment.
Later zul je dit zelf ook weer inzien.

Succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Doreia* schreef:
15-01-2020 09:50
Dit is geen relatie vanwege liefde. Dit is een relatie die draait om macht.

Zolang jij precies doet wat hij wil, hoeft hij niet zijn middelen in te zetten om zijn zin te krijgen.
En jij moet steeds meer op eieren lopen en steeds meer dingen doen zoals hij het wil om te zorgen dat er geen uitbarsting volgt.
Jij moet hem elke keer heel goed in de gaten houden hoe zijn humeur is en wat jij voor nieuwe dingen doet en hoe hij daar op zal reageren. Het is slopend, de relatie waarin je zit. Letterlijk slopend. Want als je iets verkeerd doet, krijg je klappen.

Dat is NIET hoe een relatie werkt. Maar dat weet jij niet, want jij hebt van huis uit meegekregen dat dit zo moet zijn.

JIJ kunt NIETS doen waardoor het geweld tegen jou stopt. Want wie een hond wil slaan, vind altijd wel een stok. Met andere woorden, hij wil de totale macht en controle over jou, je handelen én je denken hebben. En daarvoor blijft hij altijd net zo alert op jou als jij op hem. En zitten jullie samen naar elkaar te loeren of dit het moment is dat hij moet slaan / jij klappen moet krijgen.

Hoogst onveilig, letterlijk.

Dit wil je niet. Maar dat weet je nog niet. Want de schellen moeten je eerst van de ogen vallen, dat besef dat jij NIETS kan doen om hem te veranderen en hij toch door blijft gaan met op je in beuken. Want hij wil de verworven macht over jou niet opgeven en jij wil nog niet opgeven om hem te redden en te helpen.

Jij probeert een vierkant uit alle macht te veranderen om een rondje te worden, want dan past hij precies bij jou. Maar lieve TO, dit vierkant wordt NOOIT een rondje. Jij veranderd in stofjes in de wind hoe langer je dit laat voortduren. Je bent jezelf he-le-maal kwijt.
Ik hoopte al dat jij zou komen reageren in dit topic. TO, laat de posts van Doreia goed tot je doordringen.
Alle reacties Link kopieren
Betonrot schreef:
15-01-2020 08:11
Even voor mijn begrip: waarom staf je dit? Omdat het onaardig is? Omdat je het er niet mee eens bent? Omdat het op de man is?

Ik wil het graag weten, omdat er zó vaak reacties op dit forum staan die onaardig of op de man zijn. Dus waarom nou juist deze?
Ik vond het behoorlijk op de man.
Maar ik hou niet van anoniem staffen dus vandaar.
Alle reacties Link kopieren
loveyourlife101 schreef:
15-01-2020 10:18
Ik stel ze daar niet aan bloot, mijn zus heeft dit nog nooit gezien en mijn familie heeft hem uberhaupt nog nooit gezien. Zijn eigen zus heeft hij hier zelf wel aan blootgesteld.
dat is al opvallend hoor
Natuurlijk blijf je bij hem! Hartstikke romantisch toch, zo'n man die je om de haverklap lekker in elkaar mept :flirting: Echte liefde, hoor!
loveyourlife101 schreef:
15-01-2020 00:55
oh echt? oke! top. nou jij hebt de prijs gewonnen: De reactie van de dag! topperrrrrrrrr
Geef die vriend van je zo'n grote bek, in plaats van hier mensen af te kafferen. Jij laat dit zelf gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Jezus hoe kan het toch. We zouden op scholen echt van jongs af aan eigenwaarde moeten aanleren in plaats van aardrijkskunde.
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
15-01-2020 12:19
Jezus hoe kan het toch. We zouden op scholen echt van jongs af aan eigenwaarde moeten aanleren in plaats van aardrijkskunde.
nope, dat is iets wat school niet meer kan fiksen, dat gaat mis vanaf het allereerste begin
Thuis, met de band met de ouders, er zijn zelfs aanwijzingen, dat het in de baarmoeder al fout gaat
lilalinda schreef:
15-01-2020 12:22
nope, dat is iets wat school niet meer kan fiksen, dat gaat mis vanaf het allereerste begin
Thuis, met de band met de ouders, er zijn zelfs aanwijzingen, dat het in de baarmoeder al fout gaat
Hoe zou dat in de baarmoeder al fout gaan dan? Zomaar benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
15-01-2020 12:26
Hoe zou dat in de baarmoeder al fout gaan dan? Zomaar benieuwd.
Nou, ik ook!!
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
15-01-2020 12:17
Geef die vriend van je zo'n grote bek, in plaats van hier mensen af te kafferen. Jij laat dit zelf gebeuren!
onnodige reactie. doe ik verder helemaal niks mee!
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
15-01-2020 12:28
Nou, ik ook!!
het is iets wat komt uit adoptieprocedures, waar voorheen gedacht werd, dat als babies maar direct na de bevalling werden overgedragen aan de wensouders, het met de hechting wel goed zou gaan.
Dat blijkt toch niet zo te zijn. Waarschijnlijk hoog stressniveau??? de reden is nog niet helemaal duidelijk
Allereerst een dikke knuffel. Want hoe dan ook, wat een nare situatie waar jij in zit.

Ik quote hieronder nog maar even de post van Doreia, want werkelijk elk woord is waar. Het vetgedrukte stukje verwoordt ook ZO goed waarom het niet zomaar een simpele kwestie is van, spullen pakken en vertrekken. Ook al is dat natuurlijk het enige beste wat je kunt doen.

Maar de schellen moeten van je ogen idd. En door hier te posten, de waardevolle reacties te lezen, de youtubetips te bekijken, boeken en info te lezen (over oa het stockholmsyndroom) gaan die schellen hopelijk zsm vallen. Elke dag dat jij blijft loop je schade op, steeds meer. Er is iets grondig mis met jouw eigenwaarde, en daar zul je in moeten investeren. Niet in hem.

Liefs
Doreia* schreef:
15-01-2020 09:50
Dit is geen relatie vanwege liefde. Dit is een relatie die draait om macht.

Zolang jij precies doet wat hij wil, hoeft hij niet zijn middelen in te zetten om zijn zin te krijgen.
En jij moet steeds meer op eieren lopen en steeds meer dingen doen zoals hij het wil om te zorgen dat er geen uitbarsting volgt.
Jij moet hem elke keer heel goed in de gaten houden hoe zijn humeur is en wat jij voor nieuwe dingen doet en hoe hij daar op zal reageren. Het is slopend, de relatie waarin je zit. Letterlijk slopend. Want als je iets verkeerd doet, krijg je klappen.

Dat is NIET hoe een relatie werkt. Maar dat weet jij niet, want jij hebt van huis uit meegekregen dat dit zo moet zijn.

JIJ kunt NIETS doen waardoor het geweld tegen jou stopt. Want wie een hond wil slaan, vind altijd wel een stok. Met andere woorden, hij wil de totale macht en controle over jou, je handelen én je denken hebben. En daarvoor blijft hij altijd net zo alert op jou als jij op hem. En zitten jullie samen naar elkaar te loeren of dit het moment is dat hij moet slaan / jij klappen moet krijgen.

Hoogst onveilig, letterlijk.

Dit wil je niet. Maar dat weet je nog niet. Want de schellen moeten je eerst van de ogen vallen, dat besef dat jij NIETS kan doen om hem te veranderen en hij toch door blijft gaan met op je in beuken. Want hij wil de verworven macht over jou niet opgeven en jij wil nog niet opgeven om hem te redden en te helpen.

Jij probeert een vierkant uit alle macht te veranderen om een rondje te worden, want dan past hij precies bij jou. Maar lieve TO, dit vierkant wordt NOOIT een rondje. Jij veranderd in stofjes in de wind hoe langer je dit laat voortduren. Je bent jezelf he-le-maal kwijt.
Alle reacties Link kopieren
loveyourlife101 schreef:
15-01-2020 12:33
onnodige reactie. doe ik verder helemaal niks mee!
nou ja, je reageert er op
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
15-01-2020 11:17
Kun je begrijpen dat dit geen verliefdheid of liefde is wat je voelt, maar een hersenspoeling waar je in gevangen zit?

Hij is je gewoon aan het "africhten" tot iemand die hem slaafs en zonder tegenspraak gehoorzaamt en in alles zijn zin geeft, iemand die hij mbv straf en beloning kan kleien tot zijn ideale persoonlijke slaafje dus, die door hardhandig te corrigeren jou leert aan te voelen wat hij wil dat je doet en laat.

En je ziet het wel, als je bijv Doreia leest, maar het dringt niet tot je door.
Dat kan pas als je deze ongezonde band met hem breekt en buiten zijn macht bent en ergens veilig buiten zijn bereik bent.

Pas na een tijdje helemaal géén contact op een plek waar je je veilig voelt en tot rust kunt komen, gaat het pas doordringen dat je als het ware gehypnotiseerd was en langzaamaan van je eigen gezonde wil en verstand beroofd was.

Want dat is wat angst met je doet: je komt in overlevingsmodus. Angst en stress zorgen voor een "vecht-vlucht-bevries"-modus, zoals wanneer je oog in oog met een leeuw zou staan. Dat maakt bepaalde stressstoffen aan in je lijf en zorgt ervoor dat je verstand en gevoel op een laag pitje functioneren, zodat je in aktie kunt komen om te overleven (dus om te vechten of vluchten voor je leven).

Dat is wat er bij gevaar en dreigend gevaar gebeurt met je en dáárom kan je dan niet helder meer denken en klopt ook wat je voelt niet meer, dat wordt allemaal onderdrukt omdat je energie gebundeld wordt om snel te kunnen reageren op die bedreigende situatie.

Jouw mechanisme is om die situatie te proberen weg te krijgen, door die te gaan voorkómen, je aan te passen, te gaan gehoorzamen, om op die manier zijn schaduwkant niet "uit te lokken", zodat dit soort situaties niet meer gebeuren.

Het dringt nog niet tot je door dat je de héle situatie uit de weg moet gaan voor je overleving, dus niet per keer proberen voor te zijn of te voorkómen, maar hém uit de weg moet gaan, hij die er de oorzaak van is.

Want maak jezelf niks wijs: dit is niet iets wat jij uitlokt, dit ís sowieso zijn schaduwkant, die zit aan hem vast en daar verander jij niks aan!!
Jouw mechanisme die jij ontwikkeld hebt tov je vader is van meegaandheid en gehoorzaamheid, en de enige "controle" die jij voelt over de situatie is die van "zorgen dat je die schaduwkant niet opwekt", zodat zijn "goede" kanten overheersen. Want dan is er niks aan de hand, he?

Dat was jouw overlevingsmechanisme toen je een kind was, en kón je ook niet veel anders doen, want als kind bén je ook afhankelijk (emotioneel, financieel, een dak, eten en drinken, liefde enz) van je ouders.

Maar je bent nu volwassen en een vrij mens, je bént nu niet afhankelijk van deze partner, je hebt een keuze om zo'n leven niet te willen.
Dat iemand óók nog goede kanten heeft is niet genoeg reden om je vrijwillig naar dje eigen ondergang te laten leiden.

Want dat is wat er gebeurt: hij zal je emotioneel en fysiek afbreken, je energie uit je weg zuigen tot je een wrak geworden bent.
áls je het al overleeft, en hij al dan niet per ongeluk hij een keer té hard uithaalt.
En dan ben je (op zijn best) niet meer degene op wie híj gevallen is en zoekt hij een nieuwe prooi.

Open svp je ogen, want zodra je uit zijn macht vandaan bent en ergens in rust en veiligheid weer tot jezelf kunt komen, ga je het net zo zien als de mensen hier die dit herkennen (vaak uit eigen ervaring).

En zoek professionals op om inzicht in je eigen mechanismen te krijgen en nieuwe manieren krijgt aangereikt/aangeleerd om dat in de toekomst op tijd te signaleren (iig bij jezelf) en zo te voorkomen dat je nog eens in de situatie belandt dat je in handen van zo iemand valt.

Schakel voor nu iedereen in je omgeving in, informeer mensen die je vertrouwt, zorg voor ruggesteun tegen de angst die je voor hem hebt, aangezien je je eigen verstand en gevoel ff niet kunt geloven omdat die dus niet goed functioneren bij angst en als je gebrainwashed bent.

Je zult nu even andere mensen meer moeten geloven, ook hier, die dat van buitenaf beter kunnen inschatten dan jij op dit moment.
Later zul je dit zelf ook weer inzien.

Succes!
Bedankt voor je reactie, dit helpt mij heel erg. Ik werd er wel een beetje emotioneel van. Maar dat is goed. Het raakt mij ook erg diep deze hele situatie. Alles wat je schrijft klopt ook gewoon volledig. Nogmaals bedankt voor je advies. Ik neem dit zeker mee!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-01-2020 12:04
dat is al opvallend hoor
Poes. To je isoleert want je kan hem nergens voorstellen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-01-2020 12:41
0.00% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat jij nu moet doen is volhouden en niet meer teruggaan naar hem. Vraag je familie ook om je daarbij te steunen. Weten zij alles? Zo niet, ALLES vertellen, dan is de stap om terug te gaan iets groter.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nynke777 schreef:
15-01-2020 12:35
Allereerst een dikke knuffel. Want hoe dan ook, wat een nare situatie waar jij in zit.

Ik quote hieronder nog maar even de post van Doreia, want werkelijk elk woord is waar. Het vetgedrukte stukje verwoordt ook ZO goed waarom het niet zomaar een simpele kwestie is van, spullen pakken en vertrekken. Ook al is dat natuurlijk het enige beste wat je kunt doen.

Maar de schellen moeten van je ogen idd. En door hier te posten, de waardevolle reacties te lezen, de youtubetips te bekijken, boeken en info te lezen (over oa het stockholmsyndroom) gaan die schellen hopelijk zsm vallen. Elke dag dat jij blijft loop je schade op, steeds meer. Er is iets grondig mis met jouw eigenwaarde, en daar zul je in moeten investeren. Niet in hem.

Liefs
Dankjewel :heart: :heart: Ben zo blij dat ik dit geplaatst heb, want vele reacties zijn zo waardevol voor mij. Dit opent mijn ogen nog meer en hoop dat ik hier uit kom. Of nee: Ik ga hier uitkomen! Ik moet meer in mezelf gaan investeren en dat wordt een proces...
Zo erg ‘love jij je life niet’.
Is dit een grap of zo?

RUN GIRL, RUN!

Jij bent niet diegene die hem kan ‘veranderen.....’ want dat kan er geen één, alleen hijzelf.

GO!
Alle reacties Link kopieren
Die verliefdheid zou bij de eerste klap toch moeten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Onbegrijpelijk, en lolly pop heeft gelijk, je komt hier niet erg sympathiek over.
Carpe Diem
loveyourlife101 schreef:
15-01-2020 09:32
Ik denk dat de reden dat hij mij slaat is, controle. Ik merk dat hij wil dat ik altijd lief ben, luister en hem intimiteit geef. Als ik dat niet doe krijgt hij het gevoel dat ik hem niet meer moet. Hij zegt dan soms ook van: "wat is er? je doet de laatste tijd echt raar". Net alsof je een ander elke keer moet knuffelen of vasthouden. Ik moet dit eigenlijk heel vaak constant doen. Net zoals sex, ik voel me heel vaak erg gedwongen. Ik heb het soms ook tegen mijn zin in gedaan om ruzie, irritaties of verdere escalatie vanuit zijn kant te voorkomen.
Nog even dit: bovenstaande stukje zou je eens om moeten draaien. Stel, je behandeld HEM zo. Dan zou er staan:

Ik denk dat de reden dat ik hem sla is, controle. Ik merk dat ik wil dat hij altijd lief is, luistert en mij intimiteit geef. Als hij dat niet doet, krijg ik het gevoel dat hij mij niet meer moet. Ik zeg dan soms ook van: "wat is er? je doet de laatste tijd echt raar". Net alsof je een ander elke keer moet knuffelen of vasthouden. Hij moet dit eigenlijk heel vaak constant doen. Net zoals sex, hij voelt zich heel vaak erg gedwongen. Hij heeft het soms ook tegen zijn zin in gedaan om ruzie, irritaties of verdere escalatie vanuit mijn kant te voorkomen.

Kun je je voorstellen dat jij zo tegen zou hem doen? Is er een excuus voor? Dringt het door hoe volkomen bizar dat zou zijn?
Alle reacties Link kopieren
Toch gewoon een afspraak bij de politie maken. Vraag daar om advies. Doe desnoods in overleg met hen aangifte.

Oh, en zet al die foto's met bijbehorend verhaal ook op je social media. Dan weet jouw omgeving ook waar je mee worsteld en zullen de echte vrienden een steun kunnen zijn. En de types die giftig naar jou reageren, die kan je daarna wegdoen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
loveyourlife101 schreef:
14-01-2020 23:52
Klopt ik denk dat ik er toch aan moet geloven om het te verbreken, maar ook ik vind dat heel moeilijk hoe raar dat ook klinkt. Ik had nooit verwacht hier in te komen te zitten. Ik dacht de opgeleide, afhankelijke, sterke vrouw te zijn, maar nu ik in deze positie sta...... het is lastig.
Totdat hij jou een keer het ziekenhuis in slaat of erger doodslaat, en hoe zie jij de toekomst met eventuele kinderen? Die kunnen ook een pak slaag verwachten als ze het niet met deze bullebak eens zijn.

Beloof in ieder geval geen kinderen met deze klootzak te nemen, doe dat hen aub niet aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven