Agressieve man

14-01-2020 21:14 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_394713 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 13:42
99.91% gewijzigd
loveyourlife101 schreef:
14-01-2020 23:50
Waar uit het verhaal haal jij eruit dat ik hem sla? Ik raak hem met geen vinger aan... lerenlezen.nl
Nou eh, uit wat jij zelf in de OP zet hé.
Zelfs als ik een grote mond terug heb of terug vecht (zelfverdediging)
Terugvecht... Of je schopt, dat kan ook natuurlijk. Dan raak je hem ook met geen vinger aan :D
loveyourlife101 schreef:
15-01-2020 07:54
wow wat een heftige aanname hahahaha,mensen zijn wat vrijer in hun woorden achter hun computertje. Waar haal je dat uit dat ik een agressief en onbeschoft persoon ben dan. Ik sta juist open voor dit advies en ik bedank een ieder die mij dit geeft. Als ik nare reacties krijg mag ik voor mezelf opkomen en dit doe ik zeker niet met agressie. Misschien nadenken wat je uitspreekt de volgende keer, sommige mensen kunnen dit namelijk minder goed waarderen? Je spuwt namelijk onwaarheden....
Nou, ja dus. Je bijt heel venijnig terug hoor. Als je dat zelf niet meer ziet ben je best ver heen.
loveyourlife101 schreef:
15-01-2020 09:32
Ik denk dat de reden dat hij mij slaat is, controle. Ik merk dat hij wil dat ik altijd lief ben, luister en hem intimiteit geef. Als ik dat niet doe krijgt hij het gevoel dat ik hem niet meer moet. Hij zegt dan soms ook van: "wat is er? je doet de laatste tijd echt raar". Net alsof je een ander elke keer moet knuffelen of vasthouden. Ik moet dit eigenlijk heel vaak constant doen. Net zoals sex, ik voel me heel vaak erg gedwongen. Ik heb het soms ook tegen mijn zin in gedaan om ruzie, irritaties of verdere escalatie vanuit zijn kant te voorkomen.
Eerder schrijf je anders dat de seks zo geweldig is (aye) ((wat dat dan ook mag betekenen))
Je bent trouwens de eerste die zo ineens na één dag het licht ziet. Apart.
strings-attached schreef:
16-01-2020 00:26
Ik vind je wel aanvallend, vraag me af wat jou reden is om zo tegen mij te doen? Slechte dag gehad? Daarnaast ik heb het licht nog niet gezien, want moet nog veel aan mezelf gaan werken wat ik ook aangeef en het blijft altijd moeilijk. Ik heb dit gepost omdat ik zo vol emotie zat en even niet meer helder en realistisch kon denken over de situatie. Dit is wat ik nodig had meer besef en mensen die mij duidelijk en goed advies geven en ja mij heeft het geholpen, is dat zo raar? . Ik ervaar je reacties als onnodig hatelijk we zijn hier om elkaar te ondersteunen en adviseren. We moeten elkaar juist naar boven halen en niet naar onder! En even om hier op terug te komen ik bedoel te zeggen dat ik hem nooit zou slaan, alleen uit zelfverdediging, want je wilt geen pijn!! Niemand wilt pijn! Dus je verzet je er tegen, jammer genoeg was ik niet sterk genoeg.. Fijne nacht nog, ik heb gezegd wat ik moest zeggen. Verder wil ik me niet inlaten in je negativiteit.
Tja, alles waar je energie insteekt wordt groter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
16-01-2020 00:26
Ik ben 4 keer weggegaan en daarvan 3 keer teruggekomen. Het kost ontzettend veel moeite om hierbij weg te komen. Misschien lukt het niet meteen. Misschien wel. Misschien zat deze TO al richting het 'vallen van de schellen' en was dit topic mede de oorzaak dat ze werkelijk gingen vallen. Het is gewoon echt niet zo zwart wit.
loveyourlife101 schreef:
16-01-2020 01:57
Ik vind je wel aanvallend, vraag me af wat jou reden is om zo tegen mij te doen? Slechte dag gehad? Daarnaast ik heb het licht nog niet gezien, want moet nog veel aan mezelf gaan werken wat ik ook aangeef en het blijft altijd moeilijk. Ik heb dit gepost omdat ik zo vol emotie zat en even niet meer helder en realistisch kon denken over de situatie. Dit is wat ik nodig had meer besef en mensen die mij duidelijk en goed advies geven en ja mij heeft het geholpen, is dat zo raar? . Ik ervaar je reacties als onnodig hatelijk we zijn hier om elkaar te ondersteunen en adviseren. We moeten elkaar juist naar boven halen en niet naar onder! En even om hier op terug te komen ik bedoel te zeggen dat ik hem nooit zou slaan, alleen uit zelfverdediging, want je wilt geen pijn!! Niemand wilt pijn! Dus je verzet je er tegen, jammer genoeg was ik niet sterk genoeg.. Fijne nacht nog, ik heb gezegd wat ik moest zeggen. Verder wil ik me niet inlaten in je negativiteit.
Oprechte vraag aan jou: waarom is het dan wél goed dat JIJ pijn krijgt van de ander? Wat maakt dat jij de uitzondering bent die wel pijn wil hebben? Want hij slaat je geregeld. Met zijn vuisten op je ogen. Dat is ontzettend laag en getuigd van het verlies van ál het respect voor jou. Hij ziet je niet langer als een persoon. Hij behandelt een hónd nog beter dan jou. Die doet hij geen pijn. Net zoals hij zijn moeder geen pijn doet, zijn werkgever, collega's, de supermarkt medewerker.
Maar jou doet hij wél pijn.

Vraag jezelf af waaraan jij het hebt verdiend om pijn te moeten ontvangen. En realiseer je dan dat jij óók recht hebt om een veilig leven te hebben zonder pijn, verdriet en drama. En dat zo'n leven ook voor jou is weggelegd. Maar niet met deze respectloze man.
Doreia* schreef:
16-01-2020 08:50
Ik ben 4 keer weggegaan en daarvan 3 keer teruggekomen. Het kost ontzettend veel moeite om hierbij weg te komen. Misschien lukt het niet meteen. Misschien wel. Misschien zat deze TO al richting het 'vallen van de schellen' en was dit topic mede de oorzaak dat ze werkelijk gingen vallen. Het is gewoon echt niet zo zwart wit.
Klopt. Ik spreek hem nu ook niet, maar het is ontzettend moeilijk... Heel raar. Ik snap mezelf soms ook niet, heel vervelend.. Maar ik ga deze topic sluiten. Waar kan ik dat doen? Ik neem de adviezen mee en ga verder.
Doreia* schreef:
Oprechte vraag aan jou: waarom is het dan wél goed dat JIJ pijn krijgt van de ander? Wat maakt dat jij de uitzondering bent die wel pijn wil hebben? Want hij slaat je geregeld. Met zijn vuisten op je ogen. Dat is ontzettend laag en getuigd van het verlies van ál het respect voor jou. Hij ziet je niet langer als een persoon. Hij behandelt een hónd nog beter dan jou. Die doet hij geen pijn. Net zoals hij zijn moeder geen pijn doet, zijn werkgever, collega's, de supermarkt medewerker.
Maar jou doet hij wél pijn.

Vraag jezelf af waaraan jij het hebt verdiend om pijn te moeten ontvangen. En realiseer je dan dat jij óók recht hebt om een veilig leven te hebben zonder pijn, verdriet en drama. En dat zo'n leven ook voor jou is weggelegd. Maar niet met deze respectloze man.
Klopt, Heel erg. Ik snap ook niet waarom hij me op deze manier pijn moet doen.. Waarom duwt hij me van zich af? Ik hou me denk ik ook teveel vast aan mijn verbeelding van hem, de lieve, goeie man die voor me zorgt... Wou gewoon dat hij kon veranderen. Ik praat sinds gisteren niet met hem en hij is ontzettend boos op me, het voelt heel rot.. echt heel rot. maar waarom? Ik snap mezelf niet, echt niet...
viva-amber schreef:
16-01-2020 02:06
Tja, alles waar je energie insteekt wordt groter.
Klopt
Doreia* schreef:
Ik ben trouwens ook 2x weggegaan... en alle twee de keren teruggegaan...
loveyourlife101 schreef:
16-01-2020 09:34
Klopt. Ik spreek hem nu ook niet, maar het is ontzettend moeilijk... Heel raar. Ik snap mezelf soms ook niet, heel vervelend.. Maar ik ga deze topic sluiten. Waar kan ik dat doen? Ik neem de adviezen mee en ga verder.
Topics kun je niet sluiten. Ik zou het topic openhouden en als je weer een moment hebt dat je hulp en moed nodig hebt.
Dan kunnen wij je steunen. Maak er gebruik van. Want je bent er nog niet uit los gekomen. :rose:
loveyourlife101 schreef:
16-01-2020 09:38
Klopt, Heel erg. Ik snap ook niet waarom hij me op deze manier pijn moet doen.. Waarom duwt hij me van zich af? Ik hou me denk ik ook teveel vast aan mijn verbeelding van hem, de lieve, goeie man die voor me zorgt... Wou gewoon dat hij kon veranderen. Ik praat sinds gisteren niet met hem en hij is ontzettend boos op me, het voelt heel rot.. echt heel rot. maar waarom? Ik snap mezelf niet, echt niet...
En dát mijn lieverd, gaat je niet lukken. Wat dit is wie hij is. En je kunt kiezen: dit accepteren en je in elkaar laten slaan.... of weggaan.

En inderdaad voelt het heel rot om hem te negeren. Want je weet wat de consequenties zijn als je hem boos maakt. Het is allemaal angst. Angst wat hij gaat doen, angst wat er gaat gebeuren, angst om de toekomst.
En om de angst te beteugelen, ga je weer terug omdat dát is wat je kent.

En het is nu dapper om je angst te trotseren. Om niet terug te gaan. Om voor jezelf te kiezen. Voor veiligheid. Voor rust. Voor stabiliteit.
Dat is je gegund.
loveyourlife101 schreef:
16-01-2020 09:38
Ik herschrijf je post even:

Klopt, heel erg. Ik snap ook niet waarom ik me op deze manier pijn laat doen. Waarom blijf ik maar terugkomen? Ik hou me teveel vast aan mijn idee dat niemand mij wil hebben, dat als ik wegga ik heb gefaald, dat hij gelukkig gaat worden met een ander, dat hij dan opeens is veranderd en ik er dan niet bij ben om de vruchten te plukken. Als hij nu gewoon deed wat ik wil, dan kunnen we zo'n mooi en goed leven hebben! Ik praat sinds gister niet met hem en hij is ontzettend bezig om mij weer terug in zijn macht te krijgen. En dat voelt rot, echt heel rot. Waarom? Omdat ik bang ben dat ik de verkeerde beslissing maak als ik weg blijf. Ik snap mezelf niet, echt niet.

Alles wat er gebeurd is ingegeven door angst lieve meid. En laat angst niet je leven bepalen!
Wat knap dat je de eerste stapjes al gezet hebt.. wees er echter op verdacht dat na deze woede de volgende 'emoties' van hem gaan komen.. nu is hij boos, straks verdrietig, hij gaat proberen in te spelen op je gevoel waardoor jij medelijden krijgt en terug gaat.. het moment dat je de deur dichtgooit is echter nog maar het eerste stapje.. ga naar je ha en vertel hem dit verhaal.. in je eentje ben je nu nog niet sterk genoeg, je bent echt hulp nodig zodat dit je niet nog een keer overkomt.. ik wens je alle liefde toe voor de rest van je leven
loveyourlife101 schreef:
16-01-2020 09:40
Ik ben trouwens ook 2x weggegaan... en alle twee de keren teruggegaan...
Wil je deze keer echt wegblijven? Of hoop je eigenlijk met deze actie te bereiken dat hij het licht ziet en dat hij gaat veranderen omdat hij niet zonder je kan? Dat je hem chanteert met uitmaken tot hij je niet meer slaat?
Want mijn lieverd. Het gaat om JOU. niet om hém. Hij gaat niet veranderen. Waarom zou hij? Je blijft toch wel, hoe bont hij het ook maakt. Elke keer krabbel je weer overeind en gaat weer naast hem in zijn bed liggen. Hoe gek hij het verzint, je blijft toch wel.
Hij hoeft dus niet te veranderen.

Jij wel.
16-01-2020 00:21
Nou, ja dus. Je bijt heel venijnig terug hoor. Als je dat zelf niet meer ziet ben je best ver heen.
Dat is jouw mening en die mag je hebben! fijne dag nog :)
Foxy-mama schreef:
16-01-2020 10:04
Wat knap dat je de eerste stapjes al gezet hebt.. wees er echter op verdacht dat na deze woede de volgende 'emoties' van hem gaan komen.. nu is hij boos, straks verdrietig, hij gaat proberen in te spelen op je gevoel waardoor jij medelijden krijgt en terug gaat.. het moment dat je de deur dichtgooit is echter nog maar het eerste stapje.. ga naar je ha en vertel hem dit verhaal.. in je eentje ben je nu nog niet sterk genoeg, je bent echt hulp nodig zodat dit je niet nog een keer overkomt.. ik wens je alle liefde toe voor de rest van je leven
Ja daar ben ik zo bang voor. Het is heel dubbel want aan de andere kant vind ik het heel goed dat hij niet boos is. Het is zo makkelijker om weg te blijven bij hem. Maar mijn gevoel speelt zo'n spelletje met me, dus ben bang om toch weer te terug te happen stel als hij contact opneemt en lief doet. En ik vind het eigenlijk heel rot dat hij zo boos op me is, maar waarom boeit dat mij uberhaupt?. Kijk wat hij bij mij heeft gedaan en ik ben nooit echt heel boos uitgevallen vanwege die reden alleen maar verdrietig en teleurgesteld.... Ik ga de dokter morgen bellen. Super bedankt!
Doreia* schreef:
16-01-2020 09:51
En dát mijn lieverd, gaat je niet lukken. Wat dit is wie hij is. En je kunt kiezen: dit accepteren en je in elkaar laten slaan.... of weggaan.

En inderdaad voelt het heel rot om hem te negeren. Want je weet wat de consequenties zijn als je hem boos maakt. Het is allemaal angst. Angst wat hij gaat doen, angst wat er gaat gebeuren, angst om de toekomst.
En om de angst te beteugelen, ga je weer terug omdat dát is wat je kent.

En het is nu dapper om je angst te trotseren. Om niet terug te gaan. Om voor jezelf te kiezen. Voor veiligheid. Voor rust. Voor stabiliteit.
Dat is je gegund.
Klopt ik denk dat het ook grotedeels angst is... Ik weet zeker als ik hem weer ga zien hij me gaat aanpakken voor wat ik heb gedaan, dat heeft hij eerder gedaan. Ik ben bang voor wat er hierna gaat gebeuren... kan moeilijk het gevoel liefde en angst van elkaar afhouden lijkt het, want ik denk dat ik bij hem wil zijn, maar aan de andere kant wil ik bij hem zijn en hem geven wat hij wil zodat hij niet meer boos is en mij liefheeft.
loveyourlife101 schreef:
16-01-2020 11:00
Klopt ik denk dat het ook grotedeels angst is... Ik weet zeker als ik hem weer ga zien hij me gaat aanpakken voor wat ik heb gedaan, dat heeft hij eerder gedaan. Ik ben bang voor wat er hierna gaat gebeuren... kan moeilijk het gevoel liefde en angst van elkaar afhouden lijkt het, want ik denk dat ik bij hem wil zijn, maar aan de andere kant wil ik bij hem zijn en hem geven wat hij wil zodat hij niet meer boos is en mij liefheeft.
En dus is het beter weg te blijven. Je gaat toch niet vrijwillig meer terug om een pak slaag op te halen? Zie je hoe absurd dat is als je zoiets zelfs maar overweegt?

Deze man heb je vrijwillig gekozen. Maar het blijkt geen match te zijn. Hij mishandelt je. Jij bent slachtoffer van huiselijk geweld.
En huiselijk geweld is NOOIT geaccepteerd. En daarom mag je stoppen en met opgeheven hoofd hierbij weglopen. Want jij gaat het anders doen dan je moeder. Jij laat je niet langer door een ander slaan. Jij laat je geen pijn meer doen door iemand anders. Nooit meer.
Loveyoourlife: de ervaring van álle vrouwen die dit kennen is, dat hij op allerlei manieren zal proberen de macht over jou terug te krijgen: met woede en haat, met verdriet en daarna met poeslieve charme en beloftes (zodat het lijkt alsof die mooie kant is teruggekeerd en hij ervan geleerd heeft).

Trap daar allemaal niet in!!
Je weet nu van vorige keren dat dat in no time weer als daarvoor is, en nog erger, dat je zal worden afgestraft om wat je gedaan hebt.
Wat je ook doet, blijf nu bij dit besluit, laat hem niet meer toe, zelfs niet een klein beetje de kier open zetten, want hij zal alles aanpakken om jou weer in zijn greep te krijgen.

Goed dat je naar de dokter gaat!
En breng ook alle andere mensen op de hoogte, die zullen je steunen en helpen je te weerhouden van een zwak moment.

Je hoeft nu maar 1 ding te doen en dat is geen contact hebben, geen enkele, dus overal blokkeren, geen berichten meer lezen van hem ook, om zo uit zijn hypnose zien te blijven en dan zul je zien dat je langzaamaan alles steeds helderder gaan zien.

Richt je op je eigen herstel nu.
Bedenk hoe krachtig je je zult voelen als je later beseft dat je hier echt uit ontsnapt bent en dat jij dus die kracht wél blijkt te bezitten (als je die niet langer "weggeeft" aan hem). Als je weer vrij bent (en voelt) om alle energie in je eigen herstel/welzijn te steken, die je nu stak in voorkómen van zijn agressie en woede en hem tevreden zien te houden, merk je pas dat je die wel degelijk hebt.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ik hoop zo dat je niet teruggaat deze keer. Hij is niet veranderd en zal nooit veranderen. In het begin weer poeslief doen en daarna wordt hij weer zichzelf. Stel je toch voor dat je een kind hebt met die man. Dat mag je een kind nooit, maar dan ook nooit aandoen. Dan gaat het weer een generatie verder, net zoals het met jou gegaan is. Stop het hier en laat je echt nooit meer slaan.
Life is short. Eat dessert first.
Zoals ik al eerder zei in mijn eerste post: ga weg. Deze man veranderd niet. Ik heb het honderd keer geprobeerd en al die honderd keer ben ik er steeds zelf slechter uit gekomen.

Ik ben nu inmiddels anderhalf jaar samen met mijn nieuwe partner. En wat houd ik van deze man. :heart: Hij zal nooit, maar dan ook nooit ook maar iets lijken op mijn ex. Ik kan nu soms gewoon nog niet geloven dat ik daarvoor een relatie met zo'n klootzak heb gehad. Mijn huidige vriend is echt mijn maatje. En dat gun ik jou ook!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Dit is geen liefde maar je haalt hier wel iets uit want anders zou je dit niet blijven doen. Op gevoel alleen kun je geen relatie bouwen. Verstand heb je niet voor niets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven